Oikeasti.
Vaikka kuinka olisit metsästämistä vastaan niin 100 prosenttia maailman ihmisistä syö pysyäkseen hengissä.
syödäkseen, ihminen, sinäkin tapat.
sinä lopetat kasvin/hyönteisen/eläimen/kalan elämän joka kerta, kun laitat jotain suuhusi.
Kuoleman ja elämän kiertokulku on normaalia tällä planeetalla.
epänormaalia täällä on teidänlaisenne hipit, jotka jeesustelette itsenne irti tästä totuudesta.
Leijona tappaa. ilves tappaa. ihminen tappaa. muurahainen tappaa, hai tappaa, hauki tappaa, jopa marsu tappaa.
herää todellisuuteen.
Elämä maapallolla
15
269
Vastaukset
apina vingut ja uikutat jos vaikkapa karhu raatelee isoäitisi syödäkseen vähän eltaantunutta lihaa? Et vissiin olekaan niin luonnon ystävätä kuin esität? Turhalta provoilijalta haiset.
- metsästäjäinen
No vastauksesi on niin sekava ja aseenteellinen, että ehkä käynti lääkärisä olisi paikallaan :)
- Urho Jägermeister
metsästäjäinen kirjoitti:
No vastauksesi on niin sekava ja aseenteellinen, että ehkä käynti lääkärisä olisi paikallaan :)
Minusta vastaus oli täysin järkevä toisin kuin aloituksesi. Luultavasti vain esität idioottia, mutta kysyn varalta: pidätkö kasvin ja eläimen elämän lopettamista todella samana asiana? Tuskin kuitenkaan pidät sorsan ja ihmisen elämän lopettamista samana, vaikka nämä ovat biologisesti lähempänä toisiaan. Ehkä sinäkin ymmärrät, että kasveilla ei ole tietoisuutta, eikä hermojärjestelmää, joka mahdollistaisi kivun tuntemisen. Tästä syystä kasvien syöminen on huomattavasti eläinten syömistä oikeutetumpaa. Omana mielipiteenäni voin lisätä, että söisin toki lihaa, jos se olisi selviämisen kannalta välttämätöntä. Satun kuitenkin asumaan ns. hyvinvointivaltiossa, jossa on mahdollista hankkia kasviperäistä ravintoa hyvin vaivattomasti. Tästä syystä minun ja muidenkin vastaavassa asemassa olevien on pidättäydyttävä käyttämästä lihaa ravintonamme.
-Urho Jägermeister - mitenkä itupurijan
Urho Jägermeister kirjoitti:
Minusta vastaus oli täysin järkevä toisin kuin aloituksesi. Luultavasti vain esität idioottia, mutta kysyn varalta: pidätkö kasvin ja eläimen elämän lopettamista todella samana asiana? Tuskin kuitenkaan pidät sorsan ja ihmisen elämän lopettamista samana, vaikka nämä ovat biologisesti lähempänä toisiaan. Ehkä sinäkin ymmärrät, että kasveilla ei ole tietoisuutta, eikä hermojärjestelmää, joka mahdollistaisi kivun tuntemisen. Tästä syystä kasvien syöminen on huomattavasti eläinten syömistä oikeutetumpaa. Omana mielipiteenäni voin lisätä, että söisin toki lihaa, jos se olisi selviämisen kannalta välttämätöntä. Satun kuitenkin asumaan ns. hyvinvointivaltiossa, jossa on mahdollista hankkia kasviperäistä ravintoa hyvin vaivattomasti. Tästä syystä minun ja muidenkin vastaavassa asemassa olevien on pidättäydyttävä käyttämästä lihaa ravintonamme.
-Urho Jägermeisterpitää liittoutua kaikkien sekopää hullujen kanssa, kunhan ollaan samaa mieltä. Riittää jos kritisoi metsästystä, niin jo järkeviä puhuu, vaikka teksti on pelkkää sekavaa solvailua. Melkein säälittää, tai ei voi muuta kun naureskella.
- metsästäjäinen
-Urho JägermeisterKyllä. kaiken elämän lopettaminen omaksi energiaksi on elämän lopettamista. mitä merkitystä sillä on onko se peuna, mustikka, mato, itikka, jänis yms. Ihminen taas on tämän elollisen materiaalin yläpuolella ainoana moraalisena olentona.
- Mutta sinulle
Annan keppikyydin luonnosta, jos satut samalle nuotiolle. ja on luonto vähän puhtaampi taas.
- Tuolle
Mutta sinulle kirjoitti:
Annan keppikyydin luonnosta, jos satut samalle nuotiolle. ja on luonto vähän puhtaampi taas.
Analyysille.
