Onko Avensiksen omistajilla tietoo ongelmista öljynkulutuksen suhteen? Itelläni vm -02 1.6 Vvti aj. 130t.Öljyä menee n.1l/5000km (synt 5w-50).Auto norm ajossa,ei kärryn vetoa tms.kokemuksia toimpiteistä/korjauksista/öljynlaadusta.
Öljynkulutus
41
8815
Vastaukset
- kokemusta.
Luultavsti noissa 1.6 vvt-i koneissa ollut eniten ongelmia? Itellä 1.8 vvt-i ja kuluttaa 1l/10tkm, enkä pidä sitä edes pahana, öljyt on 0w-40. Jotkut autot syö öljyä, jotkut ei, eikä tyo öljynsyönti ole ainostaan Toyotan ominaisuus, vaan sitä esiintyy oman kokemuksen mukaan joissakin volkkarin, volvon, opelin koneissa ja varmaan monessa muussakin merkissä. Se että 1l/5 tkm on vähän reippaampi kulutus, mutta ei sekään vielä paha ole. 5w-50 on kuumana aika notkea öljy, joten se voi tulla herkemmin läpi, joten suosittelen esim. 5w-40 tai jopa 5w-30.
- meni
." 5w-50 on kuumana aika notkea öljy, joten se voi tulla herkemmin läpi, joten suosittelen esim. 5w-40 tai jopa 5w-30. "
Tuo 5w50 on kyllä kuumana jäykintä noista, ja 5w30 ohuita!
- .2005.
En näe korjauksessa mitään järkeä. Kympillä öljyä per vaihtoväli versus satojen tai tuhannen euron 'korjaus'.
- saapalaa
Bmw 325 n1l 4tkm välein ja se on normaalia. Koeta vahitaa öljymerkki 0w-40 mobil tai nuo delvakin auto öljy myös ihan hyviä käaytä delvakin valinta opasta .
- Ave I
Vm. 2001 1.8 VVT-i, ajettu 95 tkm. Öljynkulutuksesta ei havaintoja. Merkkihuollossa laittoivat sisään 0W-30, mutta tiedä sitten onko tuolla mitään merkitystä.
- .,.,.,,
Väärä öljytyyppi, 5w50:set sopii vain vanhoihin rotteloihin.
Aven koneeseen käy hyvin 5w30 öljyt, esim. kallis Mobilin ESP. Myös 5w40:set sopivia, vaikkapa hinta/laatusuhteeltaan hyvä Teboil Diamond. - 1+14
Ei ollenkaan. pinta pysyy 15 tkm ihan samoissa. Metrit 130 tkm. Voittopuolisesti maantiejussa.
- jdfgjkdfshg
tuostahan on ollu juttua täälläkin moneen kertaan, eli moottorissa "tyyppivika" männänrenkaissa. korjanneet noita merkkiliikkeessä takuun piiriin vaikka takuu aika olisi ohi. vaihdetaan "puolimoottoria" mitä kaikkee tuo nyt sisältää. sillä loppuu öljynkulutus, itsellä -01 ave ja remppa tehtiin jossain 115tuhannen kohdalla eikä ole vienyt sen jälkeen öljyä. itellä joutuu kans lisää noin pari kolme litraa vaihtovälillä
- Viim. toyota.210tkm
150tkm meni hyvin, 15000km öljyä lisäämättä, mutta sen jälkeen alko mennä niin SAATANASTI.
Tyyppivika, kuten jo kaikki tietää. Tänään siis 1500 euroa köyhempi, mutta pitäis öljyn kaataminen loppua.
Toisen tyyppivian; vaihdelaatikon laakerit, olen jo laitattanut uudet. - ei koskaan mitään
Viim. toyota.210tkm kirjoitti:
150tkm meni hyvin, 15000km öljyä lisäämättä, mutta sen jälkeen alko mennä niin SAATANASTI.
Tyyppivika, kuten jo kaikki tietää. Tänään siis 1500 euroa köyhempi, mutta pitäis öljyn kaataminen loppua.
Toisen tyyppivian; vaihdelaatikon laakerit, olen jo laitattanut uudet.Tässähän joutuu ranskalaisella ajava oikein häpeämään, kun ei auto syö öljyä eikä laakerit kahise ja ajokin on tärinätöntä ja kilometrejä HDI:llä 260 tkm. Nokkahihnan 2 vaihtoa kirpaisseet kukkaroa.
