Minulla on määräaikainen työsuhde, joka päättyy tämän vuoden lopussa. Sitä varmaan jatkettaisiin, MUTTA jos nyt tulen raskaaksi, en usko, että niin kävisi.
Jos tulen nyt raskaaksi, mitä tukia tulisi ja mistä?
Ja kuinka pian pomolle on kerrottava raskaudesta, onko tähän säädetty joku aikaraja?
määräaikainen työsuhde + raskaus = ?
2
631
Vastaukset
- syrjintä kielletty
http://www.tasa-arvo.fi/syrjinta/tyoelamassa/raskaus.
Työnantajat yleensä osaavat tämän asian, sillä muuten voi tulla kalliiksi, jos jättää raskaana olevan valitsematta sen takia, että tämä on menossa perhevapaalle.
Raskaudesta on kerrottava vähintään 2 kk ennen kuin äitiysloma alkaa, koska äitiyslomailmoitus pitää työsopimuslain mukaan tehdä työnantajalle vähintään 2 kk ennen äitiysvapaan alkua. - sama tilanne
Minulla oli vastaavanlainen tilanne keväällä. Työsopimukseni oli määräaikainen ja oli loppumassa toukokuun loppuun. Tiesin, että sitä tullaan jatkamaan edelleen määräaikaisena. Minun täytyi kertoa raskaudestani viimeistään kesäkuun alkupuolella. Odotin, että minulle tehtiin uusi työsopimus ja kerroin raskaudestani vasta sen jälkeen. Huono puoli oli se, että raskautta täytyi hieman piilotella esimieheltä. Mutta tein tällaisen ratkaisun ja nyt voin olla kotona lapsen luona 9kk ja sen jälkeen palata työhön, jos maltan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225474- 324810
- 282721
- 342344
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191647- 121591
- 231462
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons251429