Teen Java-sovellusta NetBeansin Matissella. Lomakkeen kaikki komponentit (buttonit, taulukko, tabbedpane jne) näkyvät vallan mainiosti isommalla näytöllä, mutta pienemmällä osa jää näkymättömiin, mukaanlukien ne buttonit, josta ohjelman toiminnallisuus pitäisi laukaista. Siinäpä vasta käytettävyyshaitta! Miten saisin skaalattua komponentit niin, että kaikki näkyisivät kulloinkin käytössä olevan ruudun koosta huolimatta? Olen koettanut konffata lomaketta packilla ja dimensio-olion arvoilla, mutta niillä ei ole vaikutusta komponentteihin. Kyse ei myöskään ole niinkään koon säätämisestä, vaan nimenomaan skaalauksesta.
Ei mahu ruutuu!
3
427
Vastaukset
- foobarfoo
En tiedä mitä layout manageria käytät mut tämän pitäisi tehdä mitä haluat http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/layout/spring.html
- Dangera
Mulla on ollu käytössä ihan tuo Free Design, millä pudottelin komponentteja lomakkeelle vapaasti.
- Toteuta
Dangera kirjoitti:
Mulla on ollu käytössä ihan tuo Free Design, millä pudottelin komponentteja lomakkeelle vapaasti.
Kirjoita sitä lähdekoodia nii opit ja kysymykseesi että, aseta niitä paneeleitas vaikka JScrollPane:nen näkymäksi. Vaikkapa JScrollPane(näkymä, JScrollPane.VERTICAL_SCROLLBAR_NEVER, JScrollPane.HORIZONTAL_SCROLLBAR_NEVER), tai / ja koko tsydeemi JScrollPane(näkymä, JScrollPane.VERTICAL_SCROLLBAR_AS_NEEDED, JScrollPane.HORIZONTAL_SCROLLBAR_NEVER)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396895
- 323888
- 453270
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372082
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482037- 371952