mikä meni pieleen?

El toro

Tein hedelmärahkaa, laitoin siihen kiiviä, banaania ja tuoretta ananasta. Muina raaka-aineina oli kerma, rahka, sokeria ja vanilijasokeri. Heti tehtyä rahka lusikalla maistettaessa maistui hyvältä, mutta kun se seisoi jääkaapissa 10min. niin koko rahka oli pilalla ja maistui karvaalle ja pistävälle. Mikä aines ei sopinut joukkoon, osaako joku sanoa?

9

4815

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Olen jostakin lukenut jo aikaisemmin, että kermakakun pinta menee huonoksi, jos laittaa kiiviä päälle. Sama homma varmaan tossa salaatissa.

• sortunut.

Kuten jo edelllä kerrottiin, niin 99 %:n varmuudella kiivi on syyllinen pahaan makuun.

Minä olen joskus hamassa nuoruudessa pilannut hedelmäsalaatin lisäämällä kiivin samaan aikaan kuin muutkin ainekset. Minulla ei ollut silloin tietoa kiivin sisältämistä entsyymeistä ja niiden vaikutuksista muihin ruoka-aineisiin. Kiivi on hyvää, mutta se lisätään vasta juuri ennen tarjoilua vaikkapa koristeeksi, onhan se näyttävää ja kauniin väristä.

• El toro

kiitos tiedoista, itsekkin tuota kiiviä vähän ajattelin. Täytyy jättää ensi kerralla kiivit laittamatta.

• elliivo
        El toro kirjoitti:

kiitos tiedoista, itsekkin tuota kiiviä vähän ajattelin. Täytyy jättää ensi kerralla kiivit laittamatta.

Minulle kävi myös aikoinaan samoin kiivin kanssa.
        Rahka ja maitoruokiin ei sovi. Hapannuttaa ne pilalle.

• .
        elliivo kirjoitti:

Minulle kävi myös aikoinaan samoin kiivin kanssa.
        Rahka ja maitoruokiin ei sovi. Hapannuttaa ne pilalle.

ananas aiheuttaa samoja reaktioita kuin kiivi.. esim hyytelöihin ei kannata laittaa kiiviä tai ananasta.

• ANanas oli

Ei ollut kiivi vaan oli ananas. TUORE ananas ei sovi rahkaan, purkkiananas sen sijaan sopii koska se on kuumennettua.

• emssu821

Veikkaisin kiiviä.Itse tein tänään kiivstä,mandariinista ja omenasta rahkaa.Maku oli ensin taivaallinen,puolen tunnin päästä ihan kaamean pistävä,hyh.Roskiin meni ne rahkat....

• Kiivimies

Se oli se kiivi.:)

• Kiwik

Liivin pienet mustat siemenet rikkuessaan luovuttavat kirpeää makua. Entsyymiensä vuoksi saattaa estää myös hyytymisen. Myös smoothissa voi tulla sama ongelma pistävän maun kanssa blenderissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6973
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2929
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2706
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe