Uuno F.Inkisen sotapäiväkirja

satukirja...

Anu Kuivalaisen dokumentissa Uuno F.Inkisen sotapäiväkirjasta ei vaan näkynyt missään mitään sodanajan sotapäiväkirjaa.

Vanha ukko oli paljon myöhemmin pannut omia satujaan paperille.Kuinka suomalaiset muka tappoivat venäläisiä sotavankeja.

Huhtiniemen kaivausten aikaankin joku vanha ukko oli muistavinaan kuinka näki itse suomalaisten heittelevän ammuttuja rintamakarkureita Huhtiniemessä hautaan.Mitään ei kuitenkaan löytynyt.

Anu Kuivalainen näytti kyllä täysin luottaneen vanhan ukon horjuvaan muistiin.

3

585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä muuta

Anu Kuivalainen on tietääkseni kova kommunisti, jonka mielestä Suomi olisi pitänyt liittää Neuvostoliittoon kuten Baltian maat.

• kuulakärkikynällä

kuulakärkikynää ei vain ollut käytössä siihen aikaan kun Anne muka piileskeli.

Päiväkirja on kirjoitettu joskus 1950 luvulla jolloin Annea ei ollut elävänä.

• Sodan kauhut

Kommentin kirjoittaja esiintyy tietäjänä, mutta antaa väärän kuvan dokumentin päähenkilöstä ja sotapäiväkirjasta. Alkuperäinen, sodan aikana kirjoitettu sotapäiväkirja on todella olemassa. Olen sen itse aikoinaan lukenut, joten mistään vanhan miehen horinoista ei tässä filmissä ole kyse.
      Tämä on faktaa.
      Dokumentti tuo hyvin esille erään suomalaisen sotilaan aidot kokemukset, kiistatta. Jokainen sodan käynyt koki ja näki sen omalla tavallaan, yhtä oikeaa totuutta Talvi- ja jatkosodassa ei ollut, oli sitten vakaumukseltaan mitä tahansa. Kaiken touhun taustalla oli ihminen omine tuntoineen ja aisteineen. Aivan kuten Inkinenkin. Yksi monista. Tämä kannaattaa muista nykypäivänäkin.
      Ns. "virallinen tieto" ei aina kerro kaikkea mitä oikeasti on tapahtunut. Siksi on hyvä tuoda myös muita totuuksia esille. Moni muu sodan käynyt mies koki samoja syyllisyystuntoja läpi elämänsä, heitä kaikkia ei vain kuunneltu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3357
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2097
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe