Poliisi puuttuu häiritsevään kerjäykseen

kaupungilla

Se on hyvä, että poliisi lopultakin puuttuu häiritsevään kerjäämiseen. Esimerkiksi tuulilasien sotkeminen ja sitten niiden puhdistaminen maksua vastaan ei kuulosta hyvältä.

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Poliisi puuttuu häiritsevään kerjäämiseen joukkovoimalla/1135247507578

156

6536

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KissaK

Rääsyromanit eivät tajua, että auto on suomalaiselle pyhä paikka. Tuulilasin sotkeminen on niin härski teko, että siinä alkaa kyllä nyrkki herkästi heilumaan ja tumma lätty lätisemään.

• Njasser61

Oikee,lyökää niin kuin vieraan sikalan luukkuu...

• W4lter

Tampereellakin voisivat alkaa puuttumaan tohon. Tossa yks kerta, kun olin menossa rannalle ja kävin keskustassa kaupassa. Kaupasta päästyäni ulos siinä oli hetiyks kerjäläinen odottamassa, nappas vielä hihasta kiinni. Onneks itellä pysy maltti ja sain ihan pelkällä repäsyllä itteni irti siitä.

• mosse.

kaikki jotka ovat käyneet ulkomailla tietävät että kerjäläisiä on joka puolella.Kiitos kuuluu niille jotka äänestivät suomen eu:hun.Ei saa nurista kun suomi kansaenvälistyy nopealla tahdilla,kerjäläiset kuuluu suomen katukuvaan nykypäivänä.Sopeutukaa ihmiset siihen enemmistöhän halusi tätä kirjoittaessaan äänestyslippuun kyllä:eu:lle

• roskaajille rahaa tipu e

Mulla ei ollut asiaan mitään mielipidettä, kunnes näin muutama päivä sitten oulu-raahe välillä eräällä p-paikalla pysähtyneenä auton, josta romanialaisen näköinen mie ja nainen nakkelivat hullun vimmalla ja joka puolelle roskia. He puhdistivat autoa roskista siis.

Pysähdyttiin sitten takaisin tulo matkalla siihen. Roskia, t-paitoja, vaippoja jne. ihan kaikki ylimääräinen oli autosta nakattu sikinsokin.

Päätin olla sitä mieltä, että haistakoon pitkä p...ka ja evvk.

• kulttuurinrikastajia

• Big Brother

Hei kaikille

Luen mielenkiinnolla kaikki mielipiteet joita on esitetty aiheeseen.

Suomalainen saa olla kiitollinen siitä, että Suomessa elintaso on mikä se on syystä mistä hyvänsä. Tämän elintason säilyttäminen ei ole mahdollista ilman ulkopuolista APUA. Herra Katainen on maailmalla kerjäämässä niitä puuttuvia miljardeja joka Suomalaiset tarvitsetvat tänä vuonna ja jatkossakin. Toki hänen ei tarvitse sotkea kenenkään tuulilaseja mutta uskon hänenkin vetäneen jonkun potentiaalisen rahanantajan hihasta joskus jossain päin maailmaa.

En usko, että kuka tahansa kerjäilisi jos hänella olisi vaihtoehto, ei myöskään Jyrki Katainen kerjäilisi maailmalla. Ehdotan seuraavaa:

1. Jos näette kerjäilijän, katsokaa hänen silmiin ja hymyilkaa hänelle. Silloin hänen ei tarvitse ottaa teitä hihoistanne kiinni.
        2. Jos hän puhu kanssanne puhukaa hänelle takaisin, olkaa ystävällinen hänelle. Näin annatte hänen ymmärtää, ettei ole vaikea olla täysin sivistyneisesti yhteydessä puhumalla.
        3. Jos hän pyytää rahaa toimikaa aivan kuin jokainen rahanantaja. Kysykää syy, selvittäkää luottokelpoisuutta jne. pari kolme kysymysta riittää ja se ei maksa teille muuta kuin 2 minuttia, antakaa toisen tutustua järjestelmään ja ajattelutapaan jonka olette itsekin joutuneet oppimaan.
        4. Jos nälkäläiselle annat leipä tänään niin hän on huomenna taas nälkänen. Opeta häntä onkimaan kaloja ja annat hänelle tulevaisuutta. Mutta älä jätä häntä omilleensä hädissään. Kohtele häntä kuin olisit halunut itse tulevan kohdelluksi hänen asemassa, unohditko jo?
        5. Poliisilla on muutakin tekemista kuin poistaa kerjalaisia noudattaen lakia. Poliisi on muutenkin kelvoton omassa tutussa tehtävässään. Kansan on osattavaa suhtautua oikein yhteiskunnallisiin kysymyksiin. Suomalaisten lapset saavat opetusta, koulutusta ja yhteistunnalta turva ja tuki siksi heidän ei tarvitse kerjäillä ...... vielä, ainakin siihen saakka kun Jyrki Kataisen kerjäily kaikkien puolesta riittää. Tämä ei tarkoita ettei suomalaisilla olisi mitään velvollisuuksia, Suomi on vapaaehtoisesti halunnut ja hakeutunut EU:n ja silloin Suomi oli valmis osallistua europan kansalaisten ja eri yhteiskuntien hyvinvoinnin parantamiseksi.

Kerjäilijät saavat minulta aina paljon enemmän kuin mitä olisin heille voinnut antaa kolikkoina tai halunnut antaa muuten rahana. He eivät vedä minua hihastani. Harva on edes puhunut samaa kieltä, en usko että suurin osaa ovat edes ymmärtäneet jotain mitä olen heille puhunut. Mutta silti he hymyilevät minulle ei heillä eikä minulla ole tarvetta kärsiä ärtyneisyydestä tai muusta vastaavasta.

Yllä mainittu toimii joka puolella maailmaa riipumatta mihin yhteiskuntaan, rotuun tai uskontoon kerjäilijä on kulloinkin kuulunut. Toivottavasti tämä auttaa kaikkia osapuolia ja pian.

• eu eu eu je aina eu
        mosse. kirjoitti:

kaikki jotka ovat käyneet ulkomailla tietävät että kerjäläisiä on joka puolella.Kiitos kuuluu niille jotka äänestivät suomen eu:hun.Ei saa nurista kun suomi kansaenvälistyy nopealla tahdilla,kerjäläiset kuuluu suomen katukuvaan nykypäivänä.Sopeutukaa ihmiset siihen enemmistöhän halusi tätä kirjoittaessaan äänestyslippuun kyllä:eu:lle

Suomi nimisessä valtiossa on laki mikä kieltää kerjäämisen.Jokaisella valtiolla on omat lakinsa ja asetukset.Mä lyön jos joku mun hihaan tarttuu!!!!!
        Auttaisivat nämä meidän omat hurstihelmat heimoaan,he ne on tätä lintukotoo kehunna kun on vuosisadat suomen paiseena olleet.

• olet oikeassa
        mosse. kirjoitti:

Aivan! Lainatakseni Radio Suomi Popin aamulypsyohjelman juontajia, niin yeensä nämä asiat ovat kuin lauvantaikarkkipussi, että ei se käy, että napsii vain ne parhaat karkit päältä vaan mukana tulevat myös ne huonoimmat.

• vaihtoehto ...
        Big Brother kirjoitti:

Hei kaikille

Suomalainen saa olla kiitollinen siitä, että Suomessa elintaso on mikä se on syystä mistä hyvänsä. Tämän elintason säilyttäminen ei ole mahdollista ilman ulkopuolista APUA. Herra Katainen on maailmalla kerjäämässä niitä puuttuvia miljardeja joka Suomalaiset tarvitsetvat tänä vuonna ja jatkossakin. Toki hänen ei tarvitse sotkea kenenkään tuulilaseja mutta uskon hänenkin vetäneen jonkun potentiaalisen rahanantajan hihasta joskus jossain päin maailmaa.

En usko, että kuka tahansa kerjäilisi jos hänella olisi vaihtoehto, ei myöskään Jyrki Katainen kerjäilisi maailmalla. Ehdotan seuraavaa:

1. Jos näette kerjäilijän, katsokaa hänen silmiin ja hymyilkaa hänelle. Silloin hänen ei tarvitse ottaa teitä hihoistanne kiinni.
        2. Jos hän puhu kanssanne puhukaa hänelle takaisin, olkaa ystävällinen hänelle. Näin annatte hänen ymmärtää, ettei ole vaikea olla täysin sivistyneisesti yhteydessä puhumalla.
        3. Jos hän pyytää rahaa toimikaa aivan kuin jokainen rahanantaja. Kysykää syy, selvittäkää luottokelpoisuutta jne. pari kolme kysymysta riittää ja se ei maksa teille muuta kuin 2 minuttia, antakaa toisen tutustua järjestelmään ja ajattelutapaan jonka olette itsekin joutuneet oppimaan.
        4. Jos nälkäläiselle annat leipä tänään niin hän on huomenna taas nälkänen. Opeta häntä onkimaan kaloja ja annat hänelle tulevaisuutta. Mutta älä jätä häntä omilleensä hädissään. Kohtele häntä kuin olisit halunut itse tulevan kohdelluksi hänen asemassa, unohditko jo?
        5. Poliisilla on muutakin tekemista kuin poistaa kerjalaisia noudattaen lakia. Poliisi on muutenkin kelvoton omassa tutussa tehtävässään. Kansan on osattavaa suhtautua oikein yhteiskunnallisiin kysymyksiin. Suomalaisten lapset saavat opetusta, koulutusta ja yhteistunnalta turva ja tuki siksi heidän ei tarvitse kerjäillä ...... vielä, ainakin siihen saakka kun Jyrki Kataisen kerjäily kaikkien puolesta riittää. Tämä ei tarkoita ettei suomalaisilla olisi mitään velvollisuuksia, Suomi on vapaaehtoisesti halunnut ja hakeutunut EU:n ja silloin Suomi oli valmis osallistua europan kansalaisten ja eri yhteiskuntien hyvinvoinnin parantamiseksi.

Kerjäilijät saavat minulta aina paljon enemmän kuin mitä olisin heille voinnut antaa kolikkoina tai halunnut antaa muuten rahana. He eivät vedä minua hihastani. Harva on edes puhunut samaa kieltä, en usko että suurin osaa ovat edes ymmärtäneet jotain mitä olen heille puhunut. Mutta silti he hymyilevät minulle ei heillä eikä minulla ole tarvetta kärsiä ärtyneisyydestä tai muusta vastaavasta.

Yllä mainittu toimii joka puolella maailmaa riipumatta mihin yhteiskuntaan, rotuun tai uskontoon kerjäilijä on kulloinkin kuulunut. Toivottavasti tämä auttaa kaikkia osapuolia ja pian.

... vedät pummia turpaan ja kunnolla.

Ja monotat vielä pari kertaa kunnon maihinnousukengillä kun pummi on maassa.

Tämä toimii hyvin.

• gywx
        eu eu eu je aina eu kirjoitti:

Suomi nimisessä valtiossa on laki mikä kieltää kerjäämisen.Jokaisella valtiolla on omat lakinsa ja asetukset.Mä lyön jos joku mun hihaan tarttuu!!!!!
        Auttaisivat nämä meidän omat hurstihelmat heimoaan,he ne on tätä lintukotoo kehunna kun on vuosisadat suomen paiseena olleet.

joo, lyöt vain sen takia, koska vihaat kerjäläisiä.

niitä ei ole VAIN suomessa mutta, ihan joka maassa.

älä vihaa ihmisiä jotka ei voi asialle mitään,kun ei kukaan heitä töihin huoli.

• SAMAA MIELTA!
        Big Brother kirjoitti:

Hei kaikille

Minäkin olen aina kohtelias kaikille ihmisille, annan jos mulla on rahaa taskussa!

Heal the world , make this a better place for YOU and for ME!

OTTAKAA KANTAA PERKULE, MICKAELLIN HUTOON!!!

• Lues historiaa
        Big Brother kirjoitti:

Hei kaikille

Kerjäläinen ei ole aito kerjäläinen vaan ELINTASOPAKOLAINEN. Miten luulet että köyhällä on varaa tulla tänne asti vain kerjäämään- avaa silmäsi!!

