Kitisee hitaalla nopeudella

Megane II

Hei,

Tarvitsen apua...
Kaikki vasrmasti tietää, miltä kuulostaa välillä kun jarruttaessa kuuluu semmosta kitisevää ääntä.

Noh minulla on megane II -06 mallia. Nyt se tekee semmosta, että kun ajan hitaasti niin kuuluu samantyyppistä kitinää. Enkä tiedä mistä se johtuu.

Minulle sanottiin että se voi olla siitä, että jarrupalat ovat kuluneet ja siinä on joku palikka joka tekee sitä ääntä... eli kuulema joku ilmaisin etta jarrut ovat kuluneet.

Onko teillä tietoa asiasta?

5

526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jorrrrma

saattas olla että jarrupala laahaa jotenkin jarrulevyyn, eli kyl jarrut pitäs ainakin avata ja putsata huolella mekanismit... jarrumännän toiminta voi olla myös virheellinen.. kuluneista jarrupaloista megane ilmottaa äänimerkillä ja käsijarrun valomerkillä kojelaudassa... ( vilkahtelee jos kuluneet ) veikkaisin kumminkin että puhdistelu/ herkistely auttaa , eli teräsharjaa vaa käteen =)

• Megane II

Hei, tarkennusta vielä vikaan. Se ei tee sitä aina... Tänään ajaelin ja yritin kuunella mutta eipä mitään.

• ei kitinää
      • tiedosta

Kiitos tiedosta...tommoen on hyvä tietää!

• kitisevä jarrupala
        tiedosta kirjoitti:

Kiitos tiedosta...tommoen on hyvä tietää!

Alkupään Megane II malleissa oli tyyppivikana kitisevät jarrupalat. Pidossa ei ollut mitään vikaa eli ne pitivät vähän turhankin hyvin mutta tuottivat varsinkin kevyessä jarrutuksessa lepakoita ja kissoja hulluksi tekevän ultraääntä lähentelevän kitinän.

Noita vaihdettiin takuuna kaikille jotka vaivautuivat asiasta valittamaan. Vein omani huolton juuri ennen takuun päättymistä ja sain joka nurkkaan uudet palat sekä kitinänvaimennuslaatat niiden taakse. Tuntuman perusteella uudet palat olivat paljon pehmeämpää materiaalia koska pahin terävyys jarrutuksista katosi niiden vaihdon myötä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7745
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4293
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3775
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3220
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2916
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2656
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2550
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      58