Kyllä pitää olla leluja.Vectra 2.2 Director. Puolivuotta ja kymmenentuhatta kilometriä sitten meni korkeapaine bensapumppu,jonka kylläkin autoliike joutui maksamaan, autolla oli silloin ajettu 119 tkm.
Ja eilen sitten jakoketju "hyppäs"ties minne.GM:n huolto totes, että onneksi ei mennyt venttiilejä eikä kansi paskaksi,ei tule niin kalliiksi.Tästä pienestä rempasta kustannusarvio 1200€.Siinä meni lapin kalareissut ja muutkin reissut tältäkesää, että silleen.Auto korjaamolla noin kaksi vk.
Seuraava auto ei ainakaan mulla ole opeli ja siihen ei mene kovinkaa pitkä aika kun auto vaihtuu.
jakoketju
9
5501
Vastaukset
- Director?
Lieneekö taas provo kun en tiedä Opelilla edes olevan tällaista "Director"-moottoria?
- prkl..
Mulla meni samanlaisesta pelistä jakoketju keväällä ja koko yläpää solmuun. Omasta pussista kaivettiin rahat korjaukseen, yht. 2400 euroa ja auto kuukauden pajalla. Kyllä korpesi. Auto siis -04 wagon, ajettu 115 000 km.
Se on tuon 2,2 Direct -koneen tyyppiominaisuus, joka johtuu liian pitkästä öljynvaihtovälistä. Ketju venyy ja aikaa myöten liian löysä ketju "hyppää".
Epäilijöille vielä kerran: Kyllä tuollainen Direct -kone opelista löytyy. Se on se tehokkaampi 2,2 litrainen 114 kilowattinen mylly.- z22YH
tyyppivika näissä 2.2l ketjukoneissa, mutta kerrompa lisää, jos teiltä korjattiin vain uusi ketju niin vika todennäköisesti uusiutuu ja pahimmassa tapauksessa menee koko kone romuks. vian lähtökohtana on jumiutuva öljynpaineen säädin sekä vääränlainen ketjunkiristin. ynnätään vielä tuo pitkä vaihtoväli. öljynpaineen säädin öljypumpussa jumiutuu, jonka seurauksena ketjunkiristin joka ensin on ollut liian kireä ja venyttänyt ketjua alkaa menettämään ominaisuuksiaan ja ketju alkaa varottelemaan helisevällä äänellä, seuraavaksi sitten puuttuvan voitelun takia alkaa kiertokang4en laakeri kulumaan ja pian kolisee alakerta.. tapauksia on ollut kiitettävän paljon eikä maahantuojakaan aina tule vastaan paljoa.
tarjolla on ollut jo hyvän aikaa parannettu malli kiristimestä joka yleensä laitetaan viallisen ketjun vaihdon yhteydessä, anyweays jos haluaa auton varmasti kuntoon kun huomaa kilinää niin koneet seis. auto korjaamolle, uusikaa öljypumppu, ketjun kiristin sekä ketjut. ja suotavaa olis kyllä autolla kuin autolla vaihtaa ne öljyt vuosittain tai n15000km välein. - juippii
z22YH kirjoitti:
tyyppivika näissä 2.2l ketjukoneissa, mutta kerrompa lisää, jos teiltä korjattiin vain uusi ketju niin vika todennäköisesti uusiutuu ja pahimmassa tapauksessa menee koko kone romuks. vian lähtökohtana on jumiutuva öljynpaineen säädin sekä vääränlainen ketjunkiristin. ynnätään vielä tuo pitkä vaihtoväli. öljynpaineen säädin öljypumpussa jumiutuu, jonka seurauksena ketjunkiristin joka ensin on ollut liian kireä ja venyttänyt ketjua alkaa menettämään ominaisuuksiaan ja ketju alkaa varottelemaan helisevällä äänellä, seuraavaksi sitten puuttuvan voitelun takia alkaa kiertokang4en laakeri kulumaan ja pian kolisee alakerta.. tapauksia on ollut kiitettävän paljon eikä maahantuojakaan aina tule vastaan paljoa.
