kuulin, että bepanthenille voi herkistyä tai jopa allergisoitua, jos sitä käyttää pitkään. Onko kellään kokemuksia? Olemme käyttäneet jo kuukausia bepanthenia vauvan poskiin ja taipeisiin. Viimeaikoina on näyttänyt, että iho alkaa punoittaa enemmän kun laittaa bepantehia. Ja poskiin on tullut näppyjäkin.
bepanthen
3
1385
Vastaukset
- tukiäiti
Bepanthenissa on manteliöljyä, joka ei allergisille sovi. Se voi olla se osa, johon voi herkistyä - samoin kuin esim. Lansinohissa on lanoliinia eli villarasvaa.
Oletko kokeillut joitain muita B5-vitamiinia sisältäviä rasvoja, kuten esim. Bevitaa tms? - ...............
Tuossa mainittiin, että bepanthenille voi manteliölyn takia herkistyä... itse olen mantelille ja pähkinöille hengenvaarallisesti allerginen, mutta olen jo vuosikausia ongelmitta rasvaa käyttänyt useita kertoja päivässä huuliin ja muuallekin kasvoihin ja kroppaan. Samoin lapsi ei ole kolmen vuoden aikana ainakaan mitenkään regoinut siihen, vaikka pyllyyn ja poskiin sitä silloin tällöin laitetaan.
Bepanthen ei tosin imeydy kovin nopeasti, eli jos sillä olisi jotain tekemistä näppyjen ja ärtymisen kanssa. Löytyisköhän vaikka apteekin henkilökunnan avulla vastaava voide, joka imeytyisi nopeammin, eikä taas itsekseen jää kosteana hautumaan...? - Anonyymi
Bebanthenia ei suosittele kukaan ihotautilääkäri sen sisältämän deksapanthenolin vuoksi, joka herkistää ja räjähtäessään voi vaatia sairaalahoitoa kaiken ikäisissä. On vaan aikanaan markkinoitu hyvin Suomessa apteekkeihin ja siksi sitä tuputetaan edelleen. Se kuuluu rasvaisiin perusvoiteisiin ja on täten korvattavissa millä tahansa. Jos tulee näppylää siirry vähärasvaiseen vuoteeseen kuten minidermiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738