Toiseksi, suomalaisten leveä elintaso EI OLE tuurin/onnen/sattumankauppaa VAAN kovan työn!! Velkaa on otettu JA KAIKKI MAKSETTU TAKAISIN.

• Per Kele!
        gywx kirjoitti:

Eihän kerjäläisistä kukaan edes halua töihin

• Tosi on
        W4lter kirjoitti:

Tampereellakin voisivat alkaa puuttumaan tohon. Tossa yks kerta, kun olin menossa rannalle ja kävin keskustassa kaupassa. Kaupasta päästyäni ulos siinä oli hetiyks kerjäläinen odottamassa, nappas vielä hihasta kiinni. Onneks itellä pysy maltti ja sain ihan pelkällä repäsyllä itteni irti siitä.

Ja kerjäläiset jos poliisi saa kuriin jää jäljelle se oma apu.

• asdsakj
        Per Kele! kirjoitti:

.... ja sitten kun pääsevät töihin, mikä edellyttäisi suomen tai ruotsin hallitsemista ja kunnon koulutuksen saamista, niin eräät alkavat valittaa siitä, että he vievät suomalaisten työt, aina löytyy jotain valittamista.

• eu eu ja eu
        gywx kirjoitti:

Montako Suomen romanikansalaista kerjää kadulla,mersuilla ajeloovat!!!Hurstit maksaa suomenkansa eli sossu.Tangoo laulaavat värinän kera ja hurstit senkun heiluu,tällä mätäpaiseella ei ole VELVOLLLISUUKSIA lainkaan on vaan OIKEUKSIA,jos ei oikeudet toimi niin tulee kamala älämölö!!!!!

• Big Brother
        Lues historiaa kirjoitti:

Kerjäläinen ei ole aito kerjäläinen vaan ELINTASOPAKOLAINEN. Miten luulet että köyhällä on varaa tulla tänne asti vain kerjäämään- avaa silmäsi!!

Toiseksi, suomalaisten leveä elintaso EI OLE tuurin/onnen/sattumankauppaa VAAN kovan työn!! Velkaa on otettu JA KAIKKI MAKSETTU TAKAISIN.

Onneksi en ole romaani itse ja vielä sellainen jolla on ollut Suomen kanssa tekemista. On aika uskomatonta mitä kukakin osaa kirjoittaa ja siksi ihmettelen .....

Oliko se Suomalainen joka 40 luvulla lähti ruotsiin tai USA:han myös elintasopakolainen? Oliko tämä Suomalainen maahanmuuttaja siksi syrjättävää kohde yhteiskunnassa?

Miksi ruotsin pääkaupungissa tapahtuvien rikoksien tilastoissa suurin yksittäinen ulkomaalaisten ryhmä ovat olleet Suomalaiset?

Ja tietenkin WinCapitan takana olevia huijareita olivatkin sittenkin taas niitä samoja muualta tulleita EU kansalaisia nimenomaa romaaneja eikö niin?

Minä vuonna muuten Suomi on maksanut ottamansa velkojaan takaisin? Maailman tietojen mukaan Suomi on ainoastaan voinnut ottaa ja on ottanutkin lisävelkaa maksakseen otettuihin lainoihin korkoja. Vai onko tilastokeskuksen tieto ollut valhe?

Toivon kovasti faktoihin perustuva mielipiteiden vaihtoa, kaikki muu on arvoton.

• Sinulla lyö tyhjää
        Big Brother kirjoitti:

Onneksi en ole romaani itse ja vielä sellainen jolla on ollut Suomen kanssa tekemista. On aika uskomatonta mitä kukakin osaa kirjoittaa ja siksi ihmettelen .....

Oliko se Suomalainen joka 40 luvulla lähti ruotsiin tai USA:han myös elintasopakolainen? Oliko tämä Suomalainen maahanmuuttaja siksi syrjättävää kohde yhteiskunnassa?

Miksi ruotsin pääkaupungissa tapahtuvien rikoksien tilastoissa suurin yksittäinen ulkomaalaisten ryhmä ovat olleet Suomalaiset?

Ja tietenkin WinCapitan takana olevia huijareita olivatkin sittenkin taas niitä samoja muualta tulleita EU kansalaisia nimenomaa romaaneja eikö niin?

Minä vuonna muuten Suomi on maksanut ottamansa velkojaan takaisin? Maailman tietojen mukaan Suomi on ainoastaan voinnut ottaa ja on ottanutkin lisävelkaa maksakseen otettuihin lainoihin korkoja. Vai onko tilastokeskuksen tieto ollut valhe?

Toivon kovasti faktoihin perustuva mielipiteiden vaihtoa, kaikki muu on arvoton.

isotteleva veli.
        Se Suomalainen joka 40 luvulla lähti ruotsiin tai USA:han ei ollut elintasopakolainen. Hän lähti tekemään TYÖTÄ siinä maassa, jossa oli työvoimapula.
        Niin lähdin minäkin. Tein työtä, en loisinut pummina.
        Ja palasin takaisin kun sain työtä täältä.
        Mitä yhteistä näillä pummeilla on minun kanssani?
        Ei YHTÄÄN MITÄÄN!

• putte321
        roskaajille rahaa tipu e kirjoitti:

Mulla ei ollut asiaan mitään mielipidettä, kunnes näin muutama päivä sitten oulu-raahe välillä eräällä p-paikalla pysähtyneenä auton, josta romanialaisen näköinen mie ja nainen nakkelivat hullun vimmalla ja joka puolelle roskia. He puhdistivat autoa roskista siis.

Pysähdyttiin sitten takaisin tulo matkalla siihen. Roskia, t-paitoja, vaippoja jne. ihan kaikki ylimääräinen oli autosta nakattu sikinsokin.

Ajelin tuossa pari päivää sitten kolmostietä Tampereelle...
        Tumma nainen osoitteli käsimerkein että pysähtyä pitäisi...
        Koska en ole heikommansorttinen niin ajattelin kysyä tarvitaanko apua...
        Autosta oli rengas irroitettu tienposkeen ja näinollen pyydettiin sitten rahaa
        uuteen kummiin kun vanha oli tohjona.
        Kerroin että minulla on sattumoisin samanmoinen rengas hutlarissa ja saavat
        sen ilmaiseksi peltivanteineen...
        Käskivät painua vittuun häiriköimästä...

• putte321
        SAMAA MIELTA! kirjoitti:

Minäkin olen aina kohtelias kaikille ihmisille, annan jos mulla on rahaa taskussa!

Heal the world , make this a better place for YOU and for ME!

OTTAKAA KANTAA PERKULE, MICKAELLIN HUTOON!!!

Ottaisin kantaa kun tietäisi mikä on HUTOON ?

• putte321
        Big Brother kirjoitti:

Harmitaa nui mannet ku ei osaa kirjotaa suamee ...

• putte321
        asdsakj kirjoitti:

.... ja sitten kun pääsevät töihin, mikä edellyttäisi suomen tai ruotsin hallitsemista ja kunnon koulutuksen saamista, niin eräät alkavat valittaa siitä, että he vievät suomalaisten työt, aina löytyy jotain valittamista.

Kirjoitti mustalainen

• Late Lapista
        Big Brother kirjoitti:

Suomalaiset lähti silloin tekemään Ruotsiin ja Amerikkaan todella töitä eikä loisimaan ja raiskailemaan kuten Somalit, Romanit ja muut mamut tänne Suomeen on tullut tekemään hyysäri hissukkojen pienen älyn suomana.

Rikoksia tapahtui Ruotsin pääkaupungissa ulkomaalaisten(suomalaisten) toimesta juuri siksi eniten, koska siihenaikaan siellä ei juuri muita ulkomaalaisia ollut ja Suomalaiset olivat suurena enemmistönä.

WinCapitan tapaiset pienet huijakset on maailmalla pientä Amerikkalaisten Madadof miesten tapaisten suurrikollisten edessä, jotka jopa heiluttaa pahasti maailman taloutta ja pörssejä rajusti.

Ei Suomi pystykkään maksamaan velkoja herkästi takaisin, kun viherhyysärit ottaa tänne lisää laiskanveteliä mamuja, jotka lojuu työttömänä 2700 eur/kk ilmaisesta asunnosta nauttien ja samalla rikoksia/raiskauksia tehtaillen. Yksi työtön mamu tulee maksamaan Suomelle 57 000 eur/vuosi kaikkine kuluineen.

Juuri suurten Kelan korvausten takia ei mamut juuri töistä välitä, kun tietävät tulojen tipahtavan puoleen 2700 eur/kk korvauksesta ja joutuu vielä maksamaan itse asunnon! Helpompaa siis nukkua puoleenpäivään korvausten voimalla, että jaksaa tehtailla illalla rikoksia.

• Tuskinpa tätä
        mosse. kirjoitti:

haluttiin silti.Eikä tämä kyllä käynyt niittenkään mielessä jotka äänestivät vastaan
        euhun liittymistä.Juttu on vain niin, kun otettiin jäseneksi tuomosia valtioita kuin Romania, joka todella ei täyttänyt mitään euhun liittymisen kriteerejä.

Siitä vain ei ole tietoa kuinka meillä olisivat asiat jos oltais eun ulkopuolella.
        Luultavasti siinäkin olis omat vaikeutensa.Milläpä olis estetty sen kummemmin tämä Romaanien kuin muidenkaan kaukaisten kansojen maahan tunkeutuminen.

Itse klyllä äänestin liittymisen puolesta syystä (Venäjä Venäjä Venäjä )

• minun vastuullani
        kulttuurinrikastajia kirjoitti:

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/1135236816703

koska en ole häntä erehtynyt pressaksi äänestään.Sen verran rotia minussa on vaikka äänestin kyllä euhun liittymisen puolesta.Luultavasti äänestäisin vieläkin
        niin jos sitä kysyttäisiin.Varjopuolensa olis siinäkin jos olis ulkopuolelle jääty yksin
        tämän suuren Venäjän kainaloon.Määräysten tulo Venäjältä luultavasti kuitenkin eun ansiosta on vähentynyt.

• nämä sinun
        Big Brother kirjoitti:

tietosi ovat? Aika hatarilta faktoilta näyttävät.Ja mitä tulee Ruotsiin muuttaneisiin suomalaisiin.Ruotsi tarvitsi työvoimaa silloin ja me tulimme tänne töihin, eikä kenenkään elätettäviksi.Siinä on suuri ero niihin maahantunkeutujiin joita nykyisin tulee Suomeen ja Ruotsiin.

• ihan Tampereen vieressä
        roskaajille rahaa tipu e kirjoitti:

metsään nakattuna öljytynnöreitä, pari vanhaa sohvaa ja kaiken maailman rojua. Sinne vaan oli paiskattu ja syyllisiähän on tietysti nämä kerjäläiset, että ovatkin Romaniasta asti hilannet tänne nuo romunsa..kuin ovatkin tullista läpi päässet tuommoisen lastin kanssa ja ihan tarkoituksella vielä Suomeen sen romuläjän tuoneet. VoeVoe, olis kirvellä töetä..

• mustalaisia saa duuniin

niin otatppas vaikka 50 suomalaista koska sinulla sitä tekemätöntä duunia kerta on. Ilmoita heti työvälitykseen että sinulta löytyy sitten on muuta tekemistä kuin kirjottaa noin päättömiä juttuja täällä. Näytä taitos ja työllistä nyt nyt aluks vaikka ne 50...

• jsljkl
        ihan Tampereen vieressä kirjoitti:

metsään nakattuna öljytynnöreitä, pari vanhaa sohvaa ja kaiken maailman rojua. Sinne vaan oli paiskattu ja syyllisiähän on tietysti nämä kerjäläiset, että ovatkin Romaniasta asti hilannet tänne nuo romunsa..kuin ovatkin tullista läpi päässet tuommoisen lastin kanssa ja ihan tarkoituksella vielä Suomeen sen romuläjän tuoneet. VoeVoe, olis kirvellä töetä..

kun kusipäitä löytyy kaikkien kansojen joukosta, mutta että vielä halajat muittenkin kansojen kusipäät tänne meille?

