Tarkoitus oli tehdä ns. "AJAX"-sivu, vähän niin kuin googlen, wikipedian ja youtuben ne hommat, että kun kirjoittaa hakusanaa niin javaskripti hakee palvelimelta ehdotuksia hakusanalle... tiedätte varmaankin.
Olen jo tehnyt toimivan javaskriptin, mutta php-skripti, jostain syystä, lähettää aina virhekoodin. Katsotaanpa sitä koodia.
Data.dat tiedostoon tiedot on talletettu tällaisessa muodossa (paitsi että < ja > merkkien kanssa ei kuulu olla välilyöntejä):
< Kissa >
< Eppu Normaali >
< BMW >
< Niin & näin >
< Wikipedia >
< hiKipEDiA >
Tiedot on koodattu html-merkeillä, koska html-koodi koodaa < ja > merkit, joita käytetään tietojen alku- ja loppukohdan merkintään. Php- skriptissä sekä hakusana että tieto muutetaan samaan kirjainkokoon, joten hakusanalla HikiPedia löydetään myös hiKipEDiA.
Mutta varsinainen asia oli: mikä virhe tuossa php-koodissa on???
Mitä vikaa?
2
336
Vastaukset
- juhakorkeapudas
Pari huomiota.
Mikä virheilmoitus/koodi tuli esille?
Array_multisort. Onko syntaksi oikein?
if(!$RaakaData)$VIRHE.='Virhe: Tiedosto ei löydy tai se on tyhjä.\n';
Joko foorumi sotki rivin tai sitten siinä on vikaa. Tarkistus kannattanee tehdä kuitenkin ennen kun tullaan itse pääohjelmaan, esimerkiksi hakusanan tarkistuksen yhteydessä.- joku hölmä tyyppi
"Mikä virheilmoitus/koodi tuli esille?"
Se minun tekemä 'Voi hitsi - haku epäonnistui!'. Kun minä testaan sitä kirjoittamalla selaimeen jotain http://www.../testi.php?hakusana=w niin siitä tulee itse asiassa
Voi hitsi - haku epäonnistui!
mutta selain piilottaa ne ja jutut (data.dat tiedoston sisältö) eikä niitä näe jos ei katso niitä selaimen "näytä sivun lähdekoodi"-nappia painamalla.
"Array_multisort. Onko syntaksi oikein?"
Oho! Se onkelma taisikin olla se, että
$Data = array_multisort($Data, SORT_ASC, SORT_REGULAR, $Data);
array_multisort palauttaa BOOL-arvon, eli siinä $Data:n arvoksi tulee joko yksi tai nolla. Korjaanpa sen tästä näin...
Toimii hyvin. Poistan nyt siitä ne turhaksi käyneet virhetarkistukset. Kiitti vastauksesta :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225154- 254338
- 272461
- 342244
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211247Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174