Usein sanotaan, että usko pelastaa tai että jokainen pelastuu uskollaan.
Miten usko voi pelastaa? Raamattuhan sanoo:
"Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet - pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat." Jaak 2:19
Pelastaako usko?
44
440
Vastaukset
- jae82
1Joh 3:23 Tämä on hänen käskynsä: meidän tulee uskoa hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen ja rakastaa toinen toistamme, niin kuin hän on meitä käskenyt.
On vain yksi Jumala ja yksi usko joka tulee lahjaksi Jumalalta kun vastaan otamme Jeesuksen Kristuksen sydämeemme.
Syntisen rukous on rukous, jonka ihminen rukoilee Jumalalle, kun hän ymmärtää olevansa syntinen ja tarvitsevansa Pelastajaa. Syntisen rukouksen sanominen ei sinänsä saa mitään aikaan. Syntisen rukouksella on merkitystä vain, jos se aidosti kertoo siitä mitä ihminen tietää, ymmärtää ja uskoo syntisyydestään ja pelastuksen tarpeestaan.
Syntisen rukous on ensinnäkin sen ymmärtämistä, että me olemme kaikki syntisiä. Room. 3:10 julistaa: "Onhan kirjoitettu: Ei ole yhtäkään vanhurskasta." Raamattu tekee selväksi, että me olemme kaikki tehneet syntiä. Olemme kaikki syntisiä, jotka tarvitsevat armoa ja anteeksiantoa Jumalalta (Tiit. 3:5-7). Syntimme takia ansaitsemme iankaikkisen rangaistuksen (Matt. 25:46). Syntisen rukous on armahduksen pyytämistä tuomion sijaan, armon anomista vihan sijaan.
Syntisen rukouksen toinen piirre on, että tiedämme mitä Jumala on tehnyt korjatakseen kadotetun, syntisen olotilamme. Jumala tuli ihmiseksi Jeesuksen Kristuksen persoonassa (Joh. 1:1,14). Jeesus opetti meille totuuden Jumalasta ja eli täysin vanhurskaan ja synnittömän elämän (Joh. 8:46; 2 Kor. 5:21). Sitten Jeesus kuoli ristillä meidän puolestamme, kärsien rangaistuksen, jonka me olisimme ansainneet (Room. 5:8). Jeesus nousi kuolleista ja osoitti siten voittaneensa synnin, kuoleman ja helvetin (Kol. 2:15; 1 Kor. luku 15). Kaiken tämän ansiosta voimme saada syntimme anteeksi ja meille voidaan luvata iankaikkinen koti taivaassa – jos vain uskomme Jeesukseen Kristukseen. Meidän ei tarvitse tehdä muuta kuin uskoa, että Hän kuoli meidän puolestamme ja nousi kuolleista (Room. 10:9-10). Me voimme pelastua yksin armosta, yksin uskosta, yksin Jeesuksen Kristuksen kautta. Ef. 2:8 julistaa: "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."
Syntisen rukouksen sanominen on yksi tapa sanoa Jumalalle, että luotat Jeesukseen Kristukseen Pelastajanasi. Ei ole olemassa mitään taikasanoja, jotka johtaisivat pelastukseen. Vain usko Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen voi pelastaa meidät. Jos ymmärrät, että olet syntinen ja tarvitset pelastusta Jeesuksen Kristuksen kautta, voit rukoilla esimerkiksi näin: "Jumala, tiedän että olen syntinen. Tiedän, että ansaitsen rangaistuksen synneistäni. Luotan kuitenkin Jeesukseen Kristukseen Pelastajanani. Uskon, että Hänen kuolemansa ja ylösnousemuksensa ansiosta saan syntini anteeksi. Luotan Jeesukseen, yksin Jeesukseen omana Herranani ja Pelastajanani. Kiitos Herra, että pelastat minut ja annat minulle syntini anteeksi! Aamen!"Kiitos vastauksestasi. Kirjoitin kysymykseni uskovalta uskovalle. Tekstisi, jonka varmaankin hyvässä tarkoituksessa osoitit evankeloivaksi viestiksi ei-uskovalle ei ottanut kunnolla kantaa seikkaan, jonka esitin.
