Vasemman käden keskisormen rystynen on oireillut kummallisesti viime kuukaudet. Yhtäkkiä jotain pientä tehdessäni rystysen kohdalla tuntuu kipua ja sen päälle tulee iso mustelma ja rystynen turpoaa. Kipu, turvotus ja mustelma katoavat usein pian. Tänään kannoin melko painavaa laatikkoa ja taas sama juttu, sillä erotuksella, että rystynen on edelleen turvoksissa, sinertävänpunainen ja hieman arka.
Voiko kyse olla reumasta? Lähisuvussani on nivelpsoriasista. Muissa nivelissä ei ole kipua ja olen muutenkin terve. Olen hieman alle 40-v. nainen.
Rystysen outo turvotus ja kipu
Minnuhiiru
2
5432
Vastaukset
- keskisormirystynen
Minulla 40 v mies keskisormen rystyseen iskee kuin pirunmoinen sähköisku sormea suoristaessa. Parin vuoden aikana olen kärsinyt vihlontaa muistuttavaa kipua keskisormen sivuilla.
Hoitojonossa - Anonyymi
Mahtoiko aloittajalle koskaan selvitä mikä oireen aiheutti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117265Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista635288- 954894
- 524045
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493996- 2223883
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283598- 413243
- 522819
- 412397