Stoppi räiskimiselle

biiberö

Nyt kaikki turvallisuudestaan huolehtivat kansalaiset vakoiluhommiin! Tiedättekö mitä lähistöllä olevilla ampumaradoilla tapahtuu, pitäisikö ratojen läheisyydessä asuvien varustautua luotiliivein.. Kyllä ! Pieni katsaus suomen ampumaradoilla osoittaa suomalaisen metsästäjän kykenemättömyyteen aseen turvalliseen käyttöön. Ampumakopeissa on luodinreikiä suuntaan jos toiseen, ja suurentuneiden tappotehojen johdosta puolen tuuman lautaseinä ei paljon kuulaa hidasta. Lähistöllä voi olla esim golf kenttiä, lasten retkikeskuksia, tai muita alueita, joissa oleilee paljon ihmisiä. Ampumaradalle myönnetty toimilupa voidaan peruuttaa mikäli siitä aiheutuu hengenvaaraa ympäristölle. Ja tuo hengenvaara voidaan kyllä osoittaa lähes kaikille noiden juoppolallien huvittelupaikoille.

33

635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Menikö perille

Sinä tomppeli oot taatusti niin kyvytön aseen käyttäjänä, kuin kirjoitatkin, että sulle on saatava ikuinen kielto edes katsoa sellaisia filmejä, joissa edes lukee sana "ase".

Muuten sinusta tuloo arvaamaton joka suuntaan räiskivä tohelo, joka ei edes tiedä ampuneensa mihinkään suuntaan.

Aivan selvästi sulla on pakkomielteenä ampua kaikkea muuta kuin penkkaa vasten olevia tauluja, joten sinut pitäisi ilmoittaa viranomaille.

• esimerkkiä

äläkä muita märise menemään, jokainen vähänkin järjellä
      varustettu ihminen tietää sen että jos radalla on ampuminen
      käynnissä sinne ei ole ulkopuolisilla asiaa kuuristelemaan.
      jos menet jonnekkin lähistön röppeikköön kyyristelemään
      niin siitä vaan, vahingon sattuessa vastuu ja seuraamukset
      ovat täysin omalla kontollasi.

• ...

Olisiko sitten parempi että nämä juoppolallit ja muut mainitsemasi kohdistaisivat aseitaan (tai ns. räiskisivät) takapihoillaan tai hiekkamontuilla? Aseiden "tappotehojen" noususta saat kiittää yksinomaan metsästyslakia (tosin puolen tuuman lauta ei hidasta pienoiskiväärinkään luotia ratkaisevasti). Lisäksi aseen tehollisena projektiilina ei tunneta sanaa "kuula". Se on palloluoti. Tai hauli, mikäli yhdessä patruunassa on niitä useampia.

Mikäli ratojen lähellä asuvia ihmisiä pelottaa, kannattaa heidän varustautua T-paidalla ja lippiksellä. Pienet lapset ehkä kypärällä. Yläkulmille "räiskityt" luodit tippuvat maahan jotakuinkin tasan sillä nopeudella mitä maapallon vetovoima niitä himoitsee ja ilmanvastus antaa periksi. Tällainen kalikkana vapaasti tippuva luoti ei läpäise edes lippistä, kaljuun saattaa tulla mustelma tai jopa pieni haava (hui kamala siitähän voi tarttua jo jäykkäkouristus ja vesikauhu).

• sentään

"Tällainen kalikkana vapaasti tippuva luoti ei läpäise edes lippistä"

Mistä näitä xxxxx oikein sikiää. Ihminen on saatu ammuttua todistetusti kuoliaaksi rynnäkkökiväärillä (joku Nato malli) niin kaukaa kuin kiväärin luoti teoriassa saadaan lentämään, eli useamman kilometrin päästä.

Ja suoraan ylöspäin ammuttu luoti tappaa ihmisen alas tullessaan, jos kohdalle osuu.

Jos et usko niin järjestetään koe. Saat valita etäisyyden kuinka kaukaa sinua saa kiväärillä ampua. Lippis ja t-paita päällä.

• räiskitään

luotiaseella yläkulmilla?????
        Vai onko mennyt puurot ja vellit sekaisin. Ainoa ase jolla saa yläkulmilla radalla ampua on haulikko, ja ratahaulit ei pudotessaan tapa mitään, sen pitäisi olla ika selvä asia kaikille.

