häpeä ei hellitä

+20 naisihminen

Kuinka voikin olla näin hankala kuvata asioita sanoilla...
Olen usean vuoden ajan pohtinut häpeää paljon. Se nousi esille "puhuttuun muotoon" oikeastaan kun kamppailin anoreksiaa vastaan.Valtava häpeä ja viha omaa itseä kohtaan.Häpesin itseäni ulkoisesti, pidin itseäni kaikkien silmissä vastenmielisenä ja inhottavana ihmisenä.Itkin ja inhosin omaa olemustani, jopa nimeäni jonka takia minua on peruskouluaikona haukuttu.

Kun anoreksiassa alettiin päästä voiton puolelle paino luonnollisesti alkoi nousta.Ennen syömättömyyttä en ollut täysin normaalipainoinen, painoa oli muutama kilo liikaa normaalipainosta.Paino nousi yllättäen äkkiä ja tuli bulimian oireita.Inhosin itseäni jälleen.Paino on siitä tullut hieman alaspäin, ja olen normaalipainon ja lievänylipainon rajamailla.Häpeä omasta ulkomuodosta ei helpota. Anoreksian aikaan elin suhteessa vuoden ajan, nyt olen elänyt yksin parin vuoden ajan. Tuntuu, että en pystyisi harrastamaan nyt seksiä, ellen voisi olla varma että mies todella arvostaa minua eikä mielessään pidä minua muuna kuin vastenmielisenä.Välillä pohdin johtuuko sinkkuna olemiseni ulkomuodostani.En ymmärrä miksi ihminen inhoaa itseään ja hakee itsekunnioitusta sillä miten hoikka tai haluttu on? Häpeä on niin ahdistava tunne, se estää helposti toimimasta niin kuin jossai sisimmässään haluaisi.Estää jopa olemasta onnellinen ja iloitsemasta..aina se on jossain nurkan takana..ainakin takaraivossa.

Osaltaan vaikuttaa myös se, että isäni on verranut minua ja samanikäisiä sukulaisiani keskenämme niin kauan kun kykenen muistamaan. Pahimmalta on tuntunut se, etten ole koskaan ollut se vertailun kehuttu osapuoli. Nousee ajatus siitä, onko asia todella niin, että miehet arvostavat vain sitä pitkää, hyvin hoikkaa ja treenattua naista.?

1

620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skoetuqiu0q

ukolle jauhot suuhun! Mikä oikeus käpyrällä on arvostella sinua? Onko hän joku mittatikku? Ei ole, on joku varmasti nipo uraukko, joka lapsiaan piinaa liiallisilla suoritusvaatimuksilla.

Sinun ei tarvitse miellyttää isäukkoasi pisaraakaan! Juoskoon, olkoon niin urheilullinen ja hoikka kuin ikinä tahtoo, sinä saat olla aivan oma ihana itsesi!

Ala suhtautua pilkallisesti ja irvistellen kaikkiin tällaisiin mittatikkuihin. Tämä päähänpinttymä että olet vastenmielinen miehille: ajattele siitä iloisesti että entäs sitten, olen mikä olen. (Et tietenkään ole vastenmielinen miehille, sehän on pötyä niin kuin tiedät). Relax, niin homma hoituu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      27
      4487
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      459
      1327
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      358
      981
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      893
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      891
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      820
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      794
    9. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      697
    10. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      42
      689
    Aihe