Työttömyys hävettää entistä harvempia nuoria

+ orja työt

4

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo uutinen, että työttömyys ei hävetä nuoria...
      Kysymyksen keksijästä varmaan on hirvein häpeä joutua työttömäksi.

Niinpä niin, suomessa on tällä hetkellä yli 150 000 työtöntä, on hirveä häpeä, hävetkää, vetäkää itsenne vaikka vessasta alas.

Sen verran olen itsekin työttömänä ollut, että tiedän, että hävetti, mutta sitähän ei kerrota. Jos joku kysyy miten menee, niin tottakai hyvin, vaikka harmittaa niin maan perusteellisesti. Toisaalta työvoimaneuvojat ja kallonkutistajat kyllä yrittivät vakuutta, että ei työttömyys ole mikään häpeä.

Töitä tekevälle löytyy on bulshittia ja työttömien lisäsyyllistäminen on surullista. Se nuoren työttömän arvottomuuden senkuin syvenee tuommoisisita jutuista.

Toki laiskurit saisivat hävetä, mikseivät otsikoineet, että laiskureita hävettää entistä harvemmin...
      :evil: :evil: :evil:

• Hävetä ?

Ensinnäkin, jos PALKALLISIA työpaikkkoja löytyy riittävästi, niihin säntää kyllä suhteellisen kevyesti reilu 500 000 halukasta jaolle, oli virallinen työttömyysluku mitä oli.

Itseäni työttömyys ei suinkaan edes hävetä. TIEDÄN olevani erittäin hyvä siinä mitä olen työkseni tottunut tekemään, minulla on CV:ssä asiasta myös näyttöjä. Olen DI ja opiskelen (omaehtoisesti) myös koko ajan lisää - voinkin sanoa, että en koskaan ole ollut paremmassa työntekovalmiudessa kuin nyt.

Työpaikkoja ei tosin juurikaan ole, eikä niihin juurikaan näytä työttömiä kelpuutettavan.

Mitä minä häpeämään - pystyn selkeästi jättämään taakseni osaamisessa erittäin ison osan työssäolevia. Niin oli ennen ja vielä selvemmin niin on nyt, kun taitoja on aktiivisesti joka päivä kehitetty.

Tosin eipä taidot ja osaaminen työllistymisessä merkitse muuta kuin kynnysarvon verran - pääsee siihen porukkaan, mistä ne hyvät tyypit ja nuorekkaan dynaamiset osaajat valitaan. Ja meikäläiset 15 vuoden uran tehneet jäävät edelleen kortistoon.

• Hävetä ? kirjoitti:

Ensinnäkin, jos PALKALLISIA työpaikkkoja löytyy riittävästi, niihin säntää kyllä suhteellisen kevyesti reilu 500 000 halukasta jaolle, oli virallinen työttömyysluku mitä oli.

Itseäni työttömyys ei suinkaan edes hävetä. TIEDÄN olevani erittäin hyvä siinä mitä olen työkseni tottunut tekemään, minulla on CV:ssä asiasta myös näyttöjä. Olen DI ja opiskelen (omaehtoisesti) myös koko ajan lisää - voinkin sanoa, että en koskaan ole ollut paremmassa työntekovalmiudessa kuin nyt.

Työpaikkoja ei tosin juurikaan ole, eikä niihin juurikaan näytä työttömiä kelpuutettavan.

Mitä minä häpeämään - pystyn selkeästi jättämään taakseni osaamisessa erittäin ison osan työssäolevia. Niin oli ennen ja vielä selvemmin niin on nyt, kun taitoja on aktiivisesti joka päivä kehitetty.

Tosin eipä taidot ja osaaminen työllistymisessä merkitse muuta kuin kynnysarvon verran - pääsee siihen porukkaan, mistä ne hyvät tyypit ja nuorekkaan dynaamiset osaajat valitaan. Ja meikäläiset 15 vuoden uran tehneet jäävät edelleen kortistoon.

Tuttu juttu, sama ittellä. Vaikka varastomieheksi olisin menny, mutta aina vastaus oli, että me ei uskota, että sun kokemuksella ja koulutuksella motivoituisit näissä tarjotuissa töissä, ei me haeta sun tasoista kaveria, varmaan sut palkataan vauhdilla.

No nyt mä olen tehny näitä DI:n hommia viimeiset seittemän vuotta ja vaikka rahaa tuleevähemmän, niin onpa vastuukin kevyempi. Joutaa aikaa muillekin kuin duunille, elämän laatu on kohentunut selvästi.

Mutta kyllä siinä usko itseensä aikoinaan ropisi, vaikka olisin jättänyt taakseni ketä, niin ei tarvittu. Onko se sitten häpeää se tunne, mene ja tiedä.

• Sinikka toinen

Tämä on huolestuttava asenne. Kyllä terveen nuoren tulisi kantaa vastuu itsestään ja edes hävetä omaa joutilaisuuttaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13