Vieläkö muistatte rektaalimanian

se oli hauskaa aikaa

Muutama vuosi sitten Suomi24-palstat olivat täynnä juttuja rektoskopiasta eli alokkaille armeijassa tehtävästä peräsuolentarkastuksesta. Rektoskopian puolustajat ja kieltäjät kävivät kiihkeää väittelyä asiasta. Kertomukset olivat välillä aivan uskomattomia. Sääli vaan niitä alokkaita jotka uskoivat perättömiä huhuja ja joutuivat sitten intissä "sermin taakse" valmistautumattomina.

8

895

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaiken kokenut...

Muistan hyvin tämän väittelyn aiheesta. Osallistuin siihen laittamalla jopa kuvalinkin useampaan kertaan rektoskopian suoritustilanteesta. Sama toiminta jatkuu edelleen puolustusvoimissa.Mikäs siinä, pojista pidetään hyvää huolta.

• Alik Hyvönen

Kuulemani mukaan Ruotsissa vielä pari vuotta sitten rektoskopia olisi tehty vain noin 20%:lle ikäluokan nuorista, ja nyt se on muuttunut kokonaan vapaaehtoiseksi.

Suomessa se tosin on lakisääteisesti yhä kaikille nuorille miehille pakollinen.

• ...

Olenko jotenkin epänormaali ku mun hanuria ei rassannu kukaan? :o

Er uu koossa kuului huhuja miten "tohtori sykerö" rassailee millä tekosyyllä tahansa mutta enpä hänen vastaanotolleen koskaan päätynyt.

• almasty

Hyvinkin nämä vuoden takaiset keskustelut ja oliko pakko avata se uudestaan.

• KääpiöEinari

Minäkin muistan keskustelut rektoskopiasta jo useamman vuoden takaa. Muistan muun muassa erikoislääkäri Levanderin selonteot aiheesta. JA KAIKKIEN KO. TUTKIMUKSEEN JOUTUVIEN ON SYYTÄ MUISTAA;ÄLÄ JÄNNITÄ TOIMENPITEEN AIKANA, SATTUU VÄHEMMIN.

• pellet

älkää nyt puhuko paskaa, ei siellä mitään röörejä rassata

• kotiutunut jo

Ei vai.. Kyllä meilä vaan oli viime vuoden elokuussa joka jätkälle lääkärintarkastus p-kauden alkupuolella ja siellä oli tämä kuuluisa testi. Mä en uskonu huhuja mutta karu totuus oli, että olis kannattanu. Rasva auttoi toki ja lääkärit tekee sen varovasti, silti testi ei ollut ihan täysin kivuton. Kyseessä on kuitenkn ihan aiheellinen testi. Vaikka jännittää ja sattuukin, niin se sujuu kuitenkin ihan nopesti.

• Hennaxx

Mielestäni on anteeksiantamattoman törkeää levittää valheellista informaatiota tuleville alokkaille. Poikaystäväni palasi taannoin tässä talvella ensimmäisiltä lomilta itku kurkussa. Raukka oli joutunut käymään lääkärintarkastuksen ohessa rektospiassa. Valitettavasti kuului siihen 20 prosenttiin varusmiehiä, jolle kyseinen tutkimus on tarpeen suorittaa. Olin itsekkin ihan murtunut.. läheisyys ja kaikki tuntui ihan väärältä, pidettiin vaa toisiamme sylissä ja lohdutin mun ihanaa kundiani..miksei kukaan kertonut etukäteen?

EI ole hauskaa siis kieltää tämän olemassaoloa kun kyse on nuorelle miehelle herkästä asiasta :(. Poikaystäväni lääkärintodistukseen merkittiin että kyseinen tutkimus on tehty. Muitakin varusmiehiä kundini yksiköstä kävi saman operaation läpi. Kuulema se ei sinäällään oo kauheen kivualias toimenpide (käytetään rasvaa), mutta se tuntuu häpeälliseltä. Lääkäri onneksi tietää miten nuoret miehet suhtautuvat näihin tutkimuksiin ja se suoritetaan kyllä sermin takana..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      26
      4170
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      256
      3684
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2094
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1726
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      16
      1492
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1429
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      407
      1332
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1219
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      76
      1053
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      30
      1050
    Aihe