• ...
        räiskitään kirjoitti:

luotiaseella yläkulmilla?????
        Vai onko mennyt puurot ja vellit sekaisin. Ainoa ase jolla saa yläkulmilla radalla ampua on haulikko, ja ratahaulit ei pudotessaan tapa mitään, sen pitäisi olla ika selvä asia kaikille.

Niinhän tuo aloittaja väitti että luotiliiveihin pitää sonnustautua kun ampumaradoilta räiskitään ihan mihin sattuu. Tämän kylän radalta ei ainakaan saa luotia sivuvallien yli ellei ammu yli 45 asteen kulmalla. Päätyvallin takana ei ole asutusta moneen kilometriin (siitä taitaa saada jopa alakulmilla lentämään yli jos 150m päästä sihtailee).

Ihan täysi provohan tuo aloitus oli joten en taida alkaa kovin hurjia perusteluja ja vastaväitteitä esittämään... ellei ole muuten tylsää.

• ...
        sentään kirjoitti:

Mistä näitä xxxxx oikein sikiää. Ihminen on saatu ammuttua todistetusti kuoliaaksi rynnäkkökiväärillä (joku Nato malli) niin kaukaa kuin kiväärin luoti teoriassa saadaan lentämään, eli useamman kilometrin päästä.

Ja suoraan ylöspäin ammuttu luoti tappaa ihmisen alas tullessaan, jos kohdalle osuu.

Jos et usko niin järjestetään koe. Saat valita etäisyyden kuinka kaukaa sinua saa kiväärillä ampua. Lippis ja t-paita päällä.

"Ihminen on saatu ammuttua todistetusti kuoliaaksi rynnäkkökiväärillä (joku Nato malli) niin kaukaa kuin kiväärin luoti teoriassa saadaan lentämään, eli useamman kilometrin päästä."

Millä tavalla tämä liittyy tippuvaan luotiin? Ampumaradalta niitä luoteja ei saa ammuttua ulos vaakatasossa (sic.).

Voit kyllä tiputtaa kiväärinluodin lippiksellä suojattuun päähäni vaikka sitten kahden kilometrin korkeudesta. Luulisi että sillä matkalla ehtii saavuttaa loppunopeutensa (ei ole väliä saadaanko se luoti sinne korkeuksiin aseella ampumalla tai vaikka ilmapallolla). Varmaan kilometrikin riittää. Standardiksi voidaan ottaa vaikka 8g 7,62mm S-luoti. Toki tulos on myös laskettavissa, mutta on minulla järkevämpääkin tekemistä kuin kaivella kaavoja jonkin väitelyn takia jossain provo ketjussa suoli 24:ssä.

• insinööri
        sentään kirjoitti:

suoraan, maan vetovoiman vaikutuksesta alle 18 grammainen irtoesine, ei läpäise ihmisen ihoa tai luuta.

ylöspäin ammuttu luoti, joka putoaa lähtöenenrgiansa menettäneenä on juuri painonsa verran vaarallinen.

Esim. pyydä kaveriasi tiputtamaan luoti talon katolta päähähäsi. Juuri sen verran se sattuu.

Kiitos.

• 1,250 meters!!!
        ... kirjoitti:

"Ihminen on saatu ammuttua todistetusti kuoliaaksi rynnäkkökiväärillä (joku Nato malli) niin kaukaa kuin kiväärin luoti teoriassa saadaan lentämään, eli useamman kilometrin päästä."

Millä tavalla tämä liittyy tippuvaan luotiin? Ampumaradalta niitä luoteja ei saa ammuttua ulos vaakatasossa (sic.).

Voit kyllä tiputtaa kiväärinluodin lippiksellä suojattuun päähäni vaikka sitten kahden kilometrin korkeudesta. Luulisi että sillä matkalla ehtii saavuttaa loppunopeutensa (ei ole väliä saadaanko se luoti sinne korkeuksiin aseella ampumalla tai vaikka ilmapallolla). Varmaan kilometrikin riittää. Standardiksi voidaan ottaa vaikka 8g 7,62mm S-luoti. Toki tulos on myös laskettavissa, mutta on minulla järkevämpääkin tekemistä kuin kaivella kaavoja jonkin väitelyn takia jossain provo ketjussa suoli 24:ssä.

7.62.lla on saatu tapettua ihminen Irakissa 1250 metrin päästä.

