Miten noituus ilmenee arkipäivässä?

hecate72

En tiedä, kuuluisiko tämä tuonne wicca-osastolle, mutta koska kysymykseni koskee nimenomaan noituutta ja noitia, ehkä tämä sittenkin oikeampi osasto (kaikki noidat eivät välttämättä ole wiccoja, olen kuullut...)...

Eli kysymys nykyajan noidille: Miten noituus näkyy arkipäivässänne vai näkyykö mitenkään? Suoritatteko päivittäin joitain rituaaleja vai ainoastaan sapatteina (tai jos silloinkaan...)? Näkyykö vakaumuksenne teistä mitenkään ulospäin (esim. koristautumisessa, sisustuksessa tai pukeutumisessa...)?

1

576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harakka-tar, Alexandrialainen wicca

>Miten noituus näkyy arkipäivässänne vai näkyykö mitenkään? Suoritatteko päivittäin joitain rituaaleja vai ainoastaan sapatteina (tai jos silloinkaan...)?

Parhaiten noituus näkyy maagisessa ajattelussa. Symboleissa ja viesteissä, joita ympäristöstä havaitsee. Esimerkki: Sanoin töissä eilen "Huomenna meitä onkin näköjään töissä vuorossa kaikki paitsi ne, jotka on sairaslomalla." Tiesin tuolloin, että vain yksi ihminen on sairaslomalla. Kuitenkin sanoin asiaa ajattelematta monikon "ne". Tänään yksi työntekijä kähti kesken aamupäivän pois migreenin takia. Alitajunta aavistaa asioita, vaikka tietoinen mieli ei sitä ymmärrä. Eläimet ja puut, kaikki muutkin kasvit ja esimerkiksi kivet, voivat antaa viestejä. Kuten alitajunta. Jos huomaan olevani tänään tavallista kömpelömpi ja satutan itseäni se voi olla alitajunnan viesti "rauhoitu, jarruta, hidasta tahtia" tai "älä puhu niin paljon".

Minulla ei ole minkäänlaisia jokapäiväisiä rituaaleja lukuunottamatta aamuin/illoin hampaidenpesua. :D Käytän magiaa, kun sitä tarvitsen.

Sabatteja ja Esbatteja vietän pääasiassa covenin kanssa. Käytännössä tämä minulle mahdollistuu kerran kuukaudessa, koska matkaa kotoani tapaamispaikkaan on n. 150km. Siellä myös jaamme tietoa, opiskelemme, opetamme ja harjoitamme magiaa.

>Näkyykö vakaumuksenne teistä mitenkään ulospäin (esim. koristautumisessa, sisustuksessa tai pukeutumisessa...)?

Sisustuksessa jonkin verran. Riippuu kovin siitä, kuka on katsomassa. Tavallinen pulliainen ei ehkä käsitä, että olen koittanut ottaa mm. elementit huomioon sisustuksessa. Makuuhuoneesta löytyy wiccaa sivuava kirjahylly ja yksinkertainen vakkarialttari.

Ulospäin näytän varmaan tavalliselta perheenäidiltä vaalean polkkatukkani kanssa. Kaulassa minulla on kuitenkin useinmiten hopeinen penta tai pentagrammi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5404
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4677
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2681
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2324
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1380
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      17
      1364
    Aihe