- tietoa provoilijalle
Viim. toyota.210tkm kirjoitti:
Toisen tyyppivian; vaihdelaatikon laakerit, olen jo laitattanut uudet.nyt hiukan koska olet noin onneton tietämyksen johdosta että kyseinen öljynkulutus koski 01-02 mallin 1.6 ja 1.8l koneita ja niitäkin ainoastaan pientä valmistusjaksoa,kun olivat laittaneet männänrenkaiksi jotain euro paskaa.
- tietoa rapeista ran
ei koskaan mitään kirjoitti:
Tässähän joutuu ranskalaisella ajava oikein häpeämään, kun ei auto syö öljyä eikä laakerit kahise ja ajokin on tärinätöntä ja kilometrejä HDI:llä 260 tkm. Nokkahihnan 2 vaihtoa kirpaisseet kukkaroa.
kovasti sun mieli näköjään tojoa tekee koska tällä palstalla jatkuvasti olet,ainut ongelma on sulla että pösöös ei tahdo mikään liike huolia vaihdossa kun tietävät mistä paskasta on kyse.
P.S monta kertaa on tullut kovalla pakkasella öljyt pihalle?? - myös autoista
tietoa rapeista ran kirjoitti:
kovasti sun mieli näköjään tojoa tekee koska tällä palstalla jatkuvasti olet,ainut ongelma on sulla että pösöös ei tahdo mikään liike huolia vaihdossa kun tietävät mistä paskasta on kyse.
P.S monta kertaa on tullut kovalla pakkasella öljyt pihalle??niin tietäisit, että Pösön kohdalla nuo ongelmat koskivat 1,8 litraisia bensakoneita joskus 90-luvulla. Nyt kun otit puheeksi, niin ainoa "auto", joka minulla on pullauttanut öljyt pihalle, oli 70-luvun loppupuolen Corolla.
- ranskan rapea
myös autoista kirjoitti:
niin tietäisit, että Pösön kohdalla nuo ongelmat koskivat 1,8 litraisia bensakoneita joskus 90-luvulla. Nyt kun otit puheeksi, niin ainoa "auto", joka minulla on pullauttanut öljyt pihalle, oli 70-luvun loppupuolen Corolla.
että vuoden 2002 mallin 406 2.0 on heittänyt 2 kertaa öljyt pihalle 3v aikana ja ei suinkaan ole mitenkään harvinaista
- ihme juttu
tietoa provoilijalle kirjoitti:
nyt hiukan koska olet noin onneton tietämyksen johdosta että kyseinen öljynkulutus koski 01-02 mallin 1.6 ja 1.8l koneita ja niitäkin ainoastaan pientä valmistusjaksoa,kun olivat laittaneet männänrenkaiksi jotain euro paskaa.
Miksei niitä sitten vaihdettu heti paikalla, jos vain pieni ja tiedetty erä oli kysymyksessä. Miksi vielä täällä valitetaan kyseisten autojen öljynkulutuksesta. Vai piiloteltiinko tiedettyä ongelmaa?
- JukkaJE
Mulla sama auto ja siihen vaihdettiin helmikuussa -09 takuuseen puolimoottori. Työ piti maksaa ite(n.800€). Ja kilometrejä oli mittarissa 129tkm ja vm. -02. Kulutti öljyä 3dl-9dl/1000km. Sanoivat että raja on 7 vuotta että tekevät rempan ja mulla oli 7v ja 1kk.
- fghfdgdf
mulle ei puhuttu mitään mistään aikarajoista tai vastaavista, oisko auto ollu sillon itelläkin jotain seittämän vuotta vanha. maksoin kyllä normi huolto hinnan siitä rempasta, huolto olisi ollut kohta muutenkin. siis tämä vikahan koskee 1,6 vvti moottoreita -01,-02 eli ekoja vvti koneita. uudemmissa ongelma pitäs olla korjattu eikä pitäs koskea 2litran moottoreita!
- Avensis -00
Monet alle 150tkm ajaneet kerotvat että ei kuluta öljyä.
Mutta kun ajokilsat YLI 150tkm niin monella JUURI silloin ruvennut kuluttaa.
Puhutaan sitten ykköskopan aveista taikka sitten uusista VVTi-moottorisista.
Mikähän sen kulutuksen aiheuttaa?
Venttiilivarisen kumet ei ainakaan olleet ykköskopan ongelma.
Ja kumpi öljy nyt olikaan parempi, oikeasti?
5W50 vaiko 5W30??????- .,.,.,,
Ehdottomasti se 5w30 on oikea viskositeetti!
