kotkan satamassa vuosi sitten avattu merikeskus vellamo jossa sijaitsee myös Kymen maakuntamuseo oli varsin vaikuttava kokemus.
rakennus itsessään on taideteos niin siältä kuin ulkoa ja näyttelyt on rakennettu todella huolella ja tyylikkäästi.
Suosisttelen vierailemaan myös kotkalaisia...ikävä juttu kun kuulin että paikkakuntalaiset ovat vastustaneet alunperin museon raknetamista ja nyt eivät siellä käy.
vastaavaa kokonaisuuta ei tästä maasta löydy joten olkaa kotkalasiet ylpeitä siitä mitä olette saaneet. Kulttuurin ahnehtiminen on tervellistä ja oman historian tuntemus auttaa ymmärtämään myös alati muuttuvaa tulevaisuutta.
kotkassa on vahvat merimies ja työläiskaupunkiperinteet joita vellamo esittelee, olkaa ylpeitä historiastanne.
http://www.merikeskusvellamo.fi/
Lisäksi erityiskunniamaininta ravintola ja kahvilapalveluille. Missään muussa Suomen museossa missä olen käynyt (ja niitä on paljon) ei ole niin hyvää ja monipuolista tarjoilua, lämpimästä lounaasta runsaisiin lohileipiin asti. (useimmissa museoissa kalliita kuivia känttyjä)
vellamo
2
1180
Vastaukset
- BLOOD IS LIFE
Pitäis kyllä mennä käymään ja Kotkassa on myös se Maretarium niin vois käydä sielläkin samalla reissulla, Merikeskus Vellamo on hieno nimi
- Anonyymi
Ihan kansainvälisen tason museo sekä sisällön että itse rakennuksen arkkitehtuurin puolesta. Itse en ole sen kahvilassa käynyt mutta museokauppa teki vaikutuksen ja pienen loven lompakkoon.
Museolaivat vellamon edessä olevassa laiturissa olivat myös enemmän kuin mielenkiintoisia, olkoonkin että niihin pääsee tutustumaan vain kesäisin.
Museon katolle kannattaa myös kiivetä, näkymät yli vanhan sataman ja keskusta-alueen ovat aika huikeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533402
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253344No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281984Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701686Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81389Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141386Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501139Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens73995