Ei voi ymmärtää....

• kasjlkj
        mustalaisia saa duuniin kirjoitti:

niin otatppas vaikka 50 suomalaista koska sinulla sitä tekemätöntä duunia kerta on. Ilmoita heti työvälitykseen että sinulta löytyy sitten on muuta tekemistä kuin kirjottaa noin päättömiä juttuja täällä. Näytä taitos ja työllistä nyt nyt aluks vaikka ne 50...

olis tarvetta vaan eipä ole näitä kerjäläisi näkynnä, tai muitakaan suomessa laillisesti oleskelevia työttömiä tummahipiäisiä ulkomaaneläviä, virolaisia ja venäläisiä kyllä on muutama, suomalaisia(Helsingistä, Espoosta, Lahdesta ja Jyväskylästä) opiskelijoita suurin osa, vaan eipä taaskaan yhtään tummahipiäistä opiskelijaa saati sitten romaneja?

• Kellavaara
        kasjlkj kirjoitti:

olis tarvetta vaan eipä ole näitä kerjäläisi näkynnä, tai muitakaan suomessa laillisesti oleskelevia työttömiä tummahipiäisiä ulkomaaneläviä, virolaisia ja venäläisiä kyllä on muutama, suomalaisia(Helsingistä, Espoosta, Lahdesta ja Jyväskylästä) opiskelijoita suurin osa, vaan eipä taaskaan yhtään tummahipiäistä opiskelijaa saati sitten romaneja?

on työ tummahipiäisille pakolaisille kuten myös kerjäläisille. Paljon helpompi on joko kävellä sossuun tai istuskella kadunkulmassa.

• ei se ihan noinkaan ole
        gywx kirjoitti:

Kyse on kulttuurista ja halusta tehda tyota, toisaalta heidan tyonsa on kerjaaminen. He eivat kaupustele mitaan konkreettista, vain huonoa omaatuntoa ja omaa kurjuuttaan. Aktiivisia elamantapakaupustelijoitahan kadulla riittaa. Toiset tarjoavat ilmaisiksi uskontoaan, toiset maksusta elainsuojelua tms.

Kaikilla ihmisilla pitaisi kuitenkin olla oikeus kunnolliseen asumukseen, ruokaan ja vaatteisiin.

• lkjaslkj

tapaus:

http://www.kko.fi/45905.htm

Ja vielä valehtelemalla sai, jutun tarina ei kerro mitä hänen ns. miehensä teki vai oliko kenties työtön(jolloin saa vähintään 550euroa kuussa jos ei työmarkkinatukea niin sitten kotoutumistukea), eikä tarina kerro myöskään että olisivat saaneet asumistukea, sillä sitähän on ensin pakko hakea, silla "Toimeentulotuki on viimesijainen toimeentuloturvan muoto. " ja toimeentulotukeahan he saivat reilut 36 000 euroa eli n. 1700euroa kuussa ja sekin on siis verotonta rahaa. Ja siis kaikki tämä VALEHTELEMALLA, eli mitä siis saa se joka ei valehtele?

Näin käy meille, jos erehdymme samaan:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200907069886507_uu.shtml

• Late Lapista

• pakkanen .
        Per Kele! kirjoitti:

Tulisi kova pakkanen ja tappaisi kärpäset ja kerjäläiset.

• ----------
        ihan Tampereen vieressä kirjoitti:

Meillä on täällä ongelmia ihan omastakin takaa. Miksi meidän pitäisi ottaa siihen päälle myös muiden ongelmat?

• KOVAN
        Lues historiaa kirjoitti:

työntyönteon aikaan saannosta, on koko ikä tehty aamusta iltaan töitä, laskettu ja suunniteltu oman talouden investoinnit rahoitustilanteen mukaan, säästetty kaikki mahdollinen raha, siis todella kurinalaista ja pitkäjännitteistä toimintaa koko perheeltä. tämän vuoksi en ikinä hyväksy korruptoituneiden poliitikkojen rahojen määrätöntä lahjoittelua ympäri maailmaa "kehitysapuina" "nälkiintyeille". Suomalaisten, sodista selvinneen pienen kansan, olisi mielestäni täysi oikeus odottaa maailman muiltakin ihmisiltä jämäkkää vastuuta oman elämänsä suunnittelussa ja rakentamisessa. Helppoahan se on aina toisilta vaatia ja toisia syyllistää...

• tänne ketään
        ---------- kirjoitti:

Meillä on täällä ongelmia ihan omastakin takaa. Miksi meidän pitäisi ottaa siihen päälle myös muiden ongelmat?

muuta kyllä tuollanen sormella osottelukin on tyhmää. Kyllä suomalaiset on roskiaan kuskaa tuonne pusikkon ihan ilman ulkolaisiakin, hukutaan paskaan ihan ilaman apuakin.

• minä suomalaisena saan
        Late Lapista kirjoitti:

Kaupungkien ja kuntien virallisilta sivuilta, kuten myös muulta Valtionhallinnon ja Kelan sivuilta, kunhan osaa etsiä ne "piilotetut"totuudet.

Myös muualta löytyy varmaa, jo valmiiksi etsittyä virallista faktaa näiltä sivuilta:

http://barrikadi.yakke.org/blogit/maahanmuuton-kustannusten-avoimuus-estaisi-rasismia

edes vaikka tonnin puhtaana käteen, olen sairaseläkkeellä ja kyllä juhlin niinmaan perkeleesti kun olen vuokrani maksanut eli handuun jää tuollanen 400 €, siitä maksan TV-maksun, nettikulut, puhelinlaskun, sähkölaskun ymym juoksevat menot ja lopulla sitten vietänkin oikein helvetinmoista kulutus-ja muuta juhlaa.
        Sossuun en enää edes viitsi mennä kun kuulemma pärjään oikein hyvin eikä "Tampereella oo rahookkaan" paitsi siihen hienoon "Rantatien" tunneliin jota ei edes enää tarvita kun tuo ohitustiekin jo on .
        Mulle kanssa jotain, vaan mistä?

• s..tana
        Kellavaara kirjoitti:

on työ tummahipiäisille pakolaisille kuten myös kerjäläisille. Paljon helpompi on joko kävellä sossuun tai istuskella kadunkulmassa.

ihme!

• töitä etsimään tulleet!!
        gywx kirjoitti:

Sillä rahalla, mikä heillä on mennyt matkoihin tänne koko suku mukana, he olisivat eläneet aikas kauan ihan kivasti sielä kotimaassaan... Että kyllä ne kaikkein persaukisimmat ja epätoivoisimmat ovat ja pysyvät kotimaassaan.
        Jos on pakko noille kerjäläisille jotain antaa, niin antakaa vaikka leipä ja katsokaa kuinka "kiitollisia" ovatkaan. Ei niille muu kelpaa kuin raha, jos olis oikeasti nälissään kerjäämässä niin olisivat ikionnellisia saamastaan ruoka-avustakin.

• mun puolesta.
        Njasser61 kirjoitti:

Oikee,lyökää niin kuin vieraan sikalan luukkuu...

Pitäisikö poliisin puuttua asiaan jos joku nälkäänkuoleva suomalainen nirhaisi pääministerin?

Mielestäni EI. Tämähän on aivan satanismia suomalaisia kohtaan koko politiikkaa tässä maassa. Kansaamme tapetaan, ja porvarit rahastaa.

Islamin maailmanvalloitusta tuetaan tuomalla tänne mulsimiarmeija, ja jakamalla meidän rahat ja asunnot niille?

• Kansa barrikadeille
        Tosi on kirjoitti:

Ja kerjäläiset jos poliisi saa kuriin jää jäljelle se oma apu.

Loispummi-hallitus rahastaa valtiota, ja jakaa rahat porvareille.

Nämä pummit on saatava pois kassalta, ja kansa tulee ne tuomitsemaan. Tuomio-istuimet on jo istuneet. On monia ryhmiä, jotka jo nyt on asialla.

Suomi suomalaisille, ja pummit ulos halllituksesta.

• on tulossa sinulle

jos kosketkaan yhteenkään suomalaiseen tai köyhään maassamme.

Porvari-riistäjä.

Kerjäläinen olet itse, varastat valtioltamme , ja siis kansalta.

• tulla meille
        olet oikeassa kirjoitti:

Aivan! Lainatakseni Radio Suomi Popin aamulypsyohjelman juontajia, niin yeensä nämä asiat ovat kuin lauvantaikarkkipussi, että ei se käy, että napsii vain ne parhaat karkit päältä vaan mukana tulevat myös ne huonoimmat.

nöyhtä pohjalta.

• venäjä-fobia idiootti
        Tuskinpa tätä kirjoitti:

haluttiin silti.Eikä tämä kyllä käynyt niittenkään mielessä jotka äänestivät vastaan
        euhun liittymistä.Juttu on vain niin, kun otettiin jäseneksi tuomosia valtioita kuin Romania, joka todella ei täyttänyt mitään euhun liittymisen kriteerejä.

Siitä vain ei ole tietoa kuinka meillä olisivat asiat jos oltais eun ulkopuolella.
        Luultavasti siinäkin olis omat vaikeutensa.Milläpä olis estetty sen kummemmin tämä Romaanien kuin muidenkaan kaukaisten kansojen maahan tunkeutuminen.

Itse klyllä äänestin liittymisen puolesta syystä (Venäjä Venäjä Venäjä )

Venäjältä on itsenöitstynyt siihen kuuluneetkin maat, mitähän ne suomella tekisi.

Olisivat jo myyneet karjalankin.

Irti EU:sta heti.

EU se Neuvostoliittto on. Ja Suomi nykyään. Mediammehan ei tässä sosialismissa siitä meille kerro.
        Suomalaiset maailman tyhmin kansa ja sen huomaa.

• nainen (?) tulee

• onko ne kunnossa?"
        Big Brother kirjoitti:

Hei kaikille

Kuinka montaa kerjäläistä olet pyytänyt kanssasi ongelle? Ja kuinka moni lähti kiitollisena mukaasi??? Kuinka monen kerjäläisen luottotiedot sinä olet selvittänyt ja miten???? Et voi olla tosissasi, provo vain.:DDDD

• tarja ja astrid

• hallituksessa
        putte321 kirjoitti:

Kirjoitti mustalainen

Miksi poliisi ei puutu häiritsevään kerjäykseen hallituksessa?

Meiltä riistetään kansan rahat ulkolaisille ja porvareille? Kansa saa kulkea 10 vuotta vanhoissa vaatteissa, ilman asuntoja ja osa kuolee nälkään, tai tapetaan muulla tavoin. Koko kansaamme tapetaan? Miksei poliisi puutu hallituksen mahdolliseen talous- tai muuhun rikollisuuteen?

• riistämästä
        pakkanen . kirjoitti:

Tulisi kova pakkanen ja tappaisi kärpäset ja kerjäläiset.

kansaa!

Taitaapa se myrsky olla tulossa...

• jotain sikoja
        töitä etsimään tulleet!! kirjoitti:

Sillä rahalla, mikä heillä on mennyt matkoihin tänne koko suku mukana, he olisivat eläneet aikas kauan ihan kivasti sielä kotimaassaan... Että kyllä ne kaikkein persaukisimmat ja epätoivoisimmat ovat ja pysyvät kotimaassaan.
        Jos on pakko noille kerjäläisille jotain antaa, niin antakaa vaikka leipä ja katsokaa kuinka "kiitollisia" ovatkaan. Ei niille muu kelpaa kuin raha, jos olis oikeasti nälissään kerjäämässä niin olisivat ikionnellisia saamastaan ruoka-avustakin.

jotka siis vaahtoo jostain kerjäläisistä ja kuinka jopa väkivaltaa käyttäisivät siis näitä vastaan.
        Eihän niitä jotka jo on heikoilla tulisi enää hyökätä niitä vastaan. Eli aika paskahousuja raukkiksia nämä uhoojat.
        Ja se myös huolettaa että nämä porvari-siat jotka on aiheuttaneet ehkä sen että myös suomalaiset joutuu kerjäämään, mm. minä, koska mistään ei tule raha eikä työtä, niin meitä aletaan myös vainota.

