Jutan määritys pieni ja suuurituloisiin pitää korjata !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mielestäni pienituloisia ovat alle ja n. 2000 €/kk ansaitsevat. Keskituloisia taas 2700 - 3400 €/kk ansaitsevat ja suurituloisia ovat jo 4000 €/kk ansaitsevat. Ja rikkaita ne joilla tulot >5000 €/kk.
Eli kyllä verotusta pitäisi kiristää jo 4000 €/kk alkaen, eikä vasta 6000 €/kk lähtien.
Jako pieni ja isotuloisiin uusiksi.
229
9353
Vastaukset
- puolue vaihtoon
Urpilaisen kannanotot osoittavat, kuinka vieraantunut tämä "Uusi-SDP" kansasta on. Tervemenoa ja hyvästi.
- pesha
Olen ihan samaa mieltä,että kyllä Urpilainen on ihan ulkona tavallisten ihmisten elämästä,kun ei edes tiedä mitkä tuloluokat todellisuudessa vastaa pientulosia:))))))))))) kyllä tollanen "politikko" vois tehdä oikeitakin töitä alle 2000e palkalla nii näkis mitä se on!!!!! En ikinä anna ääntäni SDP:lle niinkauan ku tuo tyhmä kansasta vieraantunut blondi on puheenjohtajana.
- iippo vineetto
pesha kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä,että kyllä Urpilainen on ihan ulkona tavallisten ihmisten elämästä,kun ei edes tiedä mitkä tuloluokat todellisuudessa vastaa pientulosia:))))))))))) kyllä tollanen "politikko" vois tehdä oikeitakin töitä alle 2000e palkalla nii näkis mitä se on!!!!! En ikinä anna ääntäni SDP:lle niinkauan ku tuo tyhmä kansasta vieraantunut blondi on puheenjohtajana.
pershana ku katotaan että esim mun mutsi on ollut ikänsä töissä ja tienaa lisineen nyt n.2000 ja siit 30% veroja niin ei siit paljon jää..mut ite vielä huonommin tienaa..meidän taloudessa eletään 3 henkeä mun tuloilla jotka on noin. 1560 kk ja siit verot pois.. ei paljon juhlita!! jos tuo urpilainen oikeesti kuvittelee että ihmiset tienaa tollasii määrii niin kannattaisko astua ulos ja avata silmät!!! ruoka jo pelkästään on niin kallista että ei o mihinkään muuhun rahaa!! ja se vero ale ei näy tavallisella ihmisellä missään...mitä helvettiä vaikuttaa jokin 10senttiä pois leivän hinnasta!!! puolet pois eikä sekään ole mielestäni tarpeeksi!!!
- Mökin Miina-Kaisa
SDP:llä. Tällaiset todellisuudesta vieraat "päästöt" Urpilaiselta kertovat todellakin, kuinka väärä henkilö valittiin puheenjohtajaksi.
Valitettavasti. - keskituloinen ei demari
pesha kirjoitti:
Kuinka voi olla mahdollista että tällä tietopohjalla joku kiipinyt suuren puolueen johtoon ???? olemmeko todella sivistysvaltiossa ???? voisi odottaa joltakin lukutaidottomalta kehitysmaan ihmiseltä moista kommenttia. Kyllä jo ihmettilin et millaisia neuvoja Jutta lasketteli hallitukselle neuvoksi taantuman hoitoon. Jos hiukankin viisaampi olisi ihan hiljaa .. koska tyhmyys tulee esiin vasta kun suunsa avaa .. mitä tästä voi päätellä kun se tulee esiin vielä joka kerralla ????
- XXXX,
pesha kirjoitti:
En ikinä anna ääntäni SDP:lle niinkauan ku tuo tyhmä kansasta vieraantunut blondi on puheenjohtajana.
- Pässi.
Mökin Miina-Kaisa kirjoitti:
SDP:llä. Tällaiset todellisuudesta vieraat "päästöt" Urpilaiselta kertovat todellakin, kuinka väärä henkilö valittiin puheenjohtajaksi.
Valitettavasti.Älä muuta virka.
- gregorius
iippo vineetto kirjoitti:
pershana ku katotaan että esim mun mutsi on ollut ikänsä töissä ja tienaa lisineen nyt n.2000 ja siit 30% veroja niin ei siit paljon jää..mut ite vielä huonommin tienaa..meidän taloudessa eletään 3 henkeä mun tuloilla jotka on noin. 1560 kk ja siit verot pois.. ei paljon juhlita!! jos tuo urpilainen oikeesti kuvittelee että ihmiset tienaa tollasii määrii niin kannattaisko astua ulos ja avata silmät!!! ruoka jo pelkästään on niin kallista että ei o mihinkään muuhun rahaa!! ja se vero ale ei näy tavallisella ihmisellä missään...mitä helvettiä vaikuttaa jokin 10senttiä pois leivän hinnasta!!! puolet pois eikä sekään ole mielestäni tarpeeksi!!!
mut noillahän tulot ihan ok, voi sanoa mitä vaan huvittaa
- Sisällissodan paikka?
Ei ole taas aikoihin vituttanutkaan näin lujasti noiden ääliöiden jutut! Demarit duunareitten, työttömien ja heikkojen puolustajat :) Miten toi akka kehtaa enää mennä ees lähikauppaan? Ai niin, eihän sen tarvitsekaan :)
- j.j.
mikä urpo
- abc.
pesha kirjoitti:
Urpilainen
- Mää.
j.j. kirjoitti:
mikä urpo
Mikä mää sit oikke ole? Eläkkeeni on 1100€ kk!
- ADSZZR
et saatana ymmärrä että suurin osa kansasta on KÖYHÄÄ URPILAINEN PUHUU TÄYTTÄ ASIAA
- Naurattaa!
Sisällissodan paikka? kirjoitti:
Ei ole taas aikoihin vituttanutkaan näin lujasti noiden ääliöiden jutut! Demarit duunareitten, työttömien ja heikkojen puolustajat :) Miten toi akka kehtaa enää mennä ees lähikauppaan? Ai niin, eihän sen tarvitsekaan :)
Poliitikot, varsinkin tuo akka joka kai on nyt Demarien puheenjohtaja, ovat ihan tietämättömiä tavallisen
kansan asioista.
Miten tämä ihminen ilkeää mennä mihinkään kauppaan?
Työttömät, joiden määrä kasvaa koko ajan, saavat työmarkkinatukea 25,63 €/pv. viideltä päivältä viikossa.
Kuukaudessa tämä tekee 551,045 € =>551 €. Kerroin 21,5. Ennakonpidätys on 20% joten nettotuloksi
jää 440,08 €/kk. Kun otetaan huomioon, että kerjääminen on Suomessa kiellettyä, eíkä monen työttömän
terve omanarvontuntokaan salli heitä kerjuulle, niin on haettava toimeentulotukea. Se on ns. viimesijainen tuki, joten ensin on haettava ainakin asumistukea Kelalta. Ja kun toimeentulotuen varassa
elää, ei voi käyttää elintasonsa kohentamiseen mitään muita tuloja. Jos saa lyhytaikaisen pätkätyön,
niin siitä saatavasta palkasta on jätettävä pankkitilille säästöön toimeentulonormin ylittävä euromäärä.
Sosiaalitoimistossa lasketaan menoiksi vain tuo normi. On siis elettävä aivan yhtä niukasti kuin olisi työttömänä. Tämä ei kannusta ketään edes pätkätöihin jos niitäkään sattuisi löytymään. Ei tuo kyseinen demarijohtaja-akka taida osata laskuopista edes yhteen-, vähennys-, kerto- tai jakolaskua. Laskuopista voidaan käyttää myös sanaa matematiikka. - Huh Huh
Pässi. kirjoitti:
Älä muuta virka.
Huh Huh
- Jazi.
Naurattaa! kirjoitti:
Poliitikot, varsinkin tuo akka joka kai on nyt Demarien puheenjohtaja, ovat ihan tietämättömiä tavallisen
kansan asioista.
Työttömät, joiden määrä kasvaa koko ajan, saavat työmarkkinatukea 25,63 €/pv. viideltä päivältä viikossa.
Kuukaudessa tämä tekee 551,045 € =>551 €. Kerroin 21,5. Ennakonpidätys on 20% joten nettotuloksi
jää 440,08 €/kk. Kun otetaan huomioon, että kerjääminen on Suomessa kiellettyä, eíkä monen työttömän
terve omanarvontuntokaan salli heitä kerjuulle, niin on haettava toimeentulotukea. Se on ns. viimesijainen tuki, joten ensin on haettava ainakin asumistukea Kelalta. Ja kun toimeentulotuen varassa
elää, ei voi käyttää elintasonsa kohentamiseen mitään muita tuloja. Jos saa lyhytaikaisen pätkätyön,
niin siitä saatavasta palkasta on jätettävä pankkitilille säästöön toimeentulonormin ylittävä euromäärä.
Sosiaalitoimistossa lasketaan menoiksi vain tuo normi. On siis elettävä aivan yhtä niukasti kuin olisi työttömänä. Tämä ei kannusta ketään edes pätkätöihin jos niitäkään sattuisi löytymään. Ei tuo kyseinen demarijohtaja-akka taida osata laskuopista edes yhteen-, vähennys-, kerto- tai jakolaskua. Laskuopista voidaan käyttää myös sanaa matematiikka.Urpolainen hymeilee
- Soppaluu naama umpeen
ADSZZR kirjoitti:
et saatana ymmärrä että suurin osa kansasta on KÖYHÄÄ URPILAINEN PUHUU TÄYTTÄ ASIAA
- hahasewr
Mää. kirjoitti:
Mikä mää sit oikke ole? Eläkkeeni on 1100€ kk!
olet jo rikas tuolla eläkkeellä työttömyyskorvaukset ovat 350 e...että mitäs sitä sitten ollaan joilla alle 1000e tulot...vaikka olisi töissäkin....
- Pienituloinen
pesha kirjoitti:
Äänestäkää lisää urakalla porvaria, niin näätte saatanan jupisat mitää paskaa saatte lisää. Mitä vikaa tossa yhdessä kommentissa niin muka on? Mä olen sitä mieltä, että noin alle 4000,-/kk tienaavat , jotka menee vielä äänestämään jotain helvetin Kataista tai yleensä kyseisen puolueen edustajaa esimerkikisi, on hieman ruuvit löysällä....
- izmo
Soppaluu naama umpeen kirjoitti:
Ei se urpilainen ainoa kansasta vieraantunut ole ! Kyllä kaikki herrat ja rouvat hallituksen eivät tiedä paskanvertaa kansan tuloista !! Se on helppoa kun saa omia tulojaan määrätä... Kiva odottaa et kun saatiin ruhtinaalliset 0,5% korotus, niin paljonko "kansanedustajat" okiaan nostavat ?? Epäilys on että sellaset 500 euroa kuussa, kun kaikilla palkat kerran nousi..................
- ILMEISESTI TOSI KÖYHÄ
MIKÄ MINÄ SITTEN OON. KOKOPÄIVÄTYÖ BRUTTO KK:SSA N. 1500 SIITÄ KUN VÄHENTÄÄ KAIK TELLIT, LELLIT JA VEROT,.. URPIAINEN VOIS TUKKIA SUUNSA, KUN EI MISTÄÄN MITÄÄN TIEDÄ...
- ÄLYHOIHOI
pesha kirjoitti:
laskennassa pitää muistaa tilastoharhat. 1600:llakin moni pientuloinen kitkuttelee, koska ei koulutus anna muuhun mahdollisuuksia tai kerää ansioita osa-aikaduuneista. Vanha viisaus on suu säkkiä myöten.
Sitäpaitsi palkan korotuksissa on eri aloilla eri ansaitsemis- ja ansioitumislogiikka. Millä alalla tahansa pitäisi olla hyvän miehen lisä, että hyvin tehdyllä työlläkin on merkitystä. Jos on työn tuloksellisuudesta huolimatta tasa-ansio, se on ammattiliiton ansiota joka näivettää sen perusidean, mistä palkkaa maksetaan. Ei pitäisi maksaa pelkästä työpaikalle leimautumisesta ja sieltä poistumisesta kellokortin mukaan. Ennen oli kunnia-asiana elättää itsensä eikä olla yhteiskunnan elätti. Nyt voi jopa valita, viittiikö töitä tehdä, sossu huolehtii vuokrat ja ne tulonsiirrot maksetaan myös 3t ansaitsevien verotuloilla. - ei meitin elinaikana
izmo kirjoitti:
Ei se urpilainen ainoa kansasta vieraantunut ole ! Kyllä kaikki herrat ja rouvat hallituksen eivät tiedä paskanvertaa kansan tuloista !! Se on helppoa kun saa omia tulojaan määrätä... Kiva odottaa et kun saatiin ruhtinaalliset 0,5% korotus, niin paljonko "kansanedustajat" okiaan nostavat ?? Epäilys on että sellaset 500 euroa kuussa, kun kaikilla palkat kerran nousi..................
Pitäs olla kulukatto per demokratia. Jos kerran tuplasivat ite palkkansa, niin nyt kannattais karsia ne puolet edustajista pois. Näin toimien edustajien määrä vähenisi viiden vuoden välein, kunnes koittaisi totaali anarkia kun 10 ihmistä olisi joskus jäljellä.
- Duunari Pera
pesha kirjoitti:
Niin se on tuo pikkunilkki Katainen.... äänestä sitten perkele tollasta pelleä, niin näät mitä jää kohta käteen....
- Möttöskä
Voi Jutta mitä sinä suustasi oikein päästät. Ei näin saada ääniä. SDP vetää viimeisiään!
- inhimillistäkö
pesha kirjoitti:
Jos 3000 e/kk on köyhyyden raja suomessa,on meitä köyhiä täällä todella paljon!Itse teen kahta koulutustani vastaavaa työtä ja käteen jää verojen jälkeen 1200-1300 e,josta maksetaan sitten vuokra,sähkö,muut peruskulut,lasten menot ja jäljelle "hyvänä"kuukautena jää 50 e muuhun elämiseen.Sosiaalitoimistosta ei toimeentuloa saa,saati muutakaan avustusta ja itse koen olevani jo haudattu ennen eläkeikää.En voi opiskella,saati haaveilla mistään uudesta.Kyllä täällä suomessa palkka ja hintataso eivät vastaa mitenkään toinen toisiaan.Kaiholla muistelen markka-aikoja,kun 100 mk:lla sai 2-3 kassia ruokaa kaupasta-ja mitä saa 15 e:lla?Ei paljon mitään.En yhtään ihmettele,että suomalaiset potevat masennusta,sairastuvat ns.kansantauteihin ja juovat vähät rahansa,kun ei täällä voi elää ns.normaalia elämää.Normaalia elämää ei ole se,että jokaikinen sentti ja euro pitää laskea.Kouluttautuisin lisää,mutta sekään ei kannata,ellet raada samalla jossakin työssä.Lopputuloksena on burn outissa oleva valmistunut hamassa tulevaisuudessa.Ehkä tosiaan tulee vielä ajankohtaiseksi harkita maastamuuttoa,ellei asioille ja palkoille ruveta tekemään jotakin ja pian.