"Ampumaradalta niitä luoteja ei saa ammuttua ulos vaakatasossa"

Totta toki voi ampua lähes missä kulmassa tahansa. Jos taustavalli on jossain 100-300metrin päässä ja käytetään asetta jonka kantama on useita kilometrejä ei sitä aseen piippua nyt niin kauheasti tarvitse nostaa että yli menee.

• jokaista maalaistalon pihaa syrjäkylillä voitaisiin kutsua ampumaradaksi. Siellähän einarit yleensä ratkovat perheriitojaan asein taikka sitten virittelevät kännissä metsästysaseitaan. Luodit ja haulit lentelevät eikä minkäänlaisia suojavalleja ole.

• etelänvares

vaan rauhassa niitä hamppujasi yksiössäsi.Maaseudun elämästä et pösilö tiedä pätkääkään.
        Mitenkä muuten on tämänvuotinen ruohosi kasvanut?

• olekin se

pösilö Korsosta? Tyyppi joka oli käynyt Korson kiinalaisessa syömässä puolen euron sapuskat?
        Etkös käynyt myös siellä Sipoon rajoilla?
        Siellähän olet hoidossa siellä Nikkilän pöpilässä, siinä onkin ampumarata aika lähellä, siitä olet asiasta kuullut?

• MITÄ PIRUA?

NIIN MITÄ HITTOA SE SULLE KUULUU, senkin kustapäätäynnä oleva tomppeli?

• MITÄ PIRUA? kirjoitti:

NIIN MITÄ HITTOA SE SULLE KUULUU, senkin kustapäätäynnä oleva tomppeli?

se vaan minulle kuuluu!

Olen useinkin maininnut harjoittavani kansalaisten sivistämisoperaatiota. Tähän kuuluvat esim. toimintani "kansankynttilänä" ja Susianalyysin tyrkyttäjänä petopelkääjille. Sivistykseen ei kuulu ahneen ihmisporsaan taikka paskahousupelkääjän ajatusmaailma.

• ensin
        Susianalyytikko kirjoitti:

se vaan minulle kuuluu!

Olen useinkin maininnut harjoittavani kansalaisten sivistämisoperaatiota. Tähän kuuluvat esim. toimintani "kansankynttilänä" ja Susianalyysin tyrkyttäjänä petopelkääjille. Sivistykseen ei kuulu ahneen ihmisporsaan taikka paskahousupelkääjän ajatusmaailma.

saada itsesi hoitoon, tuollaista pakkomielteistä saman
        tarinan uudelleen linkitystä ei löydy miltään muulta
        palstalta.

• ensin kirjoitti:

saada itsesi hoitoon, tuollaista pakkomielteistä saman
        tarinan uudelleen linkitystä ei löydy miltään muulta
        palstalta.

jotta niin syvällistä ja ajatuksia herättävää kuin analyysini harvemmin on tarjolla näillä palstoilla.

• erämetsä

jotta niin syvällistä ja ajatuksia herättävää kuin analyysini harvemmin on tarjolla näillä palstoilla.

....tännekös tämä henkilö karkasi tuolta toiselta topickilta (metsästäjätutkinto) huutelemaan. Siellä lopettikin jutustelun, koska ei ole mitään sanottavaa, eikä vastaamaan pysty mihinkään.

Sinun "kansankynttilä" virkasi taitaa kuitenkin sijoittua siihen opetukseen omassa 45m2 kerrostalohuoneessa... ;)
        Ja syvälliset keskustelut ja kirjoitukset voi jokainen päätellä tuolta toisesta topickista, jossa herra ei oikein saanut itseään liitoon.. :)

• erämetsä kirjoitti:

....tännekös tämä henkilö karkasi tuolta toiselta topickilta (metsästäjätutkinto) huutelemaan. Siellä lopettikin jutustelun, koska ei ole mitään sanottavaa, eikä vastaamaan pysty mihinkään.

Sinun "kansankynttilä" virkasi taitaa kuitenkin sijoittua siihen opetukseen omassa 45m2 kerrostalohuoneessa... ;)
        Ja syvälliset keskustelut ja kirjoitukset voi jokainen päätellä tuolta toisesta topickista, jossa herra ei oikein saanut itseään liitoon.. :)

Jos haluat kansankynttilältä pikku laskutehtävän, niin voin räätälöidä sinulle sellaisen. Siis sellaisen matemaattispsykologisen tehtävän, joka liittyy metsästämisen vastustukseen ja yleensäkin luonnontieteelliseen ajatteluun. Haluatko vaiko et tehtävän?

