♥ ~ ,,’’,, o ,,’’,, o ,,’’,, ~ ♥
Hän kantoi
kolhiintuneitten
tinatuoppien muistoja
kun olisi voinut
nummien tuulia syleillä
Taas kerran
askelten takana
aamun ainoat
valkoiset liikkeet
Lukemattomat askeleet
vihreää ruohoa
kaataa jälleen
Ja jaloissa
kengät valittaa
Sydän kuin
kirjanlehdet tuulessa -
Ei laskenut
kättään ja lukenut -
-vaikertaa-
Niin paljon
olisi ollut
Joka hetkelle
jotain hyvää - -
Olisi sydän lausunut
♥ ~ ,,’’,, o ,,’’,, o ,,’’,, ~ ♥
http://lh6.ggpht.com/_R0Dj0Z_UqP4/SbtdxoCUIcI/AAAAAAAAAUE/VAPNGH6qi5E/IMG_3744.jpg
*JOKA HETKELLE JOTAIN HYVÄÄ*
16
395
Vastaukset
- padme_amidala
galleriassa kävistessäni piipahdin täällä runopalstalla kiireissäni. Yhtäkkiä täällä mulla maisema sumuuntui, niin paljon liikutuin runosi tunnelmasta. Kiitoksia ihanasta lukuhetkestä : )
Tää kohta *niisk*
"Niin paljon
olisi ollut
Joka hetkelle
jotain hyvää - -"- *MURUKULTA*
Piristävää ja tosi mukavaa kuulla sinusta täällä! :)
Minun maailmani kirkastuu sanoistasi! Tuon minkä nostat, on oikeestaan se, mikä halusin kirjoittaa,
joka itsestäkin tuntui hyvältä tuoda esille ja luettavaksi. Niin valmiina ja rauhallisesti se kynästä tuli.
'suru soittaa mustin koskettimin, vaikka vahingossa valkoista koskettikin,,,' tämä Eppujen tulee mieleen.
mutt,,Täällä sivulla on padmen mentävä aukko, joka ammottaa tyhjyttään ja odottaa, että paikkaisit sen! Persoonallista otettasi odotellessa, jookosta ;)) iloinen kiitos ja mukvaa aurinkoista pvää vikuttaa Murukulta! :)
- Miekko
Elämätön elämä, hukatut mahdollisuudet, käyttämättä jääneet tilaisuudet. Aamubussissa olimme kuin rangaistussiirtolaan matkalla. Kaamea on kohtalomme. Aloitin pienellä hymyllä. Aion rikkoa tätä valittavaa valkeaa syventämällä hymyni astetta aamu aamulta. Syötän hangonkeksiä hangoitteleville.
Hyvä runo, kiitos. Jätti sopivasti aukkokohtia, herätti mielikuvia, jätti tulkinnanvaraa:)
Linkkisi ei vaan toiminut:(- *MURUKULTA*
Runo näitä yönlapsia, jotka ajattelematta liikoja, kulkee eteenpäin, luottaen, että polut joita eteen tulee, ovat niitä oikeita. Tämän runon askeleet on raskaat ja yksinäiset - kuten aloitat - 'Elämätön elämä, hukatut mahdollisuudet, käyttämättä jääneet tilaisuudet' --
Hienoa että nautit aukoista, hetken pähkäilin, kirjoittiko yö niitä liikaa, ilmeisesti ei, sait ns. kiinni juonesta :)
Kiitos, sinulle, Miekko, hienosta ja hyvää mieltä tuottavasta palautteestasi! :)
- kaaru
Jo alkuteksti vei mennessään eli en voi sanoa mikä erityisesti "jysäytti" tässä runossa. Tämä on ehjä runo loppumetreille ja miun maun mukainen:)
- *MURUKULTA*
'Tinatuoppi' oli se, mistä runo sai sytykkeen lähteä kulkemaan. Vanha, kulunut, kolhiintunutkin,
Päällä kansi ja kannessa lipare, josta sitä nostaa - uudelleen ja uudelleen,,,
Hetket, tunteet, aika, yksinäisyys, suru, sydän, jota rakkaus painaa..eikä mitenkään enää saa elämästä kiinni..
Niin,,, sieltä syvämen sylistä tämä lähti,,,
Vaan otetaampa ettei jää myöhäseen, kiitokseksi sinulle nimittäin pvä kohvit ja piirakat naiseen, vai mittee! :) nammm,,,,,
- täti omenahillo
ei ole ystävällä tietoa
kuinka paljon matkakumppanin
saviset saappaat saattavatkaan painaa
ei näe naapuri kuin kulissin
jota epätoivonvimmalla pönkitetään
ja kylmän maalin alle
jätetty rosoinen maalipinta
hilseilee ajan kanssa
laudan pinnalta pois
niin paljon hyvää
jota ei osattu käyttää
ja paluutie on jo lumenpeitossa- *MURUKULTA*
Puren kynsiä ja toivon ettei minun tarvitse vastata runolla..
Tuo on niin hieno palauteruno, etten osaisi millään!
Vaan tunnelma on samasta puusta veistetty
ja siten runot, kuin sisarukset, toisiaan ymmärtää.
Kiitss, että sain näin upean palautteen ja mageeta ja ubeeta,
klongsauttaa 'klongs', syysiltaa täti omenahillo! :)
- Kalle K.
Kun minä nyt ulos....eikun tulostuskonneen tekemästä
lappusesta luin runnoos....niin siinähän on ilimiseleviä
yhtymäkohtia meijjän touhuihin metässä....