5w50 on aivan museokamaa, ei nykyaikaisille moottoreille. - av
.,.,.,, kirjoitti:
Ehdottomasti se 5w30 on oikea viskositeetti!
5w50 on aivan museokamaa, ei nykyaikaisille moottoreille.minulla on 2 litranen ajettu 95 tuhatta automaatti laatikolla eikä kuluta öljyä en ymmärrä miksi joillakin kuluttaa auto on pelannut hyvin.
- avet
av kirjoitti:
minulla on 2 litranen ajettu 95 tuhatta automaatti laatikolla eikä kuluta öljyä en ymmärrä miksi joillakin kuluttaa auto on pelannut hyvin.
-08 2,0 63000 ajettu farkku 1l /15000 huoltovälillä joutuu lisäämään... oli yllätys ku ekan kerran sytty valo et pinta on liian alhaalla :( olisko ollu tossa hippase ennen 30000 ...
- lienee Camryssä
av kirjoitti:
minulla on 2 litranen ajettu 95 tuhatta automaatti laatikolla eikä kuluta öljyä en ymmärrä miksi joillakin kuluttaa auto on pelannut hyvin.
300 tkm tulee juuri mittariin ja öljynlisäys on aivan tuntematon käsite. Koneena 5S-FE .
- OCU-09
1,6 veitikoissa ollut männänrengas ongelma,liian pehmeät.Osalle tehtiin korjaus takuutyönä jos vaati takuuaikana.
Itsellä 1,6 veitikat-03-05ja-07 kertaakaan ei tarvinnut lisätä öljyä,tuskin huomasi edes pinnan laskkua. Itsellä 55000km kohdalla huomasin öljynpinnan olevan minimissä. Takuuseen vaihtoivat männänrenkaat ja kertoivat että renkaiden ympärille kertyy karstaa/pikeä joka estää renkaan liikkumisen männän ympärillä, mikä heikentää tiiveyttä. Sen jälkeen ei ongelmia ollut, koska uusien renkaiden materiaali oli eri kuin alkuperäisten.
- totuuden peittelyä
helposti kuluvat mäännärenkaat olivatkin virallisesti karstaa keräävät ja uusi materiaali mukamas ei kerää karstaa, uskoo ken tahtoo.
- Ave I
totuuden peittelyä kirjoitti:
helposti kuluvat mäännärenkaat olivatkin virallisesti karstaa keräävät ja uusi materiaali mukamas ei kerää karstaa, uskoo ken tahtoo.
Toyotaownersclubilla nimimerkki Igor heitti jotain karstoittumisjuttua. Karsta siis jumittaa renkaat ja ongelmat alkavat siitä.
- Avensissos
VALVOLINE MAXLIFE 5W40
=)
Toimiva öljy! - luotettava toyota
männänrenkaat voisi olla. Tai sitten tiputtaa pikkuhiljaa öljyä pihalle (tiiviste pettänyt). Selviää kun tarkistaa altapäin vuotaako jos ei päälle päin näy.
- seurataan
ni ohjekirjassa sanottiin että 1 l/1000 km ois normaalia.
- ohjekirjasta
Ei tojolla missään tapauksessa sallita sellaista kulutusta, vaan noin iso vika korjataan takuuna tai osin itse maksamalla riippuen ajetusta km-määrästä.
- Pettynyt omistaja
ohjekirjasta kirjoitti:
Ei tojolla missään tapauksessa sallita sellaista kulutusta, vaan noin iso vika korjataan takuuna tai osin itse maksamalla riippuen ajetusta km-määrästä.
Minulla on 2003 mallinen uudempi korinen Toyota Avensis 1.8 jossa on karstoittuvat ja jumittuvat männänrengaat, ajettu 170 000 km ja öljyä vie 1 litran/1000 km. Soitin tänään 26.04.2012 maahantuojalle ja keskustelin asiasta. Oikea korjaus tämän verran ajetulle koneelle on puolimoottorin vaihto ja kustannus 3000 - 4000 euroa joka tulee minun kontolleni. Olen todella pettynyt Toyoutan laatuun !!
- Ave I
Pettynyt omistaja kirjoitti:
Minulla on 2003 mallinen uudempi korinen Toyota Avensis 1.8 jossa on karstoittuvat ja jumittuvat männänrengaat, ajettu 170 000 km ja öljyä vie 1 litran/1000 km. Soitin tänään 26.04.2012 maahantuojalle ja keskustelin asiasta. Oikea korjaus tämän verran ajetulle koneelle on puolimoottorin vaihto ja kustannus 3000 - 4000 euroa joka tulee minun kontolleni. Olen todella pettynyt Toyoutan laatuun !!