• Hy hymmmn hy hymn

Jos haluat kansankynttilältä pikku laskutehtävän, niin voin räätälöidä sinulle sellaisen. Siis sellaisen matemaattispsykologisen tehtävän, joka liittyy metsästämisen vastustukseen ja yleensäkin luonnontieteelliseen ajatteluun. Haluatko vaiko et tehtävän?

tehtävä
        Miehellä on rahaa 5 markkaa (kyllä, tämä on niin vanha arvoitus, että käytetään vielä markkoja, 5 markkaa on 500 penniä). Hänen täytyy ostaa sillä rahalla tasan sata eläintä, rahan täytyy mennä tasan ja jokaista eläintä täytyy olla vähintään yksi kappale.
        Eläimiä on kolmenlaisia: hevoset maksavat 50 penniä kappale, lehmät maksavat 10 penniä kappale ja kanat maksavat pennin kappale.

• Hy hymmmn hy hymn kirjoitti:

tehtävä
        Miehellä on rahaa 5 markkaa (kyllä, tämä on niin vanha arvoitus, että käytetään vielä markkoja, 5 markkaa on 500 penniä). Hänen täytyy ostaa sillä rahalla tasan sata eläintä, rahan täytyy mennä tasan ja jokaista eläintä täytyy olla vähintään yksi kappale.
        Eläimiä on kolmenlaisia: hevoset maksavat 50 penniä kappale, lehmät maksavat 10 penniä kappale ja kanat maksavat pennin kappale.

erämetsä haluta tehtävää, heh heh.

Tehtäväsi ukko saa rahoillaan hevosen, 39 lehmää ja 60 kanaa.

• kdikdk

erämetsä haluta tehtävää, heh heh.

Tehtäväsi ukko saa rahoillaan hevosen, 39 lehmää ja 60 kanaa.

olisi jäänyt googlella vastaus löytymättä.

• kdikdk kirjoitti:

olisi jäänyt googlella vastaus löytymättä.

sinä kokeilla siipiäsi ja miettiä Susianalyysiin liittyvää laskutehtävää, johon ei löydy vastausta googlella? Tehtävä on siis uniikki a la Susianalyytikko. Minun laatima.

• erämetsä

sinä kokeilla siipiäsi ja miettiä Susianalyysiin liittyvää laskutehtävää, johon ei löydy vastausta googlella? Tehtävä on siis uniikki a la Susianalyytikko. Minun laatima.

...laita ensin mun sähköpostiin ja sitten julkaisen sen kaikkine päivineen täällä.. En ollut koneen ääressä vkl:na, joten laitappa sinun "arvoitus" tulemaan.
        Ja jos arvoituksena tuota ekaa pidit, niin ala-asteelle takasin sun pitäs mennä.. :D

• erämetsä kirjoitti:

...laita ensin mun sähköpostiin ja sitten julkaisen sen kaikkine päivineen täällä.. En ollut koneen ääressä vkl:na, joten laitappa sinun "arvoitus" tulemaan.
        Ja jos arvoituksena tuota ekaa pidit, niin ala-asteelle takasin sun pitäs mennä.. :D

vaikkapa seuraavanlaisen tehtävän:

Kaikkihan tiedämme, jotta mulle maistuu silloin tällöin puoliraaka lammas. Siis silloin, kun sudet ovat jossain päin Suomea saaneet raadeltua lampaita tai poroja, niin syön mielelläni puoliraakaa lammasta ruokaryypyn kera eläytyessäni mahtavan suden ajatusmaailmaan. Toisekseen, susianalyysissa määritellään hyvin tarkasti, mitä tarkoitan termillä maaseudun "apina". Lisäksi metsästäjät usein vinkuvat koiransa kohtaloa sen jouduttua suden raatelemaksi, vaikka minun mielestä mitään vinkumisen aihetta tässä ei ole. Lupasinkin susianalyysiin liittyvän tehtävän, joten ole hyvä:

TEHTÄVÄ 1

Hienossa Quing Ping- koiraravintolassa oli tarjolla seuraavanlainen, aika erikoiset ehdot täyttävä 7 euroa maksava menu. Tämä oli siis Kiinassa (Guangzhou), jossa olin matkalla parisen vuotta sitten.

Mitkä ovat ruokavaihtoehdot, kun rajoittavat ehdot ovat seuraavat:

- Koiralihaa ei tarjota, mikäli tarjotaan sekä apinan aivoa että raakaa lammasta
        - Tarjotaan raakaa lammasta ellei tarjota apinan aivoa
        - Jos tarjotaan koiralihaa tai ei tarjota apinan aivoa, niin raakaa lammasta ei
        tarjota

Pitäisi siis selvittää, mitä eri ruovaihtoehtoja saat 7 eurolla. Tottakai olen pikkusen muutellut tuota ruokalistaa ja ehtoja tehtävään sopivaksi, mutta aika lailla esitetyn kaltaiset raaka-aineet tuossa ravintolassa kuitenkin oli. Tässähän tulee ihan nälkä, kun aloin tuota matkaani muistelemaan.

• syöpaskaa

Kaikkihan tiedämme, jotta mulle maistuu silloin tällöin puoliraaka lammas. Siis silloin, kun sudet ovat jossain päin Suomea saaneet raadeltua lampaita tai poroja, niin syön mielelläni puoliraakaa lammasta ruokaryypyn kera eläytyessäni mahtavan suden ajatusmaailmaan. Toisekseen, susianalyysissa määritellään hyvin tarkasti, mitä tarkoitan termillä maaseudun "apina". Lisäksi metsästäjät usein vinkuvat koiransa kohtaloa sen jouduttua suden raatelemaksi, vaikka minun mielestä mitään vinkumisen aihetta tässä ei ole. Lupasinkin susianalyysiin liittyvän tehtävän, joten ole hyvä:

TEHTÄVÄ 1

Hienossa Quing Ping- koiraravintolassa oli tarjolla seuraavanlainen, aika erikoiset ehdot täyttävä 7 euroa maksava menu. Tämä oli siis Kiinassa (Guangzhou), jossa olin matkalla parisen vuotta sitten.

- Koiralihaa ei tarjota, mikäli tarjotaan sekä apinan aivoa että raakaa lammasta
        tarjota

Pitäisi siis selvittää, mitä eri ruovaihtoehtoja saat 7 eurolla. Tottakai olen pikkusen muutellut tuota ruokalistaa ja ehtoja tehtävään sopivaksi, mutta aika lailla esitetyn kaltaiset raaka-aineet tuossa ravintolassa kuitenkin oli. Tässähän tulee ihan nälkä, kun aloin tuota matkaani muistelemaan.

sopii sinun gourmee ateriaksesi!

• maassa...

TEHTÄVÄ 1

tarjota

söin seitsemällä eurolla toissa vuonna sutta, jonka paikalliset maajussit olivat pyydystäneet.

• Etkönä huomaa

TEHTÄVÄ 1

tarjota

MNinä vastaan sulle, sinun mielipuolisuuteesi, kun alkaa lähestyä puoliyö.
        Täällä onkin semmonen susi, joka syöttää sulle lämmintä paskaa.

Sinä oot luonnonkiertokulussa halveksittavin olio, koska seuraat muita elukoita, ja koitat ihannoida niitä.

Sehän on täysin varma merkki siitä, ettän sinussa itsessäsi ei oo yhtää mitää, ei edes elämän tarkoittamaa alkuvoimaa, vaan oot pelkkä -loinen, joka elää toisten elämästä, ja kuvittelee olevansa jotain alkukantaista.

Etkö tosiaankaan näe, kuinka oot menny harhaan, ja oot säälittävin otus, mitä kuvitella voi.

Et ole AITO, koska valehtelet jatkuvasti, ja sinä aiheutat susille lisää kärsimyksiä, ja hävikkiä, sillä me AIDOT väännämme susilta niskat nurin, koska se on luonnonmukaista toimintaa, ja AITOA sellaista.

ELÄKÖÖN VILLI LUONTO, jossa ei sinunlaisille surkimuksille oo tulevaisuutta.

• Susianalyytikko kirjoitti:

TEHTÄVÄ 1

tarjota

Kuuleeko "erämetsä"? Hu huu.... kuuleeko "erämetsä".... OuuuuOuuuOOOOuuuuOuOUOUoooooooooo........ Ei kai vaan sudet alkaneet pelottaan? heh heh.

• erämetsä

Kuuleeko "erämetsä"? Hu huu.... kuuleeko "erämetsä".... OuuuuOuuuOOOOuuuuOuOUOUoooooooooo........ Ei kai vaan sudet alkaneet pelottaan? heh heh.