Toivonkin että jotkut hyvät ihmiset nyt jakaisi kaikille työväenluokalle ja köyhille aseita, jotta voidaan alkaa puolustaan itseämme tätä porvaririkollisuutta vastaan maassamme.

• EU-Vallankaappaus..
        hallituksessa kirjoitti:

Miksi poliisi ei puutu häiritsevään kerjäykseen hallituksessa?

Meiltä riistetään kansan rahat ulkolaisille ja porvareille? Kansa saa kulkea 10 vuotta vanhoissa vaatteissa, ilman asuntoja ja osa kuolee nälkään, tai tapetaan muulla tavoin. Koko kansaamme tapetaan? Miksei poliisi puutu hallituksen mahdolliseen talous- tai muuhun rikollisuuteen?

"Miksei poliisi puutu hallituksen mahdolliseen talous- tai muuhun rikollisuuteen?"

Ei mahdolliseen, vaan todelliseen. Tutki asiaa itse:

www.samassaveneessa.info

• Suomi on EU

Olisit lukennu vähän tietoja ennekuin kirjoitit KYLLÄ siihen EU lappuun. Kerjäläiset kuuluu katukuvaan! Suomen laki kieltää suomen kansalaisia kerjäämästä suomessa. Ei tänne paennutta. Poliisilla ei ole valtuutta poistamiseen

• kuka olet

Raukkamainen olet. Mene Torille huutamaan että lyöt ihmisiä. Kyl sitä tässä passaa tunteamttomana ja saavuttamattomana huutaa mitä päähäs pälkähtää.

• Rupia päähän
        Big Brother kirjoitti:

Hei kaikille

niin saat antaa seuraavana päivänä toisen leivän. Anna hänelle onki, niin hän häipyy järvelle kalastelemaan?

• Naulan kantaan
        Big Brother kirjoitti:

Siirtolaisuus sinänsä on ongelma. Ei sillä ole väliä mistä etnisestä ryhmästä siirtolainen tulee. Suurimpana kärsijänä on siirtolaisten toinen sukupolvi, joka on jo täysin juuretonta. Tämä näkyi aikanaan myös Ruotsin suomalaisten keskuudessa. Usein lehden otsikko alkoi "En finne igen" tms. Paras tapa ehkäistä siirtolaisuuden aiheuttama ongelma on estää siirtolaisten tulo maahan.

• otteesta.
        W4lter kirjoitti:

Ei pidä hämmästyä, jos yllättäen kaatuu maahan kuin lyötynä. Vaikka vain kiskaisisit hihasi pois hänen käsistään.

se on paska tilanne. Kerjäläinen makaa huutaen maassa, ja paikalle tulee lähellä seissyt poliisi jota sinä et huomannut mutta jonka lähelläolon kerjäläinen kyllä tiesi.

Kerjäläinen ulvoo ja esittelee poliisille sinelmiään (joiden muodostuminen vaatisi enemmän aikaa, mutta sitäkään et siinä tilanteessa välttämättä tajua, kuten ei poliisikaan)

Näin sinusta tulee RASISTINEN VÄKIVALTARIKOLLINEN.

• MAASSA MAAN TAVALLA,

• http://video.google.com/

• http://video.google.com/

• "poliisi muka puuttuu"

Useimmiten kun näitä kerjäläisiä tai "kulturnahallisia" häiriköi kadulla, niin poliisi tottavie puuttuu... paikalta. Yhden poliisin saattaa bongata viilettämässä kovaa poispäin.

Ei taida ennen ongelma ratketa, ennen kuin suomen KANSA puuttuu romanihuijareiden ja häiriköiden toimintaan joukkovoimalla. Siinä tosin pitää jo olla valmis ottamaan yhteen poliisinkin kanssa, joka tutkii kansalaisten eleet ja ilmeetkin, jos vaikka niissä olisi jotakin "rasistista". Onhan jo esitetty julkisesti mielisairaita väittämiä "rasistisesta kävelytyylistä ja kävelynopeudesta".

Sairaiden mielestä rasisti on loppujen lopuksi JOKAINEN suomalainen jonka isovanhemmat ovat olleet myös suomalaisia.

• Valdemaar

on reppana!

• Edwarddi
        Valdemaar kirjoitti:

on reppana!

Mikähän Suomalaisia vaivaa nykyään. Tuntui ettei ennen muinoin ollut näin laajalti mitään rasismia.

• sddfs
        Edwarddi kirjoitti:

Mikähän Suomalaisia vaivaa nykyään. Tuntui ettei ennen muinoin ollut näin laajalti mitään rasismia.

ennen muinoin ei olle maahanmuuttajia oi niitä vanhoja hyviä aikoja

• ole rasismia
        Edwarddi kirjoitti:

Oivoi. Taas laitetaan kaikki rasismin syyksi ja itketään kun isot pojat kiusaa!
        Kyllä minua ottaa päähän ihan kaikki kerjääminen. Oli se sitten suomalaisen tai romaanin harjoittamaa...

• Nokkos-puuska
        Edwarddi kirjoitti:

Rasistit ja rasismi johtunee siitä, että he ovat pelkureita ja pelkäävät että heille ei riitäkkään. Eli siis Neuvostoai...olisi sanottu .....

Ei mua haittaa onko joku kerjäämässä vai ei. Itse tulkitsen tarpeen näkemäni perusteella. Vaikka jos kysyn mihin tarvitset? ja alkaisi puhe ruuasta ja lapsista ettei ole edes leipää? neuvon paikkaan mistä ruokaa saa tai mitä pitää tehdä ja jos ei kelpaa niin olikohan edes tarvetta. Samoin Yksi nainen kerran sanoi kahden lapsensa tarvitsevan maitoa. Mennään kauppaan niin ostan pari kolme litraa sanoin. Ei käynyt sanoin vain hymyillen ei sitten. Oikeastaan nämä tälläiset enemmän huvittavat ja pelastavat päiväni kun alan miettimään, että mitähän he miettivät minusta? !"#¤!"#¤varmaan. Mutta Suomi on hyvä ja oikeamielinen maa. Kun sota oli ei ollut väliä oliko se paras kaveri "väijyssä" minkälaisista olosuhteista tai syötiinkö yhdessä. No mitä tulee siihen, että voimme sanoa olevamme hyvinvoivaisesta maasta? Miten mielelellämme sitä/siitä ulkomailla esittelemme. No tälläiset kirjoitukset kyllä antaa aivan toisenlaisen kuvan. Jos tarvitsee apua niin Siksi meillä hyvinvoipaisilla on siihen laki ja oikeus mitä kaikilla ei ole.
        2 §
        Oikeus toimeentulotukeen
        Jokaisella on oikeus saada toimeentulotukea, jos hän on tuen tarpeessa eikä voi saada toimeentuloa ansiotyöllään, yrittäjätoiminnallaan, toimeentuloa turvaavien muiden etuuksien avulla, muista tuloistaan tai varoistaan, häneen nähden elatusvelvollisen henkilön huolenpidolla tai muulla tavalla.

Polttavan mukavia keskustelun jatkoja T: Nokkos-puuska

• rappi

Tuohon häiritsevään kerjäämiseen itse mieluiten yhdistäisin myös mtv3:lla ja subilla tulevat niin sanotut voittopotti nimiset kerjäys ohjelmat. Ei ole tietenkää pakko katsoa ei, mutta yhtä helposti välttää myös kadulla olevien kerjäläistenkin huomion.

• on helppo

vetää nenästä.Mua kanssa ärsyttää noi mtv3:men kerjäysohjelmat.AJATELKAA,TEILLÄ KETKÄ SINNE SOITTELETTE,ON 0.1%MAHOLLISUUS VOITTAA:Deli 99.99%teistä soittajista maksaa sen huvin:Dennemmin mä pelaan lottoa:D.Sais päättäjät puuttua tohonki mtv3:men kerjäämisee.Pakko vaihtaa kanavaa jos sen näkee..muuten palaa käämit..siis oikeesti palaa käämit.

• katsonut noita ja

kauhulla. Ensinnäkin, jos tuollasia muijia joutuis kuutelee vaikka päivän niin en kyllä takaa mita tapahtuis. Ne meinaa huutaa vielä pahemmin kuin yksikään näkemäni kerjäläinen..ja jotain keskustelua tuollaisen ämmän kanssa olis aivan toivotonta edes yrittää, luulen että se huuto vaan yltyis..Ja, onhan noita miehissäkin (pojissa) vaikkapa se maihinnousukenkä-poika tässä viestiketjussa, voi typeryyttä.

• vesuvius

Ruotsistahan nuo tulevat laivalla, joten..taitavat jopa olla ruotsin kansalaisia, kuka ties!

• ja vapaan

liikkuvuuden.Yhtä sairasta mummoa yritetään väkisin ulos
        maasta ja toisesta päästä päästetään rikollisia ja kerjäläisiä
        pilvin pimein maahan.

• chypsi hyyj

ne varastaa pauppoja .. ja kännissä oleva ihmisiä. scotlanissa kaikki romaanit pantu takaisiin romanjaan .

• Fenrir

En ole useasti kerjäläisiin törmännyt mutta niihin rasittaviin romaaneihi kun yrittää myydä rihkama koruja ja aina ei meinaa ymmärtää että ei kiinnosta ostaa.
      Niitä varten on poliisi avannut oman puhelin numeron minne voi niistä ilmoittaa kun törmää näihin romu kauppiaisiin.

Paras oli "italialainen suunnittelia" jolla oli jäänyt bisnes matkaltaan vielä pari takkia takaluukkuun ja halusi myydä ne pois ennen kuin palaa italiaan... Haloo onko muka suomi antanut noin tyhmän kuvan maailmalla näille...

• ihan tosissaan

...näitä juttuja kirjoitellaan:D en usko että suomi on antanut itsestään tasan mitään muuta kuvaa näille kerjäläisille kuin sen, että se on hyvinvointivaltio josta heillekin pitäisi rahaa jostain rahareiästä irrota. Suomalaiset ovat yllättyneitä kun maailma koputtelee omalla porrastasanteella ja kertoo siitä, ettei täällä ole kaikki ihan hyvin. Voi kyllä, kerjäläisiä on olemassa! Ja perussuomalainen reagoi muukalaisvihalla, lakaistaan vaan kaikki pois suomesta niin kaikki on hyvin taas... huomaa kuinka suomi itse on joutunut taantuman kouriin jopa ajattelun tasolla: perusjuntit "saunan taakse vaan"-jutut alkavat valloittaa keskustelupalstoilla kun muuta ei taas osata tehdä kuin uhata voiman käytöllä.

Siitä olen samaa mieltä, että jotain on tehtävä, jos jokainen kykenee näkemään kaduilla ihmisiä, joiden tarkoituksena on huijata ihmisiltä rahaa ja siitä on kunnollisia todisteita niin poliisin on otettava asia hoitaakseen ja meillä kansalaisilla on velvollisuus raportoida näistä lain rikkojista.

Minulla ei tällä hetkellä ole sen parempia lääkkeitä tähän ongelmaan, enkä tuota lainsäädäntöäkään tunne kovin hyvin, vissiin EU:n liikkumisvapauteen tämä ongelma osittain pohjautuu. Ongelman ydin löytyy kuitenkin maailman yleisestä tilasta, jossa köyhien annetaan köyhtyä, ja ainoana vapautenaan heidän annetaan vaeltaa toisiin EU-valtoihin toisten ongelmiksi. Hmph, erittäin hyvä esimerkki siitä, että empatia ja inhimillisyys kokevat aikanamme rökäletappiota, ja omaan napaan tuijottajat ahnehtivat kaiken mitä vielä on mistään jäljellä...

Ihan ohjeeksi näille oikeastaan rasistisille kirjoittajille, pieni empatiaharjoitus: AJATELKAAPA OMALLE KOHDALLE. Eivät nekään ihmiset ole kerjäläisiksi syntyneet.

