Omistan useita orkideoja, muutamasta eri "lahkosta". Muiden uudelleenkukittaminen on onnistunut kohtuu kivutta jo vuosia, mutta ei cattleya-sukuun kuuluvaa. Tarkempaa määritystä en tiedä sillä kyseessä on n. kolme vuotta sitten kukkakaupasta ostettu, jo loppuun kukkinut yksilö. Itse kasvi voi LOISTAVASTI = lisääntyy ja on tuuhea. Kukkavanoja vain ei näy eikä kuulu.
Orkideojani olen pitänyt aivan tavallisessa huoneilmassa, välillä sumutellen ja säännöllisesti kastellen. Kesät kukkani viettävät lasitetulla parvekkella ja siitä ne tuntuu pitävän. Kukkimaan tätä en vain saa vaikka olen onnituneesti kukittanut kaikkia muita orkideojani, joukossa pari hankalahkona tavalliselle ihmiselle pidettyä puikko-orkideaakin.
Miten tulisi toimia jotta saisin kerrankin cattleyani kukkaan ja näkisin, millaisen yksilön todellisuudessa tulinkaan silloin kolmisen vuota sitten ostaneeksi.
Miten Cattleya kukkimaan?
Orkidea-orvokki
0
772
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457352
- 324068
- 573595
- 503120
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492299- 532297
- 372258
- 432248
- 162236