Rellulla ei todellakaan mene hyvin. Suosituimmissa luokissa eli alemmassa ja ylemmässä keskiluokassa tuliterät mallit megane ja laguna. Mutta, 30. myydyimmän 6/09 auton joukossa ei ainuttakaan rellua!
Ja toden totta, uutta megane tai lagunaa tulee todella harvoin vastaan liikenteessä.
Mistä johtuu?
Rellun surkeat myyntitilastot
7
635
Vastaukset
myrskyn edellä.. halpis rellua Daciaa odotellessa;
- 1.4
Kaikkihan haluavat ostaa huononnetun Renaultin, ilman ABS:ää, ilman AC:tä, ilman ESC:tä, ilman sivutyynyjä, vanhoilla juoppomoottoreilla...
- tai sit ei..
Sinänsä asiat ei voisi kohta olla paremmin. Tulossa on keskeisimpään perhe- ja yritysautosegmenttiin uudet syömähampaat Megane Break sekä uusi Scenic ja Grand Scenic.
Näiden kaupanteon alkamisen jälkeen tuodaan sitten ilmeisesti Dacia, käytettyjen autojen markkinoita sekoittamaan. Tosin se muodostaa hankalan hintayhtälön myös Renaultille itselleen..
Meganen ja Scenicin uudet mallit ovat sinänsä haluttavia... ellei sitten Renault Nordic onnistu pilaamaan peliä väärällä hinnoittelulla.
Hölmöilystä on valitettavia viitteitä Dacian yhteydessä annetuilla ennenaikaisilla ilmoituksilla markkinoille tulosta ja valmiiksi metsässä olevilla hintailmoituksilla.
Sama taitaa päteä osittain myös Megane Sedanin nykyhintoihin - ne eivät tee autosta riittävän haluttavaa merkin negatiivislla imagolla, nykytaloudessa ja kilpailutilanteessa.
Renault Nordicissa ei taideta ymmärtää että Renaultin brandivahinko on Suomessa tosiasia ja oleellinen kaupallista menestystä rajoittava tekijä.
Asian korjaaminen maksaa kaikissa tapauksissa riihikuivaa rahaa - varmaankin samaa kertaluokkaa riippumatta siitä käytetäänkö se hinnanalennuksiin vai markkinointiin.
Tuntuisi siltä että Renault tekisi viisaammin alentamalla hintoja välittömästi ja laittaisi kaupan käyntiin viimeistään uusien mallien tullessa markkinoille. Saman rahan kaataminen markkinointiin ei tule vaikuttamaan riittävän nopeasti eikä toivotulla teholla. Sitäpaitsi, kun katsoo esim. uuden Meganen esitettä bullshit-löpertelyineen ja kirjoitusvirheineen niin varmaan olisi parempi keskittyä vain numeraalisiin töihin ja laskea niitä hintoja ; ))
UUSI RENAULT MEGANE
MUOTOILU SAA SYDÄMEN
TYKYTTÄMÄÄN JA KATSEET
KÄÄNTYMÄÄN. AUTON LINJAT
ANTAVAT LUPAUKSEN
NAUTINNOSTA, RAUHALLISUUDESTA,
HALLINNASTA JA TARKKUUDESTA.
UUSI RENAULT MEGANE YHDISTÄÄ
JÄRJEN TUNTEESEN. - Cucco
tai sit ei.. kirjoitti:
Sinänsä asiat ei voisi kohta olla paremmin. Tulossa on keskeisimpään perhe- ja yritysautosegmenttiin uudet syömähampaat Megane Break sekä uusi Scenic ja Grand Scenic.
Näiden kaupanteon alkamisen jälkeen tuodaan sitten ilmeisesti Dacia, käytettyjen autojen markkinoita sekoittamaan. Tosin se muodostaa hankalan hintayhtälön myös Renaultille itselleen..
Meganen ja Scenicin uudet mallit ovat sinänsä haluttavia... ellei sitten Renault Nordic onnistu pilaamaan peliä väärällä hinnoittelulla.
Hölmöilystä on valitettavia viitteitä Dacian yhteydessä annetuilla ennenaikaisilla ilmoituksilla markkinoille tulosta ja valmiiksi metsässä olevilla hintailmoituksilla.
Sama taitaa päteä osittain myös Megane Sedanin nykyhintoihin - ne eivät tee autosta riittävän haluttavaa merkin negatiivislla imagolla, nykytaloudessa ja kilpailutilanteessa.
Renault Nordicissa ei taideta ymmärtää että Renaultin brandivahinko on Suomessa tosiasia ja oleellinen kaupallista menestystä rajoittava tekijä.
Asian korjaaminen maksaa kaikissa tapauksissa riihikuivaa rahaa - varmaankin samaa kertaluokkaa riippumatta siitä käytetäänkö se hinnanalennuksiin vai markkinointiin.