• Yrittäjä,ei rasisti
        ihan tosissaan kirjoitti:

...näitä juttuja kirjoitellaan:D en usko että suomi on antanut itsestään tasan mitään muuta kuvaa näille kerjäläisille kuin sen, että se on hyvinvointivaltio josta heillekin pitäisi rahaa jostain rahareiästä irrota. Suomalaiset ovat yllättyneitä kun maailma koputtelee omalla porrastasanteella ja kertoo siitä, ettei täällä ole kaikki ihan hyvin. Voi kyllä, kerjäläisiä on olemassa! Ja perussuomalainen reagoi muukalaisvihalla, lakaistaan vaan kaikki pois suomesta niin kaikki on hyvin taas... huomaa kuinka suomi itse on joutunut taantuman kouriin jopa ajattelun tasolla: perusjuntit "saunan taakse vaan"-jutut alkavat valloittaa keskustelupalstoilla kun muuta ei taas osata tehdä kuin uhata voiman käytöllä.

Siitä olen samaa mieltä, että jotain on tehtävä, jos jokainen kykenee näkemään kaduilla ihmisiä, joiden tarkoituksena on huijata ihmisiltä rahaa ja siitä on kunnollisia todisteita niin poliisin on otettava asia hoitaakseen ja meillä kansalaisilla on velvollisuus raportoida näistä lain rikkojista.

Minulla ei tällä hetkellä ole sen parempia lääkkeitä tähän ongelmaan, enkä tuota lainsäädäntöäkään tunne kovin hyvin, vissiin EU:n liikkumisvapauteen tämä ongelma osittain pohjautuu. Ongelman ydin löytyy kuitenkin maailman yleisestä tilasta, jossa köyhien annetaan köyhtyä, ja ainoana vapautenaan heidän annetaan vaeltaa toisiin EU-valtoihin toisten ongelmiksi. Hmph, erittäin hyvä esimerkki siitä, että empatia ja inhimillisyys kokevat aikanamme rökäletappiota, ja omaan napaan tuijottajat ahnehtivat kaiken mitä vielä on mistään jäljellä...

Ihan ohjeeksi näille oikeastaan rasistisille kirjoittajille, pieni empatiaharjoitus: AJATELKAAPA OMALLE KOHDALLE. Eivät nekään ihmiset ole kerjäläisiksi syntyneet.

Mieskerjäläiset pitää laittaa täältä vaikka helvettiin.Naiset on niin arvokas pääoma mille maalle tahansa että ne pitää hyväksyä ja ottaa avosylin vastaan lapsentekoon.Ja itsekkäästi vaatia lapsentekoa oikeutena jäädä maahan.

• tuula bordellona

Olet siinä mielessä oikeassa, että eihän siitä kauan ole kun raportoitiin romanian tulvista. Niissä tulvissa meni monelta romanialaiselta niin talo, ku työpaikka. Sitä ennen meni ihan jees ja yhtäkkiä - ei ole mitään -.

Mä ymmärrän tämän ja se voisi käydä mulle itsellenikin.

• ruokkikaa siälä

Niin minä olen samaa mieltä. Sellaset kerjäläiset jotka tulee eun köyhemmistä maista rahan perässä Suomeen sais munkin mielestäni kyllä passittaa sinne mistä ovat tulleetkin koska heitä ei voida auttaa Suomen sosiaaliturvan voimalla koska he eivät ole Suomen kansalaisia ja heitä pitäs auttaa heidän kotimaassaan eikä niin että he lähtee kiertään eurooppaa.
        Tollaset on kyllä ikäviä ja poliisi tekee ihan oikein kun antaa sellasille lähtöpassit ja takasin ei ole tulemista.
        En ollut sillon päättämässä kun euhun liityttiin että kyllä vai ei mutta nyt sanon: jos suomi ei opi suhtautuun direktiiveihin yhtä lepposasti kun eteläeuroopassa niin tämä maa on tuhon oma

• hehehehhhh

Taitaa olla sama tapaus. Oli matkalla lentokentälle, ja hätäisesti kysyi ajo-ohjetta sinne. Kovasti autettiin, mutta yllättäen kiire loppui siihen. Kaveri nappasi takaluukusta nahkatakkeja. Olisi saanut kolme yhden hinnalla, niistä piti päästä kuulemma eroon kun olivat jääneet jostain messuilta. Eräskin takeista oli kuulemma poronnahkaa. hehhehh.. Näin saman italialaisen kaverin hotelli Presidentin aulassa kahvittelemassa kavereidensa kanssa vuosia myöhemmin. Taisi myöhästyä koneesta..

Paras oli "italialainen suunnittelia" jolla oli jäänyt bisnes matkaltaan vielä pari takkia takaluukkuun ja halusi myydä ne pois ennen kuin palaa italiaan... Haloo onko muka suomi antanut noin tyhmän kuvan maailmalla näille...

• ,.,.,.,.
        hehehehhhh kirjoitti:

Taitaa olla sama tapaus. Oli matkalla lentokentälle, ja hätäisesti kysyi ajo-ohjetta sinne. Kovasti autettiin, mutta yllättäen kiire loppui siihen. Kaveri nappasi takaluukusta nahkatakkeja. Olisi saanut kolme yhden hinnalla, niistä piti päästä kuulemma eroon kun olivat jääneet jostain messuilta. Eräskin takeista oli kuulemma poronnahkaa. hehhehh.. Näin saman italialaisen kaverin hotelli Presidentin aulassa kahvittelemassa kavereidensa kanssa vuosia myöhemmin. Taisi myöhästyä koneesta..

Voi yksinkertaisuus, oli kyllä jokin itäeurooppalainen eli romanialainen tms slaavi joka mainosti itsenään italialaiseksi. Meneppä joskus Italiaan, älä pelkää, he kyllä erottavat naamanperusteella ketä on itäeuroopasta ja ovat hyvin rasistisia sellaisia kohtaan. Kunhan eivät sua luule, jos olet liian slaavin näköinen!!

• Rasisti-kirjottelijoilta

on aivan turha odottaa mitään empatiaan viittaavaakaan. Ei niillä riitä yksinkertaisesti järki siihen että se vois olla totta OMALTA KOHDALTA, kun vika löytyy aina muista ja muualta.
        Sitten kun sanat ei riitä niin otetaan nyrkit avuksi. Mistäkö moinen sitten vois johtua niin yksi syy toki kasvatus. Muutta siitäkin painolastista pääsee eroon koska oman järjen käyttöhän ei ole kiellettyä. Sitten onkin jo toinen juttu onko sitä, älliä meinaan.

• sjdflkjlj
        Rasisti-kirjottelijoilta kirjoitti:

on aivan turha odottaa mitään empatiaan viittaavaakaan. Ei niillä riitä yksinkertaisesti järki siihen että se vois olla totta OMALTA KOHDALTA, kun vika löytyy aina muista ja muualta.
        Sitten kun sanat ei riitä niin otetaan nyrkit avuksi. Mistäkö moinen sitten vois johtua niin yksi syy toki kasvatus. Muutta siitäkin painolastista pääsee eroon koska oman järjen käyttöhän ei ole kiellettyä. Sitten onkin jo toinen juttu onko sitä, älliä meinaan.

sinä sitä empatiaa kuule ihan omasta rahapussistasi, äläkä meidän kaikkien yhteisestä? Kyllä maailmaan köyhyyttä mahtuu, eli missä on empatiasi siinä kohtaa, vai oletko rasisti ja autat vain tiettyjä ihmisiä.

Kaikki suomalaiset eivät ole hyvinvoivia niinkuin ehkä sinne luksustaloalueelle näyttää, vaan meitä on paljon, jotka elävät kädestä suuhun ja vielä töitä tekemällä, sitten näkee näitä uusia lastenvaunuja merkkivaatteissaan työnteleviä työttömiä tummahipiäisiä joiden osoitteessa käy jatkuvasti joku Mustanpörssin tai Suomisoffan auto tuomassa tavaraa, sillä välin kun isäntä istuu elielissä kahvilla kahdenkymmenen kaverinsa kanssa, samalla kun itse pesee pyykkinsä taloyhtiön koneella ja astiansa käsin, katselee vanhaa 28" "neliönäyttö" putkitelkkaria ja istuu vanhemmilta 15 vuotta sitten saamillaan muutaman kerran paikatuilla plyyshisohvilla ja nukkuu vanhalla vaahtomuovipatjalla, puuroakin on pakko syödä joskus jopa monta päivää putkeen, kun ei rahat muuhun riitä. Anna siinä sitten sitä empatiaa, kun itsensä on ajettu aivan nurkkaan kakkosluokan kansalaiseksi.

• sairaseläkkeellä
        sjdflkjlj kirjoitti:

sinä sitä empatiaa kuule ihan omasta rahapussistasi, äläkä meidän kaikkien yhteisestä? Kyllä maailmaan köyhyyttä mahtuu, eli missä on empatiasi siinä kohtaa, vai oletko rasisti ja autat vain tiettyjä ihmisiä.

Kaikki suomalaiset eivät ole hyvinvoivia niinkuin ehkä sinne luksustaloalueelle näyttää, vaan meitä on paljon, jotka elävät kädestä suuhun ja vielä töitä tekemällä, sitten näkee näitä uusia lastenvaunuja merkkivaatteissaan työnteleviä työttömiä tummahipiäisiä joiden osoitteessa käy jatkuvasti joku Mustanpörssin tai Suomisoffan auto tuomassa tavaraa, sillä välin kun isäntä istuu elielissä kahvilla kahdenkymmenen kaverinsa kanssa, samalla kun itse pesee pyykkinsä taloyhtiön koneella ja astiansa käsin, katselee vanhaa 28" "neliönäyttö" putkitelkkaria ja istuu vanhemmilta 15 vuotta sitten saamillaan muutaman kerran paikatuilla plyyshisohvilla ja nukkuu vanhalla vaahtomuovipatjalla, puuroakin on pakko syödä joskus jopa monta päivää putkeen, kun ei rahat muuhun riitä. Anna siinä sitten sitä empatiaa, kun itsensä on ajettu aivan nurkkaan kakkosluokan kansalaiseksi.

asun vuokralla, en omista autoa, en kesämökkiä enkä oaljon muutakaan...mutta minulla on jotain sellasta mikä sinulta näköjään puuttuu täysin ja sen on myötäelämisen kyky. Sellasiakin ihmisä tiäks on ja huomasin sen kun olin noin 8 kk viime vuonna etten juuri pystynyt käveleekkään. Minua autettin, sinä olisit varmasti potkassut päähän kun se empatiakin on sinusta niin kallista tavaraa.

• Kankaanpää

tämä vähemmistö, joka ei Suomessakaan ole halunnut kouluttautua ja integroitua yhteiskuntaan, vaan varastelee ja elää yhteiskunnan sääntöjen ulkopuolella?

Koko Euroopassa hallitukset tarjoavat koulutusta ja haluavat saada nämä ihmiset osallistumaan yhteisen hyvinvoinnin luomiseen, mutta he valitsevat itse kouluttautumatta jättämisen, jottei heidän kulttuuri-identiteettinsä häviäisi. Kouluttautumatta jättämisen jälkeen heistä suuri osa Näin he ovat eläneet jo vuosisatoja Euroopassa.

Herää kysymys, tuleeko taas yhteiskunnan sallia tälläista käytöstä?

• tuleekos
        sjdflkjlj kirjoitti:

ottetua viinaa ikinä, en tuomitse enkä moralisoi, kysympä vaan..ja käsin tässä kyllä muutkin astiansa pesee, 3 syvää, 3 matalaa, 4 pientä lautasta, muutama oikee Arabian kahvikuppi lautasineen, pari kattilaa ja sitä rataa...eli ei kai noihin nyt konetta tarvii? ;-DD

• siihen lapsentekoon
        Yrittäjä,ei rasisti kirjoitti:

Mieskerjäläiset pitää laittaa täältä vaikka helvettiin.Naiset on niin arvokas pääoma mille maalle tahansa että ne pitää hyväksyä ja ottaa avosylin vastaan lapsentekoon.Ja itsekkäästi vaatia lapsentekoa oikeutena jäädä maahan.

mutta pitäisitkös sitten huolen niistä lapsista vai pistäsitkö kerjuulle kun äitikin oli kerjäläinen?

