reseptittömät lääkkeet

eka kerta ;)

elikkä olen menossa ensimmäistä kertaa lentokoneen kyytiin, ja olen koittanut etsiä kaikkeen mieleen tulleisiin kysymyksiin vastauksia, mutten osaan ole löytänyt.

eli jos otan käsikauppalääkkeitä mukaan, esimerkiksi canesten-voiteen, tarvitseeko se laittaa käsimatkatavaroihin? Se voide ei ole kuitenkaan ihan pakko olla mukana, eli maailma ei kaadu jos se häviää laukun mukana. Mutta tarpeellinen se silti minulle on.

Eli. Pitääkö reseptivapaat lääkkeet laittaa käsimatkatavaroihin? Ja voiko moisia nestemmäisiä lääkkeitä pakata ruumaan meneväksi?

Ja tämä kysymys menee sitten tuonne ymmärtämättömyyteen, eikä tiedonpuuttumiseen netistä: eli käsimatkatavaroissa nesteet pakataan uudelleensuljettavaan pussiin, ja tuotteet ei saa olla suurempia kuin 100ml. Mutta onko muuta rajoitusta nestemmäisten tuotteiden määrästä, kuin sen yhden litran vetoisen pussin tilavuus? Ja jos kaksi ihmistä lähtee, ilmeisesti saa olla sitten molemmilla oma litran pussi? Mulla tosiaan on nenäsumute, käsidesi, esim se canesten-voide ym. eihän se pussi tietty täyteen tule, mutta ei ole esimerkiksi jotain rajoitusta tyyliin 3kpl max 100ml nestemmäisiä tuotteita /hlö..

anteeks ku meni vähän sekavaksi, mutta kiitos jos joku kiva ihminen vastaisi :)

2

2245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun vain

ottaa ja jos ei ole lääke nestettä niin paljon kuin tarvista on. Nesteet ei saa olla siis desiä isompia ja max 1 litra. Ja sääntö on per matkustaja.Nenäsumute on harvoin yli 1 desin mutta käsiaine voi olla eli ruumaan jos ylittää tuon desin tai jakaa sen useampaa purkkiin.
      Mutta lisää Finnair/info niin selviää lisää.

• In

Me olemme laittaneet käsidesit aina ruumaan meneviin laukkuihin. Käsidesiä saa kyllä ulkomailtakin. Mutta kaikki lääkkeiksi luokiteltavat ( myös ne reseptivapaat ) laitamme käsimatkatavaroihin alkuperäisissä pakkauksissa, ja myös reseptit mukaan. On muistettava huomioida että voiteet luokitellaan nesteiksi. Jos reseptilääke on voide tai geeli ja pakkaus isompi kuin 100 ml niin kyllä se menee läpi siinä läpinäkyvässä pussissa. Tutkivat kyllä tarkasti tuotteen ja sitäkin varten on hyvä olla se resepti mukana. En tiedä nestepurkkien rajoituksesta minäkään????
      Jossain lentoasemilla tuolla maailmalla ei välitetä mitään nesterajoituksista. Jossain ollaan tosi tarkkoina. Esimerkiksi Heathrow`n kentällä Lontoossa eivät kiinnittäneet mitään huomiota nesteisiin vaan heillä oli kauhea kiire saada kaikilta matkustajilta kengät läpivalaisuun. Eli kaikkeen tulee varautua. Ja lentolippujen kannat jne. kaikki kannattaa säilyttää visussa tallessa. Ja parasta npudattaa paikallisia määräyksiä vaikka ne kuinka hassuilta tuntuisi. Eikä kannata hötkyillä jonoissa. Lähdemme aina esim.viimeisten joukossa koneesta jne. Hyvin ollaan keretty kaikkialle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5770
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5263
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2984
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2434
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2108
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2068
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      36
      1922
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1681
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1624
    Aihe