Gradu ja opettajan pedagogiset samana vuonna?

Opiskelija´

Onko kellään kokemusta, että onko mahdollista tehdä opettajan pedagogiset opinnot sekä osallistua graduseminaareihin samana vuonna? Mietin asiaa siltä kantilta, että tuleeko vuodesta siten liian raskas tai tiukka. Tietenkään gradua ei tarvitse vuoden aikana valmiiksi saada, kunhan nyt saisi edes alulle. Minulla alkaa jo opiskelujen 5. vuosi.

4

698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opettaja silti

Mutta meillä ainakin gradusemma oli melkoisen helppo juttu eikä olisi ollut ongelma olla siellä opetusharjoitteluvuonnakaan. Gradun tekeminen oli sitten eri asia: hyvin aikaavievää jne.

Olisin itse mennyt aiemmin seminaariin, jos olisi ollut gradun aihe mietittynä. Nyt kävi niin, että viimeinen asia, minkä suoritin yliopistolla oli seminaariesitelmä. Jouduinkin sanomaan, että ei kannata esittää parannusehdotuksia, kun gradu on valmis ja arvosteltukin...

Sinuna menisin semmaan, jos on tutkimusaihe mietittynä.

• kokoontuu

yleensä kerran viikossa pari tuntia kerrallaan. Siihen kuuluu työn pienimuotoinen esittely ja pari opponointikertaa. Mene ihmeessä seminaariin, jos vielä pääset. Onhan se sitten alta pois, ja voit keskittyä gradun tekoon kunhan saat ped. opinnot suoritetuksi.
      Ei tuo kokopäiväiselle opiskelijalle liian rankkaa ole.

• ???

Pedagogiset on kuulemma tosi työläät, samoin ainakin meillä humanistisessa myös seminaarissa saa raataa niska limassa. Yhteen opintopisteeseen menee käytännössä vähintään 27h työtä, joten en kyllä tekisi samaan aikaan.

• T
        ??? kirjoitti:

Pedagogiset on kuulemma tosi työläät, samoin ainakin meillä humanistisessa myös seminaarissa saa raataa niska limassa. Yhteen opintopisteeseen menee käytännössä vähintään 27h työtä, joten en kyllä tekisi samaan aikaan.

Minuakin kiinnostaisi kuulla, josko joku oli gradun ja pedagogiset samana vuonna suorittanut. Minulla on sellainen tilanne, että ensi vuodelle on opintoja jäämässä vain pedagogiset (35 op) ja gradu (40 op) Onkohan liian rankka vuosi edessä, jos molemmat aion tehdä? Toisaalta jos gradua alkaisi jo suunnitella ja työstää tuossa kesällä. Mitä olette mieltä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7745
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4293
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3765
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3220
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2916
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2646
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      67
      2532
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      58