kuolema

kummastellen

Areenassa Prisma-ohjelmassa käsitellään kuolemaa ja kuoleman prosessia sen verran kuin länsimaissa kyetään sitä käsittelemään. Voi katsoa enää 2 päivää.

http://areena.yle.fi/ohjelma/29a29a16e941b54f0f8fab1f2ed1dff3

ps. tiibetinbuddhalaisuudessa tekstejä vastaavista asioista on jo sadoilta vuosilta. Mm. delog-henkilö on sellainen, joka saattaa näyttää kuolleeelta viikon ja palata eloon kertomaan, mitä näki. Nämä on dokumentoitu. http://www.exoticindiaart.com/book/details/IDI022/

4

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niiiiii

kääntää englantia, mutta mulla ei ole aikaa ja tekstiä on tuijotettava pitkään. Se ei käy. Luin kuitenkin alun, mutta sitten silmät tulivat kipeiksi. Siinä oli helvetistäkin. En ole nähnyt helvettiä , vaikka olen kyllä ollut hereillä henkimaailmassa. Sellaista muistelisin, että siellä oli sellaisia kapseleita tai jotain munia, joissa oli nukkuvia henkiä eikä niitä saanut mennä herättelee. Oon varmaan itteki voinu olla joskus sellasessa nukkumassa.

• voi olla rannaton..."
      • moniajattelija

siitä, että olen toiminut järjestyneessä ja hyväntahtoisessa ympäristössä henkimaailmassa on. Enkä ole ainoa joilla näitä aika tavallisia kokemuksia on. Tunnen itse kaksi muuta henkilöä. Tiedän tuntemattomien ihmisten elämistä ja rakennuksia sisältä käymättä ensin niissä ja sen miten maisemat ovat muuttuneet. Todellinen maailma lopulta on sellainen kuin Raamatussa ja buddhalaisuudessa kerrotaan. Se on kaikilla tasoilla ja sinne jokainen kaipaa tietämättään. Se on ykseys. Ajattelen jotenkin siten, että molemmat maailmat ovat yhtä totta. Systeemi ja ykseys. Systeemi palvelee tarkoitusta. Se on kyllä vähän nen on aika monimutkaista, että en tiedä varmaa. Tämän maailman arvot ja käytäntö ovat pelkkää hullutusta ja siksi uskossa olevat ovat taas normaalin näkemyksen mukaan hihhuleita. Minulla oli se kokemus, että sain kurkistaa siihen ykseysolotilaan, mutta tipuin samantien entistä tyytymättömämpänä takaisin. Saatte sellaista mitä korva ei ole kuullut, silmä nähnyt eikä ...Ihmiset kulkevat kohti parempaa olotilaa. Mitään tulimerta en usko olevankaan. Se on ehkä pappien keksintöä niin kuin uskontunnustuskin. Mutta vaikka ihmisillä on henkinen ykseysolotila esimerkiksi kristityllä niin aina löytyy kapeakatseista ajattelua, koska ihminen on edelleen kuvioissa eikä tiedä. En tiedä mitä ajattelisin kuolleitten kirjasta, se ei kuulosta siltä mitä olen nähnyt. Toisaalta buddhalaiset opit ovat ihan selkeitä ja muu buddhalainen ajattelu.

• moniajattelija
        moniajattelija kirjoitti:

siitä, että olen toiminut järjestyneessä ja hyväntahtoisessa ympäristössä henkimaailmassa on. Enkä ole ainoa joilla näitä aika tavallisia kokemuksia on. Tunnen itse kaksi muuta henkilöä. Tiedän tuntemattomien ihmisten elämistä ja rakennuksia sisältä käymättä ensin niissä ja sen miten maisemat ovat muuttuneet. Todellinen maailma lopulta on sellainen kuin Raamatussa ja buddhalaisuudessa kerrotaan. Se on kaikilla tasoilla ja sinne jokainen kaipaa tietämättään. Se on ykseys. Ajattelen jotenkin siten, että molemmat maailmat ovat yhtä totta. Systeemi ja ykseys. Systeemi palvelee tarkoitusta. Se on kyllä vähän nen on aika monimutkaista, että en tiedä varmaa. Tämän maailman arvot ja käytäntö ovat pelkkää hullutusta ja siksi uskossa olevat ovat taas normaalin näkemyksen mukaan hihhuleita. Minulla oli se kokemus, että sain kurkistaa siihen ykseysolotilaan, mutta tipuin samantien entistä tyytymättömämpänä takaisin. Saatte sellaista mitä korva ei ole kuullut, silmä nähnyt eikä ...Ihmiset kulkevat kohti parempaa olotilaa. Mitään tulimerta en usko olevankaan. Se on ehkä pappien keksintöä niin kuin uskontunnustuskin. Mutta vaikka ihmisillä on henkinen ykseysolotila esimerkiksi kristityllä niin aina löytyy kapeakatseista ajattelua, koska ihminen on edelleen kuvioissa eikä tiedä. En tiedä mitä ajattelisin kuolleitten kirjasta, se ei kuulosta siltä mitä olen nähnyt. Toisaalta buddhalaiset opit ovat ihan selkeitä ja muu buddhalainen ajattelu.

onkohan se alunperin positiivinen kuva ykseydestä? Pyhä tuli oli zarathusthralaisillakin. Rakkauden tulimeri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      28
      5702
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      33
      5100
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2924
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2414
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2098
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2048
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      28
      1730
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1579
    Aihe