Krishna-liike ISKCON

Krishnan puolesta

Krishna-liikkeen entisten jäsenten teksteissä esiintyy kaikenlaista liikkeen vastaista valhepropagandaa. Eräs kiistelty kysymys on ollut naisten asema. Enää siinäkään ei tosin ole valittamista. Näettekö? Toisin kuin kultit, ISKCON on myöntänyt auliisti ja korjannut kaikki tekemänsä virheet. Liikkeessä on esiintynyt myös lasten hyväksikäyttöä - liike on pyytänyt tätäkin anteeksi ja ryhtynyt toimiin asian eteen toisin kuin katolinen kirkko tai Vartiotorni-seura. Pedofiliasta kiinni jääneitä ei suojella toisin kuin eräissä muissa yhteisöissä.

Ja muistattehan, että temppelistä saa lähteä, kun haluaa. Kukaan ei painosta eikä pakota siellä asumaan. On ihan tavallista, että temppelissä vietetään vuosi tai pari ja sitten pysytään liikkeen parissa temppelin ulkopuolella asuvina perusjäseninä.

7

677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi jee joo

Alatteko te käydä epätoivoisiksi, kun kaikki jäsenet tulevat järkiinsä ja eroavat liikkeestä! Krishna-liike on kälynen, hihhuli-lahko ihan siinä, missä kaikki muutkin vastaavat, jopa pahempi jossain mielessä.

• Krishnan puolesta

Millä perusteilla tuomitset tämän opin?

• Dear Friend$

Mainitse kolme negatiivista asiaa yhteisössäsi. Kirjoita ne tähän vastaukseksi. Lahkon jäsenen tunnistaa siitä, ettei hän pysty keksimään yhtään vastausta.

• Krishnan puolesta

Hyvät puolet tässä "lahkossa" peittoavat huonot puolet mennen tullen. Olen löytänyt tästä "lahkosta" kaiken mitä olen aina halunnut. Oppi antaa elämälleni tarkoituksen. Se mahdollistaa läpimädän yhteiskunnan ulkopuolelle jättäytymisen ja maallisesta roskasta luopumisen. Olen oivaltanut, että millään maallisella ei tule olla mitään vaikutusta minun elämääni. Tärkeintä on kehittää Krishna-tietoisuutta ja siten vapautua.

Ai niin, olen jättänyt kaljanjuonnin, lihansyönnin ja muita terveitä maallisia huvituksia tämän kammottavan vaarallisen kultin takia. Ei, en todellakaan näe tässä uskossa mitään huonoa. Maalliset päämäärät olen aina oivaltanut tilapäisiksi ja virheellisiksi, joten yhteisö on unelmieni täyttymys. Materialismista osaan nimetä kymmenittäin huonoja puolia, mutta kaiken henkisen (ikuisen) näen kauniina, puhtaana ja täydellisenä, kuten pitääkin. Tunnustan tämän tosiasian arkailematta. Mikset sinäkin?

• junttikrishna

Junttimuslimilla on palstallaan mielenkiintoinen - siis täysin ulkopuolinen arvio - miksi krishnalaisuus meni harhaan. Länismainen ihminen ei ole nuoruudestaan saakka oppinut samanlaista uskonnonharjoituksen määrää kuin brahmiini-hindut. Otsikostaan (HUUMEHÖRHÖILYÄ JA HARE KRISHNAN MANTROJA) huolimatta jutussa on muutama mielenkiintoinen analyysi.

http://sunnapolku.com/junttimuslimi/

• Param Gati Swami

Ei löytänyt OK virheitä lahkostaan. Ei kolmea, ei kahta, ei ensimmäistäkään. Yhteisö on jopa hänen unelmiensa täyttymys. Jos jotain moskaa nyt olisi ihan sattumalta päässyt luikertelemaan hänen Eedeniinsä, niin sekin on jo korjattu, ja siksi heitä ei voi edes lahkoksi kutsua. Näin kulki hänen epistolansa. Autuasta kerrassaan. Ainoa mahdollinen johtopäätös on, että OK ei asu tällä planeetalla. Tai sitten hän on armoton kauppamies, joka yrittää kiäntää ja viäntää kaiken parhain päin, oli mikä oli, tuli mikä tuli. Tärkeintä on syntyneet kaupat, hyvät sellaiset, ei kohtuus ja asioiden näkeminen, tässä tapauksessa myyntitavaran, näkeminen sellaisena ja sen arvoisena kuin se on.

Krishna-liike on samanlainen uskonvarainen uskonlahko kuin suurin osa muistakin uskonvaraisista uskonlahkoista. Ei juuri sen huonompi jos ei parempikaan. Se ei ole paljon se. Minkä arvoinen? Ei ainakaan sen arvoinen, että jaksaisin vaahdota sen erinomaisuudesta laput silmillä ja korvatulpat korvissa.

• Anonyymi

Krishnaliikkeellä on pieni, epämukava ja aika ruma temppeli Malmilla. Moni ei siellä viihdy.
      Guruja on usein haukuttu kansainvälisesti gestapoiksi ja liikkeen temppelipresidentit heidän p*****n nuolijoiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4024
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      3056
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      389
      2179
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1919
    5. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1871
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1747
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1629
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1387
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1240
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1201
    Aihe