Viestisi otsikosta saa vaikutelman, että usko Jeesukseen on laki, jota tulee noudattaa. Lisäksi käsittelet pelastusta ikään kuin se olisi tuosta vain vastaan otettava informaatiopaketti, joka niellään. En löydä viestistäsi todellisen vuorovaikutuksen tuoksua sen enempää Jumalan kuin sinunkaan suuntaasi. Saan siitä vaikutelman, että Jumalan rakkauden vastaanottaminen on tekninen toimenpide, ja että jään yksin ratkomaan, mistä oikein on kyse.- jae82
EJKR kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Kirjoitin kysymykseni uskovalta uskovalle. Tekstisi, jonka varmaankin hyvässä tarkoituksessa osoitit evankeloivaksi viestiksi ei-uskovalle ei ottanut kunnolla kantaa seikkaan, jonka esitin.
Viestisi otsikosta saa vaikutelman, että usko Jeesukseen on laki, jota tulee noudattaa. Lisäksi käsittelet pelastusta ikään kuin se olisi tuosta vain vastaan otettava informaatiopaketti, joka niellään. En löydä viestistäsi todellisen vuorovaikutuksen tuoksua sen enempää Jumalan kuin sinunkaan suuntaasi. Saan siitä vaikutelman, että Jumalan rakkauden vastaanottaminen on tekninen toimenpide, ja että jään yksin ratkomaan, mistä oikein on kyse.Usko on lahja.Ei tekninen toimenpide.Mutta löydämme uskon kun kadumme aidosti syntejämme.
Me emme kadu ellei Jumala vedä meitä puoleensa.Kun Hän vetää tulemme synnintuntoon.
Kyllä monikin uskoo tavallaan Jumalan olemassaoloon mutta ei ole vastaan ottanut Jeesusta sydämeensä.
Saatanakin uskoo Jumalan olemassaoloon.Saatananpalvojatkaan eivät kiellä Jumalan olemassaoloa.Vaan he vapisevat Kristuksen sovintoveren edessä.Jeesuksen Kristuksen veressä on voima joka voitti kuoleman.
Kun uskomme ristintyön ja sen merkityksen vastaan ottaen tämän syntien katumuksen kaultta ja pyydämme Jeesusta sydämeemme asumaan niin saamme sen todellisen uskon lahjaksi Jumalalta.
Jumalan tahto on että etsisimme alati Hänen kasvojaan.Jeesusta Kristusta.
- ujoja herkkä
Nimenomaan pelastaa, eikä niin, että olisimme lahkojen mukaan jo pelastettuja.Apotoli puhuu pelastumisen ehdollisuudesta .
1.Korinttolaiskirje:1. Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
15:2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
Totuudesta tulee pitää kiinni, eikä vain "uskoa" Jeesuksen olleen joskus olemassa.
Jeesus on yhtä Sanansa, Evankeliumin opetusten, sanojen kanssa. Usko on opetusten vastaanottamista niin, että ne ymmärryksen kautta muuttavat meitä tuntemaan Vapahtajaamme ja Hänen tuntemisensa kautta sallien itsemme muuttua.
Apostolien teot:
2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
Efesolaiskirje:
1:17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
4:13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,Mitähän uskaltaisin sanoa, kun olet ujo ja herkkä, etten vallan järkyttäisi?
Aluksi: usko Jeesuksen historiallisuuteen ei pelasta; usko kirkon oppiin ei pelasta, usko hyviin töihin ei pelasta, usko luomiskertomukseen ei pelasta.
Pelastus näkyy tästä:
"Minun Isäni tahto on, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä;" Joh 6:40
Jeesus ei sano: "joka uskoo", vaan: "joka näkee Pojan ja uskoo häneen". Eikä tässä puhuta silmillä näkemisestä, vaan siitä, että sydämessään ymmärtää, kenestä on kyse: "Katso Jumalan Karitsa!"
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään." Joh 5:24
Tässäkään ei riitä, että uskoo. Kun ihminen sydämessään ymmärtää, että Jeesuksen kaikki teot ja sanat ovat Jumalasta, silloin hänessä syntyy usko. Tuo usko ei kuitenkaan ole ihmisestä, vaan se on usko, jonka Jeesuksen todellisen olemuksen näkeminen ihmisessä vaikuttaa (vrt. Apt 3:16)
Usko ei pelasta vaan Jeesus Kristus, joka haluaa vaikuttaa meissä uskoa ja rakkautta, pelastaa:
"Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa; ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa." 1 Tim 1:12-14
- kuolematon sielu
Siis miltä?
Tuskin kukaan omin voimin pärjäävä tarvitsee pelastumista:
"Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä." Mark 2:17- henki+ruumis=sielu
Sielu ei ole kuolematon. Vain Jumala on kuolematon. Ja vain Jeesuksen kautta saamme kuolemattomuuden.
henki+ruumis=sielu kirjoitti:
Sielu ei ole kuolematon. Vain Jumala on kuolematon. Ja vain Jeesuksen kautta saamme kuolemattomuuden.
Se, joka haluaa pelastua helvetiltä, ei pelastu helvetiltä. Se, joka haluaa pelastua siihen elämään, jonka näkee Jeesuksessa, pelastuu siihen elämään, joka on Jeesuksessa.
Pelastuminen on johonkin pelastumista ei jostain pelastumista.- lisäävaloa
EJKR kirjoitti:
Se, joka haluaa pelastua helvetiltä, ei pelastu helvetiltä. Se, joka haluaa pelastua siihen elämään, jonka näkee Jeesuksessa, pelastuu siihen elämään, joka on Jeesuksessa.
Pelastuminen on johonkin pelastumista ei jostain pelastumista.eikä tarttua johonkin kielioppisääntöön. Kun joku ei kristitty kysyy rehellisen kysymyksen: miltä pelastua? Eikö vastaus ole: helvetiltä. Mehän se jo tiedetään. Kun me pelastumme, me saamme iankaikkisen elämän. Ja miltä pelastumme, iankaikkiselta kadotukselta ja helvetiltä. Eikö tuo ole selvää kieltä? On typerää, että uskovat riitelevät täällä, kun on paljon niitä, jotka eivät tiedä näitä asioita, eikö?
- kuolematon sielu
henki+ruumis=sielu kirjoitti:
helvettiä ei ole olemassa, siis sellaista kuin perinteinen kristinusko opettaa tulijärvineen ja sarvipäineen jossa kidutaan ikuisesti.
Se on keskiaikaisten pappien keksimä suuri valhe niinkuin monet muutkin kristinuskon opit.
Tuskimpa siihen enää kukaan täyspäinen uskookaan. kuolematon sielu kirjoitti:
helvettiä ei ole olemassa, siis sellaista kuin perinteinen kristinusko opettaa tulijärvineen ja sarvipäineen jossa kidutaan ikuisesti.
Se on keskiaikaisten pappien keksimä suuri valhe niinkuin monet muutkin kristinuskon opit.
Tuskimpa siihen enää kukaan täyspäinen uskookaan.Väitteesi ovat tuulesta temmattua toiveajattelua ja Raamatun ilmoituksen vesittämistä ja inhimillistämistä. Jeesus on ilmoittanut helvetin olemassaolosta. Se, että kirkko ja monet uskovat ovat käyttäneet/kayttävät käsitettä painostaakseen ihmisiä uskomaan, on väärin, mutta ei tee helvettiä olemattomaksi.
- kuolematon sielu
EJKR kirjoitti:
Väitteesi ovat tuulesta temmattua toiveajattelua ja Raamatun ilmoituksen vesittämistä ja inhimillistämistä. Jeesus on ilmoittanut helvetin olemassaolosta. Se, että kirkko ja monet uskovat ovat käyttäneet/kayttävät käsitettä painostaakseen ihmisiä uskomaan, on väärin, mutta ei tee helvettiä olemattomaksi.
ei ole koskaan uhkaillut helvetillä.
Helvettiä ei ole olemassa. lisäävaloa kirjoitti:
eikä tarttua johonkin kielioppisääntöön. Kun joku ei kristitty kysyy rehellisen kysymyksen: miltä pelastua? Eikö vastaus ole: helvetiltä. Mehän se jo tiedetään. Kun me pelastumme, me saamme iankaikkisen elämän. Ja miltä pelastumme, iankaikkiselta kadotukselta ja helvetiltä. Eikö tuo ole selvää kieltä? On typerää, että uskovat riitelevät täällä, kun on paljon niitä, jotka eivät tiedä näitä asioita, eikö?