• uus-salolainen

Hyvä kun puuttuisivatkin oikein urakalla!!! Kammottavia häiriköitä ja feikkejä!! Puuttuisivat noihin myös täällä Salossa!! Hirvittää oikein kun tunkevat kiinni ja marisevat jotain pa**XX#aa...tunkevat inhoja lakastunteite ruusujaan jotka varmastikin on jostain pöllitty ihan väkisinkin eteen!!HYIHYIHYI!!

• ovat siirtyneet

Pelastusarmeijan leipäjonoon.Tänään siellä oli enempi romanialaisia,kun suomalaisia leipäjonossa.Ajoi siitä 3 kertaa poliisiauto ohi.

• tuollaiset ihmiset.....

... kuin sinä!

älä tuomitse, ajattele jos sulle kävisi noin? että joudut kerjää?
        ei takuulla käy eihän? no ei vaan, kun sinä löydä takuulla aina työpaikan mutta, ei kukaan noita kerjäläisiä kukaan työnantaja huoli, tässä ero miksi ihmiset kerjää!!!!!!!!!!!! kun heillä on nälkä!!!!!!!!!!!!

• skajlkj
        tuollaiset ihmiset..... kirjoitti:

... kuin sinä!

ei takuulla käy eihän? no ei vaan, kun sinä löydä takuulla aina työpaikan mutta, ei kukaan noita kerjäläisiä kukaan työnantaja huoli, tässä ero miksi ihmiset kerjää!!!!!!!!!!!! kun heillä on nälkä!!!!!!!!!!!!

olla täysin taulapää, uskoa voin yksin valheisiin....

ei ristus mistä teitä oikein sikiää?

• ole lukenut,
        tuollaiset ihmiset..... kirjoitti:

... kuin sinä!

että kerjääminen on oikein organisoitua toimintaa. Kateselin eräässä pikkukaupungissa, kun osuuskaupan eteen uudehkolla umpifarmarilla tuotiin nainen harmonikkoineen, heitti kassista vaatteidensa päälle vanhan, kuluneen takin, istui matalalle jakkaralle, ja alkoi renkutella. Mistähän se ei-vanha auto mahtoi tulla?

• sitten sanovat

sitten siirtyy kerjäämään kun keskusta siistiytyy? Ja kun kerjääminen kielletään kokonaan niin mitä sitten alkavat touhuamaan. Pitää sanoa vaan että kyllä meiltä suomalaisilta riittää kaiken maailman rosvoille.

• kunkku

Kaikki kerjääminen on mun mielestä häiritsevää, kaikki vaan pois katukuvasta. Ja nyt on kenenkään sosiaalikukkahattutädin turhaa ruveta avautuun sosiaalisesta ja taloudellisesta pahoinvoinnista.... Ne ei vaan kuulu katukuvaan eikä suomeen.

• pääsis

Romaaniaan kerjäämään? Onkohan suomalaisia organisoijia,jotka järjestäis sinne kesämatkoja? Vaaleahiuksisena vois saada äkkiä euroja kasaan,vois rämpytellä kitaraa,tai puhkua nokkahuilulla:D Polvet ei kestä olla polvillaan asfalttilla,mutta voisihan sitä istuskella rinkkajakkaralla ja höpötellä eksoottista Suomea:D

• sos.toimen johtaja

mällää edustustillillä kuin viimeistä päivää, yli 70 TUHATTA !!! €:a oman toimiston kalusteisiin , viinalaskuja edustustiliitä kokouksissa...

http://keskustelu.suomi24.fi/node/7106031

onko hiukan törkrrtä menoo, ja eikö tuollaista porsasta saada kurii, vai onko korkeemmat tahot suojelemassa?

• Sir Eino

Taitavat kerjäläiset tosiaan olla valtakunnan rikostilaston kärjessä. Heillä kun pyyhkii muutenkin hyvin. On hyvä, että poliisi suojelee kansalaisia. Kerjäämisessähän on kysymys rahan keräämisestä, joten samalla huitaisilla voitaneen puuttua kaikkeen keräämiseen aina marjan keruusta vaalirahan keruuseen.

• 547890873

Kerjäys ei ole pitkällä tähtäimellä kestävä ratkaisu, eikä sitä pidä siis tukea. Muuten saadaan lisää onnenonkijoita, joiden elämä ei kerjäyksellä muutu mihinkään.

Kyse ei ole niinkään empatian puutteesta, vaan siitä, että näillä ihmisillä on kotimaa, jonka vastuulla on myös omista kansalaisistaan huolehtiminen. Jos kykenee liittymään EU:n jäseneksi, kykenee myös huolehtimaan omistaan sen verran, ettei heitä tarvitse lähettää muiden ongelmaksi.

Vai olisiko kenties niin, että Romanian ottaminen jäsenmaaksi olikin virhe tältä osin?

• Sir Eino

• mieltä!

• muutakin..
        mieltä! kirjoitti:

poliisi voisi tasapuolisuuden vuoksi alkaa samalla ratsaamaan vaikka niittinaamaisia hassuihin vaatteisiin pukeutuneita ihmisiä.
        olisiko nämä viherpiiperöt sitten tyytyväisiä?

ei yksin kerjäämistä!

http://www.ts.fi/online/lahialue/59544.html

• pååååp

siltä vitun saatanan laajentumiskomissaari Rehniltä. Sehän se saatana ajaa kaiken maailman persauksiet hihhulivaltiot eu:n jäseniksi. Venttaas vaan niin kohta jäseninä on varmaan turkki, syyria, israel, marokko, libya jne. vaikkeivät euroopassa olekaan, mutta kun laajentua täytyy niin perkeleesti.

• henkistä ykseyttä
        jatkaa .. kirjoitti:

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Vasemmistonuoret Poliisin lopetettava romanien ahdisteleminen Helsingissä/1135247532348

pummeihin ja rikollisiin. Ovathan he itsekin loogista jatketta venäjän laillisen valtiojärjestelmän tuhonneille bolshevikeille. Juuri vasemmistonuoret ovat niitä, jotka itsekin milloin milläkin tekosyyllä riehuvat ja tuhoavat julkista ja yksityistä omaisuutta helsinginkin kaduilla.

Vasemmistonuoret ovat RIKOLLISUUTTA vaaliva VALHEISIIN tukeutuva ryhmä. Yksittäisenä tahona he ovat epäjärjestyksen lietsonnassaan kieltämättä romanitaskuvarkaita, huijareita ja kerjäläisiä suurempi ongelma.

SIINÄ he ovat oikeassa, etteivät häiriköivät romanit ole suinkaan suurin yksittäinen ongelma. Sellainen taitaa olla vasemmistonuoret itse.

• hohohohooo
        pååååp kirjoitti:

siltä vitun saatanan laajentumiskomissaari Rehniltä. Sehän se saatana ajaa kaiken maailman persauksiet hihhulivaltiot eu:n jäseniksi. Venttaas vaan niin kohta jäseninä on varmaan turkki, syyria, israel, marokko, libya jne. vaikkeivät euroopassa olekaan, mutta kun laajentua täytyy niin perkeleesti.

Vasemmistonuoret vaatii Helsingin poliisia lopettamaan romanikerjäläisiin kohdistuvan tehokampanjan. Kampanjaa pidetään rasistisena.

Yhdistys kutsuu romaneja turisteiksi ja muistuttaa, että he ovat EU-kansalaisia. Vasemmistonuorten saamien tietojen mukaan poliisi on neljän päivän aikana ottanut kiinni noin 30 henkilöä.

Yhdistyksen mukaan poliisin tavoitteena on kerätä rekisteriä Suomessa turisteina oleskelevista romaneista.

- Jo siksi, että kaikkien potentiaalisten EU-alueelta tulevien turistien kohdalla ei ole käynnissä vastaavaa tehokampanjaa, on ilmeistä, että kyseessä on etninen syrjintä, sanoo Vasemmistonuorten puheenjohtaja Dan Koivulaakso.

Hän on jättänyt eduskunnan oikeusasiamiehelle kantelun poliisin tekemästä etnisestä profiloinnista.

Helsingin Sanomat kertoi keskiviikkona, että kymmenet poliisit valvovat kerjäläisten käyttäytymistä Helsingin keskustassa ainakin heinäkuun loppuun asti. Kampanja käynnistettiin, koska taskuvarkaudet ja muut häiriöt lisääntyivät.
        Vartti.fi

• Järkyttynyt
        pååååp kirjoitti:

Onks suomalaiset todella tallaisia rasisteja ja väkivallan lietsojia kuin näistä viesteistä ilmenee.
        Ei minkäänlaista sivistystä! Hävettää, hävettää!!
        Enpä enää moisille sivuille eksy!

• Venom
        Järkyttynyt kirjoitti:

Onks suomalaiset todella tallaisia rasisteja ja väkivallan lietsojia kuin näistä viesteistä ilmenee.
        Ei minkäänlaista sivistystä! Hävettää, hävettää!!
        Enpä enää moisille sivuille eksy!

Ei, emme ole rasisteja, olemme maahanmuuttokriittisiä!

• Astrid Thors taasen on
        Venom kirjoitti:

Ei, emme ole rasisteja, olemme maahanmuuttokriittisiä!

Suomalaisuus-kriittinen. Vasemmistonuoret ovat laki&järjestys-kriittisiä ja keskustalaiset rehtiys-kriittisiä. Demarit äly-kriittisiä ja kokkarit solidaarisuus-kriittisiä.

Poliitikkoja on moneen junaan.

• Venom

95 % mustalaisista pilaa 5%:n maineen

• M-K-S

Ruokakaupoissa kiersi pariskuntia jotka veivät vanhemmilta henkilöiltä lompakkoja kasseista. Jäivät onneksi kiinni...ROMANIALAISIA.
      Kerran bussia odotellessani hesan keskustassa seurasin yhtä kerjäläistä.... Vanha nainen joka kerjäsi rahaa parhaillaan joltain vanhalta rouvalta , esitteli käsimerkein yhden pojista omaksi lapsekseen, voi kerjäläis Äiti parkaa kun joutuu kerjäämään rahat että poika voi pukeutua Adidaksen ja Puman vaatteisiin....

• ongelmien hoidosta

Joo, poliisi lakaisee roskat maton alle, mutta silti itse ongelma jää jäljelle.

Vähän sama kuin vetäisi autossa pakkelia ruosteen päälle eikä leikkaa itse ongelmaa, eli ruostunutta kohtaa pois ja hitsaa uutta paikka tilalle.

Toisin sanoen, suuntaus on ihan hyvä mutta ei auta mitään. Pikemiten pitäisi kitkeä romanialaisten (ja yleensä maahanmuuttajien) vapaata tuloa Suomeen.

Ehkä parasta olisi nostaa vaatimustasoa Suomeen pääsyn edellytykseksi. Esim. kielitaito, koulutustausta, mahdolliset aikeet siirtymisestä työelämään, millaiset edellytykset "omaan" asuntoon jne. Ennenkaikkea pitäisi kysyä, mitä aikoo tehdä oman toimeentulonsa turvaamiseksi ilman yhteiskunnan suoraa rahoitusta ja sen mukaan pitäisi päättä ketkä saavat tulla ja ketkä jäävät rajaille ruikuttamaan.

Tällä hetkellä poliisit ja muut sosiaalitantat kiillottavat vain pintaa eivätkä puutu itse ongelmaan. Tästä syntyy vain sellainen tilanne, mikä vie vain kohtuuttaman paljon rahaa ja viranomaisten resurseja. Tältä kaikelta vältyttäisiin, jos näitä "ongelmia" ei päästettäisi olenkaan maahan! Ja jos on aivan pakko tarjota humanitaarista apua niin autetaan mieluiten siellä missä ongelmat on, eikä tuoda ongelmia Suomeen! niitä täällä on ihan jo omasta takaakin.

