Ostin kahvinkeittimen, missä on ko. arominsäätövipu. Olen aina kuvitellut, että aromit säädetään sen mukaan, paljonko höystöjä laitetaan suppiloon.
Miten tuo arominsäädin oikein toimii ja mitä tekee kahvin maulle? Siis ilmeisesti hidastaa/nopeuttaa veden virtausta suppilosta läpi ja antaa kahville eri maun?
Kahvinkeittimen aromisäätö
Keittäjä52
2
650
Vastaukset
- ...
Itse olen kuvitellut että kahvilla itsellään on eniten merkitystä siihen, onko kahvi kevyttä vai täyteläistä. Jos haluan vahvempaa kahvia, ostan tummapaahtoista, normaalioloissa ehkä vähemmän paahdettua jauhatusta. Annostelen kaikkia samalla mittalusikalla saman määrän, kun keitän sillä samalla keittimellä. Eri juttu espressokeittimen kahvi ja sen annostelu tai pressopannulla tai Eva Sololla "keittäminen".
- A.Romi
Useimmissa keittimissä laitteen rungossa oleva aromisäätö vaikuttaa suodattimeen tippuvan veden lämpötilaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463347
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482087- 402058