Katos kun myökii näetä kolohiintunneita tuoppia kannettiin
piiloon eilen illalla kun tuo meijjän Helmutti vainus että
vallesmanni on tulossa....
Ja siinnä juostessa alako minun kenkät valittoo kun pohja irtos...
ja niin paljon olis ollut puelvalamista nektaria joka hetkelle hyvvee
niinku oot runossaas kirjottannu...
Mutta myö kiitetään tuas runosta ja eikun hyvvee illanjatkoo...- 'MURUKULTA*
Jaaha! Meill oh mehtässä nuotopiiri...niipä nii! Tuhannen hunsvotit, vieläkö se jatkuu?
Eekö se ollunna puhe jotta elokuu ja siitä poikki?
Se oh sorsa aika ja joko se kohta hirvittää ja - - - Vaa eppä tiiä, kuule asseesta seittemäntee.
Tuoll miun kummitytön talon liki nurkall oll käynnä karhu! Semmon elävä.
Ja kuule, Kalle, ku mie siellä samosin jok aika sitten niit kanervii ja muit yrttilöite peräss, sei muistat,
ja kuule, voe ku nyt uattelloo, jotta entä jos ois tullunna ohto vastaan!
Oisko kuule vain Murukullast jäänynnä muru vuaan jälelle..
Eekö ne elläimet vois pittee siellä elläintarhassa, nii ee tarvihteis säikkyy raahalliset immeiset turhii!
Ainoo turvallinen marjapaikka alakee olla ossuuskaupan pakasteallas..
Nii ja kuule! Siitäpä tulkii...Huomenna seill kaupas onkii erikoistarjous kuulemma kaik pakasteruuat.
Ossuuskaupan tyttö soitti, jotta se Eero kait oll kuulemma vetässy johon pakastealtaasta pois sillä kepillään,
viimenen asiakas ku oli kuulemma ollunna ja kaik oll alakanna sullaan ja vess vain oll lainehtinna lattiall.
Vaan ilta se oh hiipinnä ja nyt mie kiittelen sinnuu käännist ja jotta että runokii kelepas ;)
Vaa viell kuule, lukeeko sulla siin aparaatis, jotta: "Haluamme varmistaa, että olet ihminen, etkä roskapostirobotti" ? ... :\ Ja jotta:"Jos numerot vaikuttavat epäselviltä, oot tainna käyvä Kallen ja Pekan pakeilla"...;þ
- Into.Lento
"hän kantoi kolhiintuneitten
tinatuoppien muistoja.."
usein eletään menneisyydessä
kiinnytään vanhoihin asioihin (kaavoihin)
samalla unohdetaan elää tätä päivää
"sydän kuin kirjanlehdet tuulessa"
jotain välinpitämätöntä ?
(tuulen mukana menoa)
tämä oli inton tulkinta (ehkä vääräkin:)- *MURUKULTA*
Sydän kuin
kirjanlehdet tuulessa - "
Tarkoitin kuvaamaan lähinnä rakkaudeksi, tunteiksi, teoiksi sanoiksi - elämäksi
niin avoin, luettavissa ja - kuitenkin vain tuuli nyt riepottaa..
Sydämestä kun on ammentaa kun se oikea kohde löytyy,,,
Runossani taas se rakkaudenkohde ei ollut huomannut sitä seikkaa, :\
"Ei laskenut
kättään ja lukenut -
-vaikertaa-
Niin paljon
olisi ollut
Joka hetkelle
jotain hyvää - -
Olisi sydän lausunut"
Menneessä, kuten sanot, runoni päähenkilö kulkee ja vaikeroi mennyttä - olisi ollut...joka hetkelle jotain hyvää
Vaan tänään on uusi päivä ja mitä kaunein syysaamu onkin, oranssinhehkuinen -
Parantavan värinen, käytetään sen energia ja sanotaan - jotain hyvää!
Vaikaaaaa; Kiitos Into! :D
- Minanoita
Sydänsärkyy aiheutti vanhalle noita-akalle tää!!!
Paat postiin ny kylmät/kuumat kääreet ja tikitalistropit,
mie en muuten toivu tän runon aiheuttamist sivuvaikutuksist
ikinä:)
Wow =))))) sanon ja kinkkaan tinastetarin ääreen ja alotan
8:n tunnin savotan=)- *MURUKULTA*
Elä sie ota niin vakavasti tätä runoelämätä, tuohon syväntautiin on moni tehnä se wiimesen lentosa.
Vaa eipä silti, kiäh, kyllä minulla näitä rohtoja riittää, kiähkiäh.. ja hywää onkii, kuule!
Ny ois kuule tarjoaa niin hyvää ettei mittään määrää! Mustaa ja kuumaa, kurkkua polttavaa, sellasta,
jotta tietää juoneensa - ja kuule, revähtää silimät auki ja eikä ne mee kiinni, kuule, koko päivänä kiinni!
Juuh! Semmost on! Ooppa höveli \_/? Tos! - Eläkä kehu, minä en kestä! ;))
Minä ihailen tapaasi kirjoittaa.
Kiitos ja niiaan kohteliaasti.- *MURUKULTA*
Jäin askartelemaan tuota sanomattomuutta, se tulisi kääntää voitoksi,, käyttää ne sanat, jotka 'olisi sanonut',
vaikka vähän fiksaamalla ja käyttää ne jonnekin muualle - tuottamaan - joka päivälle jotain hyvää! :)
Kiitos Gitta palautteestasi ja kerro terveisiä järven aalloille, kun ...kalikali...pullahdat niitten sekaan! :]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa532139En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311680Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3701489Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474- 101454
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel691324- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81034- 81992
- 20969