Kyse ei ole kielioppisäännöistä vaan koko nykykristillisyyden heikkouden ydinongelmasta. Kyse on siitä, elämmekö taivasten valtakunnassa eli tunnemmeko Jeesuksen kaikilla teillämme. Jos tämä tunteminen ontuu, meillä ei ole muille tarjottavana valoa vaan hämärää. Jos sana ei tule lihaksi, mikään sanan julistus ei ole uskottavaa. Paavalissa sana oli tullut lihaksi ja hän kirjoitti:
"Minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa." Gal 2:20
"minä tunnen hänet, johon minä uskon" 2 Tim 1:12
"Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja." 1 Kor 11:1
Juuri tämän näkökulman tähden kirjoitin avaukseni, sillä uskovien hengellisen elämän taso on Suomessa kaikesta evankeliointikrääsästä huolimatta (ja osittain siitä johtuen, sillä Kristuksessa elämisen haaste sivuutetaan keskittymällä evankeliointiin) pelottavan alhainen.
Jos haluaa pelastua, se on mahdollista vain, jos pelastuu siihen elämään, joka meille avautuu Jeesuksen seuraamisessa ja tuntemisessa.kuolematon sielu kirjoitti:
Helvettiä ei ole olemassa.Mene pois valehtelemasta.
- lisäävaloa
kuolematon sielu kirjoitti:
Tuskimpa siihen enää kukaan täyspäinen uskookaan.Ei ole mitään kiirastulta, eli sellaista paikkaa, jossa ihminen iankaikkisesta iankaikkiseen palaisi. Olisiko Jumala silloin rakkauden Jumala? Ei. Raamatussa sanotaan, että ihmiset, jotka eivät ole valinneet Jeesusta, palavat kuin oljenkorret, heistä ei jää mitään jäljelle, kun tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Pahin asia onkin se ero Jumalasta, se, ettei enää koskaan saa olla yhteydessä Jumalaan ja Hänen verrattoman Rakkautensa piirissä. Täällä maan päällä Hän antaa aurinkonsa ja rakkautensa "paistaa" kaikille. Kadotus on kadotus Jumalasta.
- Tuu Masi
kuolematon sielu kirjoitti:
Helvettiä ei ole olemassa.Ilman Kristusta ikuinen elämä kaikkine elämänhuolineen tässä maallisessa olomuodossakin olisi helvettiä.
Varsinkin jos sen olotilat olisivat nykyisenlaisen politiikan kanssa muotoutuvia ihmisten tekemiä päätelmiä. - ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
lisäävaloa kirjoitti:
Ei ole mitään kiirastulta, eli sellaista paikkaa, jossa ihminen iankaikkisesta iankaikkiseen palaisi. Olisiko Jumala silloin rakkauden Jumala? Ei. Raamatussa sanotaan, että ihmiset, jotka eivät ole valinneet Jeesusta, palavat kuin oljenkorret, heistä ei jää mitään jäljelle, kun tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Pahin asia onkin se ero Jumalasta, se, ettei enää koskaan saa olla yhteydessä Jumalaan ja Hänen verrattoman Rakkautensa piirissä. Täällä maan päällä Hän antaa aurinkonsa ja rakkautensa "paistaa" kaikille. Kadotus on kadotus Jumalasta.
ja Hän vihaa syntiä.Ja synnistä tulee rangaistus.
Synti erottaa meidät Jumalasta ja synnin ja
kuoleman vallan Hän kukisti kuolemalla meidän
syntisten puolesta. - kuolematon sielu
lisäävaloa kirjoitti:
Ei ole mitään kiirastulta, eli sellaista paikkaa, jossa ihminen iankaikkisesta iankaikkiseen palaisi. Olisiko Jumala silloin rakkauden Jumala? Ei. Raamatussa sanotaan, että ihmiset, jotka eivät ole valinneet Jeesusta, palavat kuin oljenkorret, heistä ei jää mitään jäljelle, kun tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Pahin asia onkin se ero Jumalasta, se, ettei enää koskaan saa olla yhteydessä Jumalaan ja Hänen verrattoman Rakkautensa piirissä. Täällä maan päällä Hän antaa aurinkonsa ja rakkautensa "paistaa" kaikille. Kadotus on kadotus Jumalasta.
kas kun se on sisälläni.