- Suoraan Hölmölästä
... eivät ole ainoat kansasta vieraantuneet. Kyllä ne kuuluvat kaikki samaan lössiin, oli puolueen nimi mikä vaan. Ovat niin kaukana ihmisistä ettei mitään tajua tavallisesta arjesta. Ja kun tällaiset päättävät asioistamme niin ei ole ihme, että metsään menee joka kerta.
- möttöskä
Urpilaisen kannanotoista käy ilmi oman paikan saaminen ja päästä suurituloisten joka hän nytkin jo on. Kun jaksaa puhua "lööperiä" niin näin paikka pysyy. Jutta ei ole koskaan kuulunut matalapalkkaisiin. Verot kokonaan pois alle 1900 euroa kk:ssa saavilta kansalaisilta. Tarvitaanko enää SDP:tä tai äärivasemmistoa?
- ex-demari
SDP:n puh.joht. ei edes tiedä missä mennään.
oliko itse niin hyvätuloisesta perheestä että luuloo,
ei oo edes kuuloo eikä ymmärrystä! - turdusiliacus
keskituloinen ei demari kirjoitti:
Kuinka voi olla mahdollista että tällä tietopohjalla joku kiipinyt suuren puolueen johtoon ???? olemmeko todella sivistysvaltiossa ???? voisi odottaa joltakin lukutaidottomalta kehitysmaan ihmiseltä moista kommenttia. Kyllä jo ihmettilin et millaisia neuvoja Jutta lasketteli hallitukselle neuvoksi taantuman hoitoon. Jos hiukankin viisaampi olisi ihan hiljaa .. koska tyhmyys tulee esiin vasta kun suunsa avaa .. mitä tästä voi päätellä kun se tulee esiin vielä joka kerralla ????
sun ja monen muun tällepalstalle kirjoittavat pitäisi mennä uudestaan kouluun,että ymmärrätte mitä sanotaan,eikö muka 3000 ja sitä pienemmät tulot ole pieniä tänäpäivänä.ei urpilainen tarkoittannut,että kaikki tienaa 3000,vaan,että se on raja jonka kaikki pitäisi tienata,että ei olisi pienituloinen.
- Hese**
iippo vineetto kirjoitti:
jopa karkkilassa jää kahden tonnin kuukausituloilla vero-% 20,5! siis ilman mitään vähennyksiä!
- 3000e/kk olen pienituloinen
...hyvin nuo tuntuu tietävän mitä täällä ulkomaailmassa touhutaan!
- Puoluetta vaihtanut
pesha kirjoitti:
Ei se puheenjohtajan vaihtamisesta parane SDP:ssä. Koko porukkahan ajattelee samalla tavalla. Paranee vain vaihtamalla puoluetta. Itse olen jo pitkän aikaa sitten hylännyt tuon SDP:n, kun aloin asioita seuraamaan tarkemmin.
- prosentti
Naurattaa! kirjoitti:
kansan asioista.
Sosiaalitoimistossa lasketaan menoiksi vain tuo normi. On siis elettävä aivan yhtä niukasti kuin olisi työttömänä. Tämä ei kannusta ketään edes pätkätöihin jos niitäkään sattuisi löytymään. Ei tuo kyseinen demarijohtaja-akka taida osata laskuopista edes yhteen-, vähennys-, kerto- tai jakolaskua. Laskuopista voidaan käyttää myös sanaa matematiikka.Minkä ihmeen takia muutenkin pienestä työmarkkina tuesta pitää vielä maksaa veroa se 20%? Kansaneläke on lähes saman suuruinen eikä siitä mene veroa.. Ja jos ja kun veroa on siitä maksettava niin miksi ei henkilökohtaisen verotuksen mukaan?
- Kuka kukin on
ex-demari kirjoitti:
SDP:n puh.joht. ei edes tiedä missä mennään.
oliko itse niin hyvätuloisesta perheestä että luuloo,
ei oo edes kuuloo eikä ymmärrystä!Kyllä tuolla tulolla pitää pärjätä.(4000€)
Itse saan n.1150€/kk siitä menee 560€/kk vuokraan. Sitten muut ,ruoka,tv,sähkö,matkat muut laskut.
En hae toimeentulotukea kuin silloin jos on jokin isompi meno,yleensä se on ollut hammaslääkäri tai muu terveysmeno.
Terveys menot alkaa lisääntymään,mitä vanhemmaksi tulee.Jos saisin 4000€/kk:ssa niin olisin rikas.
Ainakin sen mukaan minkälaisissa oloissa Urpilainen asuu(TV.ohjelma) niin on kai vaikea edes tietää,että täällä on paljon pienemmilläkin tuloilla toimeen tulevia kuin minä.
Miksi ei sitten esim.toimeentulotukea koroteta jos ei tuolla 4000:lla pärjää ?Tai palkkoja nosteta ?
On tainnut jäädä Urpilaiselta todellisuus ihmisten tuloista kartoittamatta.
Voisi seuraavaksi tehdä sellaisen tosi TV-ohjelman ,missä kansanedustajat ja ministerit eläisivät
esim.alimmalla toimeentulolla muutaman kuukauden jossain vuokrakämpässä.
Voisi todellisuus aueta.
Kansanedustajathan kuulemma saa ostaa ruuatkin alennuksella,tämä ei mene minun oikeustajuun,miksi
näin on ? - urpis
olin niin s..tanan köyhä, nyt olen urpilaisen köyhä. Niin ne ajat muuttuvat!
- työeläkeläinen 77777
prosentti kirjoitti:
Minkä ihmeen takia muutenkin pienestä työmarkkina tuesta pitää vielä maksaa veroa se 20%? Kansaneläke on lähes saman suuruinen eikä siitä mene veroa.. Ja jos ja kun veroa on siitä maksettava niin miksi ei henkilökohtaisen verotuksen mukaan?
kuka niin väittää ettei kansaneläkkeestä mene veroa? Kyllä mä joudun maksamaan pikku kansaneläkkeestäni jopa 15,5% veroa joka ottaa hiukka päähän et tämmösistä tuloista revitään moiset prosentit veroa !! Ettei tässä ainakaan rikastumaan pääse,siitä kyllä systeemi pitää huolen ! ja kyllä sä voit hakee uuden verokortin,ettet joudu maksaa tota 20% veroa,se laskee varmaan n 12-15% jos nyt haet uuden verokortin noihin tuloihin. Moni työtönhän sitä harrastaa jolla on jotain ulosotossa että käyvät vuoden alussa vaihtamassa veroprosentin pienempään,koska se on mahdollista,eikä vouti pääse palautuksille.Työttömyyskorvauksesta ei mene sitä 20% veroa,kuten ei myöskään työmarkkinatuesta jos haet uuden verokortin ja tulot on laskettu tälle vuodelle.Teet heti ensi vuoden alussa että haet uuden kortin noilla tuloilla mitä sinulla on tällä hetkellä (jos työmarkkinatuki),niin ei mene 20% veroa.
- höttö
Niipä..kuka on urpilainen..?
- et sillee
työeläkeläinen 77777 kirjoitti:
kuka niin väittää ettei kansaneläkkeestä mene veroa? Kyllä mä joudun maksamaan pikku kansaneläkkeestäni jopa 15,5% veroa joka ottaa hiukka päähän et tämmösistä tuloista revitään moiset prosentit veroa !! Ettei tässä ainakaan rikastumaan pääse,siitä kyllä systeemi pitää huolen ! ja kyllä sä voit hakee uuden verokortin,ettet joudu maksaa tota 20% veroa,se laskee varmaan n 12-15% jos nyt haet uuden verokortin noihin tuloihin. Moni työtönhän sitä harrastaa jolla on jotain ulosotossa että käyvät vuoden alussa vaihtamassa veroprosentin pienempään,koska se on mahdollista,eikä vouti pääse palautuksille.Työttömyyskorvauksesta ei mene sitä 20% veroa,kuten ei myöskään työmarkkinatuesta jos haet uuden verokortin ja tulot on laskettu tälle vuodelle.Teet heti ensi vuoden alussa että haet uuden kortin noilla tuloilla mitä sinulla on tällä hetkellä (jos työmarkkinatuki),niin ei mene 20% veroa.
vaan exän kansaneläkkeestä menny senttiäkään veroa.. 43 vuotta on ikää ja monesti ollu työkkärin asiakkaana ja kyllä olen työkkäristäni joutunut aina maksamaan 20% veroa. Vaikka veroprosenttini on tälläkin hetkellä 13
- Työtön vm. 50
prosentti kirjoitti:
Minkä ihmeen takia muutenkin pienestä työmarkkina tuesta pitää vielä maksaa veroa se 20%? Kansaneläke on lähes saman suuruinen eikä siitä mene veroa.. Ja jos ja kun veroa on siitä maksettava niin miksi ei henkilökohtaisen verotuksen mukaan?
Siis järjestys on tämä: Ensin maksetaan työttömyyskorvausta. Sitten tästä työttömyyskorvaukseta peritään vero ja vero on isommalla prosentilla kuin jos olisit työssä, kun ei ole niitä vähennyksiä, jotka saisit kun olisit työssä (työmatka ym.).
Siis annetaan ensin oikealla kädellä rahaa ja sitten ojennetaan vasempi käsi, että annappas niistä kuitenkin osa takaisin. Onko järkee vai ei? Muutenkin pienestä korvauksesta viedään suurempi osa takaisin veroina. Miten ois jos maksettas vähemmän niin ei tarvisisi liikutella rahoja edestakaisin? Vaikka en kyllä kuitenkaan ymmärrä miten tulen toimeen tälläkään korvauksella, aina tilanne miinuksella. Kaikki Suomessa on kallista, asunto, ruoka, vaatteet jne. Alv:n alennus ei tuo minkäänlaista helpotusta, alennus on aivan liian pieni, ruuan alv olisi pitänyt poistaa kokonaan.
Jos on Urpilaisen kommentit pöntöstä, ei sen parempia ole muittenkaan poliitikkojen: Vanhasen ja sen pikkupoika Kataisen. Kaikki yhtä arjesta vieraantuneita. Esimerkiksi Vanhasen hiihtoreissun tulos eläkeiän nostamisesta: Kun ei näitä vanhempia ihmisiä yksinkertaisesti palkata toihin, jopa alemman koulutuksen omaavat menevät edelle. - Kansan valta
Sisällissodan paikka? kirjoitti:
Tulkaa ystävät hyvät(pienituloiset) 15.9 klo 12 eduskuntatalolle jossa järjestetään mielenilmaus pienituloisten suomalaisten hyväksi. Järjestäjänä Veikko ja Lahja Hursti säätiö. Jos me suomalaiset kerrankin lähdettäis ulos ja ääneen kerroittais mielipiteemme eikä aina ruikutettais netin tai lehtien palstoilla,voitais joskus saada jotain muutosta aikaankin!!! Jos et ole valmis tulemaan mukaan kansanliikkeeseen, älä sitten itke muuallakaan, se on oma vika jos ei asioihin puutu.
- Työtön vm. 50
työeläkeläinen 77777 kirjoitti:
"Teet heti ensi vuoden alussa että haet uuden kortin noilla tuloilla mitä sinulla on tällä hetkellä (jos työmarkkinatuki),niin ei mene 20% veroa."
Mihin väittämäsi perustuu??? Haluan tietää.
Jäin työttömäksi viime vuoden alussa. Kassalle täytyi toimittaa etuuden saajan verokortti, jos en olisi toimittanut, veroprosentti olisi ollut 20. Mutta yllätys, yllätys. Etuuden saajan verokorttiin tuli 19,5%, kun ei ole niitä työssäkäyvän vähennyksiä. Ja jatkuu, kun tänä vuonna piti taas toimittaa se niin veroprosentti nousi ennestään eli 21,5%, ja tämä taas johtuu siitä, ettei ole asuntolainan jorkovähennyksiä kun piti asunto myydä kun ei ollut rahaa maksaa sitä lainaa. Mutta jos ei olisi toimittanut sitä uusittua verokorttia niin sitten olisi pitänyt taas maksaa niitä jälkiveroja.
Et silleeen. - KADE-KID
prosentti kirjoitti:
kitistä tuen verottomuudesta, nyt duunarit alkoivat kitistä tuen vastikkettomuudesta ja keksittiin orjapajat ja orjatyöt. M ahtaakohan olla, että ei porvari ole niinkään valittamassa työttömistä vaan umpikateellinen duunari?
- Tyyris Tyllerö
Jos palkansaajat pitää ryhmitellä palkkojen perusteella suuripalkkaisiin, keskipalkkaisiin ja pienipalkkaisiin pitäisi jaon perustua desiileihin eli jaettaisiin kaikki palkansaajat tulojensa mukaisiin ryhmiin ja ryhmiä olisi kaiken kaikkiaan kymmenen. Jokaisessa ryhmään kuuluisi yhtä paljon palkansaajia.
Mediaanitulojen perusteella n. 2.600 euroa kuussa ansaitsevat olisivat ryhmän 5 ja ryhmän 6 välissä. Jos kaikki ryhmät jaettaisiin tasan, kuuluisi pienituloisiin alin kymmenys, toiseksi alin kymmenys ja kolmanneksi alin kymmenys sekä 1/3 osa neljännestä kymmenyksestä. Keskituloisiin kuuluisivat neljännen kymmenyksen yläpää, viides kymmenys, kuudes kymmenys ja kaksi kolmasosaa seitsemännestä kymmenyksestä. Suurituloisiin luettaisiin seitsemännen kymmenyksen yläpää, kahdeksas kymmenys, yhdeksäs kymmenys ja kymmenes kymmenys.
Jos joku tietää, mistä voisi löytää palkansaajien ryhmät jaettuna kymmenyksiin, niin otan linkin mielelläni vastaan.- säälittävää
Tuosta taulukosta voit lähteä liikkeelle. SDP:n syytä miettiä johtonsa pätevyyttä!
http://www.tilastokeskus.fi/til/pra/2007/pra_2007_2009-04-24_tie_001.html
- blaah
En aio jatkossa aantaa ääntänäi demareille.
- Vouter
Ei hyvätuloista määritellä palkansaamisen perusteella.
