Olen kuullut että taikuus on sekä hyvää että pahaa koska luonto on molempia. Onko siis okei olla "inhimillinen" ja käyttää taikuutta sekä hyvään että pahaan, niin kuin me teemme joka päivä pieniä valintoja joilla on sekä hyviä että pahoja seurauksia?
Onko okei?
3
386
Vastaukset
- Mágus
Itse asiassa hyvä ja paha ovat subjektiivisia tuntemuksia, eikä niitä voi muutoin ogjektiivisesti määritellä. Mikä on hyvää sudelle, ei ole sitä suden saaliille. Magia ei ole poikkeus luonnossa, vaan yhtä subjektiivista kuin kaikki muukin. Eli 'mustaa' tai 'valkoista' magiaa ei ole olemassa, on vain magiaa.
- Mursunorsu
Miksi kysyt osaatko mahdollisesti taikoa? Minä en. Juu, ei hyvää ja pahaa minusta kannata sen enempää pohtia. Itsetunto kyllä hoitaa pohdinnat.
- JakePii
Minä seuraan näkemyksessäni tässä kohtaa Aleister Crowleyä. Ainoa pahuus on se jos tekee vastoin omaa tahtoaan. Siis kaikki tahdonalainen toiminta joka edistää omaa hyvinvointiasi on hyvää olivat seuraukset muille sitten mitä tahansa. Luonnossa pätee tämä laki niin miksei sitten ihmisilläkin. Itse olen, niin paradoksaaliselta kuin se kuulostaakin, löytänyt tätä kautta aivan uuden myötätunnon ulottuvuuden itsestäni. Tunnen oloni parhaaksi kun autan muita olentoja löytämään oman tahtonsa ja onnelisen elämän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225004- 234083
- 272371
- 342184
- 371978
- 151878
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191567- 121481
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons201209Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101144