Ei ole mitään ulkopuolista luojajumalaa.
...mutta pelastava usko ei ole yksin." Ja sehän tarkoittaa, että pelastumisen kokemus muuttaa ihmisen siten, että kaikki muuttuu.
Alat hengailemaan Jeesuksen seurassa - itse asiassa seuraat Häntä, kyselet rukouksessa Hänen mielipidettään, johdatusta jne. Jeesuksen kosketus elämässäsi on kuin kuningas Midaksen - kaikki ei tosin muutu kullaksi, vaan kaikki mitä elämässäsi tapahtuu...Hän voi muuttaa sen parhaaksesi - olipa se sitten hyvää tai pahaa...
Ja jos elämän suunta on hakusessa, käytä kolmea merenkulustakin tuttua linjavaloa suunnan löytämikseksi: Jumalan Sanaa eli Raamattua, Pyhän Hengen todistusta sisimmässäsi sekä sillä hetkellä suotuista elämänolosuhdetta eli "tartu hetkeen" - jos nämä ei natsaa, kannattaa odotella jotain muuta sitten, mutta aina kannattaa pysytellä lähellä Jeesusta - tapahtui mitä tahansa.- Hindustania
Joka hetki Intiaan syntyy lapsia hinduille. Miljoonat ihmiset tuhansia vuosia vanhassa kulttuurissa kasvattavat lapsen hinduksi. Ovatko nuo lapset ansainneet kadotuksen?
Olisiko niin, että olet saanut sydämellesi Intian lasten auttamisen? Ei ollenkaan huono juttu, sillä siellä on paljon kurjissa oloissa eläviä orpolapsia sekä leskiä, joita kohdellaan kuin lokaa. He todella tarvitsevat auttavaa kättä. Jos et vielä ole löytänyt sopivaa kanavaa ojentaaksesi auttavan kätesi, kannattaa tutustua ja lähteä mukaan One Way Missionin toimintaan Intiassa.
- lisäävaloa
tuomitaan heidän omantuntonsa perusteella.
Room. 2:14-16
14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan. - lisäävaloa
EJKR kirjoitti:
Olisiko niin, että olet saanut sydämellesi Intian lasten auttamisen? Ei ollenkaan huono juttu, sillä siellä on paljon kurjissa oloissa eläviä orpolapsia sekä leskiä, joita kohdellaan kuin lokaa. He todella tarvitsevat auttavaa kättä. Jos et vielä ole löytänyt sopivaa kanavaa ojentaaksesi auttavan kätesi, kannattaa tutustua ja lähteä mukaan One Way Missionin toimintaan Intiassa.
Minua kiinnostaa.
lisäävaloa kirjoitti:
Minua kiinnostaa.
One Way Mission on itsenäinen evankelioiva ja vaikeista elämänolosuhteista tulevia ihmisiä auttava järjestö. Se sai alkunsa Perjantai Kristukselle kampanjasta -80 luvulla. Sen keskeisenä toimijana on alusta lähtien ollut Tapani Suonto, joka toimii nykyään toiminnanjohtajana.
Järjestön toiminta on laajentunut nopesti moniin maihin. Tunnen läheisesti ihmisen, joka kävi Intiassa OWM:n järjestämällä matkalla heidän toimintakeskuksessaan. Olosuhteet ovat sellaiset, että on sydäntäsärkevän hyvältä tuntuvaa, että apua voi tarjota. Henkilökohtaisesti pidän One Way Missionia niin opillisesti kuin käytännön toiminnaltaankin parhaana esimerkkinä järjestäytyneestä kristillisestä toiminnasta Suomessa. Jos Jumala johtaa, harkitsen itse toimintaan mukaan menemistä. Katso:
http://www.onewaymission.fi/
- TTE
Jos uskoo Jumalaan ja Jeesukseen ja Heidän asettamaan Lakia niin ei ole syntinen! Jeesus sovitti syntiin pakotettujen synnit. Jeesus ei sovittanut kaikkien kaikkia syntejä, jos Jeesus olis kaikki synnit sovittanut niin Jeesuksen ei olis tarvinnut Jumalan Moosekselle antamaa Lakia vahvistaa.