Hyvätuloisen määrittelyyn parempi on Robert Kiyosakin määritelmä, mm kirjoissa Rikas isä, Köyhä isä ja Kassavirtakvadrantti. Kannattaa tutustua!34 - vaikuttaa myös äänestyskäyttäytymiseen
Blodi-urpo
- Fack.
kiitos ja riitti
- Terssi
Vai mitä? Siitähän se autuus ja köyhät pois jaloista..... Nyt kun pidätte kokoomuksen tarpeeksi kauan vallassa, niin saatte nähdä mikä elintaso kuilu täällä kohta on hölmöt !!!!
- Perssuomalaisten kannattaja
Pienetuloinen: 2000 euroa
Näin on käytännössä. poliitikot eivät tiedä kuinka pieniä suomessa on palkat !- harrih
Mielestäni pienituloisia ovat kaikki alle 3000 € / kk ansaitsevat ja todella pienituloisia alle 1500 € ansaitsevat.
Kuka tuollaisilla 1500 €palkoilla oikeasti pärjää? Jo 15 v sitten hankin enemmän (10-12 tmk/kk) ihan tavallisissa päivätöissä maanrakennusalalla, enkä todellakaan ollut suurituloinen. En ole suurituloinen nytkään, vaikka tienaan > 3500 € kuussa. Hyvä jos keskituloinen. - Perussuomalaisten kannattaja
harrih kirjoitti:
Mielestäni pienituloisia ovat kaikki alle 3000 € / kk ansaitsevat ja todella pienituloisia alle 1500 € ansaitsevat.
Kuka tuollaisilla 1500 €palkoilla oikeasti pärjää? Jo 15 v sitten hankin enemmän (10-12 tmk/kk) ihan tavallisissa päivätöissä maanrakennusalalla, enkä todellakaan ollut suurituloinen. En ole suurituloinen nytkään, vaikka tienaan > 3500 € kuussa. Hyvä jos keskituloinen.en ota kantaa sinun yksittäistapauksen palkkaan.
Harmi että ei ole kunnon tilastoa palkoista, hävettävä asia varmaan, mutta havaintojeni ja arvauksen perusteella arvioisin että 80 % palkansaajista (työikäisistä, ei opiskelijoista eikä työttömistä tai eläkeläisistä) suomalaisista tienaa alle 2000 euroa kuukaudessa. - marianneK
harrih kirjoitti:
Kuka tuollaisilla 1500 €palkoilla oikeasti pärjää? Jo 15 v sitten hankin enemmän (10-12 tmk/kk) ihan tavallisissa päivätöissä maanrakennusalalla, enkä todellakaan ollut suurituloinen. En ole suurituloinen nytkään, vaikka tienaan > 3500 € kuussa. Hyvä jos keskituloinen.Kuulut niihin, joille ei oikeastaan riitä mikään. Sinun pitää päästä Thaimaahan kaksi kertaa vuodessa ja teillä on oltava pari mersua pihassa. Siltikin olet vielä köyhä kun ei ole omaa suihkaria :( Kärjistäen.
Henk. koht. hieman ärsyttää ihmiset, jotka eivät tajua sitä, että jos kaikilla olisi oma suihkari, ei raaka-aineet ja energia riittäisi enää mihinkään. - *Sini*
harrih kirjoitti:
Kuka tuollaisilla 1500 €palkoilla oikeasti pärjää? Jo 15 v sitten hankin enemmän (10-12 tmk/kk) ihan tavallisissa päivätöissä maanrakennusalalla, enkä todellakaan ollut suurituloinen. En ole suurituloinen nytkään, vaikka tienaan > 3500 € kuussa. Hyvä jos keskituloinen.Itse olen viisikymppinen ja aina olen ollut pienipalkkainen. Töitä olen tehnyt 34-vuotta ja perheen elättänyt. Pakko se on ollut pärjätä, apuja eikä tukia ole tullut tähän päivään mennessä. Käteen jäävä osuus tällähetkellä on noin pikkusen vaille 1300€, mutta syöty on meidänkin perheessä jokapäivä, ei tosin mitään hanhenmaksapalleroita, eikä muutakaan gurmee-ateriaa.
- maansiirtokoneenkuljettaja
harrih kirjoitti:
Kuka tuollaisilla 1500 €palkoilla oikeasti pärjää? Jo 15 v sitten hankin enemmän (10-12 tmk/kk) ihan tavallisissa päivätöissä maanrakennusalalla, enkä todellakaan ollut suurituloinen. En ole suurituloinen nytkään, vaikka tienaan > 3500 € kuussa. Hyvä jos keskituloinen.narri?
Ei maansiirtoalalla tuollaisia palkkoja saa.
Sinulla taisi tulla päivärahat ja matkakorvauksetkin laskettua tuohon palkkaan!
:D: - dakota
olen ulkomaalainen ja asun suomessa yli 10 v. kaksi vuotta sitten haimme vaimolle oleskelulupa ja juuri mun toimeentulon takia hylätiin, mulla on palkka pikkasen 1500 € yli kuukaudessa mutta ei riittänyt heidän mielestään kahdelle vatsalle pärjäävänssä.
kiitos poliitikojen laitamasta tulo rajoja että mä jääin jatkamaan ilman vaimoani tällä suomessa...
juuri tällästä juttua eivät poliitikot kiinnosta puhua, mutta sitten puhutaan suomessa on ihmisarvo kaikkilla samaa ja kaikkilla on oikeus elää niin kuin halua joka EI OLE TOTTA!!!
nyt mä ymmärrän että suomeen on helppo muutta pakolaisena elikkä heille kohdellan hyvin,ruoka,asunto,matkalippu ja perhetkin pääse jne. makaavat sohvalla ja raha putoa taivasta, eli tavalliselle maahanmuuttajan työntekijalle ei ole oikeutta mihinkään, vaan verottaminen kelpaa. - rakastuin rahtariin
maansiirtokoneenkuljettaja kirjoitti:
narri?
Ei maansiirtoalalla tuollaisia palkkoja saa.
Sinulla taisi tulla päivärahat ja matkakorvauksetkin laskettua tuohon palkkaan!
:D:Mies sorakuski, tuntipalkka 14€, mutta kun töitä on miten on. Välillä 2 viikkoo putkeen, viikkoon ei mitään. Välillä 2 päivää töitä ja loppu viikkona ei mitään. Kyllähän sillä työmäärälläkin elää kun päivät välillä venyy matkojen kanssa on 10-14 tuntisia, mutta ei sillä juhlita.
- Järki hoi
> Mielestäni pienituloisia ovat alle ja n. 2000 €/kk ansaitsevat. Keskituloisia taas 2700 - 3400 €/kk
> ansaitsevat ja suurituloisia ovat jo 4000 €/kk ansaitsevat. Ja rikkaita ne joilla tulot >5000 €/kk.
Miten tuossa mallissasi otettaisiin huomioon se että esim. 2000-3000€/kk saavan duunarin työuran pituus ennen eläkeikää on huomattavan paljon pidempi kuin esim. lääkärin, varsinkaan ennenkuin lääkäri pääsee käsiksi niihin yli 4000-5000€/kk tuloihin sitten joskus keski-ikäisenä erikoistuttuaan? Duunari on painanut palkallista hommaa jo jostain 18-vuotiaasta, ellei nuorempaakin.
Tuo tuntuu useimmilta unohtuvat vertaillessaan täysin erilaisten ammattien palkkaeroja. Pitkän, vaativan ja köyhän opiskelujakson tuleekin näkyä myöhemmässä palkassa, myös siinä käteen jäävässä.- Katjuuska
Milloihan se Jutta sais korjattua minun palkan oikeisiin mittoihin?
- oppikaa jo.
7-9 euro tunti.HULLUN HOMMMAA:ei sillä juhlita mitä kouraan jää.työt lisääntyy vaan.palkka ei.SIIVOOJAT KAIKKI LAKKOON:ANTAA HUKKUA PASKAAN KOKO VALTA KUNTA:siivoojan konkurssissa ei muutaman viikon lakko meinaa enää mitään.MUTTA NÄKISIVÄT MITÄ KAIKKEA MUUTA SE VAIKUTTAA:
- siivousalan rehellinen yrittäjä
oppikaa jo. kirjoitti:
7-9 euro tunti.HULLUN HOMMMAA:ei sillä juhlita mitä kouraan jää.työt lisääntyy vaan.palkka ei.SIIVOOJAT KAIKKI LAKKOON:ANTAA HUKKUA PASKAAN KOKO VALTA KUNTA:siivoojan konkurssissa ei muutaman viikon lakko meinaa enää mitään.MUTTA NÄKISIVÄT MITÄ KAIKKEA MUUTA SE VAIKUTTAA:
Hullun hommaa siivousalalla on sairas kilpailuttaminen. Kaikki pitää saada mahdollisimman halvalla, niin tässä on lopputulos. Veloitus asiakkaalta perustuu lähes 95 % palkkoihin, eli mitä vähemmän tekijälle maksat, sitä helpommin saat asiakkaita. Näin se vaan menee ja kaikki muu on sanahelinää.
Liitto. jota vähiten arvostan, on Palvelualojen ammattiliitto PAM. Eivät tule ikinä saamaan korjausta siivousalan surkeisiin palkkoihin. Täysin ala-arvoista ja harrastelijamaista toimintaa. - näin on
oppikaa jo. kirjoitti:
kyllä siivoojan palkka on vielä kohtuullinwn kun ajattelee perhehoitajan palkkaa.Minulla on kaksi kehitysvammaista kotonani asumassa,eivät ole omia.Mutta saamani korvaus on 23euroa miinus vero ja sosiaalimaksu yhdestä henkilöstä vuorokaudessa.Ei ole pyhäkorvauksia eikä ikälisiä.Tämä on sitä hyväntekeväisyyttä,vai oletteko eri mieltä
- jutu.
oppikaa jo. kirjoitti:
Thaimaa kutsuu.
joo, munki mielestä urpilaisen sais heittää vittuun tuolta. jos sen mielestä 3000e/kk on pienitulosten rahaa nii mitäs tämä 1500e/kk sitte on -.-
- poliitikot vieraantuneita elämästä
Kyllä Jutta on siinä oikeassa, että kaikki on nykyisin niin kallista, että 3000 e/kk vaikuttaa pienituloiselta, vaikka suurin osa joutuu elään vähemmällä. Käytännössä mainittu summa on virallisen systeemin mukaan "suurituloisen" kastia. Esim lapseni ei saa opintorahaa tulojeni (n 3000/kk)perusteella kuin minimimäärän ja mä maksan loput.
- Urpolainen
joo, munki mielestä urpilaisen sais heittää vittuun tuolta. jos sen mielestä 3000e/kk on pienitulosten rahaa nii mitäs tämä 1500e/kk sitte on
- köyhä mut onnellinen
poliitikot vieraantuneita elämästä kirjoitti:
Kyllä Jutta on siinä oikeassa, että kaikki on nykyisin niin kallista, että 3000 e/kk vaikuttaa pienituloiselta, vaikka suurin osa joutuu elään vähemmällä. Käytännössä mainittu summa on virallisen systeemin mukaan "suurituloisen" kastia. Esim lapseni ei saa opintorahaa tulojeni (n 3000/kk)perusteella kuin minimimäärän ja mä maksan loput.
Olisipa minullakin tuollaiset tulot, ei olisi tarvinnut tyttären aloittaa aikuiselämää velalla..
Kun minun tyttäreni alkoi saamaan opintotukea (97€) tuloni oli osa-aikatyöstä noin 1000€ lapsilisä ja elatusmaksu, silti pärjättiin. Kesäisin tyttö ei saanut mitään, silti pärjättiin. Lapsilisä loppui kun hän täytti 17v, sitten jäin työttömäksi ja kun hän täytti 18v elatusmaksu loppui. Opintoja jäljellä vuosi, eikä isänsä suostunut maksamaan elatusta loppu opiskelu ajalle. Tyttö marssi sossuun, sieltäkään ei herunu mitään, sanoivat että pitää hakea opintolainaa, asuinmenotkin kuulemma ovat vain minun menoja. Nyt pärjätään jotenkuten kun on työmarkkinatuki, opintotuki ja opintolaina.. Harmittaa että tyttö joutuu elämänsä aloittamaan velkaa ottamalla ja toivon todella että löytäisin töitä ettei hänen tarvitse kaikkia opintolainoja nostaa ja että voisin sitten tulevaisuudessa auttaa niitä maksamaan poiskin.
- maake60
Pienituloinen on joka saa bruttona 1500€ ja sen alle ja keskituloinen 2000-3500€ ja hyvätuloinen 3500-7000€ viimeiseksi yli 7000€ on suurituloinen. Noi Urpiaisen tulorajat ovat ihan túuleta tenmmatus ja eihän kuun täysjärjinen punikkeja kannata.
- viimeinen toivo
Mielestäni pienituloisia on kaikki alle 2500€ kuukaudessa tienaavat eli noin 50% kansasta.
Herrat ja Rouvat Arkadianmäellä ovat pihalla maailman menosta, kuin lumiukko Saharassa. Heidän ajattelukykynsä on useimmiten yhtä hyvää kuin postilaatikolla ja moraali jotain kolmoismurhaajan luokkaa. Heille tuntuu nykyään pääasia olevan valehtelutaitojen ylläpito ja pullakahvien ilmaisuus. Kansa unohtuu viimeistään äänestyspäivänä. - ihmetystä ja kummaa
bemari-demarien perintö jatkuu! eikö pääopposition puheejnjohtaja tiedä, että SUURIN osa kansasta saa kuussa ALLE 2000?? urpilainen paljastaa tietämättömyytensä. SUURIN osa suomalaisista elää 1500 euroa ja siitä alas päin kuussa. uskomatonta!
- ou jee
köyhät kyykkyyn!!
- Ei auta herra
en ymmärrä
poliitikot vieraantuneita elämästä7.9.2009 16:06
- 100 mrd velkaa
maksettava. Vaikka vienti pieneni 40 %. Tulot äkkiä alas, että pitää syödä kotimaista perusravintoa.
- Tahkovaara
Urpilaisen määritelmä osoittaa kuinka pihalla poliittinen päättäjä on arkielämästä, reaalimaailmasta, jossa tavalliset ihmiset ovat. Ne, jotka tätä maata pyörittää, kuskaa maidot kauppoihin, lehden postilaatikkoon, duunaa työpaikkalounaan, siivoaa rappukäytävän, hoitaa lapset ja vanhukset....
Oikeesti olis säädettävä laki, jossa jokaisen kansanedustajan olis pakko tehdä vähintään kuukausi jotain oikeaa työtä, ja elettävä sillä nettopalkalla.
Tietääköhän Urpilainen, mitä maksaa 1 litra maitoa.- 1400€ kuussa...