- Urho Jägermeister
Kyllä. kaiken elämän lopettaminen omaksi energiaksi on elämän lopettamista. mitä merkitystä sillä on onko se peuna, mustikka, mato, itikka, jänis yms. Ihminen taas on tämän elollisen materiaalin yläpuolella ainoana moraalisena olentona.
Mikäköhän peruste ihmisen nostaa muiden eläimien yläpuolelle? Ettet vain olisi uskovainen? Jos pastoreiden paskapuheet jättää omaan arvoonsa, ei voi mitenkään perustella ihmisen eriarvoisuutta muihin eläimiin nähden. Kirjoitit moraalisuudesta. Lähisukulaisistamme ainakin bonobot ja simpanssit voidaan laskea ainakin jossakin määrin moraalisiksi eläimiksi. Kehottaisin tutustumaan Jane Goodallin tutkimuksiin, jotka antavat lisää tietoa aiheesta. Espanjassa ihmisapinoille onkin annettu rajoitettuja ihmisoikeuksia. Moraalisuudesta vielä: jos ihminen sattuu olemaan vammainen, eikä näin täytä moraalisen olennon määritelmää. Voiko häntä käyttää ravintona hyvällä omallatunnolla?
Kyllä. kaiken elämän lopettaminen omaksi energiaksi on elämän lopettamista. mitä merkitystä sillä on onko se peuna, mustikka, mato, itikka, jänis yms. Ihminen taas on tämän elollisen materiaalin yläpuolella ainoana moraalisena olentona.
ihmisporsaat (kuten ilmeisesti sinäkin) vielä kehtaavat pyytää riistaeläimiä. Nälän vuoksihan ihminen ei niitä pyydä vaan tappamisen himossaan.
Minähän olen usein maininnut, että jos nykyajan ihmisen (pullasorsan) täytyy tunkea lihaa suuhunsa, niin hälle kyllä pitäisi välttää navetassa kasvatettu liha. Riistaeläimet (poroa ja hirveä myöten) pitäisikin jättää mahtaville luontoeläimille eli petoeläimille.- metsästäjäinen
Mikäköhän peruste ihmisen nostaa muiden eläimien yläpuolelle? Ettet vain olisi uskovainen? Jos pastoreiden paskapuheet jättää omaan arvoonsa, ei voi mitenkään perustella ihmisen eriarvoisuutta muihin eläimiin nähden. Kirjoitit moraalisuudesta. Lähisukulaisistamme ainakin bonobot ja simpanssit voidaan laskea ainakin jossakin määrin moraalisiksi eläimiksi. Kehottaisin tutustumaan Jane Goodallin tutkimuksiin, jotka antavat lisää tietoa aiheesta. Espanjassa ihmisapinoille onkin annettu rajoitettuja ihmisoikeuksia. Moraalisuudesta vielä: jos ihminen sattuu olemaan vammainen, eikä näin täytä moraalisen olennon määritelmää. Voiko häntä käyttää ravintona hyvällä omallatunnolla?
Mikäköhän peruste ihmisen nostaa muiden eläimien yläpuolelle? Puhdas järki.Suuri usko meihin ja luojaamme. Me emme ole eläimiä. olemme ihmisiä.
ei voi mitenkään perustella ihmisen eriarvoisuutta muihin eläimiin nähden: voi. Eläimet eivät pohdi tekemänsä tietojärjestelmän keskustelukanavalla, tappamisen oikeututuksesta.
Ehdottamassasi verrastuksessa vammaisista, kiellät heidän ihmisarvonsa. Väittämällä minua eläimeksi, kiellät minun ihmisarvoni. Moraalisen olennon määritelmä lähtee joko terveestä tai sairaasta maailmankatsomuksesta, siinä katsomuksessa, jossa apinoille annetaan "ihmisoikeuksia" tai kysellään vammaisten ihmisarvoja tai syötäväksikelpaavuutta, ei ole mitään hyvää eikä tavoiteltavaa. terve elämänkatsomus lähtee siitä tietoisuudesta, että olen ihminen. Jos luulet itseäsi eläimeksi, ole toki jatkossakin huolissasi oikeuksistasi. Aion tänäkin syksynä taas metsästää. - Urho Jägermeister
Mikäköhän peruste ihmisen nostaa muiden eläimien yläpuolelle? Puhdas järki.Suuri usko meihin ja luojaamme. Me emme ole eläimiä. olemme ihmisiä.
ei voi mitenkään perustella ihmisen eriarvoisuutta muihin eläimiin nähden: voi. Eläimet eivät pohdi tekemänsä tietojärjestelmän keskustelukanavalla, tappamisen oikeututuksesta.
