onko tietoa kuis paljon tsi 1,4 kuluttaa polttoaineta
että onko kulutus oikeasti se mitä myyjät väittää
että keskikulutus 6,5 pintaan
tsi polttoaineeen kulutus
72
4616
Vastaukset
- tyuiyuuio
onko enempi maantie- vai kaupunkipainotteista ajoa. Lyhyttä vai pitkää matkaa. Kumpaa polttoainetta käyttää 95E:tä vai 98E:tä. Muistaako aina esilämmittää auton kun lämpötila on 5 tai alle. Ei pidä turhaa pitkiä aikoja penkinlämmittimä tai muita sähkölaitteita tai ilmastointia päällä. Vaihtaa tarpeeksi ajoissa suurelle vaihteella ja välttää äkkijarrutuksia. Ajaa ja rullaa paljon vapaalla. Onko manuaali vai DSG.
Kyllä melkoinen ajotaituri saa olla, että jatkuvasti saa keskikulutukseksi TSI:llä 6,5 litraa. Silloin ajon pitää olla todella harkittua ja taloudellista ja pääasiassa pelkkää maantieajoa kevyellä kuormalla.
Jos pihiä autoa kaipaat hommaa Golf 1.2TSI Bluemotion manuaali tai 1.6TDI manuaali tai seitsenvaihteisella DSG:llä sama 1.6TDI commonrail tai sitten 2.0TDI commonrail
1.4TSI:t juopompia, ei mitää yltiöpihejä, vaikka päästöt ihan kohtuullisen pienet varsinkin DSG:llä ja vakuutusmaksut pienet myöskin. - funnn
mietippä ite, mikä kulutukseen vaikuttaa? Toisen käytössä kulutus voi olla 3 litraa suurempi tai pienempi kuin sinulla. Lisäksi varmaan autokin vaikuttaa jotain eli missä se kone on kiinni, kuskaatko viittä satakilosta äijää ja omaat raskaan kaasujalan.
- Golf no fuel
Mahdollista. Irroita kaikki ylimääräinen paino, kuten kaikki muut kuin kuskin penkki (sen voi korvata vaikka styrox-laatikolla (ontolla)), verhoilut, kahvat, hattuhyllyt, kattoverhoilut, oviverhoilut, vararengas, kahvat jne.
Lisäksi otat tavaksesi lipitellä ylisuurilla vaihteilla; lähde liikkeelle kolmosella. Jos kytkimiä menee niin vitut siitä kunhan kulutus on pieni. Aerodynamiikan paranteleminen kotikonstein ei kannata, paitsi jos pidät keskinopeuden suhteessa max vääntöön kohdillaan ja vauhdin alle jotain 60km/h. Silloin voit tietysti irrottaa korin turhat osat; puskurit, peilit, listat, merkit jne.
Pääasia on kuitenkin se, että ajaa VAG-merkillä joka kuluttaa niin pihisti että muita vituttaa. Ja lisää vielä juttuihin pieni savolaisvalhe eli vähennä pari litraa todellisesta ja usko itse koko juttu. Vaikka kunnon aamulääkityksellä.- Tosion.
melko pelle, tosi älykäs yksilö.
Mutta asiaan, saat lisätä valmistajan ilmoittamiin lukemiin vähintään puoli litraa, silloin aletaan olla oikeilla jäljillä.
- 1.4TSI
ainakin päässyt aina 6- 6,4 litran välille 1.4 TSI:llä, kyseessä siis 122 heppanen versio.
- tyuiåpopiå¨p
pääasiassa ajelet: ajatko aina liikkennesääntöjen mukaan tai jopa alle sallitun nopuden? Entä onko paljon maantiajoa maanteillä jossa nopeusrajoitus 80-100km/h?
Mikä malli: eli onko tavallinen viisiovinen Golf vai farmari? Aluvantein vai peltivantein? Varustelutaso? - hujioipåo
tyuiåpopiå¨p kirjoitti:
pääasiassa ajelet: ajatko aina liikkennesääntöjen mukaan tai jopa alle sallitun nopuden? Entä onko paljon maantiajoa maanteillä jossa nopeusrajoitus 80-100km/h?
