meniköhän naapurilla överiksi ?

harmaantuu

Mitä mieltä olette nuoren koiran koulutuksesta ja siitä että sille ammutaan vain seisonta haukkuun? Itse olen yrittänyt pysyä sillä linjalla oman harmaani kanssa mutta nyt kun olen saanut puolitoistavuotiaan koiran pelittämään niin joka aamu on kymmenhenkinen passiporukka työntymässä matkaan että pannaan alue mottiin ja koira keskelle. Eilen kun onnistuin livahtamaan kahden kaverin kanssa metsään niin koira pelitti koko päivän tosi upeasti. Ammuin ensiksi aamulla vasan seisontahaukkuun mutta sittenpä yllättikin naapuriseura yrittämällä kaksi kertaa luvatta mennä koirani haukkuun joka siis jatkoi sitä emän haukkua. Eli haukku käväisi pari kertaa naapurin puolella mutta kuiteskin aika jäi alle puolen tunnin. Eli tietääkö kukaan saako vieraan koiran haukusta ampua ilman omistajan lupaa hirven jos omaa sille alueelle metsästys oikeuden ja tuo puolen tunnin raja on jo ylitetty?? No loppu hyvin sillä päivän päätteeksi kuuden tunnin haukun jälkeen pääsin ampumaan emänkin pois ennenkuin naapurit sitä ehtivät tehdä. Olisihan se harmittanut jos naapurit oisivat juoksevaa hirveä ampuneet ja pilanneet nuoren koiran..

2

528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haverisen Jokke

pilalle mene ampuuko juoksuun vai haukkuun. Me ammutaan harmaalle molempiin ja pääosin siirtyvään haukkuun. Niin kateellinen ja omapäinen ei saa porukassa olla että vain sinulla on oikeus hiipiä ja ampua koiraltas. Osta sitten lupa valtion mailta ja ammu siellä miten haluat jos porukka henki ei kiinnosta. Koirat ei rajoja tunne eikä aikoja ja meillä on naapureiden kanssa sovittu että ajaa sitten omat miehet tai koirat naapuriin hirven saa sen vapaasti ampua. Ja tietenkin omilla lupa alueilla. Kenelläkään ole viitseliäisyyttä sekunti kellon kanssa mitata aikaa onko menny puolituntia vai ei. Niin ja nollaantuuko aika kun koira astuu jalalla omalle maalle ja palaa taas puoleksi lain sallimaksi tunniksi naapuriin. Naurettavaa touhua että tällaisia pitää murehtia.

• ei ole ajavaa nyt

Jos ammut nuorelle koiralle haukkuun, koirasta voi tulla ajava. Näin kävi minun kahdelle harmaalle.
        Molemmat on kuopattu 4 ja 5 vuotiaana. Ajoivat hirveä äänen kanssa kuten ajokoira jänistä.
        Ajavan hirvikoiran käyttö laissa kielletty. Ajavalla karkotat hirvet, mutta jos porukkasi sen hyväksyy, niin
        siitä vain.
        Minusta ainakin nolo kuulla kyliltä, että koirani on ajava.
        Et ole tainnut nähdä toimivaa hirven haukkujaa.
        Metsästys koiran käyttäminen hirven ajana passiin , ei ole harkittua ja valikoitua pyyntiä, siinä ammutaan aina hyvin hätäisesti jopa vasalta emä. Ja valtiohan ottaa omansa pois, itse et pääsekkään syömään palvattua lihaa.
        Sakot vain muistosi ajavan koiran omistajana.
        Sinne haukkuun voi mennä kuka tahansa joka vain osaa, kun kysyy koiran omistajalta luvan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7382
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2324
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37