Vaikka grillikausi on jo hiipumaan päin olen tuumaillut, että kannattaisiko grilliin panna kiviä hiilien tai brikettien sekaan? Mökillä sytytän grillin pihasta siivotuilla risuilla ja tämän jälkeen lisäilen vasta hiilet tai briketit. Jos risujen seassa olisi kiviä jo sytytysvaiheessa ne varastoisivat lämpöä. Olisiko paistotulos silloin tasaisempi ja grillin lämpöaika pidempi? Onko kukaan kokeillut esim vanhoilla kiuaskivillä?.
Kiviä grilliin?
3
1185
Vastaukset
- Rillailija
Kokeile, tai jos sen teet, huomaat kyllä miksi ei niin tehdä!
- vk
Itse laitoin omaan hiiligrilliin, just noita vanhoja kiuaskiviä pohjalle ja olen tyytyväinen tulokseen. Antaa todella pitkään tasaista lämpöä ja samalla hiilien kulutus vähenee. Käytän seoksena n.1/2 hiili& briketti (hiilillä saa briketit syttymään) Ensikesän safkoja odotellen.
- ggggggg
Laitoin kaupassa myytäviä grilli kiviä hiiligrillin pohjalle eikä se muuttanut paistotulosta mitenkään, rahanhaaskausta sanon minä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323948
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402048