Minulle lääkäri enempiä kyselemättä vaihtoi beetasalpaajan tilalle alfasalpaajan. Mitenhän se eroaa pitkällä tähtäimellä beetasta, onko kellään kokemuksia.
Vaivana minulla on ollut korkea verenpaine ja aamuöiset sydämet tykyttelykohtaukset.
Alfasalpaaja, onko tuttu
4
3340
Vastaukset
- lääke,
koska kukaan ei ole siitä kuullut tai ei ainakaan ole saanut kokemuksia. Itsekin syön beettoja enkä ollut alfoista kuullutkaan. Mutta kyllä niistä Googlella tietoo löytyy.
Miehille mielenkiintoista, että ne näyttäisivät auttavan eturauhasvaivaankin omalla tavallaan ja kaikille on hyvää se, että parantavat ääreisverenkiertoa millä on merkitystä sokeritautisille. - ghf
Alfasalpaajat ovat yksistä vaarallisimmista lääkkeistä jota tiedän.
- Huhuilija-pöllö
Lopettakaa huhupuhe-roskan levittely ja laittakaa viitteet tutkimuksiin, jos uskotte että teillä on faktoja.
- Anonyymi
Itselläni todettiin feokromosytooma ja koska kasvain oli jo päässyt kasvamaan kookkaaksi lisämunuaisessa, määrättiin minut leikkaukseen. Syön normaalisti verenpaineeseen kahta verenpainelääkettä sekä beta-salpaajaa päivittäin. Nyt minulta lopetettiin beta-salpaaja, koska 2 viikkoa ennen leikkausta, minun on otettava alfa-salpaajaa. Lääkkeen otto aloitettiin meilahdessa valvonnassa, jossa oli määrä olla 2-3 tuntia. Verenpainetta mitattiin 45 minuutin välein istuen ja seisten.
Minulla alfa-salpaaja aiheutti huiman yläpaineen laskun, joka normaalisti on lääkkeiden kanssa 135-160/80-90. Yläpaine laski 60:een ja leposyke nousi 165:een/min. Lisäksi nenäni meni tukkoon ja hengittäminen oli vaikeaa. Hengästyin jo istuessani paikalla. Jouduin sydänfilmiin, mutta iskeemaa/ värinöitä ei todettu. Kuvat olivat siistit. Jatkan alfan syömistä kotona ja olen päivittäin lääkäriin ja hoitajaan yhteydessä. Tarkkailen myös paineitani ja pulssiani. Alfaa syön leikkaukseen asti, jotta komplikaatioita ei leikkauksen aikana tulisi. Alfa-salpaaja lopetetaan myös samalla leikkaus päivänä. Nuo puheet vaarallisuudesta... no, kaikki lääkkeet ovat vaarallisia, jos ne eivät sovi henkilölle, tai niitä nautitaan väärin. Onneksi minulle on valvonta/kontrolli järjestetty koko alfa-salpaajan ajaksi. Turhia huhuja on turha täällä levitellä "vaarallisimmasta" lääkkeistä. Huumeet ovat vaarallisia kaikessa muodossa, niistä saisi minun mielestäni ennemmin huutaa täällä vaarallisiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih264170- 2563684
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282094Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701726Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko161492Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81429Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä4071332Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501219Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens761053Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏301050