Pohdintaa sinkkuudesta ym.

"ikisinkku"

Siis on kyllä kumma, miten ihmiset miettii näillä keskustelupalstoilla vaan iskemisiä, kuinka pukeutua herättääkseen mielenkiinnon, kamppailevat alemmuuskomplesseissaan kun "eivät vastaa nykyajan vaatimuksia" ja erityisesti tällä palstalla miehet morkkaavat naisia/jotkut morkkaa itteesä. Itse sanosin näin, et alottakaa hyvät ihmiset elämänne ns. puhtaalta pöydältä ja katsokaa ihmisiä uudella syvemmällä tavalla ja olkaa häpeilemättä aito oma itsenne niin eiköhän ala elämäkin luistaa paremmin. Esim. baarissa kannattaa olla "tuntosarvet" pystyssä ja tsiigailla rauhassa erilaisia ihmisiä. Omaa ihmistuntemustaan voi taatusti sen verran kehittää, et oppii erottamaan semmoset kelle kannattaa juttusille mennä ja kelle ei. Kyllä ihmisen olemus, kehonkieli ja baareissa kännitila kertoo jotain. Ja jos jonkun kanssa ei hetken jutustellessa yksinkertasesti synkkaa niin se ei oo sua varten, joten siitä on vaan jatkettava seuraavaan. Eikä kannata parien pakkien perusteella yleistää, et koko vastakkainen sukupuoli on samaa kuraa. Ihan jo positiivisella ajattelumallilla vetää puoleensa taatusti samanhenkisiä ihmisiä ja positiivisia asioita elämäänsä. Ja niillä muutamilla tylyillä pakeilla ei kannata menettää uskoaan, koska ne on vaan vielä niin kypsymättömiä ja ajattelemattomia tyyppejä, joilla on paljon opittavaa. Kyllä se sielunkumppani varmasti tulee jossain elämänvaiheessa vastaan, kun ei tyydy vaan semmoseen "ihan kivaan hengailuun" jonkun kanssa vaan oikeesti haluaa löytää tosi rakkauden toisen samanhenkisen ihmisen kanssa. Eli tarkoitan ettei tyydy tunnetasolla liian vähään vaikka joillekin se jopa vuosia kestävä yksinoleminen onkin niin pirun vaikeeta. Itse ainakin ajattelen näin, et oon mieluummin yksin kuin harrastan kuluttavia yhdenillan juttuja, epämääräsiä säätöjä tai ahdistun ja kyynistyn huonossa parisuhteessa. Tosin kyllä tää sinkkuilukin valitettavasti tuppaa tekee kyyniseks ja läheisyyden ym. puutteiseks, mut ihan silkastaan oikeesta asennoitumisestahan se on kiinni ja pitääpähän ainakin meikäläisen aktiivisena. Vähän ihmetyttääkin miten täällä miehet kertoo naisten olevan kauheen passiivisia, ja että heidän tarviis tehä kaikki alotteet. Itte taas oon tässä pienen ikäni aikana ikisinkkuillessa kokenu asian päinvastasesti. Miehiä on tullu paljonkin treffailtua ja baarissa tavattua, mut harvemmin on pystyny arvaamaan onko mies kiinnostunu vai ei. Tuntuu, et kaiken muunkin vähänkin syvemmän luotaeksen toisen elämästä saa pihtien kanssa kiskoo. Itte oon aika avoin ja pystyn oikeestaan puhumaan kaikesta eli suhtaudun suht luonnollisesti esim. moniin joidenkin mielestä jopa hävettäviin ja perversseihin asioihin, niin ihmetyttää tommonen järjetön estyneisyys, turha hienostelu ja aloitekyvyttömyys viedä tuttavuutta eteenpäin, jos oikeesti kiinnostaa. Ihmiset miettii ehkä vähän liikaakin sitä miten hyvän kuvan antavat ittestään ja ovatko kelvollisia, joten siinä vaiheessa menee monilla jo pupu pöksyyn. Nyt vaan itseluottamusta ja aktiivisuutta enempi kehiin niin eiköhän ala tuottaa tulosta! Kyllä se jo pelkkä terve itseluottamus kaunistaa ketä tahansa ja tekee helpommin lähestyttäväks. Itte oon jo suht hyvin päässy oikealle tielle tässä parisuhteen haussa, mut edelleen on se oma sielunkumppani vielä löytymättä, joka ymmärtäisi meikäläisen "omituista" sielunmaailmaa. Toki tosi hienoja ihmisiä oon baareissakin tavannu ja saanu uusia ystäviä, joten plussaa sekin kuin jäädä tyhjin käsin. Ja ulkonäköpuolesta vielä sen verran, et miehiä pörrää paljonkin ympärillä ja ihan ruokakaupassakin jotkut miehet tuijottavat pitkään kiinnostuneina, vaikka en vastaakaan mitään perinteisiä kauneusihanteita vaan oon kuulema enemmänkin persoonallisen kaunis ja muutenkin kuulema sisäistä kauneutta löytyy rutosti=) Eli ei se ulkonäkö ja hyvä luonne aina automaattisesti sitä kumppania tuo, se on täysin harhaluulo! Todisteena myös muut tosi kauniit ja symppikset ikisinkkuilija-kaverini ja tutut. Itte kun ainakin oon sen verran "vaativa", et haluan löytää aitoa rakkautta ja semmosen tietynlaisen henkisen yhteyden. Tsemppiä kaikille muille kohtalotovereille ja pidetään lippu korkeella!