Vaihtoehdot:
- Japan moottorista vaihtokone
- Autovahinkokeskuksesta vaihtokone
- Tarjous Tallinnan Toyotalta
Vaihtomoottorin pitää olla tehty heinäkuun 2005 jälkeen. - rtetert
Ave I kirjoitti:
Vaihtoehdot:
- Japan moottorista vaihtokone
- Autovahinkokeskuksesta vaihtokone
- Tarjous Tallinnan Toyotalta
Vaihtomoottorin pitää olla tehty heinäkuun 2005 jälkeen.Ite vaihtasin auton pois ja unohtasin koko homman, ei mitää järkee maksaa puolta auton hinnasta. Eikun vaa liikeeseen ja uutta tilalle, annat liikkeen sit murehtia seuraavasti omistajasta :D
- Vinkki!
Jep, eikun vaihtoon tai sitten lisäilee kiltisti öljyä. Ei se paskaksi mene kun katsoo, että öljyä on aina koneessa. Maksa auto pois ja sitten vaihtoon nopiaan. Tuo ongelma on kyllä tiedossa ollut jo pitkään joten ei mitään uutta. Harmillinen juttu Toyotalle. Yleensä luotettavia pelejä. Tai sitten.. Ota pätkää ja osta uusi Ave suoraan, ei tarvitse itkeä itseänsä uneen. Tai nähdä painajaisia moottoririkosta. ;) Rahaa se vain on! Nauti elämästä ja ota pätkä uusi auto. Mieti sitä fiilistä kun hyppäät uuden karheaan Aven puikkoihin kesällä. :) Mimmit kuolaa kun auto kiiltää kuin naantalin aurinko. Osta esittelyauto tai todella vähän ajettu yksilö, säästät useamman tonnin. Tai sitten uusi huoltosopimuksella.
- kuolen nauruun
"Mieti sitä fiilistä kun hyppäät uuden karheaan Aven puikkoihin..."
TÄÄ OLI PÄIVÄN PARAS!!! HAH HAH HAAAAAA!!!
Siinä muoviläjässä ei ole mitään fiilistä. Fiilis syntyy ihan erilaisista autoista, ei vinosilmien tekeleistä.
- Hyväauto
Itellä 2003 avensis 1.8 koneella. Vie öljynvaihtovälillä (15tkm) öljyä parisen litraa, huollossa sanottiin että 5 litraa voi viedä, ja on vielä normaalia. Öljynä käytän tojotan omaa 5w30
- käyhän se niinkin as
ja sitten menit takaisin nukkuun ja herättyäsi huomaat vanhan ranskalaisen tehneen sorapihastasi öljysorapihan
- arka aihe
käyhän se niinkin as kirjoitti:
ja sitten menit takaisin nukkuun ja herättyäsi huomaat vanhan ranskalaisen tehneen sorapihastasi öljysorapihan
vuodesta ja vuosikymmnestä toiseen, hiertää pappojen lippiksen alustaa.
- Avesyöainapaljo
Paitsi, jos tietää oikean öljyn.
- Ave I
Valvoline Maxlife ei auta ko. tapauksissa.
- BMW/plastic
Olen ihmetellyt tuota muoviläjä käsitettä, kun kaikissa nykyautoissa on muovia ihan jokaisessa. Onko se muovi jotenkin paremman näköistä muissa autoissa kuin Toyotassa. Kävin tuossa kesällä Tampereella ja ilan päätteksi päätin ottaa taksin Hotellille menoa varten. Taksi oli BMW, ajattelin että nyt pääsee kunnon baijerilaisen kyytiin. Ihmetyksekseni huomasin, että Bemarin koelauta ja koko keskikonsooli olivat muovia. sileää ja alumiinin väristä sekä mustaa. Mielestäni melko halvan näköistä vaikka kyseessä oli 500 sarjalainen dieselmoottorilla ja automaatilla varustettu peli. Penkit olivat varmaan taksikäyttöön tehdyt ja helposti puhdistettavaa mallia. Ulkoapäin auto näytti kyllä hienolta, mutta sisällä oli ihan sama muovinen fiilis kuin muissakin nykyautoissa, etenkin kun se muovi oli sellaista sileää ja kovapintaista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197606Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista807041- 955304
- 524785
- 2424357
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494336- 444255
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san284008- 593143
- 482606