Kristinusko, luterilaisuuskin on saatanaa jumalanaan palveleva omia syyttömiä uskovaisia, pikku lapsiakin tappanut rikollis järjestö.
Näin ollen en selvää, että pelastuakseen meidän ei tule palvella harhauttajan herraa jumalana.Kiitos vastauksesta. Näkemyksesi poikkeavat kovasti Raamatun ilmoituksesta. Syntiin pakotettujen käsite on Raamatulle tuntematon. Raamatun Jeesus sovitti kaikkien ihmisten kaikki synnit.
- pelastus Jeesuksessa
vain usko Jeesukseen pelastaa:
Joh. 3:16
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Kristuksen tunnustaminen:
Matt. 10:32-33
32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
Uskon kuuliaisuus:
Joh. 3:36
Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.
Joh. 7:17
Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
Joh. 9:31
Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee.On oleellisen tärkeää nähdä Jeesus sellaisena, kuin hänet evankeliumeissa esitetään. Jos Jeesuksesta tehdään jotain muuta, kuin se, mitä hänestä on ilmoitettu Raamatussa, katse siirtyy vääriin seikkoihin ja pelastuksen mahdollisuus ohenee ohenemistaan.
- kuolematon sielu
EJKR kirjoitti:
On oleellisen tärkeää nähdä Jeesus sellaisena, kuin hänet evankeliumeissa esitetään. Jos Jeesuksesta tehdään jotain muuta, kuin se, mitä hänestä on ilmoitettu Raamatussa, katse siirtyy vääriin seikkoihin ja pelastuksen mahdollisuus ohenee ohenemistaan.
Mitään pelastus-sanomaa ei tarvita.
- kuolematon sielu
EJKR kirjoitti:
täällä valehtelemassa.
te kiihkouskovaiset olette niin tosikkoja...
ja voithan todistaa että valehtelen. kuolematon sielu kirjoitti:
te kiihkouskovaiset olette niin tosikkoja...
ja voithan todistaa että valehtelen.Kiihko sanaa minuun tuskin liitäisit, jos tapaisit, mutta tässä yhteydessä, kun kyse on aloittamastani keskustelusta, katson olevani vastuussa, että osoitan kaapin paikan. Eli et taida saada aikaan minussa kiusaantumista.
Kiihkeydestä puheen olleen: Jumala, joka on ilmoittanut itsensä Raamatussa, ei näytä olevan kiinnostunut hälläväliä tyypeistä vaan niistä, joilla on kiihkeä kaipaus rakkaussuhteeseen Hänen kanssaan.
Todistelusta vain sen verran, että Raamatusta ei löydy esittämiäsi näkökulmia eivätkä ne ole Raamatun kokonaissanoman mukaisia.- kuolematon sielu
EJKR kirjoitti:
Kiihko sanaa minuun tuskin liitäisit, jos tapaisit, mutta tässä yhteydessä, kun kyse on aloittamastani keskustelusta, katson olevani vastuussa, että osoitan kaapin paikan. Eli et taida saada aikaan minussa kiusaantumista.
Kiihkeydestä puheen olleen: Jumala, joka on ilmoittanut itsensä Raamatussa, ei näytä olevan kiinnostunut hälläväliä tyypeistä vaan niistä, joilla on kiihkeä kaipaus rakkaussuhteeseen Hänen kanssaan.
Todistelusta vain sen verran, että Raamatusta ei löydy esittämiäsi näkökulmia eivätkä ne ole Raamatun kokonaissanoman mukaisia.vaan opettele sen esoteerinen puoli.
Tutustu Pekka Ervastin teksteihin.
Vielä:
opettele mielenhallintaa ja ymmärrä se että täällä joku voi haluta tuoda myös poikkeavia näkökantoja keskusteluun. kuolematon sielu kirjoitti:
vaan opettele sen esoteerinen puoli.
Tutustu Pekka Ervastin teksteihin.
Vielä:
opettele mielenhallintaa ja ymmärrä se että täällä joku voi haluta tuoda myös poikkeavia näkökantoja keskusteluun.sinne teosofien sivuille, josta oppisikin on. Tunnen hyvin H Blavatskyn ja seuraajien opit sekä mielenhallinnan tekniikoita jne. Petosta kaikki, jolla Jeesuksen ainutlaatuisuus vesitetään.
