kuvanmuokkausohjelmat

tulevavalokuvaaja

Olen vasta aloitteleva kuvanmuokkaaja/valokuvaaja (ja varmaa siihen se jääkin) ja haluaisin jonkun hyvän (ja helpon?) kuvanmuokkausohjelman tietokoneelle. Siinä pitäs olla enemmän kuin pelkkiä perusmuokkausjuttuja, esim haluaisin yhdestä kuvasta tyyliin sellaisen jossa on erikseen tausta (maisema) ja siihen päälle laittaisin edesmenneen koirani kuvan silleen että se on läpikuultava. Toivottavasti ymmärsitte mitä hain takaa :)

Tässä on vaan se ongelma ettei mulla ole hajuakaan mistä sellaisen ohjelman saisin, kui paljon se tulisi maksamaan ym. En halua mitää huonoa imutettua paskaa koneelle, jossa ei puoletkaan toiminnoista toimi. Sellanen kunnon ohjelma jos joku. En usko että niitä hyviä ohjemia on helppokäyttöisinä mut olis se kiva. mut ei pakollinen!

Toivottavasti joku tietää ja voisi kertoa mistä voin sellaisen hankkia ja plajon joudun maksamaan :)

9

820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa melkein mistä vaan hyvinvarustetusta alan liikkeestä, se sisältää kaiken tarvittavan (itse asiassa paljon enemmänkin) ja maksaa esim. verkkokauppa.comissa 85 €.

Kansalaisopistot kurssittaa yleensä juuri tähän ohjelmaan, jos oppia haluat.

• Picasaan ihastunut

Photoshop elements on sopiva ja edullinen ohjelma tuollaiseen kuvanmanipulointiin. Sumopaint saattaisi myöskin olla sopiva ja on netistä imuroitavissa. "Pojat" kehuivat sitä miltei Photoshopin täysversion veroiseksi kun ohjelma ilmestyi. En ole itse kokeillut. Kannattanee käydä sivustolla ja kokeilla. Ohjelmaa ei tarvitse edes ladata koneelleen.

• ehdoton-

kuningas on PhotoShop (nykyinen versio CS4 eli Versio 11.0)
      Ohjelmaan on saatavissa mm. lukematon määrä erilaisia kuvsnkäsittelyä helpottavia filttereitä, plugeja, actioneja jne.

Ohjelma kannattaa ladata Adobe USA:n sivuilta, varsinkin nyt kun eurolla saa n. 1,5 dollaria.

• mika2

... kun nuo iänikuiset photoshopit on sulle ehdoteltu, niin tuon esille iänikuisen Gimpin (on ilmainen). Jos olet valmis maksamaan kohtuudella ohjelmasta, niin huomattavasti Gimpiä monipuolisempi ja lähes photarin täysversion veroinen on Photoline (maksaa alle satasen). Pakko suositella myös Pikselmatoria, joka on ehkä paras macille saatava ohjelma (ei kylläkään yhtä monipuolinen kuin Photoline tai Photoshop, mutta moneen riittävä).

• kotifotoilija

Jos siis kyseessä on vähäinen kuvankäsittely, ilmaisohjelmilla pärjää hyvin. Gimp on monipuolinen, tosin ei ihan yksinkertaisimmasta päästä, Paint.NET, sumopaint jne jne... eikä ole huonoa imutettua paskaa kotikäyttäjälle. mm. Sumopaint toimii webselaimella, joten ei tarvitse imuttaa koneelle mitään. Googlettamaan vaan tietoa!

• mika2
        kotifotoilija kirjoitti:

Jos siis kyseessä on vähäinen kuvankäsittely, ilmaisohjelmilla pärjää hyvin. Gimp on monipuolinen, tosin ei ihan yksinkertaisimmasta päästä, Paint.NET, sumopaint jne jne... eikä ole huonoa imutettua paskaa kotikäyttäjälle. mm. Sumopaint toimii webselaimella, joten ei tarvitse imuttaa koneelle mitään. Googlettamaan vaan tietoa!

"...Gimp on monipuolinen, tosin ei ihan yksinkertaisimmasta päästä..."

Ei mikään monipuolinen ohjelma voi olla yksinkertainen. Gimp on melkein yhtä vaikea kuin photoshop, mutta se on miltei yhtä monipuolinenkin. Itse olen tosin innostunut Photolinesta, mutta kokeilemallahan se selviää mikä kullekin on hyvä.

Tuo Sumopaint on kiistatta kokeilemisen arvoinen juttu.

• mika2 kirjoitti:

"...Gimp on monipuolinen, tosin ei ihan yksinkertaisimmasta päästä..."

Ei mikään monipuolinen ohjelma voi olla yksinkertainen. Gimp on melkein yhtä vaikea kuin photoshop, mutta se on miltei yhtä monipuolinenkin. Itse olen tosin innostunut Photolinesta, mutta kokeilemallahan se selviää mikä kullekin on hyvä.

Tuo Sumopaint on kiistatta kokeilemisen arvoinen juttu.

Ja loppuen lopuksi kuvankäsittely ohjelmat kyllä oppii kun opettelee. Kaikkea ei tarvitse heti osata. Illustratorin oppiminen on vaikeampi kuin photoshopin. Mutta kumpikaan ei ole ylitsepääsemätön. Kun mennään Dreamweaver,flash osastolle voikin jo osaaminen loppua monelta kun tulee hallittavaksi kieliä sun muita.

• mika2
        sfinski80 kirjoitti:

Ja loppuen lopuksi kuvankäsittely ohjelmat kyllä oppii kun opettelee. Kaikkea ei tarvitse heti osata. Illustratorin oppiminen on vaikeampi kuin photoshopin. Mutta kumpikaan ei ole ylitsepääsemätön. Kun mennään Dreamweaver,flash osastolle voikin jo osaaminen loppua monelta kun tulee hallittavaksi kieliä sun muita.

.... olen samaa mieltä. Kuvankäsittelyn vaikeus ei ole ohjelmassa vaan siinä käsittelyssä. Varmasti tekstinkäsittelyohjelmakin tuntuu vaikealta henkilöstä, joka ei osaa kirjoittaa. Niin ja sitten se ideoiminenkin (mitä sille kuvalle pitäisi tehdä) on vaikeaa, koska velhojen ja valmiiden suotimien kanssa saa tavallisesti niitä samoja "powerpointteja", joita joka paikka muutenkin pursuaa.

• Kairafotari

Suomen kielisen GIMP:n kun haet netistä niin sillä saat tehtyä kaiken mitä tarvitset, (löytyy muillakin kielillä). Siihen saa myös netistä hyvät käyttöohjeet. Ja ilmaiseksi.
      Sen käyttö on melko yksinkertainen, toki opetella sekin täytyy.
      Rinnalle voi imuroida vielä "arkityökaluksi" Picasa:n. Siinä ne ovat.
      Rahoilla jotka laitetaan kalliisiin ohjelmiin löytyy käyttöä. Esim. Photarin täysohjelman hinnalla saa hyvän objektiivin!
      Itselläni on Photareita ja muitakin, mutta nykyään olen siirtynyt päasiassa GIMP:iin, ja olen tyytyväinen. Yhtenä esimerkkinä sen ns. "käyrät toiminta" joka on todella kätevä ja nopea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      317
      8123
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      99
      6369
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      174
      3673
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      70
      2440
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      40
      2430
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      42
      2204
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2176
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2014
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      83