Mikä malli: eli onko tavallinen viisiovinen Golf vai farmari? Aluvantein vai peltivantein? Varustelutaso?todella matalia kierroksia ja suuria vaihteita hyödykseen käyttävä kuivakytkiminen DSG-automaatti?
Se pitää kulutuksen melko aisoissa jos D-asennolla vaan ajelee. - 1.4TSI
tyuiåpopiå¨p kirjoitti:
pääasiassa ajelet: ajatko aina liikkennesääntöjen mukaan tai jopa alle sallitun nopuden? Entä onko paljon maantiajoa maanteillä jossa nopeusrajoitus 80-100km/h?
Mikä malli: eli onko tavallinen viisiovinen Golf vai farmari? Aluvantein vai peltivantein? Varustelutaso?yleensä n. 5-10 kilsaa mittarin mukaan yli rajoituksen. Ajot ovat 50% maantietä ja 50% kaupunkia. Malli on 5 ovinen GT Sport paketilla ja aluilla. Vaihteisto on manuaali.
- Jonttevaan
Ultimatevw-foorumilla naurattaa helvetistä nämä 122 hv/125 hv 1,4 tsi-kuskit (se yhdellä turbolla) jotka kehuu miten vähällä mentiin ja ajettiin kahdeksaakymppiä myötätuuleen. Tuo koneversio on siis super-nuukureiden suosiossa, ja he vielä liioittelevat tahattomasti kulutuksia, tuijottaen ajotietokoneen täysin valheellisiin kulutuslukemiin. Jos tuolla koneella ajetaan normaalin ihmisen tavoin, eli reippaita maantienopeuksia, ohituksia ja kaupunkiruuhkia, niin se kulutus viihtyy siellä 8 litra tienoilla. Kaikki muu on paskapuhetta ja perustuu alinopeudella spedeilyyn.
- ...........
Jonttevaan kirjoitti:
Ultimatevw-foorumilla naurattaa helvetistä nämä 122 hv/125 hv 1,4 tsi-kuskit (se yhdellä turbolla) jotka kehuu miten vähällä mentiin ja ajettiin kahdeksaakymppiä myötätuuleen. Tuo koneversio on siis super-nuukureiden suosiossa, ja he vielä liioittelevat tahattomasti kulutuksia, tuijottaen ajotietokoneen täysin valheellisiin kulutuslukemiin. Jos tuolla koneella ajetaan normaalin ihmisen tavoin, eli reippaita maantienopeuksia, ohituksia ja kaupunkiruuhkia, niin se kulutus viihtyy siellä 8 litra tienoilla. Kaikki muu on paskapuhetta ja perustuu alinopeudella spedeilyyn.
jos sinulla ei ole omaa kokemusta niin älä avaudu silloin. Käyppäs koeajamassa se sitten kun saat ajokortin. Vai oletko kateellinen tojotero?
- naurata
Jonttevaan kirjoitti:
Ultimatevw-foorumilla naurattaa helvetistä nämä 122 hv/125 hv 1,4 tsi-kuskit (se yhdellä turbolla) jotka kehuu miten vähällä mentiin ja ajettiin kahdeksaakymppiä myötätuuleen. Tuo koneversio on siis super-nuukureiden suosiossa, ja he vielä liioittelevat tahattomasti kulutuksia, tuijottaen ajotietokoneen täysin valheellisiin kulutuslukemiin. Jos tuolla koneella ajetaan normaalin ihmisen tavoin, eli reippaita maantienopeuksia, ohituksia ja kaupunkiruuhkia, niin se kulutus viihtyy siellä 8 litra tienoilla. Kaikki muu on paskapuhetta ja perustuu alinopeudella spedeilyyn.