Tuntuisi siltä että Renault tekisi viisaammin alentamalla hintoja välittömästi ja laittaisi kaupan käyntiin viimeistään uusien mallien tullessa markkinoille. Saman rahan kaataminen markkinointiin ei tule vaikuttamaan riittävän nopeasti eikä toivotulla teholla. Sitäpaitsi, kun katsoo esim. uuden Meganen esitettä bullshit-löpertelyineen ja kirjoitusvirheineen niin varmaan olisi parempi keskittyä vain numeraalisiin töihin ja laskea niitä hintoja ; ))
UUSI RENAULT MEGANE
MUOTOILU SAA SYDÄMEN
TYKYTTÄMÄÄN JA KATSEET
KÄÄNTYMÄÄN. AUTON LINJAT
ANTAVAT LUPAUKSEN
NAUTINNOSTA, RAUHALLISUUDESTA,
HALLINNASTA JA TARKKUUDESTA.
UUSI RENAULT MEGANE YHDISTÄÄ
JÄRJEN TUNTEESEN.maahantuojan Volvon kanssa niin, että tällä hyytyi myyntihalut. Edellinen Megane oli ylimuotoiltu rumaksi eikä pärjännyt vertailuissa kuten ei Lagunakaan. Modus on myös liian hasssu. Oli vm 99 Megane Break 3 v ja ihan kiva olikin. Nykymallissa olen istunut eikä se kiinnosta ahtaiden takatilojen ym takia. Twingo ja Kangoo olivat persoonallisen ja kivan näköisiä aluksi - nyt kauhistuttavia.
- Cucco
tai sit ei.. kirjoitti:
Sinänsä asiat ei voisi kohta olla paremmin. Tulossa on keskeisimpään perhe- ja yritysautosegmenttiin uudet syömähampaat Megane Break sekä uusi Scenic ja Grand Scenic.
Näiden kaupanteon alkamisen jälkeen tuodaan sitten ilmeisesti Dacia, käytettyjen autojen markkinoita sekoittamaan. Tosin se muodostaa hankalan hintayhtälön myös Renaultille itselleen..
Meganen ja Scenicin uudet mallit ovat sinänsä haluttavia... ellei sitten Renault Nordic onnistu pilaamaan peliä väärällä hinnoittelulla.
Hölmöilystä on valitettavia viitteitä Dacian yhteydessä annetuilla ennenaikaisilla ilmoituksilla markkinoille tulosta ja valmiiksi metsässä olevilla hintailmoituksilla.
Sama taitaa päteä osittain myös Megane Sedanin nykyhintoihin - ne eivät tee autosta riittävän haluttavaa merkin negatiivislla imagolla, nykytaloudessa ja kilpailutilanteessa.
Renault Nordicissa ei taideta ymmärtää että Renaultin brandivahinko on Suomessa tosiasia ja oleellinen kaupallista menestystä rajoittava tekijä.
Asian korjaaminen maksaa kaikissa tapauksissa riihikuivaa rahaa - varmaankin samaa kertaluokkaa riippumatta siitä käytetäänkö se hinnanalennuksiin vai markkinointiin.
Tuntuisi siltä että Renault tekisi viisaammin alentamalla hintoja välittömästi ja laittaisi kaupan käyntiin viimeistään uusien mallien tullessa markkinoille. Saman rahan kaataminen markkinointiin ei tule vaikuttamaan riittävän nopeasti eikä toivotulla teholla. Sitäpaitsi, kun katsoo esim. uuden Meganen esitettä bullshit-löpertelyineen ja kirjoitusvirheineen niin varmaan olisi parempi keskittyä vain numeraalisiin töihin ja laskea niitä hintoja ; ))
UUSI RENAULT MEGANE
MUOTOILU SAA SYDÄMEN
TYKYTTÄMÄÄN JA KATSEET
KÄÄNTYMÄÄN. AUTON LINJAT
ANTAVAT LUPAUKSEN
NAUTINNOSTA, RAUHALLISUUDESTA,
HALLINNASTA JA TARKKUUDESTA.
UUSI RENAULT MEGANE YHDISTÄÄ
JÄRJEN TUNTEESEN.maahantuojan Volvon kanssa niin, että tällä hyytyi myyntihalut. Edellinen Megane oli ylimuotoiltu rumaksi eikä pärjännyt vertailuissa kuten ei Lagunakaan. Modus on myös liian hasssu. Oli vm 99 Megane Break 3 v ja ihan kiva olikin. Nykymallissa olen istunut eikä se kiinnosta ahtaiden takatilojen ym takia. Twingo ja Kangoo olivat persoonallisen ja kivan näköisiä aluksi - nyt kauhistuttavia.
- pilasi
Laguna onnistui pilaamaan kaikkien rellujen maineen. Mulla scenic -06 toiminut 50000 km hyvin.
- salmiakkilogo
Mulla on Mégane Break 2006 ja olen erittäin tyytyväinen. Paljon autoa pikkurahalla. Loistavat varusteet ja hyvä ajaa, hiljainen ja turvallinen. Tätä ennen ollut kolme Rellua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457372
- 324068
- 573605
- 503130
- 172806
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons512314- 532307
- 372258
- 432258
- 162236