Ehdottamassasi verrastuksessa vammaisista, kiellät heidän ihmisarvonsa. Väittämällä minua eläimeksi, kiellät minun ihmisarvoni. Moraalisen olennon määritelmä lähtee joko terveestä tai sairaasta maailmankatsomuksesta, siinä katsomuksessa, jossa apinoille annetaan "ihmisoikeuksia" tai kysellään vammaisten ihmisarvoja tai syötäväksikelpaavuutta, ei ole mitään hyvää eikä tavoiteltavaa. terve elämänkatsomus lähtee siitä tietoisuudesta, että olen ihminen. Jos luulet itseäsi eläimeksi, ole toki jatkossakin huolissasi oikeuksistasi. Aion tänäkin syksynä taas metsästää.Ensinnäkin: mitään luojaa ei ole olemassa kuin sinun sairaassa mielikuvituksessasi. Sairas mielesi voi parantua, jos viitsit tehdä työtä sen eteen. Hyvään alkuun pääsee tutustumalla luonnotieteellisen kirjallisuuden klassikkoihin ja vertailemalla eri uskontoja. Puhdas järki ei kuulu samaan lauseeseen jumalan kanssa. Poikkeuksen muodostavat huumoritekstit.
Toiseksi: Olemme ihmisiä, eli olemme eläimiä. Tämän pitäisi olla selvä asia ihmiselle, joka ymmärtää biologiasta edes alkeet.
Kolmanneksi: Itse en pidä moraalisena sellaista olentoa, joka tappaa nisäkkäitä tai lintuja huvikseen.
Neljänneksi: Minä en kiistä vammaisten ihmisarvoa. En vain pidä heidän elämäänsä, kuten en terveidenkään ihmisten, muiden nisäkkäiden elämää arvokkaampana. Ilmaisin itseäni ehkä epäselvästi. Tarkoitukseni oli huomauttaa siitä, että monet, varsinkin kädelliset, eläimet ovat kognitiivisilta taidoiltaan vammaisi etevämpiä. Jos ihmisen erityisen aseman muihin eläimiin nähden perustelee älykkyydellä, niin vammaiset eivät tämän erityisaseman suojaan pääse.
Viidenneksi: Jos maapallon evoluutio olisi vaiheessa, jossa olisi kehittynyt ihmistä älykkäämpi eläin. Olisiko oikeutettua, että tämä älykkäämpi eläin käyttäisi ihmisiä ravintona, tai tappaisi niitä huvikseen? - silmäilin niitä
Vaikken tuo edellinen kirjoittaja olekkaan. Täynnä reaalimaailmasta irtaantuneen ihmisen joutilaisuudessaan kehittämää sekavaa pohdintaa.
Suosittelen sinulle näin ennen koulujen alkua Päätalo-sarjaan tutustumisen aloittamista. Ehkä opit siitä jotain. - metsästäjäinen
Ensinnäkin: mitään luojaa ei ole olemassa kuin sinun sairaassa mielikuvituksessasi. Sairas mielesi voi parantua, jos viitsit tehdä työtä sen eteen. Hyvään alkuun pääsee tutustumalla luonnotieteellisen kirjallisuuden klassikkoihin ja vertailemalla eri uskontoja. Puhdas järki ei kuulu samaan lauseeseen jumalan kanssa. Poikkeuksen muodostavat huumoritekstit.
Toiseksi: Olemme ihmisiä, eli olemme eläimiä. Tämän pitäisi olla selvä asia ihmiselle, joka ymmärtää biologiasta edes alkeet.
Kolmanneksi: Itse en pidä moraalisena sellaista olentoa, joka tappaa nisäkkäitä tai lintuja huvikseen.
Neljänneksi: Minä en kiistä vammaisten ihmisarvoa. En vain pidä heidän elämäänsä, kuten en terveidenkään ihmisten, muiden nisäkkäiden elämää arvokkaampana. Ilmaisin itseäni ehkä epäselvästi. Tarkoitukseni oli huomauttaa siitä, että monet, varsinkin kädelliset, eläimet ovat kognitiivisilta taidoiltaan vammaisi etevämpiä. Jos ihmisen erityisen aseman muihin eläimiin nähden perustelee älykkyydellä, niin vammaiset eivät tämän erityisaseman suojaan pääse.
Viidenneksi: Jos maapallon evoluutio olisi vaiheessa, jossa olisi kehittynyt ihmistä älykkäämpi eläin. Olisiko oikeutettua, että tämä älykkäämpi eläin käyttäisi ihmisiä ravintona, tai tappaisi niitä huvikseen?ensinnäkin. Mitään luojaa ei ole kuin sinun sairaassa mielikuvituksessasi---Kaikissa muissa roduissa, heimoissa, yksilöissä löytyy näkemys/kokemus, meitä yhdistävästä Jumalallisesta ykseydestä, joka tekee meistä merkityksellisiä. Haluat tai et, 99% ihmisistä uskoo korkeampaan.
