Ducato 3.0

onko tuttu

Osaisko joku kertoa omia kokemuksia 3L ducatosta vm 2008-2009?

6

11388

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • manselainen

Ducatossa Fiat-Ivecon oma kone,jakopäässä ilmeisesti remmi,joka tarvii vaihtoa about 4v välein.Koneessa tunnetusti tehoa ja eritoten kova vääntö.Olen jkv ajanut ja kulkee hyvin,vähän kuorma-automainen,tilava ohjaamo.kuskin penkki mukava,hyvillä säädöillä,peilit tosi hyvät.Etupään muotoilu ei kaikkia miellytä.Pakki on muistaakseni melko nopea,mutta Ducaton askiin voi vaihtaa helpolla hitaamman välityksen,parin tunnin homma.Rattaat hyllytavaraa
      Katsoppa SF-Caravan sivua,siellä on ollut juttua 3.0 Ducatosta.
      Ducaton 2.2 on sama kone kuin Transitissa, ja vastaavan kokoisissa Pösössä ja Sitikassa.Moottorissa on jakopäässä ketju

• karvanari

Aikaisemmin Ducaton 2.8 koneessa oli alakierroiksilla isolla vaihteella kova vääntö ja heikko vaihdeboxi,5-vaihde hajosi jos vedätettiin ja säästettiiin naftaa
        3.0 Ducassa on vahvempi uusi aski ja 6-vaidettakin

• Anonyymi

Ei kannata olla tietävinään kun ei kerran tiedä koneesta mitään.

• mjet

Ducaton 3.0 koneessa on ketju jakopäässä eli se on siltä osin huoltovapaa, sama koskeen myös 2.2 litrasta, ainoastaan 2.3 litrasessa on enää hihna.

Itsellä on tuo 3.0 kone matkailuautossa ja nyt 20tkm ajelleena oon tosi tyytyväinen, matkailuauto painaa reissukunnossa 3700kg ja silti voimaa on todella mukavasti käytössä, mäissä ei tarvitse vaihtaa pienempää ja ohikin pääsee mukavasti, huippunopeuttakin ottaa 160km/h gps:n mukaan. Pakettiauton kevyellä korilla kulkee luonnollisesti vielä paljon reippaammin, saattaa tyhjä paku olla itse asiassa varsin rivakkakin liikkuja :)

Ajettavuushan Duatoissa on perinteisesti todella hyvä, eli menee suoraan kuin juna urista ja sivutuulesta riippumatta ja mutkateilläkin kelpaa päästellä. Mitään vikoja ei ole ollut ainakaan tähän mennessä, tosi tyytyväinen oon ollut ja kiva peli on ajella, erityisesti pitkälle matkalle lähden mieluummin tällä kuin henkilöautolla paremman ajoasennon ja tilan vuoksi.

Tässä matkailuautossa keskikulutus on 9.5L/100km, kevyen pakun luulisi menevän litran- puoltoista pienemmällä.

• Anonyymi

3.0 koneen jakoketjun vaihtoväli on 400 tkm. Pohjolan oloissa suositellaan 350 tkm.

• Anonyymi

Yli 400 tuhatta oon ajellu 3.0 koneella ja vetoa piisaa vieläkin,ei kärry oo hatanannu peräs.Ainu vaan ku ei meinaa muistaa ajaa lakisääteisil tienopeuksilla ,tulee pika voittoja.
      8 litraa sadalle ,kun ajelee tienopeuksilla. 90 l.n tankki ei tartte pysähdellä joka huoltsikal.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5214
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4378
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2501
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2008
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1607
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1267
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1184
    Aihe