Mail Delivery

Tatu T

Mistä johtuu kun postiini on tullut muutaman kerran ilmoitus palautuneesta postista? Esim. tänään seuraavanlainen: Lähettäjä: Mail Delivery System, Aihe: Undelivered Mail Returned to Sender

Mitään sellaisia posteja en ole lähettänyt, joihin tuo voisi liittyä. Voiko olla kysymys jonkinlaisesta virusasiasta?

9

2674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spammia....

Spammirobotti on postannut muutamia tuhansia viestejä joissa sinä olet merkitty lähettäjäksi.
      Osoite johon viesti on lähetetty ei ole toiminnassa, joten viesti palautuu spammirobotin sijasta sinulle.
      Heitä roskiin ja unohda.

• Tatu T

On kuitenkin vähän omituista, että nuo Mail Delivery-postit jatkuvat kaiken aikaa. Tänään taas tuli kaksi, ja niinkuin olisin lähettänyt postia johonkin ihmeosoitteeseen, mm. jotain Vasilenkoja.
        Näissä "palautuneissa" posteissa on liitteitäkin, joita en tietenkään avannut, mutta koko homma kyllä haiskahtaa.

• ...
        Tatu T kirjoitti:

On kuitenkin vähän omituista, että nuo Mail Delivery-postit jatkuvat kaiken aikaa. Tänään taas tuli kaksi, ja niinkuin olisin lähettänyt postia johonkin ihmeosoitteeseen, mm. jotain Vasilenkoja.
        Näissä "palautuneissa" posteissa on liitteitäkin, joita en tietenkään avannut, mutta koko homma kyllä haiskahtaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8627645#comment-41021426

• Täh.ti
        Tatu T kirjoitti:

Mulla sama ongelma, paitsi että niitä viestejä tulee n.60/pvä ja ilmeisesti myös kavereilleni mennyt multa sellaisia vaikka en ole lähettänyt tietenkään......
        Mitä teen, pitäiskö vaihtaa sähköpostiosote kokonaan (ikävää sinänsä kun se on joka paikassa ja ollut jo ainakin 8 vuotta...)
        Mulla siis hotmail. Ja mikähän ois hyvä ja toimiva jos joudun vaihtamaan?

• MinäIte.

Esimerkiksi minä estelen windows livellä roskapostit ja asetus on silleen että kun klikkaan torju ja poista nappia, niin ne roskapostit lähtee takaisin lähettäjälle.

Mulle on tullut ihan sama ilmoitus, kun mun sähköostiosoite on kaapattu ja sillä spammit lähettelevät toisille roskapostia, toiset sitten torjuvat ja mä saan aina sellasen ilmoituksen, mutta ei haittaa.

• Täh.ti

Ei jaksais joka pv poistaa n.50 viestiä ja varsinkin se ottaa aivoon jos mun sähköpostista lähtee myös tutuille roskapostia!!

• MinäIte.
        Täh.ti kirjoitti:

Ei jaksais joka pv poistaa n.50 viestiä ja varsinkin se ottaa aivoon jos mun sähköpostista lähtee myös tutuille roskapostia!!

Hei,

Kannattee tosiaan luoda sellanen sähköpostiosoite jota voi käyttää nettisivuilla esim. kilpailuihin ja pitää toinen sähköpostiosoite, jota tarvitaan vaan tärkeään paikkaan esim. pankkisivut. Näin voit pitää erossa roskapostit ja tärkeät postit.

Itselläni on jopa 4 sähköpostiosoitetta ja vain yhteen osoitan roskapostit ts. laitan sen osoitteen vain vähemmän tärkeiden sivuille. Yksi osoite on erittäin tärkeille esim. operattorille, pankille ja muihin tärkeisiin. 2 muuta on teeman mukaan.

• Epsilon ╬

"minä estelen windows livellä roskapostit ja asetus on silleen että kun klikkaan torju ja poista nappia, niin ne roskapostit lähtee takaisin lähettäjälle."

Älä lähetä niitä takaisin! Poista vaan. Ei ne mene spämmääjälle takaisin. Ei spämmääjät koskaan vastaanota postia osoitteista, mitä headereissa on. Ne takaisin ponkaamasi emailit menee joko jollekin, millä ei oo mitään tekoa spammauksen kanssa tai ne menee invalid-osoitteeseen eli ei minnekään..
        Jos kaikki tekisi noin, niin siitä tulisi yhtä iso ongelma kuin itse spammauksesta..

Käytän Email Removeria ja käyn kurkkaamassa postilaatikossa etukäteen mitä siellä on ja poistan spammit kerralla ennenkuin tarkistan emailit varsinaisella sähköpostiohjelmalla.

• MinäIte.
        Epsilon ╬ kirjoitti:

"minä estelen windows livellä roskapostit ja asetus on silleen että kun klikkaan torju ja poista nappia, niin ne roskapostit lähtee takaisin lähettäjälle."

Älä lähetä niitä takaisin! Poista vaan. Ei ne mene spämmääjälle takaisin. Ei spämmääjät koskaan vastaanota postia osoitteista, mitä headereissa on. Ne takaisin ponkaamasi emailit menee joko jollekin, millä ei oo mitään tekoa spammauksen kanssa tai ne menee invalid-osoitteeseen eli ei minnekään..
        Jos kaikki tekisi noin, niin siitä tulisi yhtä iso ongelma kuin itse spammauksesta..

Käytän Email Removeria ja käyn kurkkaamassa postilaatikossa etukäteen mitä siellä on ja poistan spammit kerralla ennenkuin tarkistan emailit varsinaisella sähköpostiohjelmalla.

Ei aina tiedä kuka oikeesti lähettää roskapostia, koska tekastuja nimejäkin he käyttävät, joten kaikki roskapostit "Torju ja poista".

Kyllä minäkin voin katsoa etukäteen mitä siellä on ja siten pystyn torjumaan. Kaikki roskapostit kun on merkattu, niin ne ei enää tule minulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4864
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3935
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2311
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2134
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1928
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1818
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1547
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1471
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1175
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1094
    Aihe