• Suomipoikanen

Seurailin tuossa viimeviikolla Salon torilla kun kaksi nuorta tyttö soitti harmonikkaa torilla. Ja rahavaasi edessä, tietysti. Tytöt olivat jotain 14-17v (no toisaalta voisivat olla 25v kun nämä itäisen euroopan kansalaiset eivät ole vertailukelpoisia naapurintyttöjen kanssa). Siinätytöt soittelivat ja toinen istahti maahan ja toinen soitti. Samassa torin laidalta sntäsi nuori n.30v mies paikalle ja huusi jotain toiselle tytöllejokajatkoisamantien soittamista ja mies painui takaisin taustalle. Sitten se tuli vielä kerran huutamaan kun ilmeisesti ei soitettu tarpeeksi iloisesti tai luokseenvetävsti. Olisi tehnyt mieli todellakin vetää turp... tätä "parittajaa". Piti siitä sitten joku suomalainen tai ei.

• hetkellähän
        Suomipoikanen kirjoitti:

Seurailin tuossa viimeviikolla Salon torilla kun kaksi nuorta tyttö soitti harmonikkaa torilla. Ja rahavaasi edessä, tietysti. Tytöt olivat jotain 14-17v (no toisaalta voisivat olla 25v kun nämä itäisen euroopan kansalaiset eivät ole vertailukelpoisia naapurintyttöjen kanssa). Siinätytöt soittelivat ja toinen istahti maahan ja toinen soitti. Samassa torin laidalta sntäsi nuori n.30v mies paikalle ja huusi jotain toiselle tytöllejokajatkoisamantien soittamista ja mies painui takaisin taustalle. Sitten se tuli vielä kerran huutamaan kun ilmeisesti ei soitettu tarpeeksi iloisesti tai luokseenvetävsti. Olisi tehnyt mieli todellakin vetää turp... tätä "parittajaa". Piti siitä sitten joku suomalainen tai ei.

ainakin täällä helsingissä monet seurakunnat, ruoka apua jakavat vapaaehtoisjärjestöt jne antavat suoraa tukea näille romanian kerjäläisille.
        ongelma vaan paisuu ja paisuu.

• tulivatki
        hetkellähän kirjoitti:

ainakin täällä helsingissä monet seurakunnat, ruoka apua jakavat vapaaehtoisjärjestöt jne antavat suoraa tukea näille romanian kerjäläisille.
        ongelma vaan paisuu ja paisuu.

Joo ei tää suomi enää kauaa kestä tällästä. Siinä kyllä mentiin harhaan kun Eu:n lähdettiin. Mun mielestä kaikki olisi niin kauan hyvin kun nämä kerjäläiset, maahanmuuttajat ja pakolaiset selvittä ne omat ongelmanasa siellä omassa maassa, Eli joko fixulla tavalla tai sitten huonolla tavalla. Hyvässä tavassa on se puoli että ne saa sovussa asiat kuntoon ja huonossa puolessa se että ne tappaa toisensa tai sitten itse itsensä esim "sotimalla" niin kauan että populaatio laskee niin alas että ne voi alottaa puhtaalta pöydältä. Mutta ennen sitä asioitten hoitamista omassa maassa kuntoon ni mun mielestä ihan turha niitten on tänne tulla vikiseen ja kuppaan meidän hyvinvointi valtion rahoja. Nimittäin siinä kohta käy niin että kun niitä riittävästi on täällä kuppaamassa ni sitä rahaa ei riitä enään tähän meidän oman kansan hyvin vointivaltioon. Elikkä ne pikku hiljaa nakertaa tätä meidän tähän mennessä vielä toimivaa systeemiä alaspäin. Elikkäs meistäkin tulee jossain vaiheessa ei hyvin vointi valtio. Senkin jo näkee tästä jatkuvasti kortostuneesta ampumavälikohtauksista ja rikollisten järjestäytymisestä. Että olisiko sen poliisin tai valtion virkamiesten aika rueta tosissaan puuttumaan siihen asiattomaan maahan muuttoon ja jo näihin muuttaneisiin väkeen mitkä ei edistä tätä työ puolen juttua millään tavalla. Ps:Eikö meillä ole niitä työttömiä jo ihan tarpeeksi omastakin takaa, että oisiko siinäkin pieni skarpin paikka kouluttaa tai uudelleen sijoittaa niitä oman maan kansalaisia töihin.

• saippualinjalle

vaan nämä loiset.

• kersantti.Karolina

Lahdesakin poliisi voisi tehdä samoin. Kerjäläiset tuodaan ja haetaan autolla, eikä niitä huonolla ilmalla näy.

• On monta kertaa ollut lehdissä juttua Romanian kerjäläisistä, joita pidetään niin inhottavina, että heidän asuinalue aidataan yhteiskunnan silmiltä pois. Oli erittäin nerokasta liittyä EU:hun ja samalla syysätä kerjäläisongelmansa muiden maiden niskoille.

Kun Ranskassa alettiin passittamaan kotimaahan niitä Romanian kerjäläisiä, hirveän rasismi-haloon Romanian hallitus nosti; ei he kerjäläisiä kaipaa, joten hoitakoot muut maat Romanian kerjäläisongelman kustannuksellaan. Pakko myöntää, että oli erittäin fiksu veto Romanialta syysätä ongelmansa muiden niskaan, mutta omapa on EU:n päättäjien vika. Nyt koko EU saa kärsiä.

• nikkuilija

JOS HALUTAAN, ETTÄ KULTTUURI MUUTTUU MEILLÄ SUVAITSEVAISEKSI, NIIN MUUTUTAAN MEKIN JA SUODAAN JOKAISELLE YRITTELIJÄISYYS, KERJÄÄMINEN. ELI KAIKKI VAIN RAHAPULASSA OLEVAT KÄYKÄÄ ENSIN SOSIAALIVIRASTOSTA RAHAT MITÄ SAATTE JA SITTEN LOPPUPÄIVÄKSI KERJÄÄMÄÄN KADULLE. ONHAN SEKIN JOTAIN TYÖTÄ VERRATTUNA SOHVALLA MAKOILEMISEEEN JA NÄKISIVÄTPÄHÄN PÄÄTTÄJÄTKIN, ETTÄ TÄÄLLÄ ON TODELLA PUUTTEESSA OLEVIA OMIAKIN, JOILLE EI SOS.RAHAA TARPEEKSI EDES ELÄMISEEN HERU, KUTEN ESIM SAIRASTELEVALLE OPISKELIJALLE!! NÄKISIVÄT MYÖS KERJÄLÄISET, ETTÄ TÄÄLLÄ EI ELÄTETÄ OMIAKAAN KUNNOLLA JA ETTÄ EI SE NIIN HELPPOA OLE TÄSSÄ HYVINVOINTIMAASSA, JOSSA RUOAN HINTA NOUSEE VIIKOTTAIN, EIKÄ PÄÄTTÄJÄT HALUA TAI USKALLA PUUTTUA KAUPPATOIMINTAAN. SUOMALAISET KERJÄÄVÄT SUKULAISILTAAN, VANHEMMAT KILTISTI MAKSAA, MUTTA MUISSA MAISSA TÄYSI-IKÄISET ELÄTTÄVÄT ITSE ITSENSÄ. TURHA YLPEYS POIS JA KERJUULLE ULKOLAISTEN VIEREEN, SIINÄ SITÄ KERKEÄÄ TUTUSTUA ERI KULTTUURIINKIN AINA PÄIVÄN MITTAAN. MEIDÄN KULTTUURI ON LIIAN YLPEÄÄ JA EI NÄYTETÄ EIKÄ PROTESTOIDA, VAIKKA OLTAISIIN NÄLKÄKUOLEMAN PARTAALLA TAI ASUNNOTTOMIA. MUUTTUKAA SUOMALAISET AVOIMEMMAKSI MYÖS KÖYHYYDEN NÄYTTÄMISESSÄ - OPISKELIJAT HERÄTYS, KADUT ON KESÄLLÄ KIVOJA PAIKKOJA VAIKKA KERJÄTÄ, EIHÄN TOIMEENTULOTUKEAKAAN NIIN NOPEESTI SAA JA JOS, NIIN EI AINAKAAN TARPEEKSI. SIINÄ SE YHTEISÖLLISYYSKIN KASVAA JA MASENNUS VÄHENEE, KUN TAPAA KOHTALOTOVEREITA.

• ugolino

Suomalaiset köyhät eivät kerjää, koska suomalaisilla on kulttuurikansalle kuuluva itsekunnioitus.

Siis se sama itsekunnioitus, joka on myös muilla sivistyneillä kansakunnilla. Venäläisillä, kiinalaisilla, brasilialaisilla, arabeilla...

Milloin olette viimeksi nähneet kiinalaisen kerjäläisen kadulla? Kiinassa on sentään noin 500 000 000 miljoona todella köyhää ihmistä. Luulisi sieltä riittävän kerjäläisiä kaikkialle maailmaan? Myös Suomeen.

Niinpä niin... Kiinalainen ei kerjää. Hän tekee töitä. Mitä tahansa töitä. Millä tahansa palkalla.

Toivottavasti myös suomalaiset asettavat aina työn kerjäämisen edelle.

• Taulukaupat
        ugolino kirjoitti:

Suomalaiset köyhät eivät kerjää, koska suomalaisilla on kulttuurikansalle kuuluva itsekunnioitus.

Siis se sama itsekunnioitus, joka on myös muilla sivistyneillä kansakunnilla. Venäläisillä, kiinalaisilla, brasilialaisilla, arabeilla...

Milloin olette viimeksi nähneet kiinalaisen kerjäläisen kadulla? Kiinassa on sentään noin 500 000 000 miljoona todella köyhää ihmistä. Luulisi sieltä riittävän kerjäläisiä kaikkialle maailmaan? Myös Suomeen.

Niinpä niin... Kiinalainen ei kerjää. Hän tekee töitä. Mitä tahansa töitä. Millä tahansa palkalla.

Toivottavasti myös suomalaiset asettavat aina työn kerjäämisen edelle.

Polvet ruvella kertoi kerjänneensä puolueelle, kansanedustaja ehdokkaille rahaa eräs puoluesihteeri.
        Muistan kuin eilisen päivän. Kerjääminen ja kerjääminen.

• Jahve.
        Taulukaupat kirjoitti:

Polvet ruvella kertoi kerjänneensä puolueelle, kansanedustaja ehdokkaille rahaa eräs puoluesihteeri.
        Muistan kuin eilisen päivän. Kerjääminen ja kerjääminen.

Ei ole kerjätty pakkiautomaatin luona tunnuslukuja udellen ja käsivarteen uhkaavasti tarttuen, kuten mamujen kerjääminen tapahtuu etenkin vanhuksia kohtaan. Melkein pakotetaan antamaan rahaa väkivalloin

• Tosi on

Kun poliisi ei edes käytä virkapukua, niin ei edes kukaan huomaa valvontaa tapahtuvaksi. Ei häiriinny sinisilmäisten Suomikuva ja usko hyvään pysyy tahrattomana.

• homma, saa

puuttuakin!

• Tosi on

Nämä kerjäläiset tänne kerjäämään. No miten sieltä kannattaa tulla tänne asti köyhien kerjäläisten? Toisekseen antaako lähtömaan tilanne oikeuden täällä ryöstelyyn, huijauksiin ja muihin rikoksiin? Eikö se terve maan tapa ole maassa maann tavalla tai maasta pois lopettaisi tuon nykypelleilyn ja hyysäyksen kysyn vaan?

• vaan rahapula

VETÄKÄÄ NOITA HALLITUKSEN JÄSENMIÄ ENNEMMINKIN TURPAAN KUIN VIATTOMIA KERJÄLÄISIÄ?

Meidän hallitushan se on joka meitä suomalaisia tappa a lahjoittelee teollisuutemme ja työpaikat ulkomaille, tuo paskaa maahan, ja tappaa meitä kun ei ole rahaa, eikäöä töitä, ja suomalaisille ei anneta mitään mahdollisuuksia elää omassa maassaan.

Pakolaisiena saa olla omassa maassaan kun kommari-hallituksemme jauhaa EU-diktatuuri-politiikkaansa ja ryöstää kansan rahat?

• Tosi on

Nämä iholla roikkuvat loiset ovat kantaman sisällä "pika oikeudelle".

