Nyt ois kiikarissa Opel Omega 2.5l v6 vm. 1998. Mittarissa autolla on 119000km. Tarvitsisin ASIALLISIA omakohtaisia kokemuksia puolesta ja vastaan. Jonkun verran olen jo netistä autosta lukenut. Autolla on hintaa 3700€. Mielestäni tuo ei oo ollenkaan paha hinta. Vastauksia ja kokemuksia odotellen!
Omega 2.5l v6
5
1319
Vastaukset
- Jonkun
aikaa vastaavalla ajelin, toisen pakosarjan(halki) ja sytytyspuolan vaihdoin. Puolavika taitaa olla melko yleinen noissa, käy 5pytyllä. Ahtaat paikat oli remontin teolle.
Hyvähän tuollaisella on ajaa, menee kuin juna. Plussaa oli myös luistonesto napin takana, takapotku on mukava talviauto.- Ooopel
Ingman saa maidon maistumaan ja Opel muovinkin ruostumaan.
- omega v6
Ooopel kirjoitti:
Ingman saa maidon maistumaan ja Opel muovinkin ruostumaan.
No tuo ruosteongelma on tiedossa. Samoin jakohihnanvaihtoväli 60000km. Myös vuotava venttiilikoppa on tiedossa. Mietin vain et mitenhän syvälle löis kätensä p*skaan, jos tommoseen hairahtus? Autossa on kuitenkin paljon hyviäkin puolia: tilava, takaveto, ilmastointi, riittävästi tehoa. Lisäks toi on edullinen ostaa - 3700€. Eiks ihmisillä oo oikeesti enempää faktoja Omegasta?
- HerrasmiehenAuto
omega v6 kirjoitti:
No tuo ruosteongelma on tiedossa. Samoin jakohihnanvaihtoväli 60000km. Myös vuotava venttiilikoppa on tiedossa. Mietin vain et mitenhän syvälle löis kätensä p*skaan, jos tommoseen hairahtus? Autossa on kuitenkin paljon hyviäkin puolia: tilava, takaveto, ilmastointi, riittävästi tehoa. Lisäks toi on edullinen ostaa - 3700€. Eiks ihmisillä oo oikeesti enempää faktoja Omegasta?
Sanotaan näin että ei ole persaukisten auto.
Kulutus aina siinä 10 paikkeilla.
Noita tyyppivikoja jo tuossa ilmoitit itsekkin mutta lisäksi nokka asennon tunnistimia menee.
Noihin kilometrilukemiin en kyllä usko,ruuvattu aivan varmasti,todellisuudessa 100-200tkm puuttuu.
- tehjyjje
itellä oli ja vielä saman vuotinen ja hyvä kun eroon pääsin. Eräs tyyppivika on jäähdytysnesteen vuoto jostain moottorin takaa mistä on erittäin vaikea paikallistaa vuotokohtaa. Irroitin imusarjan vaihdoin niihin vesiplokeihin tiivisteet ei auttanut olisi vaatinut koneen irroittamisen että pääsis kunnolla katsomaan mikä mättää. Myös huohotinröörit niin onnettomat pillit siinä muoviläpyskässä imusarjan päällä menivät tukkoon ja seuraus oli se että alapään tiiviste pullahti pihalle. Pakosarjassa vuotoa ja tietenkin kuskin puolella missä ei ole tilaa nimeksikään ei muuta kun kone irti ja katsoa mitä on tehtävissä. Ja ruostui lähes silmissä. Aurauskulmat eturenkaissa ok mutta söi kumien sisäreunat parissa kesässä lähes sileäksi. Ja vielä tuosta vesi vuodosta sitä on monet koettaneet saada kuriin isommalla työllä kuin mitä minä ja eivat oo onnistuneet se on tosi viheliäinen jos kohalle sattuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323938
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402038