Minulla on mennyt yhden kerran tankillisen keskikulutus yli 8l/100km. Silloin koko matka ajettiin pakkasella pätkäajossa kaupungissa. Kone ei montaa kertaa käynyt edes normaalilämmössä tuona aikana. Normaali puolet kaupunkia, puolet maantietä on aina alle 6.5l/100km.
- teyrutyiuoipo
Jonttevaan kirjoitti:
Ultimatevw-foorumilla naurattaa helvetistä nämä 122 hv/125 hv 1,4 tsi-kuskit (se yhdellä turbolla) jotka kehuu miten vähällä mentiin ja ajettiin kahdeksaakymppiä myötätuuleen. Tuo koneversio on siis super-nuukureiden suosiossa, ja he vielä liioittelevat tahattomasti kulutuksia, tuijottaen ajotietokoneen täysin valheellisiin kulutuslukemiin. Jos tuolla koneella ajetaan normaalin ihmisen tavoin, eli reippaita maantienopeuksia, ohituksia ja kaupunkiruuhkia, niin se kulutus viihtyy siellä 8 litra tienoilla. Kaikki muu on paskapuhetta ja perustuu alinopeudella spedeilyyn.
sekä ajotietokoneen mukaan että tankkauksista ja täytyy kyllä sanoa, että todella tarkka on Volkkarien ajotietokone jos vertaa moneen muuhun merkkiin. Ei todellakaan juurikaan kaunistele lukemia. Itsellä kaksoisahdettu TSI 118kW Golf Variant Sportline-varustein 7-vaihteisella DSG:llä ja nyt pelkkää taajama ja kaupunkiajoa, lyhyttä pätkää, kylmäkäynnistyksiä yms. ja keskikulutus noilla ajoilla 8.3-8.6. Maantiellä pienin kulutus ollut 5.9 välimatkalla Lahti-Tampere. Eli näytti kokonaiskulutukseksi tuolle noin 134km taipaleelle 5.9 ja välillä oli ilmastointikin päällä sekä muutamat reippaammat ohitukset tuli tehtyä. Bensana käytössä pelkästään Shellin perus 95E. Tuntuu toimivan sillä parhaiten omien kokemusten perusteella. Mittarissa 20.000. Ajotyyli aika sporttista, joskus repivääkin. Siistimmällä ajotavalla pääsisin pienempiinkin lukemiin ainakin kaupunkiajossa. Samoin motarilla pääsisin pienempiin lukemiin mutta kun vääntää, kiihtyy ja kulkee niin kivasti on vaikeaa kesälläkin pitää se tasan 120km lasissa. AC nappula on harvoin kesälläkään kokoajan päällä. Sähkölaitteet (penkilämmittimet jne.) ei ole talvella turhaan päällä tai liian kauaa. Radiokaan ei ole aina päällä.
Ei pärjää piheydessä pihemille dieseleille tai dieseleille ylipäätään, mutta muutoin ihan ok kulutus bensafarmariksi jossa: 240nm vääntöä, 118kW tehoa ja noin 1400kg painoa sekä automaatti. - kilovattinen
teyrutyiuoipo kirjoitti:
sekä ajotietokoneen mukaan että tankkauksista ja täytyy kyllä sanoa, että todella tarkka on Volkkarien ajotietokone jos vertaa moneen muuhun merkkiin. Ei todellakaan juurikaan kaunistele lukemia. Itsellä kaksoisahdettu TSI 118kW Golf Variant Sportline-varustein 7-vaihteisella DSG:llä ja nyt pelkkää taajama ja kaupunkiajoa, lyhyttä pätkää, kylmäkäynnistyksiä yms. ja keskikulutus noilla ajoilla 8.3-8.6. Maantiellä pienin kulutus ollut 5.9 välimatkalla Lahti-Tampere. Eli näytti kokonaiskulutukseksi tuolle noin 134km taipaleelle 5.9 ja välillä oli ilmastointikin päällä sekä muutamat reippaammat ohitukset tuli tehtyä. Bensana käytössä pelkästään Shellin perus 95E. Tuntuu toimivan sillä parhaiten omien kokemusten perusteella. Mittarissa 20.000. Ajotyyli aika sporttista, joskus repivääkin. Siistimmällä ajotavalla pääsisin pienempiinkin lukemiin ainakin kaupunkiajossa. Samoin motarilla pääsisin pienempiin lukemiin mutta kun vääntää, kiihtyy ja kulkee niin kivasti on vaikeaa kesälläkin pitää se tasan 120km lasissa. AC nappula on harvoin kesälläkään kokoajan päällä. Sähkölaitteet (penkilämmittimet jne.) ei ole talvella turhaan päällä tai liian kauaa. Radiokaan ei ole aina päällä.