Seurustelin tässä juuri muutaman kuukauden rikkaan kanssa, seurasin sitä maailmaa, ja se oli kyllä uskomaton kokemus! Niillä ihmisillä ei ole tuon taivaallista tietoa siitä, miten pienituloiset elävät! Olivat niin itsekkäitä ja rahanhimoisia, että minä pienituloinenkin olin siinä mennä vararikkoon. Että pitää vielä käyttää köyhää hyväkseen, vaikka itsellä on miljoonia! Eipä tee mieli enää koskaan kuulla niitten ihmisten juttuja, oksettaa suorastaan...
- ähäkutti
on siellä urpilaisen määtittelemän köyhien joukossa joku demarikin! Ei onneksi kaikki demarit ole rikkaiden joukossa!
- Mmamsuli
Lähihoitajan peruspalkka paikasta riippuen n. 1650 - 1800 e. Verot pois ja jos lisiä on niin vähän saa lisää. Raskas työ ja useimmiten keikka/ pätkä työtä. Vois edustajat kokeilla !
- hesulis
kun Jutta mählii...
- Ovat
Ne tosi pienituloiset ovat pitkäaikaistyöttömät jotka ovat tipahtaneet Kelan peruspäivärahalle tai
työmarkkinatuelle joka on 410€ kuukaudessa, on siinä kipristelemistä jos ei ole muita tukia! - melkein köyhä
Jutan pienituloisuusmäärittelyssä ollut jotakin muuta taustalla kuin tietämättömyys tavallisten ihmisten tuloista. Demareiden kun pitäisi ajaa sen pienituloisen asiaa ja etuja heille, niin sitä parempi mitä korkeammalle pienituloisuus määritellään - sitä useammalle tulisi "pienituloisten" etuja.
Mutta eihän tuollaisia lukuja kannata heitellä julkisesti, ne ymmärretään väärin kuitenkin. Kyllä täytyy myöntää, että hetken itseäkin mietitytti, mitä ne muut sitten oikein tienaavat... toivottavasti Jutta kuitenkin tarkoitti edes bruttotuloja eikä nettotuloja...
Itse tienaan 3500 bruttona, ja olen pitänyt itseäni ihan hyvätuloisena. Sitä näköjään ollaankin sitten juuri ja juuri köyhyysrajan yläpuolella... ei ihan edes keskituloinen...
- jep jep
Mitenkähän me tullaan toimeen... Molemmat aikuiset sairastuneet erittäin vakavasti (ei masennus tms, vaan oikeasti henkeä uhkaavat sairaudet) vuosien työputken jälkeen yrittäjänä, emäntä tienaa kansaneläkkeen verran (520/kk) isäntä minimisairaspäivärahan verran 22 euroa/pv... perheessä lisäksi kaksi lasta... se 1500 kk kuulostais mahtavalta... P.S. Emme tunne olevamme erikoisen köyhiä...
- *Hilima*
Jos on tehnyt osa-aikatyötä 30t/vko kaupan kassalla n.25v ja nyt on sitten työtön. On bruttotuloni n. 800€ ja siitä vähennetään ay muut maksut, saan käteeni 630€, lasketaankohan minut köyhäksi vai pienituloiseksi. Tällä kuitenkin pärjättävä. Onneks en ole uusavuton ruuan suhteen ja osaan sitä itse laittaa, vaikka euroja saakin venyttää, että pärjää kk kerrallaan. Mutta tiedän sen, että en ole yksin, meitä on muitakin "puotipuksuja" pienella rahalla toimeentulevia!
Ole Jutan pienituloisen raja !! 3000 egeä! Just joo, ja aluksi haluaisin kiitää mielipiteestä, mutta 3keuroo on paljon rahaa, ja sillä ihminen pärjää hyvin!
- Sucks
sillähän sais jo jotain ostettuakin, eikä jäis laskut maksamatta =)
Täällä ei tienata yhdessäkään tuota summaa vaikka ihan hyvät tuntipalkat onki... - työtön ja koulutettu
Olin joku aika töissä puoli vuotta ja tienasin 2000 euroa kuussa ja olin todella onnellinen. Aikaisemmin olin ollut kunnan töissä 1500 euron kuukausipalkalla ja tuo 500 euroa todellakin näkyi.
Ikävä kyllä, nyt olen työtön ja voin vain unelmoida moisista summista. Tarjolla ei ole kuin n 1300 euron töitä (itseasiassa olen niihinkin pyrkinyt mutten päässyt).
Koulutustaustani on AMK, media-alalla, eikä alan töistä ole toivoakaan koska alaa pyöritetään harjoittelijoiden ja muutaman vakinaisesti palkatun ihmisen voimin.
3000 euroa on katastrofaalisen hieno palkka, en tunne ketään kuka olisi ansainnut sellaisia summia.
oma jakoni olisi: alle 1700 euroa kuussa on pieni palkka, 1700-2500 on keskipalkka, loppupää jo lähentelee hyvää 2500-3000 hyvä palkka ja siitä ylöspäin todella hyvä palkka.
Suurin osa tuntemistani ihmisistä kuuluu tuohon 1500-2000 välille.
Minusta on kohtuutonta että ihmisiä pidetään töissä alle 1600 euron kuukausipalkoilla. En minä olisi 5000 kuukausipalkkalaisiltakaan suurinta osaa veroina ottamassa, mutta jonkinlainen tasa-arvo näissä asioissa pitäisi olla, eli jos töitä tekee 8 tuntia päivässä, pitäisi sillä elää edes kohtuullisesti, olkoon työ mitä tahansa.
Ja jos joku vielä valittaa "kun olen niin korkeasti koulutettu...niin ansaitsen", niin herätys: nykyaikana joka hommaan pitää olla lähes maisteri taikka useampi tutkinto jotta voi yrittää löytää edes jonkinlaista työtä. Koulutus ei enää takaa mitään muuta kuin että on MUKANA kilpailussa. - Ei jaksa vaivautua lukemaan
Puhutaanko nyt tuossa 3000€ rajassa brutosta vai netosta...
- rikas nainen jos oisin
Ei jaksa vaivautua lukemaan kirjoitti:
Puhutaanko nyt tuossa 3000€ rajassa brutosta vai netosta...
Tajusinko että kyseesssä oli 3000€ suuriusesta summasta kyse. Kun meikäläinen on olllut kaksi vuotta työttömänä ja saa korotettua palkkatukea työstään ja joka on 900€ brutto ja pois vero, mitä jää käteen kun olet maksanut siitä vuokran joka sekin aivan kohtuullinen, tollaisilla on eduskunnassa olevilla , niillä on monia tukia ja raha virtaa kun istuu siellä eduskunnan palleilla, ja kaikki on muka niin huolissaan suomen elämän tilanteesta kuten työttömyys, ja heikoimmat kuten eläkeläiset ja ne ketkä eivät voi tai pysty tekemään mitään työtä. Sääliksi käy niitä jotka joutuvat ajattelee joka päiväisen ruuan saamisen.
Jos ihminen on tyytyväinen, niin ei äänestä sosialismia. Siksipä' sitä tyytymättömyyttä yritetään kylvää keinolla millä hyvänsä:DD
Kohta rupeaa kaikki vaatimaan huimia palkkojen korotuksia ja saadaan kunnon inflaatio aikaiseksi ja kun on paljon tyytymättömiä, niin silloin sosialismi taas nostaa päätään. :DDDD- ei helvetti...
Jutta perkele!
- Maija Mehiläinen
Vai niin, mitäs puoluetta se urpilainen edustaa? Ei ainakaan työtä tekevää kansanosaa.
- jari.
Tienaa näköjään tosi hyvin.
- .....
Suomen rikkaan ovat muiden Etelä-Euroopan köyhät. Ei voi kuin nauraa.
- taiska
kyllä luokittelen itseni jo pieni tuloiseksi kun bruttoni 1600€/kk kun ei ole kertynyt ikälisiä! näin mulla täällä Hailuodossa lastenhoito alalla ja sama oulussa ja muissa kunnissa jopa pienempikin!
- MRRRR...
MRRRR...
- Ja vielä MRRRRR
ei tuollassin Jutan juttuihin voi muutenkaa reagoida
- sambala
On se kummaa että tuollainen jutta urpilainen kehtaa avata suutansa ja sitten ei ole minkäänlaista tajua mikä on pieni ja suurituloinen. Ei luulisi että puheenjohtajalta tulisi tuollaisia sammakoita suusta pitäisi vaihtaa heti puheenjohtaja, ei ole enää jäsenistön mielipide tuollainen.EROA JUTTA JO kun vielä saat itse
sen tehdä.Minun mielestä jäsenistön pitäisi saada se erottaa.- 1400€...
Seurustelin tässä juuri muutaman kuukauden rikkaan kanssa, seurasin sitä maailmaa, ja se oli kyllä uskomaton kokemus! Niillä ihmisillä ei ole tuon taivaallista tietoa siitä, miten pienituloiset elävät! Olivat niin itsekkäitä ja rahanhimoisia, että minä pienituloinenkin olin siinä mennä vararikkoon. Että pitää vielä käyttää köyhää hyväkseen, vaikka itsellä on miljoonia! Eipä tee mieli enää koskaan kuulla niitten ihmisten juttuja, oksettaa suorastaan...
- "Loppu 20 % demareita"
suomalaisista on köyhiä (alle 3000 €), loput on rikkaita ? - tuommoiset puheet ovat todella törkeitä, ei pärjää audimiehen puheet moiselle älynväläytykselle! Ettekö te demarit saa kuriin yhtä "johtajaa", kolmen vuoden puhekieltoon.
Vaik en oo oikeistos ni kyl Urpon..eiku Urpilainen on kyl nyt hakoteil!! Näiköhä nuorel noussu keltanen päähän!! Rupee ärsyttää koko kana!!! Hyvä se on puhuu ku itel PIKKASEN enempi tuloi!
- kokkimummo
Ei pääse lähellekkään 3000,00! Mulla täydet ikälisät ja palkka on 1850,00.-verot. Vuokra 621.00.. Kun asuu yksin, ei kulutusjuhlia!
Jutta vois siirtyä äärioikeestoon!! Kyl pitäs demareitten vähä jo herätä ku tollai on riveis!!! Seuraavis vaaleis tulee turpaa ja pahasti jos toi hienohelma viel avaa suusa!!!
- PIMEISIN
hihi työtön saa 500kk,,,,,,,,,,elä nyt sillä.......EI muuta kun pimeisiin hommin va ei tää paskavaltio mitän nveroja tarviiiiiii
- Jutta on jees
Ehkä Jutta tarkoitti, että 3000 euroa on pientä hänen palkaansa verrattuna. Itsehän saan kelalta opintotukea ja matkakorvausta vähän alle 400 e/kk eli en kai kuulu mihinkään tuloluokkaan. Onneksi vaimo on kovapalkkainen kaupankassa.
- kassa-akka
Nimenomaan! Kassalla sitä vasta rikastuukin... Ja lisäksi pitää vain hymyillä ja olla ystävällinen, vaikka asiakas ois täys m****u. Saispa siitä edes v***umaisen asiakkaan lisää...
Anteeksi puolibrutaali kielenkäyttöni.
- raven-79
Tähänhän se sosialistien palkankorotusrumba on johtanut, 3000€/kk on enää pikkuraha, kun inflaatioon potkitaan lisävauhtia jatkuvilla palkankorotuksilla.
Terveisin köyhyysrajan alapuoleta pienyrittäjältä..- ei köyhä
ja lopeta valitttaminen.
Ps ja hintojen nostaminen ei kiihdytä inflaatiota? Kumpi oli ensin muna vai kana? - palkollinen
Etkö mahda nähdä asioita hieman ahtaasta näkökulmasta. Kun alat puhua duunarin palkoista eikö tullut mieleen nämä järjettömät palkkajohtajien liksat plus bonukset kuin myös se järjetön elämän tyyli jossa mikään ei maksa mitään, eikö tämä synnytä inflaatio paineita. Duunarille on ihan sama vaikka saisi satasen kuussa kunhan sillä hoidettu perustarpeet. sanoppa joku porvari joka suostuisi samaan. Mikä helkutti saa nämä yrittäjät leikkimään porvaria, vaikka tosi asiassa taistelevat olemassa olosta.
- Köyhä yrittäjä
palkollinen kirjoitti:
Etkö mahda nähdä asioita hieman ahtaasta näkökulmasta. Kun alat puhua duunarin palkoista eikö tullut mieleen nämä järjettömät palkkajohtajien liksat plus bonukset kuin myös se järjetön elämän tyyli jossa mikään ei maksa mitään, eikö tämä synnytä inflaatio paineita. Duunarille on ihan sama vaikka saisi satasen kuussa kunhan sillä hoidettu perustarpeet. sanoppa joku porvari joka suostuisi samaan. Mikä helkutti saa nämä yrittäjät leikkimään porvaria, vaikka tosi asiassa taistelevat olemassa olosta.
Palkkajohtaja saa liikaa optioita (kiitos SDP:een) niin ne ei hetkauta tilastoja yhtään
asioiden todellinen laita löytyy ihan muualta. - raven-79
palkollinen kirjoitti:
Niin. Paljonpas muutama kovatuloonen maailmaa mihinkääpäin hetkauttaa. Korkeintaan luo kulutustarvikkeisiin "öky" luokan, eli luksustarvikeita, joita ei tavallinen kuolevainen koskaan tarvitsekkaan.
Perusduunarin ahneus ja sossujen aikaansaama suomalaisen työn kalleus aikaansaa korkean inflaation, hintojen nousun ja rahan arvon menetyksen. Ainoastaan ruoka pitääsi olla ilmaista. Mikä helvetillinen poru siitä nousi kun maitolitran hinta kävi yli eurossa... On se maailma kieroutunut... Lisää liksaa mutta ruuan pitää olla ilmaista..
- Ei köyhä
Jos te töistänne tienaatte alle 3000. Ei voi ku nauraa moisille.
Onneksi te ette enää ees vaadi palkankorotuksia, vaan meette nolla korotuksilla ;D - ei köyhä
Jos jurpilainen olis sanonu, että 1500 kk tienaava on pienitulonen valittaisitte että luuleeko ne et tommosella pärjää ja onko muka 2000 kk tienaava isotulonen.
Muuten jutan järkeily on vähän niin ja näin.- tajua..
5000 tienaavakin on pienituloinen, jos mä saisin palkkana yhtä paljon kun Lilius eläkkeellä, olisin omasta mielestä hyvätuloinen.
KAIKKI PALKANSAAJAT OVAT PIENITULOISIA.
On tietenkin ihmisiä jotka saavat pelkän kansaneläkkeen ovat tietenkin todella pienituloisia.
Mistä sen pystyy vertaamaan mikä on pienituloinen ja mikä isotuloinen, mihin hemmettiin sitä vertaa???
