Tänne joogasta kirjoittavat taitavat olla lähes kaikki enintään nelikymppisiä. Itse olen jo vahvasti seniori-ikäinen. Kirjoitanpa kuitenkin, täällä kun näkyy olevan ihan asiallisia puheenvuoroja.
Harrastin itse vuosikausia kurssilla astangaa. Edullinen kurssi kuitenkin loppui ja niinpä harrastus loppui, kun ei huvittanut mennä kalliimmille yksityiskursseille. Eihän se tietysti hääviä ollut muutenkaan tämänikäiseltä.
Tekee nyt kuitenkin mieli kysyä, onko 60 -ik'äisiä missään astangakursseilla ja onko senikäisille mahdollisesti olemassa astanga-kusseja. Kyse on pääkaupunkisuedusta.
astanga ja seniorit
1
772
Vastaukset
- 7 vuotta astangaa
Helsingin Astanga Jooga koulussa käy kyllä melko lailla kaikenikäistä väkeä. Työssäkäyvät nelikymppiset saattavat olla enemmistönä - ainakin aamun mysore-tunneilla ja salit saattavat olla myöskin melko täynnä, mutta jos olet eläkkeellä, niin sinulla varmasti olisi mahdollisuus käydä myös aamupäivisin järjestettävillä alkeismysoretunneilla tai ohjatuilla tunneilla. Niillä tuskin on ruuhkaa ja veikkaisin, että osallistujien ikä-ja elämäntilannevariaation olevan laajempi. Kaiken kaikkiaan pääkaupunkiseudulla on todennäköisesti parhaat mahdollisuudet harrastaa astangaa ja tämä Astanga Jooga koulu olisi tasoltaan varma nakki. Tunteja on paljon ja saleja useampia. Muistaakseni eläkeläiset saavat myös alennusta harjoittelumaksuista.
Yleensä astanga muuttuu vuosien saatossa antoisasta ja haasteellisesta harrastuksesta elämäntavaksi, josta ei voi luopua. Vaikka välillä pitää ehkä syystä tai toisesta harjoittelumäärää pienentääkin. Älä ihmeessä iän vuoksi lähde luovuttamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323938
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402038