6

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtuu kiva tyyppi

Olipas virkistävän mukavan hyväitsetuntoinen kirjoitus!
      Oon itte miettinyt kanssa tuota ihmisten kauheeta "kelpaamisen" tarvetta. Siis molempiin suuntiinhan se luo vaan paineita, kelpaako tuo, kelpaanko minä. Onko sitä ja tätä ja tota. Sitten kirotaan pinnallisuutta ja vaatimuksia: kuitenkin itse pidetään niitä yllä.

Sinkkuna voi olla myös kivaa ja elää ihan täysipainoista elämää. Parisuhde on kiva, jos se on kiva. Monesti täälläkin tunnutaan unohtavan, että yksin voi olla myös parisuhteessa, ettei parisuhde täytä kaikkia tyhjyyden koloja ja tee elämää ehjäksi jälleen: jokaisen on ehjättävä itse itsensä! Kuitenkin on hankittava myös oma elämä, miksei sitä tekisi joka tapauksessa? Se, että joskus on mennyt huonosti, ei tarkoita, että aina täytyisi mennä. Se, että joskus menee hyvin ja on taivaissa, ei jatku koskaan ikuisesti. Näin se on ja näin se tulee olemaan. Taivaisiin pääsee joskus, jos jaksaa yrittää ja sieltä tulee väistämättäkin alas, yritti tai ei.

Mutta parisuhdetta ei saa pakottamalla, pakkomielteillä, vänkäämällä tai katselemalla koko ajan väärään suuntaan. Aika harvoin katkeruudellakaan tai vihaamalla niitä, ketä epätoivon vimmalla yrittää iskeä... Ja jokainen saattaa lyödä kirveensä kiveen, montakin kertaa. Pettymyksiä tulee, ne kuuluu elämään. Jotkut löytää sielun kumppaninsa 2kymppisenä, jotkut 4kymppisenä, ja sellaista elämä on.

Mutta kuten sanottua, elämä voi silti olla kivaa. Ihmisten kanssa juttelua, harrastuksia ja hauskan pitoa ilman paineita, työtä ja opiskelua, ja kaikkea muuta.
      Joten eikun elämään vaan, kyllä se siitä, ja niitä taivas-päiviä voi sinkkunakin olla. (Ja tottakai on niitä kurjiakin)
      Tsemppiä myös sulle ja kaikille, ollaan kaikkia kohtuu kivoja, niin kaikilla on kohtuu kivaa :D

• Ujoilija

No jos sinä itse olet rohkea, avoin ja aloitekykyinen, niin et sinä varmaan osaa edes ajatella asiaa sellaisen ihmisen kannalta joka ei sellainen luonnostaan ole.