Jos saisin 3000 kuussa en nyt siltikään hyppisi ja pitäisi itseäni minään isotuloisena, kun vertaa noihin turhanpäiväisiin isokenkäisiin satojatonneja tienaaviin henkilöihin. - dj flago
Jutta ja järki ei viihdy samassa paikassa. Jutan määritelyllä 80 % suomalaisista olisi pienituloisia. Ahdinko on oppositiojohtajalla suuri ja tarve aukaista suunsa ettei joku luule tyhmäksi. Kun lopulta aukaisee suunsa, niin poistaa kaikki epäilyt.
- palkollinen
dj flago kirjoitti:
Jutta ja järki ei viihdy samassa paikassa. Jutan määritelyllä 80 % suomalaisista olisi pienituloisia. Ahdinko on oppositiojohtajalla suuri ja tarve aukaista suunsa ettei joku luule tyhmäksi. Kun lopulta aukaisee suunsa, niin poistaa kaikki epäilyt.
Fakta on että yhteiskuntaa rakennetaan hyvätuloisia varten, 2900e tienaavat ei ole hyvä tuloisia vaan duunareita jotka näyttävät kaikin tavoin pönkittävän tätä marginaalia ryhmää.
- löpöhöpö
1500 euron kuukausi palkalla töihin ja ministerit myös niin ehkä sit sieltä alkaisi löytyy ne jotka on kiinostunut politiikasta ja kansalaisten asioista eikä oman edun tavoittelusta.
- 40€/kk
Hyvin pärjään, sanoisin jopa rikkaaksi itseäni.
- johtajajien johtaja
istumaan ja heti, siis pois ölisemästä koska on luultavasti jounut liikaa.
- s
... kansankynttilä Jutta, että suomessa on ihmisiä, joiden brutto jää alle 1000€/kk? kannatais varmaan kaikkien kääntää katse pikkasen vasempaan... jos Jutta olisi itse koulutustaan vastaavissa töissä, niin hänen palkkansa jäisi alle 3000€......
Hävettää, että demarit ovat vajonneet NÄIN alas - ErkkiT
Kun se on niin kauniskin.
- Jag Minä
Tai yleensä vasemmisto ei missään maassa maailmassa ole nostanut työläisten palkkoja vaan laskenut, aina heillä on ollut oma palkka ensimmäisenä. Tuskin olisi pappejaan ilman hyvää palkkaa, koskee myös pelastusarmeijaa ja kaikkia muitakin lahkoja. Ainoastaan diktaattorit ovat ajaneet vähä osaisten asiaa.
Suomessa on aina palkka erot työläisten kesken olleet hyvin suuret. Monella työläisellä on 50000e/v ilman mitään erityistä koulutusta.- Jag Minä
Tuloni ei ole suuri koska en asu Suomessa ja olen eläkkeellä, mutta maksan n 33% veroa. Suomessa vain Ollila maksoi viime vuonna 34% veroa.
....lasketaan kuuluvan 900-1000 euroon/kk hankkivat eläleläiset. Ja meitä on paljon. Emmekä juuri mistää saa apua, vaikka tarvitsisimme useinkin. Jos tuo tulo tuplaantuisi eipä olisi valittamista.
- hoitajamies
Kyllä se pienituloisten tuloraja on tuossa 2000-2500€ ja olenkin sitä mieltä että verotusta pitää keventää niin että alle 2000€ tienaavilta ei veroa peritä lainkaan. Vasta 2000€ ja sen ylimenevältä osalta perittäisiin sitten vero. Suurituloisien, kuten 4000€ ja sitä enemmän tienaavien verotusta tulisi reippaasti nostaa. Näin saataisiin tuloerot pienenemään, eivätkä ne suurituloisetkaan siitä nälkään kuolisi vaikka veroa maksaisivatkin hieman nykyistä enemmän.
No höh. Tietysti sitä ihminen voi määritellä minkälaisia palkkoja vain pienituloisiin ja suurituloisiin. Määritelmien tarkoitus olisi kuitenkin kuvata reaalimaailmaa sentään jollakin tavalla. Suomalaisten keskiarvo palkka taisi olla jotain 2800€ ja mediaani palkka jossain 2300-2400€. Tällöin olisi ehkä ihan hyvä toi 2000€ tai alle kuussa se pienituloisen raja. Jos määritelmää ujutetaan 3000€, niin tällöin pienituloisia on suurin osa suomen kansasta :-)
- 1 plus 1 onkin joskus viisi
Itse tienaan 2.200 kuussa ja pidän itseäni pienituloisena. Pärjään, kunhan pidän menot kurissa.
Sitten kun omiin menoihin ei enää voi vaikuttaa, vuokrissa, sähkössä, veroissa, ruoassa, alkaa mopo karata käsistä ja oman elämän hallinta taloudellisesti alkaa olla liian tuskaista, on jotain tehtävä. Jutta on
avannut pään, en tiedä mitä tästä seuraa, mutta tällä palstalla ei tullut Jutalle kuin haukkumisia, te
tyhmät, jotka ette tajua politiikasta mitään. Kuinkahan moni Jutan haukkujista äänestää porvareita?
Perussuomalaisetkin ovat porvareita. Ja SKS:n äänestäjät, nekin,joita ei ole.
- pienituloinen
Olen Helsingin kaupaunguilla palkanlaskijana. Kaupungilla on töissä liki 40000 henkeä ja tiedän tasan tarkkaan, että alle 2000 euroa tienaavia on PALJON !
- kiitos åter.
että on vielä rehellisiä ihmisiä Suomessa.
- jerkku1
Pitää muuten paikkansa juu :)
No puhuttais oikeesti siittä netosta - Ripe vain
Kertokaa mitä tuloluokkaa ovat ne, jotka saavat alle 1000 € verollisena?
Onko ne tulottomia?- palkollinen
Laillisesti hyväsi käytettyjä, palkasta ei liene tarpeen puhua.
- vuoroimmeinen.
mukava kuulua pienituloisiin. työskentelen paperitehtaalla, kuukaudessa jää käteen 1600euroa.työkierto mallina 35,( aamua, iltaa, yötä). kovin on isoja olleet nuo palkat mitä yleensä ovat lehdissä ilmoittaneet.
- Urpilainen voi mennä helv.....n
Olin kolmivuoro metallitöissä ja palkka oli yölisineen 9,99€/tunti,laskepa siitä paljonko palkka oli.
Ilmeisesti tässä ollan köyhyysloukussa enemmänkin kuin pienituloisena
- 1 monien puolesta..
Perhana, ENSIMMÄISTÄ kertaa Jutan suusta jotain asiaakin!
Itselle jää kuukaudessa verojen jälkeen käteen 2.300.- euroa (br. 3200.-) ja OLEN mielestäni pienituloinen, rahat ainakaan ei tahdo riittää kuin välttämättömään elämiseen.
Mielestäni Jutta on siinä oikeassa, että pienituloisuuden rajaa tulee nostaa tuonne 3.000.- euron netto!
Ollaan sitten kaikki pienituloisia!
Toinen vaihtoehto on tietenkin se, että pienennetään verotusta ja lisätään maksuja - se sopii minulle!
Mistä itse aiheutat kuluja, maksat todellisia kustannuksia vastaavan hinnan. Esimerkiksi, kulttuuri, kirjastotoimi, päivähoito, koulutus - maksullisiksi oikeilla kustannuksillaan!!
Näin se homma etenee...
.- Lisää liksaa
Urpilainen on pihalla arkielämästä kuin lintulauta. 3200 egee brutto ja pienituloinen. No samaa mieltä on mun kaveri 4500 eurosta; elää yksin, asuntovelkaa jonkun verran ja aina elää limiitillä !
Eipä siinä mitään, nostetaan kaikkien palakat min. 3000 egee.
Tuonne http://www.yrittajat.fi/fi-FI/palkkalaskuri/ kun nakuttelette palkkanne ja lukasette vielä sieltä lopusta paljonko todelliset kustannukset maksajalle ovat, niin pikkusen pääsette kärryille palkan maksusta.
Vasemmisto ei oikein taida ymmärtää kierrettä: palkat vs palvelut, ostopalvelut.
Tuommosen reilun 3200 kun saiski bruttona liksaa, niin myisin firmani heti pois !
Keskustelu vaalirahoituksesta tyssäs kuin seinään, kun vasemmisto ilmoitti saamansa tuet.
Kelepaa se raha pikkusen punasemmallekin näköjään. Sais Urpilainenkin mennä eres kerran elämässään oikeiisiin töihin.
- kohta 60
700/kk on todella pienituloinen eikä saa asunto tai toimeentulotukea, kaikki pitää,maksaa itse, tv luvat internetyhteydet sähkö , ruoka ja vaatteet, puhtaus, sosiaalitoimen mukaan 400 euroa on kuulemma suositus, silti Suomi avustaa yli n.90 maailman valtiota! Jotkut huutaa että kehitys yhteistyö rahoja pitäisi lisätä!Miksi? Ne huutajat tuskin kustantavat kuluja! Ja ulkomaalaiset saa lä'hettää kotihinsa rahaa tukkukauplla! Oikeusvaltio, vai mikä valtio!??
Olen tehnyt työtä, ja maksanut siitä 38%veroa, sekä maksan 20% nykyisestä työtömyykorvusestani! Herrat juhlii, ja haukkuu rahvasta! Köyhiä tulee lisää joka vuosi! Suomen nuoret on ilman työtä, ja hallitus vaan hymyilee, voi hyvä sylvi- Järki käteen
Kyllä on Urpilainen tosiaan pihalla arki-ihmisten elämästä! On siinä melkoinen puoluepomo sossuilla!
- duunari*'
moi itehän työ ootte ne sinne valinneet käyttäkää äänenne seuraavan kerra paremmin ite saan vähän alla 2000ekeee....
- gramp
Valta turmelee ja poliitikot ajavat ensimmäisenä omia etujaan.. Miksi työttömät joutuvat maksamaan veroa työttömyyskorvauksesta? Pienin palkka on n. 1200 euroa miinus verot, voi jäädä jopa tonni käteen...
- mariq
hyvä suomi...minustakin pienitulonen on se 2000e mikä useimmilla on......ite olenkin köyhä....sellastahan tää vitun urpilainen ei ees varmaan tunne...hyvä ittellä ku tulot on mitä on...
- rivien takaa
Demarit haluaa pysyä oppositiossa vielä ensi vaalien jälkeen.Nyt vasta rapa alkaa roiskua ja leikkurit leikata.Kok ja Kepu silloin edelleen vallassa,kun loppukin hauskuus loppuu, kiristyneiden verojen ym myötä.Demarit pisti Jutan ruoriin,koska ei vielä halua hallitusvastuuseen.Siksi Demujen oppositiopolitiikka on niin hampaatonta ja ponnetonta.Lisäksi Jutan nerokkaita kommentteja väliin, niin suosion noususta ei liene pelkoa.Arhimmäen vasliittto tekee tällähetkellä vakuuttavampaa vasemmistopolitiikkaa.
- vain 3000€/kuukaudessa
Jos ihmisen palkka on vain 3000 euroa kuukaudessa, voidaan ihan oikeutetusti puhua pienipalkkaisesta.
Ihmiset eivät kehtaa myöntää, että ovat pienituloisia kun saavat vain 3000 euroa kuukaudessa.- Aatu nr 2
on nolla. Onko kansantalous hallinnassa ei näytä olevan. Tiedätkö mitä on talous? Suomen päättäjät eivät sitä ole koskaan ole tienneet mitä on talous. On aina ollut toveri Venäjä (talous) jota on voinut vedättää.
Nyt ei ole enään, vain vähän jäljellä. - palkollinen
se ei ole häpee vaikka totta, duunareita yhtä kaikki.
- Työmies.!!!!!!!!!!!!!!
Perkele 1000-1500 on pienituloinen. 2000-3000 keskituloinen lopuut suurtuloisa. Vitun perkeleen lehmä.Saatanan pussileukarotta. Hyväästi SDP paska-aivot.
- Totuus, toisen kerran
Näen etäisyydellä tämän perseen nuolemisen ja toisten haukkumisen, nyt on kumminkin kysymys kokonaisuudesta ihmisten palkasta Suomessa.
- rikas nainen jos oisin
Totuus, toisen kerran kirjoitti:
Näen etäisyydellä tämän perseen nuolemisen ja toisten haukkumisen, nyt on kumminkin kysymys kokonaisuudesta ihmisten palkasta Suomessa.
Ei tässä ketään hauku, jokaisen mielipiteitä tässä kysytään. Olen ollut korkeimmalla palkkatuella pian vuoden ja olen tyytyväinen siihen, elikkä 900£ ja siitä pois vero ja maksut vuokrineen, ei ole tullut mieleen lähtee raflaan. Sossusta ei mitään tuloja. JUTTA SAA PAINUU niitten rahoijensa kanssa pois koko eduskunnasta ja pärjätä loppu elämänsä niillä , vaikeaa tulisi olemaan kun pitää olla kakikkea muuta. Mutta Suomen elämä on pilalla tuollaisten juttien takia.
- pienituloinen
En millään käsitä miten jotkut raivostuvat siitä että Jutan mielestä alle 3000euroa tienaavat ovat pienituloisia.
Mitä haittaa siitä on jos hän verran tienaavia joku puolustaakin. Eihän kai kukaan niin tyhmä ole että luulee olevansa poroporvari jos tienaa vain kolmetonnia kuussa? Jos näin on niin täytyy sanoa että hyvin on kokoomus hommat hoitanut. Itse olen sitä mieltä että hyvä Jutta, kerrankin joku uskaltaa puhua asiaa- /Tutkain
Taannoin SDP:n puheenjohtaja Heinäluoma kokeili kuukauden köyhänä elämistä. Heinäluoman opein siihen kuului hernekeiton lisäksi reilulla kansanedustaja-alennuksella syöminen ja kahvittelu eduskunnan kuppilassa (sisäfilepihviä, kermamunkkeja ym.). Eikä onnistunut edes pitämään budjettia yhtä viikkoa, vaan söi sitten kaverien piikkiin. Taksillakin taidettiin "köyhäillen" töihin tulla - olihan se ilmaista, koska kansanedustajilla on matkakulukorvaus. Kyllähän tollaseen "köyhän demarin elämään" vähintään 3000 eur/kk palaa.
Urpilainen jatkaa tätä SDP:n pienpalkkalaisten asialla olemista ihan Heinäluoman oppien mukaisesti. Demarien kurssi on vähintään yhtä monta piirua pielesssä ihmisten suunnasta, kuin Heinaluoman lanseeratessa iskulauseensa.
- Mukarikas
Itse tulen toimeen 1100e /kk käteen. Mielestäni se on pienituloinen. Pienituloisuuden raja voisi olla 1500e /kk bruttona. PItänee melkko pitkälti paikkaansa.
