kuulin, että bepanthenille voi herkistyä tai jopa allergisoitua, jos sitä käyttää pitkään. Onko kellään kokemuksia? Olemme käyttäneet jo kuukausia bepanthenia vauvan poskiin ja taipeisiin. Viimeaikoina on näyttänyt, että iho alkaa punoittaa enemmän kun laittaa bepantehia. Ja poskiin on tullut näppyjäkin.
bepanthen
3
1518
Vastaukset
- tukiäiti
Bepanthenissa on manteliöljyä, joka ei allergisille sovi. Se voi olla se osa, johon voi herkistyä - samoin kuin esim. Lansinohissa on lanoliinia eli villarasvaa.
Oletko kokeillut joitain muita B5-vitamiinia sisältäviä rasvoja, kuten esim. Bevitaa tms? - ...............
Tuossa mainittiin, että bepanthenille voi manteliölyn takia herkistyä... itse olen mantelille ja pähkinöille hengenvaarallisesti allerginen, mutta olen jo vuosikausia ongelmitta rasvaa käyttänyt useita kertoja päivässä huuliin ja muuallekin kasvoihin ja kroppaan. Samoin lapsi ei ole kolmen vuoden aikana ainakaan mitenkään regoinut siihen, vaikka pyllyyn ja poskiin sitä silloin tällöin laitetaan.
Bepanthen ei tosin imeydy kovin nopeasti, eli jos sillä olisi jotain tekemistä näppyjen ja ärtymisen kanssa. Löytyisköhän vaikka apteekin henkilökunnan avulla vastaava voide, joka imeytyisi nopeammin, eikä taas itsekseen jää kosteana hautumaan...? - Anonyymi
Bebanthenia ei suosittele kukaan ihotautilääkäri sen sisältämän deksapanthenolin vuoksi, joka herkistää ja räjähtäessään voi vaatia sairaalahoitoa kaiken ikäisissä. On vaan aikanaan markkinoitu hyvin Suomessa apteekkeihin ja siksi sitä tuputetaan edelleen. Se kuuluu rasvaisiin perusvoiteisiin ja on täten korvattavissa millä tahansa. Jos tulee näppylää siirry vähärasvaiseen vuoteeseen kuten minidermiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884