• sonja.fi

sonja.vankila.sonja.kiinni. :)-

• sakottaa jo
      • Tosi on

Nyt kun älytty, että homma on organisoitua on myös sakotettava sitä joka kerää itse kerjäyksen suorittajilta välillä rahat omaan taskuunsa. Ei ole vaikeaa huomata miten homma toimii, jos on halua ja näkö toimii.

• karkottaa samantien

jos ulkolainen tekee rikoksia tai rikkeitä?

Etenkin kun tietää tämän touhun, että nämä on aivan järjestäytynyttä touhua.

• kiellettyä.
        karkottaa samantien kirjoitti:

onko siis kerjääminen nykyään sallittua?

No siinähän on ratkaisu meille miljoonalle työttömälle suomalaiselle.

Kadulle sitten istuun vaan, ja hattu kouraan.

Toivon että joku vastaisi. Nimittäin omat rahani on lopussa ehkä maz. n. viikon kuluttua, ja siis ruokaa pitäisi saada.

Että onko kerjääminen nykyään sallittua?

• Tosi on

Tuomarit ja poliisit suojelevat rikoksen tehneitä ihan julkisesti jopa hovioikeudessa. Revi sitten siitä "oikeusvaltion" imagoa vaan rehellinen Suomen kansalainen.

• Lepsua Lepsua

... Sellainen PÖLLÖMAA että meille NAURETAAN läpi koko EU:n kun emme osaa muuta kuin myötäillä kuin lampaat. Myös Venäjällä nauretaan Suomelle. Tätähän linjaa pääministerimmekin on vaalinut.

Jenkeissäkin on sitkeä huhu, että täällä vankiloissakaan ei ole sellien ovet lukossa.

Koskahan tämä maa alkaa katsoa omaa etuaan ja lopettaa perskärpästen hyysäämisen ja alkaa elää niin että saamme imagoamme kohotettua edes entisten Neuvostoliiton alusmaiden tasolle......

• Tosi on
        Lepsua Lepsua kirjoitti:

... Sellainen PÖLLÖMAA että meille NAURETAAN läpi koko EU:n kun emme osaa muuta kuin myötäillä kuin lampaat. Myös Venäjällä nauretaan Suomelle. Tätähän linjaa pääministerimmekin on vaalinut.

Jenkeissäkin on sitkeä huhu, että täällä vankiloissakaan ei ole sellien ovet lukossa.

Koskahan tämä maa alkaa katsoa omaa etuaan ja lopettaa perskärpästen hyysäämisen ja alkaa elää niin että saamme imagoamme kohotettua edes entisten Neuvostoliiton alusmaiden tasolle......

Rehellisyyttä arvostava, työtä tekevä,ihmisen koskemattomuuta puolustava Suomen kansalainen.

• lyhytnäköinen
        Tosi on kirjoitti:

Nyt kun älytty, että homma on organisoitua on myös sakotettava sitä joka kerää itse kerjäyksen suorittajilta välillä rahat omaan taskuunsa. Ei ole vaikeaa huomata miten homma toimii, jos on halua ja näkö toimii.

[quote]Poliisin kuuluu olla sekoitus yhteiskunnasta. Emme hae 182-senttistä, vaaleatukkaista miestä, vaan eri etnisen taustan miehiä ja naisia, läpileikkausta koko kansasta.[/quote]
        - Poliisiammattikorkeakoulun rehtori Seppo Kolehmainen

Lopettakaa jo se television katselu.

• suomalaiset
        Lepsua Lepsua kirjoitti:

lopettavat television katselun, juopottelun ja alkavat ylläpitää omaa kansaansa.

Kyllä se muutosa lähtee kansasta ja jokaisen omasta elämästä. Nykytilanne on kaikkien suomalaisten tähän astisen toiminnan summa. Jos jatkatte elämäänne samalla tavalla kuin ennenkin niin (juopottelu, telkku, halpakrääsän kuluttaminen jne.) samat trenditkin tulevat jatkumaan.

Turha on päättäjiä syytellä kun suomalaiset itse vapaaehtoisesti antavat vieraiden muokata omaansa ja jälkeläistensä tajuntaa.

ja ei ole muilla EU:n osavaltioilla nauramisen aihetta:
        http://balder.org/zed/couen

Viestistäsi paistoi läpi se 'kaikilla muilla on kaikki niin paljon paremmin ja me olemme pelkkää paskaa'. Lopettakaa tuo orjailua ja yrittäkää kasvattaa itsetuntoanne.

• ?????

Siitä on nyt 5 vuotta kun EU laajentui tähän suloiseen itäblokkiin ja 2,5 vuotta siitä kun rikollisia ja korrupitota kuhisevat Bulgaria ja Romania liittyi Schengen alueeseeen mikä tarkoittaa sitä että heillä on kaikki oikeus tulla tännekin roskaamaan, pöllimään ja kerjäämään ja murtautumaan mökkeihiimme.

Sitä saa mitä tilaa. Ois ajatellut tätä jo 10 vuotta sitten niin tällaista ongelmaa ei ikinä olisi!

Jos minä päättäisin EU:ssa olisi edelleen 15 maata. Eikä EU olisi nykyinen helvetin hyväntekeväisyysjärjestö!!

• Tosi on

Kaikki entiset Itä-plokin maat ovat ja pysyvät netto saajina EU:sta ja Suomi netto maksajana tälle hulluudelle.

• Määttänen
        Tosi on kirjoitti:

Kaikki entiset Itä-plokin maat ovat ja pysyvät netto saajina EU:sta ja Suomi netto maksajana tälle hulluudelle.

Onko tämä palsta perussuomalaisten käsissä? Sen verran sivistymättömiä idioottimaisia mieleipiteitä tästä ketjusta löytyy!

• Tosi on
        Määttänen kirjoitti:

Onko tämä palsta perussuomalaisten käsissä? Sen verran sivistymättömiä idioottimaisia mieleipiteitä tästä ketjusta löytyy!

Olet oikeassa siinä, mutta se loppuosa "Inariin susia naimaaan" kuuluu tuonne "sexi" palstalle. Tuosta "mieleipiteitä" en taas sano että on sivistynyttä kieltä.

• kannattaja.
        Määttänen kirjoitti:

Asun maalla missä on paljon kesämökkiläisten mökkejä. Sen jälkeen kun Virosta ja muusta itä-euroopasta tuli EU:n jäsenmaa ja osa Schengen aluetta niin murrot kesämökkialueellamme räjähti käsiin.

Onneksi nyt viime kesänä viranomaiset saivat sen liigankin kiinni ja nyt tilanne on rauhoittunut mutta oma arvaukseni on että ei tule kestämään kauan ennenkuin seuraava "aurinkoisesta idästä" saapuva pilaa alueemme mökki-idyllin. Se on sitten ihan varmaa tietoa että murtautujat oli itämaisia koska se luki oikein lehdissäkin.

Ei kato tarvitse olla mikään perus"juntti"suomalaisten kannattaja jotta näkisi asiat vain miten ne ovat. Minun tapauksessani tämä tapahtui naapurissa joten turhaa sinun on väittää vastaan.

• Tosi on
        kannattaja. kirjoitti:

Asun maalla missä on paljon kesämökkiläisten mökkejä. Sen jälkeen kun Virosta ja muusta itä-euroopasta tuli EU:n jäsenmaa ja osa Schengen aluetta niin murrot kesämökkialueellamme räjähti käsiin.

Onneksi nyt viime kesänä viranomaiset saivat sen liigankin kiinni ja nyt tilanne on rauhoittunut mutta oma arvaukseni on että ei tule kestämään kauan ennenkuin seuraava "aurinkoisesta idästä" saapuva pilaa alueemme mökki-idyllin. Se on sitten ihan varmaa tietoa että murtautujat oli itämaisia koska se luki oikein lehdissäkin.

Ei kato tarvitse olla mikään perus"juntti"suomalaisten kannattaja jotta näkisi asiat vain miten ne ovat. Minun tapauksessani tämä tapahtui naapurissa joten turhaa sinun on väittää vastaan.

Ei edes pientä 4 hv moottoria voi rantaan veneen perään jättää. Kotiin pitää kaikki irtonainen veneestä tuoda.

• ;-))
        Tosi on kirjoitti:

Olet oikeassa siinä, mutta se loppuosa "Inariin susia naimaaan" kuuluu tuonne "sexi" palstalle. Tuosta "mieleipiteitä" en taas sano että on sivistynyttä kieltä.

Mitä tarkoittaa "mieleipiteitä? Lauserakenteesikin ovat hieman outoja. Oletko ulkomaalainen kun et suomea osaa?

• EmtLol
        Tosi on kirjoitti:

Ei edes pientä 4 hv moottoria voi rantaan veneen perään jättää. Kotiin pitää kaikki irtonainen veneestä tuoda.

Onhan noi ulkomaalaset ihan mukavaa porukkaa :) viime talvenakin ne kävi "lainaamasa" meiän mökin veneen moottoriin...unohti kyllä palauttaa sen, mutta samapa tuo ;), no ei...ne on ihan vitun ärsyttävii. Jos mulle tehtäis toi ikkuna juttu, niin joko menisin vetää niitä turpaa, tai sanoisin että "mä maksan vittu" ja sittenkun ne on putsannu mun ikkunat, niin lähtisin vaan ajamaan pois, ja näyttäisin niille keskarii.

• Käsimerkki,
        EmtLol kirjoitti:

Onhan noi ulkomaalaset ihan mukavaa porukkaa :) viime talvenakin ne kävi "lainaamasa" meiän mökin veneen moottoriin...unohti kyllä palauttaa sen, mutta samapa tuo ;), no ei...ne on ihan vitun ärsyttävii. Jos mulle tehtäis toi ikkuna juttu, niin joko menisin vetää niitä turpaa, tai sanoisin että "mä maksan vittu" ja sittenkun ne on putsannu mun ikkunat, niin lähtisin vaan ajamaan pois, ja näyttäisin niille keskarii.

joka romanienkin luulisi ymmärtävän.

Minä itse käytän variaatiota jossa nostan ensin näkyviin nyrkin, ja siitä nousee keskari.

• Tosi on
        Käsimerkki, kirjoitti:

joka romanienkin luulisi ymmärtävän.

Minä itse käytän variaatiota jossa nostan ensin näkyviin nyrkin, ja siitä nousee keskari.

Käsillään minkäs sitä luonnolleen voi ja väärinkäsityksille ei mahda mitään niitä tulee aina vilkaassa keskustelussa.

• Make146

Lisää keskustelua tästä aiheesta löydät Täältä

• Mailman menoa

Luin Metrolehteä ja siellä, joku kerjäläinen puolusteli kerjäämistään näin "Jostain on saatava rahaa jotta pysyy hengissä" ei ajattele sitä, että voi tehdä sen tekemällä työtä kuten muutkin ihmiset ja vielä omassa maassaan...tälläinen typerä kerjäämispelleily täytyy saada kielletyksi ja romanian romanit maasta pois sitten maahantulokielto heille. Myös vapaa liikkuvuus-verkoston kaltaisien järjestöjen toiminta olisi poliisin syytä tutkia...miksi he hyysää kerjäläisiä. Tuskin se ihan pyyteetöntä toimintaa on.

• Tosi on

Miten kerjäläisen kannattaa tulla tänne asti kerjäämään? Jos olisivat oikeita turisteja niin niitä parveilisi Suomen nähtävyyksiä katsomassa. Mutta kun ei ne niitä ole vaan "ryöstäjäturisteja ja huijaajaturisteja" harastamassa "Ryöstäjäturistimatkailua" Suomeen joka on kallis maa elää Suomalaisillekin. Jokainen Suomalainen on kannattava kohde ryöstää tai huijata kadulla tai kotonaan. Kaikkea tätä meidän vain pitäisi seurata tyynesti ja sallia ilman mitään toimenpiteitä tai valituksia.

• Eino Pillu

Kerjätä saa jos ei aiheuta häiriötä tai höröile muuten

Ketjusta on poistettu 118 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4923
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      661
      4109
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2291
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2057
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1858
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1696
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1441
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1134
    10. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      87