Toiseksi, me olemme JOKO ihmisiä TAI eläimiä. valitse osasi ja elä rehellisesti sen mukaan.
kolmanneksi: En tapa mitään huvikseni. Huvikseni voin käydä linnanmäellä. Kun tapan, annan merkityksen sille elämälle, jonka elämän riistän. Tiedän että tämä menee sinun hilseesi yli ja tosi vahvasti, mutta yritetään. Minulla, kuten sinulla on merkitys. Me olemme täällä täyttämässä merkitystämme, tullaksemme siksi, joksi meidät on alusta pitäen tarkoitettu. Ja me kaikki olemme yhtä. Ukkonen, minä, mato, fasaani. Kun tapan fasaanin, riistän sen hengen, mutta en sen olemassa olon merkitystä. Se ja minä täytämme sen suunnitelman, minkä takia suuri "Ykseys" Jumala on meidät luonut, täyttääksemme olemassaolon tarkoituksemme. >Ja olen samaa mieltä kanssasi, minäkään en pidä moraalisena olentona mitään joka tappaa mitään huvikseen. Siinä olemme yhtä.
neljänneksi. teen työtä vammaisten kanssa. Heidän ihmisyytensä alentaminen jonkin "kädellisten" eläinten alapuolelle edelleen kommenttisi jälkeen, on hälytysmerkki! He ovat usein meitä "terveitä" paljon korkeammalla.
Viidenneksi. evoluutio tarkoittaa kehittymistä. Näetkö TODELLAKIN mitään siihen viittaavaa ympäristössäsi? Minä näen vain rekressiota. Taantumaa. - Urho Jägermeister
ensinnäkin. Mitään luojaa ei ole kuin sinun sairaassa mielikuvituksessasi---Kaikissa muissa roduissa, heimoissa, yksilöissä löytyy näkemys/kokemus, meitä yhdistävästä Jumalallisesta ykseydestä, joka tekee meistä merkityksellisiä. Haluat tai et, 99% ihmisistä uskoo korkeampaan.
Toiseksi, me olemme JOKO ihmisiä TAI eläimiä. valitse osasi ja elä rehellisesti sen mukaan.
kolmanneksi: En tapa mitään huvikseni. Huvikseni voin käydä linnanmäellä. Kun tapan, annan merkityksen sille elämälle, jonka elämän riistän. Tiedän että tämä menee sinun hilseesi yli ja tosi vahvasti, mutta yritetään. Minulla, kuten sinulla on merkitys. Me olemme täällä täyttämässä merkitystämme, tullaksemme siksi, joksi meidät on alusta pitäen tarkoitettu. Ja me kaikki olemme yhtä. Ukkonen, minä, mato, fasaani. Kun tapan fasaanin, riistän sen hengen, mutta en sen olemassa olon merkitystä. Se ja minä täytämme sen suunnitelman, minkä takia suuri "Ykseys" Jumala on meidät luonut, täyttääksemme olemassaolon tarkoituksemme. >Ja olen samaa mieltä kanssasi, minäkään en pidä moraalisena olentona mitään joka tappaa mitään huvikseen. Siinä olemme yhtä.
neljänneksi. teen työtä vammaisten kanssa. Heidän ihmisyytensä alentaminen jonkin "kädellisten" eläinten alapuolelle edelleen kommenttisi jälkeen, on hälytysmerkki! He ovat usein meitä "terveitä" paljon korkeammalla.
Viidenneksi. evoluutio tarkoittaa kehittymistä. Näetkö TODELLAKIN mitään siihen viittaavaa ympäristössäsi? Minä näen vain rekressiota. Taantumaa.You don't fool me! En mene toisten lankaan, senkin jekuttaja ;-P
- Pekka Vähäpuksunki
ensinnäkin. Mitään luojaa ei ole kuin sinun sairaassa mielikuvituksessasi---Kaikissa muissa roduissa, heimoissa, yksilöissä löytyy näkemys/kokemus, meitä yhdistävästä Jumalallisesta ykseydestä, joka tekee meistä merkityksellisiä. Haluat tai et, 99% ihmisistä uskoo korkeampaan.
Viidenneksi. evoluutio tarkoittaa kehittymistä. Näetkö TODELLAKIN mitään siihen viittaavaa ympäristössäsi? Minä näen vain rekressiota. Taantumaa.Käy hyvä ihminen täällä:
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4018
Apua löytyy kyllä.
Jaksamista raskaalle taipaleelle
Pekka Vehäpuksunki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394903Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6594088Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732281Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162047MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401848- 961686
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671431OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301198- 941134
- 871121