Hartaasti odotettu pionien kukinta on päällä, tai vähän yli jo. N 15 v puutarhanharrastajana vasta nyt olen tosissani innostunut kokeilemaan erilaisia pioneja. Bowl of Beauty on jo ollut kauemmin ja se on upea ykkönen paraatipaikalla. Pionien kodista olen hankkinut uusia tulokkaita josta viime vuotinen Barbara antoi muutaman kukan yllättäen. Nämä ei-niin-tavalliset on mukavia tuttavuuksia. Barbara on matalampi ja pystympi kuin tavalliset, mikä on hyvä. Tämän tyyppiset sopii pieneenkin pihaan ja ovat näyttäviä, tummaa pinkkiä ja tuuhea pallomainen kukinta. Ensi vuonna odotan muiden uusien pionien näyttävän parastaan. Kun pionien kukinta on suhteellisen lyhyt mutta näyttävä, sitä odottaa ja siitä nauttii.
Pionien aikaan
maaritarhuri
2
1695
Vastaukset
- mummo Kemijärveltä
Hei, mistä sait pieniä, pystykasvuisia pioneja? Olisko sinulla siemeniä myytäväksi asti? Täällä pohjoisessa olisi hyvä olla juuri pieniä ja tanakoita pioneja, kun tuulee kovasti ja kuvathan kaatuilevat silloin.
Itselläni on vasta kuolanpionia (siemenistä kasvatettuja), mutta minäkin olen "harrastanut" puutarhanhoitoa jo 20 vuotta ja haluaisin saada niitä ihania, kerrottuja, tosi kauniita pioneja.- metsän neito
Voiko siemeniä käyttää, kun muutamassa yksilössä on alkuja? Kuinka menettelen? Pistänkö pakkaseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058