Ainoa asia, josta Jeesus Raamatun mukaan riemuitsi ja ylisti Jumalaa, oli tämä:
"Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt." Luuk 10:21- jae82
EJKR kirjoitti:
sinne teosofien sivuille, josta oppisikin on. Tunnen hyvin H Blavatskyn ja seuraajien opit sekä mielenhallinnan tekniikoita jne. Petosta kaikki, jolla Jeesuksen ainutlaatuisuus vesitetään.
"Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt." Luuk 10:21Raamatuntuntemusta löytyikin.
Huomaan että halusit vain saada keskustelua aikaan.
Hyvä niin koska sarkaa riittää. - hellaristi
Kirjoitukset ovat totta, mutta kaikki tulkinnat kirjoituksita eivät!
Ymmärrätkö myös mitä luet?
Jokainen Sana, joka tulee ylhäältä, on hyödyllinen kasvatukseksi pelastukseen.
Jokainen Jumalan sana on myös monimerkitykselista, sisältäen Jumalan universaalin Totuuden, joka toimii yhtähyvin myös pienessä mittakaavassa elämän kaikilla osa-alueilla.
Avun saanut on auttajalleen kiitollinen!
Näistä pienten (Sak.4:10) asioiden avuista voi syntyä suuri virta johtaen sydämen kiitollisuuteen Herraa kohtaan ja pelastuksen riemuun. - kuolematon sielu
EJKR kirjoitti:
sinne teosofien sivuille, josta oppisikin on. Tunnen hyvin H Blavatskyn ja seuraajien opit sekä mielenhallinnan tekniikoita jne. Petosta kaikki, jolla Jeesuksen ainutlaatuisuus vesitetään.
"Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt." Luuk 10:21käyhän uskovaisetkin Idän uskonnot ja Ateismi- palstoilla.
Mielenrauhan tekniikoista, ehkä löydät jotain apua mietiskelystä, joogasta tai Idän uskonnoista.
Suosittelen tutustumista Budhan oppeihin.
On erittäin rumaa ja sivistymätöntä syyttää toista kirjoittajaa valehtelijaksi. kuolematon sielu kirjoitti:
käyhän uskovaisetkin Idän uskonnot ja Ateismi- palstoilla.
Mielenrauhan tekniikoista, ehkä löydät jotain apua mietiskelystä, joogasta tai Idän uskonnoista.
Suosittelen tutustumista Budhan oppeihin.
On erittäin rumaa ja sivistymätöntä syyttää toista kirjoittajaa valehtelijaksi.Täällä käymisen estäminen ei ole minun tehtäväni eikä se minua kiinnosta, mutta evankeliumin vääristäjille viestini on sama kuin Paavalilla:
"Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia. Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme - vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli - hän olkoon kirottu. Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu." Gal 1:7-9
Muihin oppeihin (buddhalaisuuteen, sufilaisuuteen, zeniin, parapsykologiaan, psykiatriaan, antipsykiatriaan, shamanismiin, taolaisuuteen, teosofiaan, filosofiaan, joogaan, meditaatioon, lääketieteeseen, herätysliikkeisiin, kirkon historiaan, tieteen filosofiaan ym) tutustumiseen paneuduin vuosien ajan ennen kuin ryhdyin tunnustamaan Jeesuksen ainoaksi tieksi. Nyt minä tunnen Hänet ja tiedän mistä puhun.
Muiden kulttuurien piirissä syntyneisiin hengellisiin opetuksiin tutustuminen herätti minussa suurta ihailua. Ne ovat inhimillisen ponnistelun arvokkaita merkkipaaluja siinä kuin tieteen tuloksetkin. Ne ovat kuitenkin alhaalta, inhimillisin keinoin rakennettuja oppeja. Niitä ei pidä sekoittaa tai rinnastaa Raamatussa ilmoitettuun Jeesuksen Kristuksen evankeliumiin, joka on meille ylhäältä ojennettu Jumalan käsi. Se ei ole tie, jossa me kehitämme itsessämme olevaa jumalisuutta. Se on kokonaan uusi syntymä ja elämä Kristuksessa.hellaristi kirjoitti:
Kirjoitukset ovat totta, mutta kaikki tulkinnat kirjoituksita eivät!