- palkollinen
Tuota ei voi sanoa palkaksi vaikka on tosi, En ymmärrä ihmisiä jotka iloitsee palkasta joka on alle arvostelun, jutan näkemys oli hyvä herätys.
- Pienituloinen
Kyllä demarien kannatus hupenee kuin pyy maailman lopulla, jos alla 3000 euroa ansaitseva on vasta pienituloinen. Missähän tällainen sammakko on päästetty ilmoille?
Pienituloiset ansaitsevat alle 1000 euroa kuussa, keskitulokset 1000 - 1800 euroa ja suurituloisia ovat yli 2000 euroa ansaitsevat ja sinne pitäisi verotuksen kiristyä jotta valtava valtion elvysvelka saataisiin vähitellen maksettua. Arvonlisäverojen nostot eivät riitä.- vallan outoa
Jos tämä raja 3000 egee pitäisi paikkaansa silloin 90% naisista on pieinituloisia jopa hyvinkoulutetut. Ja Sdp:hän on tunnetusti ammattiydistymyönteinen puolue hmmm.
- Jutta on oikeassa
Voi että osaat olla ihanan tyhmä! Suurituloinen 2000e kuussa. voi perk. Millä maksat auton, asunnon, ruuat, sairauskulut, vaatteet, vakuutukset, sähkön, lämmön. jne.. jne.. Ei se ihme jos suomessa on pienet palkat kun ihmiset ovat niin pieneen tyytyväisiä. Kyllä palkalla pitää tulla toimeen, jollei tule ei sellaista työtäKANNATA tehdä. Niin ja noita siivoojan töitä ei tähän kannata laskea, eihän niillä ole TARKOITUSKAAN perhettä elättää. Nehän on tarkoitettu vain lisäansioiksi opiskelijoille tai kotiäideille.
- Pienituloinen
Sais kyllä politikot tutustua erei ammattiryhmien tuloihin ja pärjäämiseen niillä tuloilla.
Vai, että 3000 €/kk olis pienituloinen.
Mitä ovat sitten esim. alle 2000 €/kk? Nooh he ovat todella köyhiä eivätkä millään meinaakaan selvitä.
Huh, huh noita pilvilinnaihmisiä. Oli todella paha moka Jutalta- köyhä laulaja mä vain
Joo mä oon käsittänyt että tuo Jutan puolue, SDP, olisi jotenkin juuri aina peräänkuuluttanut heikommassa asemassa olevien etujen ajamista....No kyllähän ne puheet on aina puheita, ja vasta teoilla osoitetaan todeksi. Ei taida hän tietääkään miten köyhiä Suomessa oikeasti onkaan ja kuinka monien täytyy sinnitellä vain muutaman satasen kuukausituloilla. Esim. kelan päivärahoilla vuodesta toiseen. Se on vähän sellaista kun itse asuu siellä jossain norsunluutornissa ja nauttii kaviaaris ja shampanjaa, ettei huvita varmaan ihan köyhimpien suuntaan vilkaistakaan. Muuta kuin ennen vaaleja toki, että saadaan uskottavuutta sydämellisyydestä.
- el-meri
En takuuvarmasti äänestä Urpilaista.
- 25v mies
En tiedä mikä on pienituloisen tarkka raja, mutta nyt tiedän Kuka on pieniaivoinen !!!
- yh
Minä elätän alle 2000e bruttotuloilla kolme lasta ja avustuksia ei saa mistään!! (paitsi asumistuki ja elatustuki)
- SAATANAN KÖYHÄ
kyllä minusta urppi oli oikeassa alle 3000 ekua on liian vähän ja näin ollen pienituloisia.
2000 ja alle tienaavat ovat SAATANAN KÖYHIÄ niikuin itsekkin olen. eihän sillä pärjää kuin makaroonilaatikkoa syömällä. fortum, vakuutusyhtiöt, jäte vesi ym maksut nousevat 5% vuosittain ei jää käteen kuin ESINAHKA. - /Tutkain
Taannoin SDP:n puheenjohtaja Heinäluoma kokeili kuukauden köyhänä elämistä. Heinäluoman opein siihen kuului hernekeiton lisäksi reilulla kansanedustaja-alennuksella syöminen ja kahvittelu eduskunnan kuppilassa (sisäfilepihviä, kermamunkkeja ym.). Eikä onnistunut edes pitämään budjettia yhtä viikkoa, vaan söi sitten kaverien piikkiin. Taksillakin taidettiin "köyhäillen" töihin tulla - olihan se ilmaista, koska kansanedustajilla on matkakulukorvaus. Kyllähän tollaseen "köyhän demarin elämään" vähintään 3000 eur/kk palaa.
Urpilainen jatkaa tätä SDP:n pienpalkkalaisten asialla olemista ihan Heinäluoman oppien mukaisesti. Demarien kurssi on vähintään yhtä monta piirua pielesssä ihmisten suunnasta, kuin Heinaluoman lanseeratessa iskulauseensa.- en anna periks per....
Oon ollu työelämässä yli 40 v ei oo koskaan saanu 2500 enempää , nyt oon työttömänä n: 950 e kuussa , että yritä ny pitää huumoria yllä ! Jutalle terkkuja
- Lenita
No niin! Jutta perhana, sähän teit musta köyhän! Koulunkäyntiohjaaja tienaa täysillä tunneilla 1750 e kuussa. Täydet tunnit ovat harvojen herkkua ja ammattitutkinnon suorittaneena teen 28 tuntia viikossa erityislasten kanssa töitä n. 1300 eurolla. Huolehdin, niistä jotka eivät teikäläisiä kiinnosta! Kehitysvammaiset tai mieleltään järkkyneet lapset eivät vaalikassaan lisää lupaa, joten eipä heistä tarvitse murehtiakaan. Uusia (vammais)lakeja laaditte omaksi iloksenne, toteuttaminen jää meikäläisten tehtäväksi. Ellei kunnalla ole näin suuriin palkkoihin resursseja, me olemme työttömiä ja laki jää noudattamatta!
Älä silti sure Jutta-rakas, omat 4 muksua ovat terveitä ja vanhin täyttää jo 17, ettei tarvitse lapsilisää sille enää maksaa. Ei saa kyllä opintotukeakaan, kun isäntä tienaa lähes sen keskitulon (2500).
Kyllä on maailma mallillaan, kun asioista päättävät saavat kuussa saman kuin minä vuodessa.
Ansiomme mukaan varmaankin saamme ja toisistamme huolta pidämme. Teistä siihen ei ole!- Mieti vielä kerran
Kumma että tohon Juttaa tarvitsit että sait tietää olevasi pienituloinen. Siis joku 10000mummonmarkaa kuussa, ja vielä luulette olevanne hyvätuloisia. Ehkä 20vuotta sitten mutta ei enää.
PS. äänestitikö kokoomusta?
- jasso.
Tuosta taulukosta voit lähteä liikkeelle. SDP:n syytä miettiä johtonsa pätevyyttä!
http://www.tilastokeskus.fi/til/pra/2007/pra_2007_2009-04-24_tie_001.html - RS
En muuta sano mutta Jutan jutut on jostain yläluokan herrasväestä. Petaa itselleen paikkaa hyvästä virasta. Viisas nainen. PS itse olen se pienipalkkaistakin pienempi, alle tuhat euroa kuussa, hengissä silti.
- t
Toivottavasti blondi-Jutta pysyy puolueen johdossa mahdollisimman pitkään!! Tämä takaa sossujen kannatuksen taattua laskua, mikä on ihmiskunnalle hyvä asia. Tosin Tuomioja olisi aiheuttanut vielä kovemman kannatuslaskun, sääli :(
- Väinämöinen
Tollaset pikkuporvarit joutais saunan taakse jne...... tienaat kuitenkin hölmö alle 4000,- ja äänestät kokoomusta ja luulet olevasi joku ylämaan robin....
- T
Väinämöinen kirjoitti:
Tollaset pikkuporvarit joutais saunan taakse jne...... tienaat kuitenkin hölmö alle 4000,- ja äänestät kokoomusta ja luulet olevasi joku ylämaan robin....
Taisi osua kipeään paikkaan .)
- Entinen korkeapainehitsaaja
Nyt joku viisas joka muistaa miten esim.metallissa lasketttiin kuukausipalkka.Tuntipalkka kertaa oliko se nyt 176 vai mikä,niin tietäis onko sitä helvetin köyhä vai viä köyhempi?
- selin57
Noi on lähempänä totuutta mut kuka omia tulojaan haluais verottaa lisää Jutta ???
- BK-84
Mä en oikein käsitä, että mikä tässä hommassa oli taas takana!
a. Oliko Urpilaisen tarkoitus edelleen masentaa pienituloisia ja työttömiä kertomalla mikä on todellinen palkkataso huipulla?
b. Oliko urpilaisen tarkoitus kertoa pienituloisille kuinka tuloerot kasvavat maassamme expotenttiaalisesti siinä missä rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät?
c. Halusiko Urpilainen kenties rehvastella omilla tuloillaan, jotka kansa maksaa?
d. Vai halusiko Jutta kohdan a. mukaisesti masentaa kansalaisiaan, jotta itsemurhien määrät kasvaisivat tilastollisesti parempaan suuntaan, jotta yhteiskunnallisten sosiaalipalveluiden kustannukset täten laskisivat?
Joten voisko joku nyt kertoa minulle, että mistä tässä asiassa oli kyse? Toki voit vielä lisätä kohdat e. ja f:äkin, jos siltä tuntuu...
Onneksi itseäni ei masenna, koska jo pelkkä Urpilaisen olemus lähinnä huvittaa... - .....
Urpilaisen määritelmän tekee mielenkiintoiseksi myös se, että jos oikein muistan, kansanedustajan peruspalkka jää vanhoillakin edustajilla rimaa hipoen alle 6000 euron/kk. Kulukorvaustahan ei lasketa verotettavaksi tuloksi, se on täysin verotonta. Tuntuu uskomattomalta, mutta silti epäilyttyvän osuvalta, että hänen mielestään verotusta tulisin kiristää juuri tämän rajan ylittävillä. Jos todellinen syy tähän rajanvetoon on nimenomaan oman ammattikunnan nettotulojen säilyminen ennallaan, se on sanallasanoen kuvottavaa.
Mitä tulee siihen, että alle 3000e/kk tienaavien verotusta tulisi laskea, se ei olisi tolkuttoman velkataakan kanssa painivalle valtiolle mikään vähäpätöinen myönnytys, todennäköisesti ei edes missään tapauksessa mahdollinen, koska kustannukset nousisivat aivan liian korkeiksi.
Toiseksi, tämän määritelmän suurituloisia on niin vähän että heidän verotuksensa kiristäminen ei missään tapauksessa paikkaa "pienituloisten" verohelpotuksia. Kolmanneksi, suurituloiset maksavat jo nyt 50% tai 60% (ennen oli 60%, muistelen että olisi muuttunut 50:een mutten ole varma) ansiotuloistaan veroa, miten tällaista veroprosenttia voi enää korottaa, kun se jo nyt on täysin kohtuuton? - Joku.
Veronmaksajain keskusliitto tyrmää Urpilaisen väitteen, ettei verotus olisi tällä tulotasolla progressiivista.
- Reilusti yli puolet lisäansioista menee yhteiskunnalle. Kyllä se ankara verotus on ja ankarasti progressiivinenkin, koska se koko ajan nostaa sitä koko vuositulon veroa, muistuttaa järjestön toimitusjohtaja Teemu Lehtinen.
Keskustan veroasiantuntijana tunnettu Mika Lintilä hämmästelee myös Urpilaisen kommenttia, ettei verotus kiristy, kun kuukausitulot nousevat 6 000 eurosta 16 000:een.
- Ehkä se lähinnä kertoo siitä, että jonkin verran ovat kotiläksyt tekemättä. Enemmän nämä perustuvat mutu-tuntumaan kuin puhtaaseen faktaan, kansanedustaja Lintilä sanoo.- entinen korkeapainehitsaaja
Kyllä määkin hämmästelisin jollei verotus todellakin nousisi.
- En enää ikinä äänestä näitä
Täällä ketjussa joku haukkui minua tyhmäksi ja totesi etteivät siivousalan työt ole oikeita töitä niistä ei ole tarkoituskaan maksaa isoa palkkaa. Onko tämä tyypillinen sdp:läisen asenne? Tiesitkö miteen vaativaa on esim. leikkaussalin siivous siinä tulee osata aseptiikkaan jne. Jos siivous olisi pelkkää purkkaa jauhavien lisätienestiä hakevien kotona asuvien nuorten työtä voisi seuraukset olla kohtalokkaat. Ja väittäismpä etteivät esim monet farmaseutit ym. saa tuota 3000egeä onko sekin koululaisten työtä? Taitaapi olla näin että sdp:lle oikeaa työtä on vain teollisuuden parissa? Muut työt ovat lisätöitä joista ei kuulukkaan maksaa palkkaa.
- LAITOSHUOLTAJA
En enää ikinä äänestä näitä kirjoitti:
Täällä ketjussa joku haukkui minua tyhmäksi ja totesi etteivät siivousalan työt ole oikeita töitä niistä ei ole tarkoituskaan maksaa isoa palkkaa. Onko tämä tyypillinen sdp:läisen asenne? Tiesitkö miteen vaativaa on esim. leikkaussalin siivous siinä tulee osata aseptiikkaan jne. Jos siivous olisi pelkkää purkkaa jauhavien lisätienestiä hakevien kotona asuvien nuorten työtä voisi seuraukset olla kohtalokkaat. Ja väittäismpä etteivät esim monet farmaseutit ym. saa tuota 3000egeä onko sekin koululaisten työtä? Taitaapi olla näin että sdp:lle oikeaa työtä on vain teollisuuden parissa? Muut työt ovat lisätöitä joista ei kuulukkaan maksaa palkkaa.
NE KETKÄ HAUKUU SIIVOOJIA EIVÄT ILMEISESTI TIEDÄ SITÄ, ETTÄ JOS SIIVOOJIA EI OLIS HEKIN HUKKUIS PASKAAN..SIIVOOJAN TYÖ HUOMATAAN SILLOIN KUN SE ON TEKEMÄTTÄ, SILLOIN VALITETAAN KUN KUKAAN EI SIIVOA,,,,ETTÄ SILLEI. JA TÄMÄ KYSEINEN TYÖ ON YKSI SIELTÄ RASKAIMMASTA PÄÄSTÄ JA TODELLA VAATII NYKYÄÄN KOULUTUSTA. JOTEN PALKKA PITÄISI OLLA SEN MUKAAN, ENEMMÄN KUIN I500 BRUTTONA. MULLE MINIMI PALKAKSI KALPAISI TUO 3000 KK, SILLOIN IHAN OISIN TYYTYVÄINEN PIENITULOINEN SIIVOOJA
- aivoillaan ajatteleva
Kuka oikeastaan on tyhmä, Urpilainen vai äänestäjät?