Katsos kun ihmiset ovat luonteeltaan erilaisia. Toisen vaan ovat ujompia tai arempia, eikä sitä omaa perusluonnetta muuteta niin että "Päätämpä nyt olla rohkea ja puhelias". Jos se noin onnistuisi, niin luuletko että niin moni ihminen edelleen olisi ujo ja hiljainen? Suurin osa ihmisistähän ei pidä hiljaisista tai ujoista, vaan heidät jätetään usein porukan ulkopuolelle, tai pidetään omituisina tai jopa ylimielisinä. Miksi kukaan sellainen vapaaehtoisesti olisi, jos voisi tuosta vaan muuttua rohkeammaksi ja puheliaammaksi?

Kyllä sinä varmaan ihan hyvää tarkoitat, mutta on niin helppo neuvoa toisille että "Olet vaan rohkea/puhelias/avoin", jos itse on aina ollut sellainen. Se on vähän vaikeampaa sellaiselle joka ei sellainen ole.

• Hyvin menee :)

Kylläpäs oli hyvää tekstiä aloitus, ei oikeastaan enää mitään lisättävää :) Ja ujoilijalle sen verran että ehkä sinunkin kumppanisi on sitten ujo, kyllä täällä maailmassa riittä kumppaneita kaikille kun vain jaksaa odottaa eikä väen väkisin etsi. Eräs erittäin hyvä ystäväni on kanssa tosi ujo mutta kun häneen tutustuu niin aivan loisto tyyppi, monet vaan jättää hänet monesti huomioimatta kun hän on ujo, nooh hän törmäsi sitten kerran baarissa (missä hän kävi harvoin ja nykyään harvemmin :) sielunkumppaniin ja he sopivat treffit seuraavalle päivälle, tästä alkoi heidän yhteiselo jota on kestäny jo/vasta 2-vuotta. Hän oli aiemmin tosi kyyninen ja sanoi ettei kukaan häntä huoli mut niin se vaan löyty :)
        Ei väkisin kumppania löydä. Epätoivoiset löytää toisensa ja sitä rataa. Itsekkin olen muutaman kerran seurustellut, nyt olen ollut tarkoituksellisesti 2-vuotta sinkkuna koska en tyydy enää siihen ihan ok fiilikseen vaan odotan jotain suurempaa, jos sitä ei löydy niin sille ei sit voi mitään :) Nauttikaa hyvät ihmiset elämästä niin elämä tarjoo nautintoo myös teille :D

• maalaiskaupunkilaishybridi

Kaupunkilaiset sinkut vaan osaa luonnostaan käännellä ja väännellä ihmissuhteet sille mallille, että lopulta kukaan ei edes tiedä onko kenenkään kanssa ja jos on, niin miksi juuri hänen kanssaan. Sitten kun soppaan vielä lisätään tyyppilliset metroseksuaaliset ihmiset niin seksuaalinen suuntautuminenkin on aivan hakusessa ja lopuksi ollaan siinä pisteessä että ei tiedetä ollenkaan mitä halutaan. Siitä seuraa, että ajaudutaan sänkyhommiin useiden täysin tuntemattomien ihmisten kanssa, joka sitten pilaa sitä seuraavat hyvät seurustelusuhteet, koska tulevat seurustelukumppanit koostuvat näistä samoista monimutkaisesti ajattelevista ihmisistä. Lopuksi on lisättävä, että ns. yksinkertaisesti ihmissuhteita ajattelevana ihmisenä nauttisin hyvinkin erilaisten naisten seurasta jos he suinkin olisivat minua kohtaan lämpimiä. Eli siis hyvinkin kokeneet/kokemattomat käyvät. Elämääni on kuulunut pullukkaa, laihaa ja kaikennäköistä naista ja hyviä ovat olleet kaikki! Nyt on vaan taas tämä sinkkuvaihde päällä.

• Lord_Boredom

Jälleen kerran olen pohjimmiltani samaa mieltä aloittajan kanssa. Sinkkudiskurssissa "sinkku" usein mielletään samanlaiseksi leimaksi kuin "työtön". Kumpikin ovat osoituksia siitä, että on epäonnistunut jossain, vaikka tosiasiassa asiaan on saattanut vaikuttaa monikin hallitsemattomissa oleva seikka, ja kummassakin tilassa on kyllä mahdollista elää antoisaa elämää. Sinkkuna on mahdollisuuksia, työttömänä aikaa.

