Tulin aikani kuluksi vilkaisseeksi tuota Puolustusvoimien sivun Jalkaväen kalustoesittely ja ajattelin kysyä, että saako siellä armeijassa itse päättää, mitä asetta käyttää, esim. RK62:en ja RK95:en väliltä?
Vai lyödäänkö siellä harjoituksissa vaan ase käteen, ja kerrotaan, mitä tehdä?
Määrätäänkö konekiväärimieheksi?
Entäs tarkka-ampujaksi?
Määrätänkö siellä ylipäätään aselaji?
Sanotaanko siellä, että: "Sinusta poika tulee seilori!", "Tai nyt poika pääse räjäyttämään sormensa pioneerinä."
Saako ARMEIJASSA päättää itse palvelusaseensa?
5
853
Vastaukset
- .
Siis tuota: http://www.mil.fi/maavoimat/kalustoesittely/index.dsp?level=63 Kalustoesittelyä.
- RK-mies I/09
Kutsunnoissa voi esittää toivomuksia palveluspaikasta ja aselajista, mutta tietysti niihin voidaan myös määrätä, kun joka paikkaan on tietyt kiintiöt täytettäväksi. Ensimmäiset 8 viikkoa kestävällä peruskoulutuskaudella kaikki saavat aselajista riippumatta jotakuinkin samanlaisen koulutuksen. P-kauden aikana tulee joitain haastatteluja ja listoja, joissa voi esittää toiveensa tehtävästä. Tietysti taaskaan ei ole käytännössä mahdollista, että kaikki pääsisivät toivomaansa tehtävään.
Panssarintorjunta- ja sinkomiehen tehtäviä kannattaa ainakin omien kokemuksieni perusteella välttää, koska käytännössä ne tarkoittivat sitä, että saa kantaa metsässä aina mukanaan ~10kg:n tyhjää muoviputkea.- RK-mies I/09
Rynnäkkökivääriään tuskin saa itse valita missään. Ainakin meillä oli aselajikohtaista saako 95:en vai 62:n eli jääkärit, jotka RK:n kanssa eniten touhuavat, saivat 95:en ja melkeinpä kaikilla muilla taisi olla RK62. Riippuu kuitenkin varmaan myös palveluspaikasta, mitä siellä on annettavana.
- asdfassfeaaetata
RK-mies I/09 kirjoitti:
Rynnäkkökivääriään tuskin saa itse valita missään. Ainakin meillä oli aselajikohtaista saako 95:en vai 62:n eli jääkärit, jotka RK:n kanssa eniten touhuavat, saivat 95:en ja melkeinpä kaikilla muilla taisi olla RK62. Riippuu kuitenkin varmaan myös palveluspaikasta, mitä siellä on annettavana.
"Ainakin meillä oli aselajikohtaista saako 95:en vai 62:n eli jääkärit, jotka RK:n kanssa eniten touhuavat, saivat 95:en ja melkeinpä kaikilla muilla taisi olla RK62."
Juuri tuollainen järjestely oli ainakin Kajaanissa, missä itse palvelin.
- ____________________________________________________
minkä rynkyn saat, ne on kuitenkin niin huonoja ja vanhentuneita aseita, että vastapuoli heittelee vaikka kivillä sinut hengiltä.
Muutenkin käsityksesi suomen armeijasta on lapsenomainen, mutta eiköhän se muutu kun aikanaan sinne joudut ja pääset jonkun homoalikessun maskotiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3077750Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne866041Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733581Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322087Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221936Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951921- 371736
- 611539
- 441504
En mä itke
sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja311450