Sähköposti helvetistä!

Outta hell

Avasin tilin mail.com -nimisellä sähköpostisivustolla. Se toimii oikein hyvin silloin, kun avaan läppärini, kytken siihen sähkön, odotan, että se käynnistyy, avaan nettiselaimen, kytken nettitikkuyhteyden käyttöön, odotan että yhteys avautuu, klikkaan mail.com -sivuston auki ja kirjaudun sähköpostiini.

En kuitenkaan haluaisi tehdä kaikkea tätä hitaimman kautta. Siksi otin käyttöön Applen Mail-sovelluksen (koneeni on Applen MacBook) ja annoin sinne kaikki tarvittavat tiedot POP-osoitteesta, SMTP-osoitteesta jne. Mail antaa minun kyllä kirjoittaa sähköpostia ja lähettää sitä, mutta ei hakea saapunutta postia mail.com-postilaatikostani.

Kun klikkaan Mailin painiketta "Hae postit", ohjelma miettii aikansa ja sanoo sitten: " Syötä salasana tunnukselle...". No, minäpä syötän salasanan. Taas ohjelma miettii, ja kohta tulee ilmoitus: "POP-palvelin pop1.mail.com hylkäsi käyttäjän salasanan. Syötä salasana uudelleen".

Eteneminen jämähtää aina tähän samaan kohtaan. Minä annan satavarmasti salasanani täysin oikein, mutta se ei koskaan kelpaa. Netin kautta sähköpostiin mennessäni ei ongelmia ole, mutta Mail-sovelluksen kautta on, vaikka naputtelen aivan saman salasanan kummassakin tapauksessa.

Missähän vika voi olla, kun olen tarkastanut kaikki mahdolliset säädöt ja asetukset niin tietokoneestani kuin mail.com-sivustoltakin moneen kertaan? En vain osaa! Osaatko sinä?

8

997

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jupajapajuu

Täälläkin päin ongelmia sähköpostin kanssa.. Tosin ongelma ei ole ihan samanlainen, itse yritän tällä hetkellä saada Applen sähköpostiin vanhoja viestejäni PC:ltä. Ei onnistu!

Anteeksi, tästä ei nyt ollut apua sinun pulmaasi..

• ja sulla on ilmainen
      • Outta hell

Häh? Maksullinen? Eli minua on KUSETETTU sähköpostin hankkimisen yhteydessä siten, että on jätetty sen maksullisuus ilmoittamatta? SAATANAN HUIJARIT!!!

• hakiessasi
        Outta hell kirjoitti:

Häh? Maksullinen? Eli minua on KUSETETTU sähköpostin hankkimisen yhteydessä siten, että on jätetty sen maksullisuus ilmoittamatta? SAATANAN HUIJARIT!!!

otapa käyttöön gmail, saat sitten tuon POPinkin toimimaan - tosin itse käytän gmailia IMAPina.

• Aatupaatu arkunmyyjä

Aivan sama ongelma mutta toimii puhelimessa ja ipadissa net netmailissa mutta applen mail ohjelma pyytää salasanaa 5min välein ja sitäkin pitää syöttää 5-10 kertaa ennen kuin se hyväksyy sen. Nämä oireet alkoivat eilen kun päivitin Snow Leopardiin ja vaihdoin luukku.com salasanan.

• 1stMacFinn

Olisko sulla avainnipussa se vanha salasana ja sen takia tökkii? Avainnipun käyttö-ohjelmalla käy joko vaihtamassa se salasana oikeaksi tai poista kokonaan ja anna Mailin tehdä uusi.

• Hmm...

Outo juttu...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6915
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3898
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      38
      1963
    Aihe