Minustakin kuitenkin vaikuttaa, ettet kykene, tai et ole ainakaan toistaiseksi nähnyt tilannetta ikuisen sinkun (vrt. pitkäaikaistyötön) näkökulmasta. Kirjoitathan itsekin, että olet "treffaillut" ja "tavannut baarissa" miehiä. Olet nainen, ja hyödyt tapakulttuurimme miehille sanelemasta velvollisuudesta hoitaa aloitteet. Vaikka et sielunkumppaniasi olisikaan löytänyt, on tämä luultavammin tarjonnut sinulle mahdollisuuksia tuohon treffailuun ja tapailuun. Ujoilla miehillä tilanne on astetta huonompi etenkin, jos he eivät muuten kiinnitä erityistä huomiota jollain ulkoisella piirteellään - ujona kun niitä sisäisiäkään ei pysty esittelemään. Lopputulema on se, että me emme koskaan pääse treffailemaan ja tapailemaan naisia, etsimään sielunkumppania. Joka päivä ohitamme satoja naisia, emmekä yhteenkään saa kontaktia. Kun menemme baariin, voimme yrittää pitää tuntosarvia pystyssä, mutta mitään emme pysty tekemään kuin syventymään tuopin ja oluen optisiin ominaisuuksiin. Jos olemmekin jossain "seuranhakubaarissa", niin olemme sielläkin vähän tuuliajolla, ja ahdistumme lopulta. Minäkin olin viime viikonloppuna eräissä juhlissa, jotka järjestettiin eräässä isossa paikassa. Paikalla oli selvä naisenemmistö, osa ehkä sinkkujakin. Vietin illan mieskavereideni kanssa, ja lopulta ahdistuneena paikan hengestä jouduin alkuillasta vetäytymään kotiin säälimään ja sättimään itseäni siitä, kun en pysty rentoutumaan ja eläytymään tilaisuuden vaatimaan tunnetilaan. Ei se ihme ole, jos kukaan nainen ei kiinnostu, tai edes voi kiinnostua.

Loppujen lopuksi kyse on siitä, että meillä kaikilla on omat luonteenpiirteemme, ja vaikka minä uskonkin että niitä pystyy muuttamaan, on muutos hidasta ja vaatisi kovinkin aktiivista otetta ja silti on vaarana se, että muutos on vain näennäistä, ja heti kun tulee pienikin takaisku, taantuvat ne piirteet takaisin siihen huonouteen, josta lähdettiin liikkeelle. Itse kuitenkin aion taas yrittää - vuoden päästä on jo seuraava mahdollisuus käydä juhlimassa ihmisten kanssa.

• >Kirjoitus mielestäni kertoo ns. "erilaisesta nuoresta" ,joka ei kulje massan mukana kriteeriensä suhteen.
      >Ittellä jo 29v. ikää, eikä muksuja ja oon kyllästyny noihin tiettyihin pikakäynteihin.
      >Siis minähän olen jo suvun piirissä perinteinen "vanhapoika" ,mielelläni annan toisten harrastaa pikku keskustelua ja heitän lisää löylyä kiukaalle=)

Kuitenkin ,joskus tässä oli muistaaksein trendikästä olla sinkku , täytyy sanoo kuitenkin laadukkaan suhteen löytyessä heittäisin mettään trendit.
      >Pidän tota myös tärkeenä siis sisäpinta ihmisessä ja ulkokuori. Oon kattellu , kun kumppani valitaan naama pohjalta. En ymmärrä. Siis ihminen löydetään ja jatkuvasti joku mättää, mutta täytyy väkisin pitää kasassa ulkonäön perusteella=)

>Taidan olla fantasioihin takertunu,kun aattelen " kai se ihana ihminen jossain vaiheessa vastaan tulee, hävittää sillon tällön vaivaavat hellyyden kivut ja korjaa ressun pois"
      >Tosin saduissaha se noin tapahtu=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4953
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      672
      4188
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1461
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1164
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94