Ymmärrätkö myös mitä luet?
Jokainen Sana, joka tulee ylhäältä, on hyödyllinen kasvatukseksi pelastukseen.
Jokainen Jumalan sana on myös monimerkitykselista, sisältäen Jumalan universaalin Totuuden, joka toimii yhtähyvin myös pienessä mittakaavassa elämän kaikilla osa-alueilla.
Avun saanut on auttajalleen kiitollinen!
Näistä pienten (Sak.4:10) asioiden avuista voi syntyä suuri virta johtaen sydämen kiitollisuuteen Herraa kohtaan ja pelastuksen riemuun.on Jumalan Pyhä Henki, joka meille on annettu oppaaksi kirkastamaan Sanaa, Kristusta.
"Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."
"Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus" 2 Kor 3:6,15- kuolematon sielu
EJKR kirjoitti:
Täällä käymisen estäminen ei ole minun tehtäväni eikä se minua kiinnosta, mutta evankeliumin vääristäjille viestini on sama kuin Paavalilla:
"Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia. Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme - vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli - hän olkoon kirottu. Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu." Gal 1:7-9
Muihin oppeihin (buddhalaisuuteen, sufilaisuuteen, zeniin, parapsykologiaan, psykiatriaan, antipsykiatriaan, shamanismiin, taolaisuuteen, teosofiaan, filosofiaan, joogaan, meditaatioon, lääketieteeseen, herätysliikkeisiin, kirkon historiaan, tieteen filosofiaan ym) tutustumiseen paneuduin vuosien ajan ennen kuin ryhdyin tunnustamaan Jeesuksen ainoaksi tieksi. Nyt minä tunnen Hänet ja tiedän mistä puhun.
Muiden kulttuurien piirissä syntyneisiin hengellisiin opetuksiin tutustuminen herätti minussa suurta ihailua. Ne ovat inhimillisen ponnistelun arvokkaita merkkipaaluja siinä kuin tieteen tuloksetkin. Ne ovat kuitenkin alhaalta, inhimillisin keinoin rakennettuja oppeja. Niitä ei pidä sekoittaa tai rinnastaa Raamatussa ilmoitettuun Jeesuksen Kristuksen evankeliumiin, joka on meille ylhäältä ojennettu Jumalan käsi. Se ei ole tie, jossa me kehitämme itsessämme olevaa jumalisuutta. Se on kokonaan uusi syntymä ja elämä Kristuksessa.se kristinuskon julistama jeesus. Tosin sellainen henkilö on joskus ollut siellä jossain, mutta Jeeusksia
on ollut useita ja on tulevakin. Sellainen Jeesus joka liukuu taivaasta noutamaan uskovaisia pasunain törähdellessä on lapsellista satua.
Itse uskon jälleensyntymiseen ja karman lakiin,
tiedän monta elämääni taakseppäin aina Atlantikselle saakka.
Meillä kaikilla on oma totuutemme eikä kenelläkään ole oikeutta syyttää ketään valehtelijaksi.
Siitä ei Jeesuskaan (Jeesukset)tykkäisi.
- Tremoles
Usko tietenkin voi pelastaa, jos tekee niin kuin Kristus pyytää, käskee, neuvoo, opettaa, opastaa ja
jos tekee niin kuin täytyy tehdä. Asian tolaa voi verrata laupiaan Samarialaisen toimintaan. Lisäksi voidaan todeta, jos ennen kaikkea muuta noudattaa Luojamme, taivaallisen Isän tahtoa.
Voidaan kyllä sanoa tänäänkin jotta usko nimenomaan ilman tekoja on täysin kuollutta, aivan kuten eilenkin. - hämäränpeitossa
Käsittääkseni helvetistä tiedetään, että se on ero Jumalasta. Paljon muuta siitä ei vissiinkään tiedetä? Jeesuksen puheet helvetistä ovat kuvakieltä, Jeesus käytti erilaisia vertauskuvia puhuessaan helvetistä.
- why is this?
Minkä vuoksi keskustelet/aloitat keskustelun v. 2009 keskustelleiden kanssa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197546Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista786604- 955264
- 524615
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494266- 2304159
- 444095
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283948- 583080
- 482576