png-tiedosto

pong

Kuvani olivat koneella jpg ja nyt osa muuttui "itsestään" png päätteisiksi ja ovat pikkuruisia,
joten en voi niitä käyttää.
Ainut mitä olen tehnyt,josta voisi kyseinen johtua on Mozzila Firefox asennue.
VOISIKO JOKU antaa ohjeita askel askeleelta, jotta osaisin tehdä muutakin kuin tuskailla?

7

4385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -------------

Eivät kuvat itsestään itseään pienennä ja tallenna itseään toiselle nimelle, hävittäen alkuperäistiedostot. FF ei voi mitenkään vaikuttaa asiaan.

Olet sössinyt jotain itse.

• 01101011

Kokeileppas piruuttasi muuttaa tiedoston pääte png:stä jpg:ksi. (eli siis ohjauspaneeli -> kansion asetukset -> piilota tunnettujen tiedostojen tiedosto pääte raksi pois) ja sitten kun on KUVAN_NIMI.png niin nimeät sen KUVAN_NIMI.png. btw png on paras kuva formaatti ikinä.

• pingu ↨
        01101011 kirjoitti:

Kokeileppas piruuttasi muuttaa tiedoston pääte png:stä jpg:ksi. (eli siis ohjauspaneeli -> kansion asetukset -> piilota tunnettujen tiedostojen tiedosto pääte raksi pois) ja sitten kun on KUVAN_NIMI.png niin nimeät sen KUVAN_NIMI.png. btw png on paras kuva formaatti ikinä.

< btw png on paras kuva formaatti ikinä

Sopii toiseen hommaan, toiseen ei.

• -------------------
        01101011 kirjoitti:

Eli ei muutu itsekseen. Png:lle ei ole mitään käyttöä hommissa, kaikki painotalot eivät ota edes vastaan. Se siitä paremmuudesta.

• pong

ehkä olenkin - lisäys kuitenkin - kuvien alle on tullut pitkä lista kirjaimia/numeroita,
        tässä yksdi esimerkki e49f25d21ecc54beef8e942eee931c8e.

Olin tallentanut kuvat ja käyttänyt gimp - siis en tiedä edes, mitä olisin sössinyt - siis kuvat ovat digikamerasta itse tallennettu koneelle ja vain kahden kansion kuvat muuttuneet-sössitty.

Edelleen olen Ö:nä

• hujsyhdy

Jos tuo on edes totta on Windows syyllinen, taikka virus. Jokin resizer-ohjelma vain voi kuvat todella muuttaakin.
      Luultavasti vain katselet joitakin internet temppejä, etkä varsinaisia kuvia. Kone tuppaa tehdä pikkukuvat jokaisesta avatusta kuvasta (thumpnail) ja olet löytänyt ne.
      Joillakin kuvankäsittelyohjelmilla voi myös tulla tuollainen munaus. Ne voi muuttaa vaikka kaikki kuvat kerralla, jos ne sattuu olemaan valitussa kansiossa ja painaa väärää näppäintä sopivien säätöjen ollessa voimassa.
      Pistä kuvat hakuun, luulen, että niitä löytyy useammasta paikasta ja kunnollisiakin.

• png turha?
        on sillä paljonkin etuja: internet/multimedia sovelluksissa voi tehdä kuvasta transparentin ja saada kaksi kuvaa päällekkäin. Tasokas tiedosto muoto nettiin. esim jpg,gif ei laadullisesti parhaita.
        Gif etuja on animaatio, jpg pakkaus ja pieni koko.

Totta on että png ei painotuotteeseen sovellu. Siihen parhaita ovat mm. tiff ja photoshop muoto ja tietysti pdf

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7422
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2366
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43