Urpilaisen puheet todistavat että Demarit ovat tyhmiä. Siis äänestäjät, ei ne joita äänestettiin. Nämä omahyväiset Demarijohtajat taluttavat hölmöjä äänestäjiään kuin sokeaa paskassa ja nauravat itsekseen. Rahaa tulee ja hölmöt äänestäjät äänestävät samat rikkaat nylkyrit aina vaan uudestaan ja uudestaan.- Kepustapuolue
On se vaan niin ihme että kepulaisetkin kuuluu samaan kastiin.
- Kokomusta
Kokoomusta äänestäneeltä työläiseltä menee työpaikka alta,hmm..kuka olikaan mitä.
- onnellinen "köyhä"
Taas kertoo sen miten liikaa maksetaan tyhjäpäille edustajille, jos yleissivistys on tätä luokkaa.
Eikä tuo 2000 euroakaan ole mielestäni vielä pieni tulo, jos nyt suhteutetaan siihen, millä ihminen tulee toimeen. Minulla ja miehelläni on bruttotulot tällä hetkellä yhteensä 2500 ja eletään omasta mielestämme hyvin. Tosin emme ole koskaan pitäneet turhan ostamisesta tai baarissa hyppelystä, emmekä elä ehkä muutenkaan markkinatalouden vaateiden mukaan. Toisaalta elämme ja voimme omasta mielestämme ja omien standardien mukaan todella paksusti. Ruokamenojakaan ei tarvitse laskea, kun on järki päässä, eikä halua kerätä viikossa liikaa turhaa jätettä. - Jurputtaja
Urpilaisella ei ole minkäänlaista käsitystä pienituloisista.
- pienituloinen
Kylläpä ei todellakaan Urpilainen ole perillä mitä työläiskansa tienaa. No kyllähän tässä on moni 2000-3000 euroa tienaavakin jo kerennyt olettaa itsensä pienituloiseksi, vaan tuleppas toimeen alle 1000:n euron palkalla ja vielä teet kuitenkin ruumiillisesti aika raskasta työtä, joten ehkä tarvitset jonkun leipäpalan ja leivän päällekin jotain muuta kuin ylähuulen, koska kulutus on kovempaa kuin kevyen "työn raatajalla". Laske siinä sitten mitä jää kun olet ensin ostanut ruuan ja maksanut asumiseen kuuluvat menot.
- ---xXx---
pienituloinen kirjoitti:
Kylläpä ei todellakaan Urpilainen ole perillä mitä työläiskansa tienaa. No kyllähän tässä on moni 2000-3000 euroa tienaavakin jo kerennyt olettaa itsensä pienituloiseksi, vaan tuleppas toimeen alle 1000:n euron palkalla ja vielä teet kuitenkin ruumiillisesti aika raskasta työtä, joten ehkä tarvitset jonkun leipäpalan ja leivän päällekin jotain muuta kuin ylähuulen, koska kulutus on kovempaa kuin kevyen "työn raatajalla". Laske siinä sitten mitä jää kun olet ensin ostanut ruuan ja maksanut asumiseen kuuluvat menot.
Miksi itket täällä surkeaa palkkaasi? "Sitä niittää mitä kylvää" on vanha ja erittäin pätevä sanonta. Toiset valitsevat nuorena "amiksen" ja siirtyvät siitä työuralle, jossa leipä on useimmiten pitkä ja kapea. Syynä saattaa olla laiskuus opiskeluun, sopimattomuus vastuullisempiin työtehtäviin tai äärimmäisessä tapauksessa jopa yksilön rajoitteet (älylliset tai fyysiset). Mieti aluksi vaikka noista mihin ryhmään sinä kuulut.
Tässä maassa kaikilla on mahdollisuus koulutukseen ja korkeaan palkkaan. Se on vain ja ainoastaan itsestä kiinni mitä kukin valitsee. Olisiko sinusta reilua, että ojaa kaivava duunari saisi saman palkan kuin 10 vuotta koulunpenkkejä kuluttanut 100 ihmisen työpanoksesta, tai yrityksen johdosta vastaava ekonomi? Kai sinä ymmärrät, että ojankaivuussa ei vaadita mitään muuta kuin kohtalaista fyysistä kuntoa, mutta esimerkiksi ekonomin tai juristin tehtävissä aika paljon muitakin "lahjoja" hyvän yleiskunnon lisäksi.
Minusta on uskomatonta, että täällä valitetaan niin vuolaasti kuinka duunareiden palkat on huonoja, vaikka jokainen duunari on kuitenkin itse valinnut oman ammattinsa. Ette kai te nyt uraa valitessanne kuvitelleet, että Nokian liukuhihnalta tienaisi saman, kuin vaikka insinöörin hommista?? Jos taas koette olevanne poikkeuksellisen päteviä ammatissanne ja muutenkin sopivia vastuullisempiin tehtäviin, niin perustakaa ihmeessä vaikka oma yritys ja ansaitkaa sitä kautta enemmän. Luotte samalla myös uusia työpaikkoja Suomeen ja edesautatte myös niitä, joille ei tällä hetkellä riitä mitään töitä.
Tuolla oman aseman surkuttelulla ette auta ketään ja annatte omasta ammattiryhmästänne vaan entistä "yksinkertaisemman" kuvan.
Kaikella kunnioituksella kaikkia niitä kohtaan, jotka yleensäkin jotain työtä vaivautuvat tekemään. - puolitiessä
---xXx--- kirjoitti:
Miksi itket täällä surkeaa palkkaasi? "Sitä niittää mitä kylvää" on vanha ja erittäin pätevä sanonta. Toiset valitsevat nuorena "amiksen" ja siirtyvät siitä työuralle, jossa leipä on useimmiten pitkä ja kapea. Syynä saattaa olla laiskuus opiskeluun, sopimattomuus vastuullisempiin työtehtäviin tai äärimmäisessä tapauksessa jopa yksilön rajoitteet (älylliset tai fyysiset). Mieti aluksi vaikka noista mihin ryhmään sinä kuulut.
Tässä maassa kaikilla on mahdollisuus koulutukseen ja korkeaan palkkaan. Se on vain ja ainoastaan itsestä kiinni mitä kukin valitsee. Olisiko sinusta reilua, että ojaa kaivava duunari saisi saman palkan kuin 10 vuotta koulunpenkkejä kuluttanut 100 ihmisen työpanoksesta, tai yrityksen johdosta vastaava ekonomi? Kai sinä ymmärrät, että ojankaivuussa ei vaadita mitään muuta kuin kohtalaista fyysistä kuntoa, mutta esimerkiksi ekonomin tai juristin tehtävissä aika paljon muitakin "lahjoja" hyvän yleiskunnon lisäksi.
Minusta on uskomatonta, että täällä valitetaan niin vuolaasti kuinka duunareiden palkat on huonoja, vaikka jokainen duunari on kuitenkin itse valinnut oman ammattinsa. Ette kai te nyt uraa valitessanne kuvitelleet, että Nokian liukuhihnalta tienaisi saman, kuin vaikka insinöörin hommista?? Jos taas koette olevanne poikkeuksellisen päteviä ammatissanne ja muutenkin sopivia vastuullisempiin tehtäviin, niin perustakaa ihmeessä vaikka oma yritys ja ansaitkaa sitä kautta enemmän. Luotte samalla myös uusia työpaikkoja Suomeen ja edesautatte myös niitä, joille ei tällä hetkellä riitä mitään töitä.
Tuolla oman aseman surkuttelulla ette auta ketään ja annatte omasta ammattiryhmästänne vaan entistä "yksinkertaisemman" kuvan.
Kaikella kunnioituksella kaikkia niitä kohtaan, jotka yleensäkin jotain työtä vaivautuvat tekemään.Ei koulutuskaan takaa onnea. Todella moni akateemisesti koulutettu tekee tällä hetkellä ihan samoja hanttihommia kuin parjaamasi duunarit. Minä olen yksin heistä. Myös lähipiiristä löytyy meitä jo aika monta. Ja kyllä, jaksoin opiskella tunnollisesti ja valmistuin ajallaan hyvin argumentein. Mutta sekään ei enää tänä päivänä takaa mitään.
Moni kaltaisellasi asenteella varustettu uhoaja on joutunut itse viime aikoina samaan tilanteeseen ja etsimään töitä. Joten ei todellakaan kannata ylpistyä ja osoitella muita. Aina ei onnistu vaikka kaikki merkit viittaakin siihen. Mutta yrittämistä ja uskoa parempaan ei kannata lopettaa.
- superköyhä
Mikähän minä sitten olen!!! 872,91€ kuussa käteen, ja minulla on vielä 18 vuotta täyttänyt koulua käyvä tytär huollettavanani. Vuokraan ja asuntolainan lyhentämiseen menee jo 320€ kuussa, ja sitten tietysti kaikki muut menot!!!!!!!!!!!
- isopuu
Kuka enää valvoo köyhän työläisen asemaa, joka ansaitsee alle tuhat euroa/kk?
Näyttää kyllä vahvasti siltä, että ei ainakaan perinteiset "työväenpuolueet", tulotasoista täysin pihalla olevat kansamme edustajat. Nyt "koulun penkille" ja vähän .....leen äkkiä!!!
- RaivoAmis
Pienimpiä palkkoja ei halua porvari nostaa, koska mistään ei haluta maksaa, ja kaikki pitäisi saada puoli-ilmaiseksi laadun pitäisi olla täydellistä. "oma vika kun et opiskellut tarpeeksi nuorena" sanon tähän että kaikki eivät voi olla korkeastikoulutettuja, ja kaikkea alemman tason suorittavaa työtä ei voi eikä kannata teettää ulkomaalaisilla (sosiaaliset ongelmat yms. vaikka tosin porvarin mielestä nämä ovat poissa silmistä ja poissa mielestä kun eristetään vuokralähiöihin ja koska Göteborg) Veroja ei haluta nostaa koska kommunismi ja Stalin. Kauppias haluaa kuitenkin enemmän rahaa ja nostaa ruuan hintaa. Vuokraisäntä haluaa lisää rahaa ja nostaa vuokria. Lakkoilla ei saa ja liitot on perkeleestä koska kommunismi ja Stalin. Ratkaisuja? 10 vuoden koulutusputki tai lopullinen syrjäytyminen ja työttömyys ne halvimmat ratkaisut? T: joustaisin jos voisin 9,5€/h
Jutta taitaa olla vähän hölmö.
Mä kuulun kyllä pienitulosiin itse, ihan oman mittarinkin mukaan. Mut se 3000 kelpais, vaikka luokilteltaiskin "pienituloseks"- sivusta seuraaja
Kyllä se 3.500 olisi hyvä raja. Ei sen pienemmillä tuloilla juuri voi "normaalia" elämää viettää. Eikä minullakaan paljoa parempi palkka ole, verotus tekee sen, että käteen jää vaan kolmisen tonnia ja ei sillä paljoa juhlita. Tosin ei sitten ole turhia stressejäkään niinkuin suurituoloisilla usein on. En kyllä käsitä, miten joku tulee toimeen muka alle 2000 kk-palkalla!!! MInäkin olen ystäväpiirisäni hännillä palkoissa. Tietysti pienemmilläin palkoilla ELÄÄ , mutta onko pelkkä hengissä pysyminen mitään elämää!!!?? Minä ainakin saan elämääni sisältöä harrastuksista. Sellaiset tulot ainakin pitää olla ettei koko ajan tarvitse miettiä millaisia vaatteita ja mitä ja missä syö! Tietysti se itsestä on eniten kiinni. Kun vaan jaksaa opiskella ja opiskella niin siten se palkkakin nousee. Olen sen verran huomannut, että kaikkein pienituloisimmat ovat heikoimmin koulutettuja!
- en enää äänestä ikinä
Haloo googletappa vaikka farmaseutin palkka, lähtöpalkka n. 2300 egeä, sairaanhoitaja samanverran tai allekkin ja ei ihan ilman kouluja näihin pääse. Nykyisin myös siivojat suorittavat laitoshuoltajan tutkinnon. Jos kaikki tekisivät noin kuka sua hoitaisi, siivoasi ympäristösi, möisi sulle lääkkeitä ja ruokaa.
- Jutta, Jutta
en enää äänestä ikinä kirjoitti:
Haloo googletappa vaikka farmaseutin palkka, lähtöpalkka n. 2300 egeä, sairaanhoitaja samanverran tai allekkin ja ei ihan ilman kouluja näihin pääse. Nykyisin myös siivojat suorittavat laitoshuoltajan tutkinnon. Jos kaikki tekisivät noin kuka sua hoitaisi, siivoasi ympäristösi, möisi sulle lääkkeitä ja ruokaa.
Erityisopettaja 2600e lähtöpalkka. Hyvin on Arkadianmäellä reaaliteetit hallinnassa.
Entäs ne jotka tienaa alle sen 2.000 € mitäs ne sit on, kerjäläisiä.
,Kyllä suurim osa kansasta tienaa tosi vähänMikähän minä olen, kun tuloni ovat 1000€ kuukaudessa ja kuitenkin olen kasvattanut kome lasta, ja heille on riittänyt ruokaa ja lämpöä????????!!!!!!!!!!!
- Respectit
Sä oot henkisesti rikas ihminen tässä muutoin niin köyhässä maailmassa :).
- mumma,nyt työtön
olen ollut yli 40v työelämäs enkä koskaan ole saanut nauttia yli 1500e kuukausituloista. on vain ollut pakko pärjätä.
- 'Iivan
määrittely tarvitse perustua mihinkään "kymmeneen luokkaan", eikä ne tarvitse olla yhtä suuret desiilit.
Jutta nähdäkseni ajatteli, pienituloiset enemmistö > 3000€, keskituloiset seuraavana xxx€, suurituloiset vähemmistö xxx€. Olisin arvioinut samaan suuntaan, vaikkakin tilanteet ovat erittäin yksilöllisiä. Jutta on älykäs johtaja, paitsi mamu-asioissa:) - Laskelmoija
Jutta haalii tällä määritelmällä äänestäjiä korkeimmista tuloluokista, mistä perinteiset demari äänestäjät tulevat. Keskituloiset, joihin 3000 tienaavat kuuluvat, luulevat Jutan ajavan myös näiden etua...
