Mikä toukka syö krassini

ahane

Mikä on se pieni, reilun sentin pituinen perhonen, jonka toukat ovat tehneet krassin lehdistä "pitsiä"? Mikään myrkkykään ei siihen tehoa. Olen kerännyt vihreät toukat ja reikäiset lehdet päivittäin pois, mutta aina on uusia tilalla. Samaan aikaan ilmestyivät tikkumaisen kapeat perhoset, selässä näkyy hieman keltaista kun pääsee läheltä katsomaan. Lentäessään ne muistuttavat koita, ovat vain hiukan isompia. En voi enää edes syödä krasseja, kun olen joutunut ruiskuttamaan Toluxia ja bioruiskutetta.

6

8050

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaiksyöräää

Vanha ketju, mutta sama tilanne nyt. Krassit kaikki syötyinä :( kukaan ei tiedä mikä auttaisi. Mäntysuopa vesi vaan ruskistaaviimeisetkin lehdet

• se-pupu

kaikenlaisia toukkia on tänäkesänä runsaammin kuin moniin vuosiin. Kärhöstäkin häviää lehdet melkoisella vauhdilla...vihreitä toukkia, pieni valkoiselta näyttävä tikkuperhonen on asialla. Ravistan kärhöä ja liiskaan tippuneet toukat.Liljan nupuista osa on jäänyt hyvin pieniksi ja kun siihen koskee niin irtoaa lähes itsestään....sisällä ei ole kukka-aihiota vaan ruskeaa mujua, yhdessä oli keltainen alle 1sm pituinen pieni toukka.
      Karpaatinkelloissa on pieniä mustia/harmaita kuoriasia, jotain käsnäkärsäkäslajia, niitä olen liiskannut n. 250kpl.Liljakukkoja ei aiemmin koskaan, nyt 11kpl alkukesästä löysin.
      Mäntysuopa on melko vahvaa, varsinkin aurinkokelillä polttaa helposti lehdet. Ruiskutan tolua esim. sinisen ukonhatun kirvoihin ja vähänajan kuluttua huuhtelen vedellä mikäli aurinko armas paistaa.Keltaisessa ukonhatussa ei ole mitään ötököitä.

• Razzi

Voiko krassia suihkuttaa toluvedellä.

• se-pupu

voi varmaankin jos huuhtoo hetken kuluttua ja ei muutamaan päivään syö niitä...mikäli olet aikonut niitä koristeina salaatissa tai muuten käyttää, nehgän on syötäviä-kin.Sitä kaupassa käyttövalmis-tolua olen käyttänyt tänäkesänä.

• poltinkarva

Kaalikoi, tuon vanhan aloituksen tuholainen.

• Anonyymi

Suihkutin Raid kukille puutarhassa ja sisällä. Kyllä kuoli, mutta en syö krasseja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7306
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4048
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2269
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37