Täälläpä sitä.
        Mennyt taas joku tovi, kun ei voi olla kokoaikaa koneen ääressä. On sitä muutakin elämää (kuin taas toisilla)......

Siis et voi olla noin yksinkertainen..

**TEHTÄVÄ 1

tarjota

Pitäisi siis selvittää, mitä eri ruovaihtoehtoja saat 7 eurolla. Tottakai olen pikkusen muutellut tuota ruokalistaa ja ehtoja tehtävään sopivaksi, mutta aika lailla esitetyn kaltaiset raaka-aineet tuossa ravintolassa kuitenkin oli. Tässähän tulee ihan nälkä, kun aloin tuota matkaani muistelemaan.**

Siis jos sinun ruokalistasi on ko. niin täytyy sanoa, että sääliksi käy lammasta, jota otat mukaasi 7€ edestä...

Mutta edellä oleva tiivisti myös asian aika hyvin. Eli teet juuri päinvastoin, kuin luontoa suojellen pitäisi. Eli loinen ja luonnontuhoaja taidat todellisuudessa olla.

• erämetsä kirjoitti:

Täälläpä sitä.
        Mennyt taas joku tovi, kun ei voi olla kokoaikaa koneen ääressä. On sitä muutakin elämää (kuin taas toisilla)......

Siis et voi olla noin yksinkertainen..

**TEHTÄVÄ 1

tarjota

Pitäisi siis selvittää, mitä eri ruovaihtoehtoja saat 7 eurolla. Tottakai olen pikkusen muutellut tuota ruokalistaa ja ehtoja tehtävään sopivaksi, mutta aika lailla esitetyn kaltaiset raaka-aineet tuossa ravintolassa kuitenkin oli. Tässähän tulee ihan nälkä, kun aloin tuota matkaani muistelemaan.**

Siis jos sinun ruokalistasi on ko. niin täytyy sanoa, että sääliksi käy lammasta, jota otat mukaasi 7€ edestä...

Mutta edellä oleva tiivisti myös asian aika hyvin. Eli teet juuri päinvastoin, kuin luontoa suojellen pitäisi. Eli loinen ja luonnontuhoaja taidat todellisuudessa olla.

olla kaksi mahdollista vaihtoehtoa. Mietitäänpä tekstistäsi kohtaa "sääliksi käy lammasta, jota otat mukaasi ":

1) Luulet, jotta Kiinassa ei saisi ravintolassa lammasta, koska minulla pitäisi ottaa lammasta mukaani syödäkseni sitä Kiinassa

2) Olet pähkäillyt kysymystäni ja tullut siihen lopputulokseen, että raaka lammas olisi ainut vaihtoehto ruokalajiksi mainitsemassani ravintolassa

Totean nyt, että molemmat vaihtoehdot ovat vääriä. Olisikin ollut yllätys, jos olisit osannut näinkin äkkiä vastata kysymykseeni oikein.

• palle´´

TEHTÄVÄ 1

tarjota

visanen tehtävä. empähän taia saada sitä ratkastuksi.

• voi ristus perkele..

se vaan minulle kuuluu!

pidä vaan sinä niitä kynttiläillallisias ja äläkä puutu miesten asioihin..ja löysää välillä korsettis nauhoja ni on helpompi olla.

• samaa mieltä hienoa

Olen kanssasi täysin samaa mieltä räiskijöistä.
      On se kumma kun meidänkin radan koppeihin on tullut reikiä.
      Emme tosiaankaan tiedä kuka niitä käy ampumassa.
      Jos tosiaan löytyy vapaaehtoinen vakoilija tätä ilkivaltaa selvittämään
      annan syyllisen ilmiantajalle palan peurankankkua.
      Sen verta sapettaa ku joutuu ratoja korjaamaan.
      Ammuntojen aikana siellä on turha maleksia, se on turvallisuusriski
      enkä kertaakaan ole nähnyt 35v aikana rakennuksiin tulevan läpiä tällöin,
      mutta muuna aikana sitä vakoilua kannattaa tehdä. TERVETULOA.
      Muistakaa pukea lämmintä ylle. Illat alkavat olla viileitä ja talvi lähestyy
      jolloin on jo kylmä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4943
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      669
      4155
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2301
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1868
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1451
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      88
      1146
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94