- delafonte
2000e brutto ja netto 1600e siitä vuokra 600e laskut puhelin vakuutus netti autovakuutus ruuat visa elatusmaksut 270e (vko 70e = 1070e että silleen jatoi jutta urpolainen voi olla rasittava se on ihan kahvilla kokoajan joka asiasta
perusuomalaiset kärkeen ei muuten täältä päästä takaisin! Olen näköjään sitten tämän blondin mielestä keskituloinen, palkka hikisesti yli 2700 ekua. Tosin hyvin tulen toimeen,kun elän tulojen puitteissa. Kaupan alalla yli 20v myyjänä, olen varmaan sitten urani huipulla. Kyllä täytyy sanoa että nuo sossut ovat olleet jo vuosikymmeniä ulkona tästä normaalin duunarin touhusta. Nehän menevät oikeelta ohi, että hujahtaa, näistä valtiovarain ministeri porvari savolaisista.
Lipponenhan oli pääministerinä ollessaan suurkapitalistien juoksupoika, nyt se taitaa häärätä venäläisten juoksupoikana. Onneksi on suoraselkäisiä suomalaisliikemiehiä jotka tekevät kaivosvaltauksia sopiviin paikkoihin merenpohjaa. Siinä sitä on Lipposellakin ihmettelemistä, ja sillä venäläisille raharikkaille selittelemistä. Toinen surkea esimerkki on tämä Siimestö. Möi itsensä kansaiväliselle lääketeollisuudelle, ihan itkettää. Onneksi on vielä muutamia konkari poliitikkoja, jotka tuntevat venäläistenkin metkut. Eivät ole ensimmäisenä huijattavissa. Yksi esimerkki voisi olla jalasmökki Väyrynen, vaikka onkin värikäs hahmo, nostan hattua.Uskaltaa kuitenkin idän ihmemiehille sanoa oman käsityksensä asioista. Tulee aina pudotessaan jalat edellä maahan. Siinä on monella opettelimista. Tällä porvari ulkoministerillä on samoja elkeitä, kunhan se vähän aikaa opettelee, kehityskykyinen kaveri. Juu että silleen.Pitäisi siis olla joku vähän isomman yrityksen johtaja tai ainakin töissä 24/7 että siis jutan keskituloisiin edes pääsisi. Taitaa olla minulla puolueen vaihdon aika.
- 600.e.eläkeläinen
600 e kk . eläkeläiset eiköhän ne ole pienituloisimmat.urpilainen vain ei halua jostain syystä heistä puhua. mutta ei niistä kyllä kukaan muukaan puhu eduskunnas se on vaiennettu asia eduskunnas ja niitä on paljon.TODELLA HÄPIÄ SUOMELLE. OLISI YKSI AIHE MOT OHJELMALLE.
- toivoa täynnä
Saan eläkettä 675 euroa kuukaudessa. Olenko pienituloinen?
Jos minulla ei olisi miestä, kuolisin nälkään ja olisin luultavasti kunnan elätti. Saa nähdä, mitä sitten, kun ukko heittää veivinsä. Ei uskalla edes ajatella, että menisi niin päin. Toivon, että pääsen pois ensimmäisenä.
Toisaalta tiedän, että vieläkin pienemmällä eläkkeellä on tultava toimeen...- äänesti?
toi ä**ä on ihan pihalla!! ei kaikki oo syntynyt kultalusikka suussa! ja typeriä on myös äänestäjät...
- jaani
Mikä ihmeen määritys tuo on? itse olen pienyrittäjä eli työllistän pari ihmistä. Lisäksi otan työvoimakoulutuksen piiristä harjoittelijoita ja opiskelijoita töihin. jonkun joskus palkkaankin. SDP EI tue tällaista toimintaa. Palkonko sit itse tienaan? En voi edes laskea, kun yritän pitää hyvät työntekijät firmas mukana.. muutenhan en menesty. Paskanjauhamista tällainen yrittäjien mollaaminen. Kukahan ne työpaikat luo? valtioko?
- KaisaLiisa2
Jutta Urpilainen on noin tyhmän rajan vetänyt!
Tienaan kuukaudessa bruttona 2600 egee, enkä tosiaan ole pienituloinen.
Monet tekevät töitä 1400-1600 bruttopalkalla, miten ihmeessä minä olisin pienituloinen.
Jutta on ilmeisesti syntynyt kultalusikka suussa, ei tajua reaalimaailmasta mitään! - Jutta Urpiainen
YLE:N uutistoimittaja: Mihinkä kategoriaan sinä määrittelet pienituloisen ?
Jutta Urpiainen: Ja ennenkaikkea haluaisin kiittää kaikkia SDP:tä äänestäneitä.
YLE:N uutistoimittaja: Vastaisitteko siihen itse kysymykseen... Eli Mihinkä kategoriaan sinä määrittelet pienituloisen ?
YLE:N uutistoimittaja: Vastaisitteko siihen itse kysymykseen... Eli Mihinkä kategoriaan sinä määrittelet pienituloisen ?
Jutta Urpiainen: Ja ennenkaikkea haluaisin kiittää kaikkia SDP:tä äänestäneitä.- jaani
Tämä kertoo kaiken ns. työläisten huolenpidosta!
- Reilusti alle sen
EU:n köyhyysraja Suomen osalta on 1600 euroa. Suomessa ei vain käsitetä köyhäksi tuon verta saavaa, koska täällä on paljon leipäjonoja yms. jotka muualta euroopasta puuttuvat.
- Eläköön demarit
tyttöjä jotka käppöttelee verkkosukkahousuissa ja mitäkö niistä "isona" tulee? Tietystysti demareitten puheenjohtajia Suomeen, kun siinä hommassa ei aivoja tartte.
- palkkaluokittelija
Tässä on ne palkkaluokat:
405,50 - 1590 EUR/kk = Köyhä
1590 - 3000 EUR/kk = Keskituloinen
3000-10.000 EUR /kk = Porvari
10.000 - 100.000.000 EUR /kk = Rikas
100.000.000.000 - 100.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 EUR/kk = Bill Gates - Pienituloinen
Jooh olisin mielelläni pienituloinen ja tyytyväinen sellainen, jos tienaisin esim. 2900 euroa... Sehän tietäisi jo liki 35000 vuositulojakin, johon ei ole vielä laskettu lomarahoja...
Kyllä pienituloisten määrä nousee aikalailla, jos raja vedetään tuohon! Jutan mielestä 3000 on tietysti tosi pieni määrä rahaa ja ei varmaan ole kuullut alle 2000 euroa tienaavista. Ja tietysti se riippuu mihin vertaa, alle 3000 on aika vähän, jos vertaa kymmeniä tuhansia tienaaviin... Mitähän tämä kertoo kansanedustajista. Noloa...
Ja esim. pelkän kansaneläkkeen varassa elävän tulot on vähän päälle 500 euroa tai vähän alle 600, jos on yksin elävä. Kai eläkekin tuloa on...? - terveyskeskuksen penkiltä
ajatus on että lääkärit pitää verottaa pois tästä maasta
Haluaa tuntuvat veron korotukset yli 6000€ tienaaville!. - nolottaa että äänestin
Kuinka kauan teidän täytyy vielä takoa sitä pientä päätänne seinään. Ihan sama mitä teette, niin uskottavuutenne kärsii joka kerta.
Jos puolueen johto ei osaa tehdä mitään muuta kuin haukkua muita ja nolata itsensä älyllisin väläyksin, niin kannattaa varmaan jo harkita toimenpiteitä. Laittakaa Urpilainen sinne pienituloisiin ja ottakaa nyt herranen aika joku edes maalaisjärjellä varustettu ihminen tilalle. Koska, kuten jälleen pystymme toteamaan, koulutus ei tuo aina tullessaan edes ylesissivistystä! - Kaikkea sitä...
Tekstissä luki: "Tilastokeskuksen mukaan palkansaajat ansaitsevat keskimäärin 2 940 euroa kuussa. Yli puolet suomalaisista jää kuitenkin tuon rajan alle, sillä suurituloiset nostavat keskiarvoa."
Eli onko todella puolet suomalaisista pienituloisia Jutan mielestä? Jutta voisi ottaa asioista selvää.
Joku ihmetteli kuinka alle 3000 tuloilla voi pärjätä, en tiedä pääkaupunkiseudusta, mutta muissa isoissa kaupungeissa ihan mainiosti. Jos ei ole hommannut liian kallista kämppää ja autoa. Ainahan voi elää ylivarojensa ja valittaa, kuinka ei tule toimeen kun on niin pienet tulot... Oma bruttopalkkani jää alle 2200 euron (kaikkine kokemuslisineen) ja en ole mielestöni keskipalkkainen, mutta ei se palkka nyt niin pienen pienikään ole. Joskus olen saanut paljon pienempääkin palkkaa. Sillä kyllä joutui jo kituuttelemaan. - Pienituloinen
jos mietit asian näin, Pienituloisia ovat jo 3000 hankkivat yksinhuoltaja perheet. Jos taas on perhe, jossa 2 aikuista, ei lapsia ja molemmat hankkii 2000. Se on jo 4000. Kyllä 3000 hankkiva yksinhuoltaja ON PIENITULOINEN.
- Robinhood2
Ovatko sitten melko vai tosi köyhiä? Kun ruokakin vain kallistuu ja alennuksella eivät pian myy viimeisen myyntipäivän ruokia.
Eikö vähimmäisansiona / toimeentulona pitäisi kaikkien saada jo tuo 2000 €/kk?
- Ffffgggghhhhh
Gggg
- nikkuilija
Kait se Jutta tarkoitti, että sen 3000 alle saavat eivät kaipaa veronkorotusta, vain yli sen hankkivat. Minusta ihan ok ajateltu. Eli väännän rautalangasta eli ne yli 3000 hankkivat voisivat olla niitä, joille korotetaan vveroprosenttia progressiivisesti. Ääliöt, jos ette tuota tajua, vai onko täällä joku paskanjauhaja kokoomuksen kannattaja, joka vielä olis sitä mieltä, että tasavero kaikille. Ymmärrän, jos tälläset älykääpiöt on äänestämässä, että mihin tää valtio on menossa. Herätys!! Jutta on ainoa joka pistää hanttiin kataisen ja vanhasen ylimistöpolitiikalle.
- jutta sivuun
siitä ole kyse vaan siitä että jutta ei tiedä miten verotus suomessa toimii
- Nikkuilija
jutta sivuun kirjoitti:
siitä ole kyse vaan siitä että jutta ei tiedä miten verotus suomessa toimii
Tietää sen Jutta siis tarkkaan ja ajattelee, että ei tartte kotottaa ALLE 3000 ekeä hankkievien veroja, koska maksavat jo suhteessa ansioihinsa hyvät verot.
Toisin sanoen, olisiko sinusta hyvä, että vero nostettas jo 1500-2000 ja 2000-3000 hankkivillekin? Ajattele vähän. Vai pitäskö jo nostaa veroja tuolta ruohonjuuritasolta 500 ekee hankkivien kohdalta? Hullua, että jotkut ei tajua??!!! Minä kannattasin juuri, että hyvätuloisilta yli 3000 hankkivilta korotetaan verot progressiivisesti, koska progressiivisesti on tulleet kaikki palkankorotuksetkin tähän asti, jolloin pienituloiset on saaneet vähän ja isotuloiset paljon. Eikö olis aika vähän korjata tuota kuilua näin, kun kenenkään palkkaa emme pääse kuitenkaan laskemaan alemmas. Hyvä hyttynen, että on tyhmää tämä suomen kansa, jos tätä ei tajua. Hyvä Jutta.
- Hermostunut duunari
Joo kyllä on isopalkkaiset pihalla meidän tavallisten ihmisten palkoista/elämästä.
Perkle isotuolisia on jo 3000€/kk tienaavat ja me pieni ja keskipalkkaiset ollaan 2000€ rajalla tai alle!
Eikö sinne oikeasti saa tehtyä normaali-ihmisten taulukkoa kun tilastoja laskeskellaan. Sama kun työttömyyden kanssa kaikki jotka on jollain satanan turhalla työkkärin kurssilla tai vast. otetaan pois tilastoista! Eipä kerro siis tilastot oikeaa kuvaa.
Jutta ja muut snopit on kyllä hiukan pihalla!!!!!!!!!!- et sillee
Mitä sellaset rutisee täälä jotka tienaa ylikin 2000 oli sitte bruttona tai nettona.. (kun oikein pihistelee ni pärjää) voi hyvää päivää.. Ite tienasin aikoinaan 1600 bruttona, vuokraan en saanu tukia, 2 lasta ja juoppo äijä joka ei osallistunu eläkkeellänsä mihinkään menoihin ja silti jäi rahaa säästönki..
- köyhä(kö)?
itse olen kaupanalalla ja vaikka teen täyttä työviikkoa (37,5h/vko) bruttopalkkani ei yllä edes 2000 euroon! herran jestas tuota urpilaista, joku voisi hänelle ihan vaan pikkasen selvittää tavallisen duunarin palkkoja!!
- Näin se vaan on
Voin alkaa uudeksi puheenjohtajaksi. Sanon ensimmäiseksi että pienituloinen on sellainen henkilö joka tienaa alle 500euroa/kk. Keskituloiset tienaavat 500-1000euroa/kk. Kaikki yli 1000euroa tienanaavat ovat suurituloisia joiden verotusta pitää korottaa. Sittenhän kaikki on hyvin ainakin valtaosan tänne kirjoittaneiden mielestä......
EI OLE SUOMALAISET VIELÄ OPPINEET PALJON KUN PYYTÄÄ NIIIN PALJON SAA, VÄHÄN KUN PYYTÄÄ NIIN VÄHEMMÄN SAA.- höpötin höpö
Keneltä pitäisi pyytää kuutamolla olevilta poliitikoilta vai. Suurelta kurpitsalta? Vai ammattiyhdistykseltä. Niillä ei ole todella pienituloisille tarjota muuta kuin malttillisuuden jankkaamista.
- kouluttautunut
Helvettiäkö nurisette että ei riitä raha kun ette ole kouluttautueet mihinkään vaan lähteneet suoraan peruskoulusta työhön jonka osaisi apinakin tehdä, siivoojaks tai trukkikuskis. Koulussa lintsattiin ja vedettiin posket lommolla tupakkaa ja tässä se nyt nähdään, ei teistä vittu mitään tullut. Palkkaa on hyvä että tonni kuussa ja sitten valitetaan kun ei voidä elää niinku isotuloiset. Ottakaa nyt vähän perspektiiviä elämäänne, ei se Urpilainen tai kukaan teitä käskeny lähtemään paskapalkkasiin töihin, samat lähtökohdat on teillä kaikilla ollu, oma valinta jos ei kiinnostanu tavoitella vaurautta.
- korjauskerroin
Laskelmien perusteena on demariporvareiden keskiansioista, joihin tavallisella kansalla ole koskaan mahdollisuutta. Siinä sen näkee, kuka oikeasti on työmiesten puolella, kun vertaa eri puolueiden agendoja ja arvoja.
- hurra
Ei ole tavallisen ihmisen elämässä hurraamista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394943Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6694155Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732301Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401868- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671451OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301208- 881146
- 941144