Putsailin ja rasvailin tuossa starttimoottorin. Tallista löytynyt oikeen muuta rasvaa kuin Shellin Retinax HDX 2:sta, laitoin sitten sitä ohuelti. No viksuna sitten vasta kun startti ähelletty autoon kiinni, ajattelin katsella netistä tuon rasvan ominaisuuksia ja PRKL... lämpötilakestävyys oli alkaen -10 asteesta. Onkohan tuo startti nyt sitten ihan jumissa kovemmilla pakkasilla, pitääkö hakee jotain toista rasvaa ja taas uusiks koko homma...
Starttimoottori
5
1396
Vastaukset
- starttiin??
mihin sä sitä rasvaa oikein laitoit?
- Prkll
Niihin pieniin hammasrattaisiin ja siihen solenoidin jousitettuun kuparisylinteriin ja vipusysteemiin. Eikö sinne muka rasvaa sitten saa laittaa? Kun melkeen jokapaikassa missä kysellään starttiongelmista neuvotaan putsaamaan ja RASVAAMAAN startti.
- starttiin.
Prkll kirjoitti:
Niihin pieniin hammasrattaisiin ja siihen solenoidin jousitettuun kuparisylinteriin ja vipusysteemiin. Eikö sinne muka rasvaa sitten saa laittaa? Kun melkeen jokapaikassa missä kysellään starttiongelmista neuvotaan putsaamaan ja RASVAAMAAN startti.
No hammasrattaan rasvauksesta ei ole haittaa vaikka se öljy hyhmäisikin, on siellä sellaiset voimat kyseessä.
Mutta jos menit kerran solenoidin sylinterin rasvaamaan, niin kohta alkaa ongelmat.
Solenoidin sylinterin kehän pitää olla kuiva ja puhdas. Rasva kerää kaiken epäpuhtauden itseensä ja jumittaa solenoidin. - Prkll
starttiin. kirjoitti:
No hammasrattaan rasvauksesta ei ole haittaa vaikka se öljy hyhmäisikin, on siellä sellaiset voimat kyseessä.
Mutta jos menit kerran solenoidin sylinterin rasvaamaan, niin kohta alkaa ongelmat.
Solenoidin sylinterin kehän pitää olla kuiva ja puhdas. Rasva kerää kaiken epäpuhtauden itseensä ja jumittaa solenoidin.Ei sitten muutakun startti taas irti ja rasvat veke. Niinhän se tietysti on kun järjen ottaa käteen, ettei pölyyntyviä paikkoja kannata rasvata ja ainut minne se pöly ei pääse on sen startin vaihteiston hammasrattaat.
TOYOTA URBAN CRUISER
Startti moottori meni rikki !
Tyttäreni kertoi sen startanneen usein liian pitkään vaikka kone jo kävi ja startti huusi kuolemaa.
Vaihdoin autoon uuden startin.
Tilanne jatkui edelleen samanlaisena siis startti päällä liian kauan.
Vaihdoin uuden starttireleen.
Irroitin virtalukon pohjan ja puhdistin.
Ostin uuden akun.
Huomasin että kun virta-avaimesta käyttää vaan hetken startti osaa normaalisti startata niin pitkään kuin tarvitaan ja lopettaa starttaamisen.
Väärässä startissa se jatkaa jonkun vakio ajan (n. 5-10 sekuntia) ja starttaa liian pitkään (Startti huutaa kun moottori käy jo)
Mittasin starttireleen veto käämiltä ja havaitsin sinne tulevan jännitteen liian pitkään startin aikana.( Siis ohjausyksiköltä tulee tieto startata edelleen)
Vikakoodeissa ei näy mitään.
Nyt kysyisinkin mikä on se tieto (anturi) mistä ohjausyksikkö tietää (päättelee) milloin startti on lopetettava kun moottori on käynnistynyt.
Kiitollisena odotan vastausta ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224824- 203905
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082524- 272291
- 342114
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391979- 371928
- 151798
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191537- 121461