tarjolla on ollut jo hyvän aikaa parannettu malli kiristimestä joka yleensä laitetaan viallisen ketjun vaihdon yhteydessä, anyweays jos haluaa auton varmasti kuntoon kun huomaa kilinää niin koneet seis. auto korjaamolle, uusikaa öljypumppu, ketjun kiristin sekä ketjut. ja suotavaa olis kyllä autolla kuin autolla vaihtaa ne öljyt vuosittain tai n15000km välein.joo pata meni kiristimen takia 2,2 motori.kallis remontti tiedossa.olettako muut olleet gm finlandin kans yhteydessä.käsittellevät kuulemma joka hajoamisen tapahtumakohtaisesti .vaikka toihan on tehdas ongelma mitähän ne niistä korvauksista oikein PIHTAAVAT.eikäit se maahantuojan vika ole että tehtaalla pas......aa asentavat (ketju&kiristin)
- vaimikäseoli
juippii kirjoitti:
joo pata meni kiristimen takia 2,2 motori.kallis remontti tiedossa.olettako muut olleet gm finlandin kans yhteydessä.käsittellevät kuulemma joka hajoamisen tapahtumakohtaisesti .vaikka toihan on tehdas ongelma mitähän ne niistä korvauksista oikein PIHTAAVAT.eikäit se maahantuojan vika ole että tehtaalla pas......aa asentavat (ketju&kiristin)
jes itkiskö vai nauraiskoTYYPPIVIKA Z22YH jakopää leves KIRISTINPETTI ja kansi remppa tuli venttiilit vaihtoon 113km ajettu lasku 3460€elikkä paljon .maahantuojan välityksellä tapellaan korvausta valmistajalta GOODWILL sopimus 6 vuotta tai 100tkm maahantuoja vain ei oikein halua olla puun ja kuoren välissä pitää ryhtyä rajumpiin otteisiin .OISKO AUTO ALAN LEHDET KIINNOSTUNEITA OPEL AUTOJEN TYYPPIVIKA REKLAMAATIOISTA:tehtaalle ei oikein yksityishenkilönä saa kontaktia.tästä se opel maine nousee taivaisiin.
- ettäsilleee
vaan osaa pitää autostanne huolta. itelläni on 500 000 mittarissa opelin 2,2 koneessa eikä ole tarvinnu ku raidetangon päät vaihtaa autoon.
tosin auto on pitkänmatkan ajossa 80 %- Hihna eeei ku ketju
Minulla on se tavallisen ruma Vectra 03 sedan 2,2 moottorilla. Vekottimella on ajettu 99.600 km ja pälkähti sitten mieleen, että pitääköhän siihen vaihtaa hihna...? Mutta kas - siinä taitaakin olla ketju, jota ei vaihdeta kuin pakosta, kuten joistakin aikaisemmista kohtuullisen kiukkuisista kirjoituksista on ilmi käynyt. Mitä muuta olisi hyvä huomioida välineen käytössä, jotta kestäisi. Auto on ollut minulla vasta 1½ vuotta ja kilometrejä tähän tulee vähän. Öljyt olen vaih(dat)tanut kerran, 15.000 km:n ajon jälkeen. Minusta auto on muuten aivan sopiva peltikasa, mutta kuluttaa kyllä kohtuuttomasti - n. 10 l/100 km - kaupunjkiajossa.....
- Piera1
viikko sitten pulitin 1100€ vika oli moottorivääntö tippui ja kojemittarin merkkivalo ilmoitti meneppäs autokorjaamolle. Korjaamonjohtaja sanoi, että ketju oli hypähtänyt rataksen yli silloin sytytyksenajoitus ei ollut kohdallaan, kaiken syyllinen oli anturi joka säätää ketjun väljyyttä oli väärinpäin. Osat maksoivat 600€ loput työt.
Opelilla oli ajettu 92 000 km. Vm.2006 Vectra 2,2 direct. Muuten on hyvä auto.
Nämä viat mitkä ovat lapsentauteja, seuraavissa uudemmassa malleissa ei ehkä niitä tule. - Lepo vaan
Mulla viime viikolla vastaavanlainen kokemus! Startti kierrätti kyllä konetta, mutta ei onneksi..kai..startannut. Hinattiin maanantaina korjaamolle ja todettu sama vika. Ketju hypähtänyt muutaman pykälän! Vähäsen on kone vuoden verran rahissut muttei "Ladamaisesti". Tiedoksi että tänä vuonna hinta-arvio on 1300€. Jos venttiilit paskana niin kustannus onkin jo 4000€ :(
Auto vm 2004 Vectra 2.2 Direct ajettu 179000km.
Joskus ollut 8-ventt. Vectra ja sillä lähemmäs 300000 km ongelmitta (konepuolella).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305740- 345150
- 292944
- 342424
- 372098
- 152048
- 301768
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons361593