osaatteko sanoa minkälainen ero on konesaumakatolla vs "wannabe" konesaumakatto, eli ruukin classic. Ymmärsin, että hintaero huomattava ja ruukin on helpompi laittaa vaikka hartiapankkina. Onko tilanne todella näin, onko ulkonäössä tai kestossa eroa?
ruukin classic
11
1580
Vastaukset
- ,..,,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.
On oikeastaan yksi ja sama mistä materiaalista kattosi teet, kun se tehdään vain ammattinsa osaavan henkilön kanssa. Itse en ainakaan opiskelisi oman kattoni kanssa. Turhan kallista hommaa ainakin minulle.
Erot kysymälläsi classikillä ja aidolla ovat kutakuinkin seuraavat:
Konesauma
-vaatii tiheän laudoituksen 20-60mm jaolla
-hyvän tuuletuksen, koska kondessivesi imeytyy laudoitukseen
-huolellisen saumaamisen ja saumamaalin käytön
-ammatilaisen ohjeistuksen läpivienteihin ja lapepeltien asennukseen
Classic
-aluskatteen laudoituksen alle
-harja ja räystäät ruuvataan ruuveilla suoraan pellin läpi
-läpiviennit juodutaan viemään aina harjapellin alle asti
-lapepellit kykenee ruuvaamaan itse, mutta läpiviennit vaativat kuitenkin peltisepän paikalle
Perinteisiä peltikattoja tehty jo yli sata vuotta, Classikkia vasta vuosia. - vähän
leveämpää kuin Classic, mutta ero liki huomaamaton.
En tiedä kumpaa meinasit kalliimmaksi, mutta Vimpelissä on yks peltiliike on tehny konesaumaa samaan hintaan kuin classic kattoa.
Ja kuten mainittua niin konesaumakattoon ei tule reikiä peltiin.
Itte en ottaisi kopiota jos samaan rahaan saa aitoakin :)- PELTIREISKA
KONESAUMAKATTO EI OLE PÄÄKAUPUNKI SEUDULLA KALLIINPI KUIN CLASSIC KATTO. EHDOTTOMASTI NÄISTÄ KAHDESTA VALINTA OSUU KONESAUMAKATTOON. KATSO WWW.PSKATTO.FI
- toimintaa
PELTIREISKA kirjoitti:
KONESAUMAKATTO EI OLE PÄÄKAUPUNKI SEUDULLA KALLIINPI KUIN CLASSIC KATTO. EHDOTTOMASTI NÄISTÄ KAHDESTA VALINTA OSUU KONESAUMAKATTOON. KATSO WWW.PSKATTO.FI
tässähän on tosi nopea yrittäjä. Kauppalehdessä oli edellisen firman kuolinilmoitus muutama hetki sitten ja nyt jo on uusi firma käytössä. Toivottavasti takuut kulkee mukana nimienvaihdosta huolimatta.
- vauh
toimintaa kirjoitti:
tässähän on tosi nopea yrittäjä. Kauppalehdessä oli edellisen firman kuolinilmoitus muutama hetki sitten ja nyt jo on uusi firma käytössä. Toivottavasti takuut kulkee mukana nimienvaihdosta huolimatta.
nopeet syö hitaat!
- Rene
toimintaa kirjoitti:
Kyllä kattomies työstänsä vastaa mutta jos on kyvytön talousasioissa niin ehkä pitäis vaihtaa alaa, mutta katot oomme aina tehneet hyvin. Siinä on kaikille miettimisen aihetta. Eli ammattitaito katoissa on numerió 1 ainakin meille.www.pskatto.fi
- pellisuutari
Rene kirjoitti:
Kyllä kattomies työstänsä vastaa mutta jos on kyvytön talousasioissa niin ehkä pitäis vaihtaa alaa, mutta katot oomme aina tehneet hyvin. Siinä on kaikille miettimisen aihetta. Eli ammattitaito katoissa on numerió 1 ainakin meille.www.pskatto.fi
"katot oomme aina tehneet kunnolla", sillähän ne edellisen firman konkurssimaksut tulee kuitattua...
"Kyvytön talousasioissa" ei osaa perustaa uutta firmaa noin nopeasti!! Ammattiylpeydellä kehuminen ja töiden kalastelu keskellä yötä nettipalstalla kertoo firmastanne kyllä kaiken.
Classic- / konesaumakattojen erot ovat yksinkertaisesti siinä ,että konesauma pitää vettä ilman aluskatetta, Classic ei edes sen kanssa. - Sepohei
pellisuutari kirjoitti:
"katot oomme aina tehneet kunnolla", sillähän ne edellisen firman konkurssimaksut tulee kuitattua...
"Kyvytön talousasioissa" ei osaa perustaa uutta firmaa noin nopeasti!! Ammattiylpeydellä kehuminen ja töiden kalastelu keskellä yötä nettipalstalla kertoo firmastanne kyllä kaiken.
Classic- / konesaumakattojen erot ovat yksinkertaisesti siinä ,että konesauma pitää vettä ilman aluskatetta, Classic ei edes sen kanssa.Yrityksen sisäiset rakenteet ovat monimutkainen asia. Karkeasti sen kuittaan näin.
Sen minkä osaa- sitä pitää tehdä ja sitä mitä ei osaa pitää opiskella.
Ei kuitenkaan välttämättä aina kantapään kautta.
Konesaumakatolla on pitkät perinteet. Ylipäätään saumatulla katolla.
Perinteet velvoittavat, vaan ei kaikkia.
Loimaan saudulla poiketasseni olen nähnyt sellaisia kattoja, joissa on harjalle ruuvattu erillinen pokattu harjapelli. Onkohan tämä sitä hybridiä?
Vai olisiko kyse ammattitaidon puutteesta vaiko pelkästä laiskuudesta? - PHQ
PELTIREISKA kirjoitti:
KONESAUMAKATTO ON SAVOSSAKIN HALVEMPI KUIN "RUUVIKATTO" TAI CLASSIC.
- yksrakentaja
jos viitsii itse/ talkoina tehdä niin sitä ruukin classickkia saa listoineen ja rojuineen (katon koosta ja Läpivientien määrästä riippuen) suuruusluokkaa 30e/m2. Konesauma on töineen (niitä kun harva itse osaa) ainakin kaksinkertainen hinta. Niinpä tuo classikki mielestäni kannattaa vaikka siten joutuisikin tekemään kattorempan 60 vuoden sijasta 50 päästä.
- Kely
Entä jos tekee (teettää) konesaumakaton alumiinista (esim tällaisesta http://www.peltikauppa.com/alumiini-al-c-32_37.html). Onko kokemusta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717