Ei pärjää piheydessä pihemille dieseleille tai dieseleille ylipäätään, mutta muutoin ihan ok kulutus bensafarmariksi jossa: 240nm vääntöä, 118kW tehoa ja noin 1400kg painoa sekä automaatti.Jokos tupla-ahdetun tsi:si kone on rempattu? Meinaan, se kestää nippa nappa sen 20 tkm.
Yhden ahtimen 1,4 tsi on vahva, mutta ei tuo versio. - sakuille
kilovattinen kirjoitti:
Jokos tupla-ahdetun tsi:si kone on rempattu? Meinaan, se kestää nippa nappa sen 20 tkm.
Yhden ahtimen 1,4 tsi on vahva, mutta ei tuo versio.joilla on monella jo yli 200tkm moottoritieajoa mittarissa
- Ei paljo valittamist
kilovattinen kirjoitti:
Jokos tupla-ahdetun tsi:si kone on rempattu? Meinaan, se kestää nippa nappa sen 20 tkm.
Yhden ahtimen 1,4 tsi on vahva, mutta ei tuo versio.konehan on sama kuin 90kW malli, paitsi tehoa otettu softalla 28 kilowattia enempi ja välijäähdytin on tehokkaampi samoin jäähdytysjärjestelmä hieman muutellumpi. Turboaj ei ole kaksi vaan samoin yski kuin 90 kilowattisessakin mallissa. Turbon lisänä on kompressoriahdin jota ei ole 90 kilowattisessa mallissa.
Mittarissa 20.000 kilsaa ja auto valmistunut hihnalta 11/08 otettu käyttöön 01/09, moottori ja apulaitteet aivan tikissään ja seitsenvaihteinen uudemman sukupolven kuivakytkiminen DSG-laatikko täysin kunnossa. Moottori on uudemman sukupolven kaksoisahdettu TSI-moottori koodiltaan CAVD joka pohjautuu enempi uudempaan 90 kilowattiseen CAX yhden ahtimen TSI-moottoriin kuin vanhaan kaksoisahdettuun monesta VW mallista jo poistuneeseen BMY moottoriin. Öljyä ei ole tarvinnut lisätä kertaakaan, ei ole syönyt. Tarkistin milloin tarjoaa ekaa huoltoa, niin mittari näyttää mun ajotavalla että 422 päivän päästä tai noin 10.000km:n päästä olisi eka longlife-huolto.
Oliko vielä muuta? - Nuukia ovat
sakuille kirjoitti:
joilla on monella jo yli 200tkm moottoritieajoa mittarissa
noita TSI moottoreilla varustettuja Volkkareita joilla on ajettu ongelmitta 100.000 tai peräti 200.000km:a. Sen verta useasti olen kuitenkin Saksassa käynyt, että olen huomannut heidät nuukaksi sakiksi myös autojen suhteen. Monella jolla on siellä Golf, Golf Variant, Golf Plus tai Jetta on se 1.4 vaparina tai 1.6 vaparina eikä todellakaan TSI:nä. Samoin suurin osa mm. golfeista on manuaalivaihteilla ja varustetaso hinnat alkaen Trendline tai korkeintaan Comfortline. Monelle auto on Saksassa vain välttämätön liikkumisväline paikasta A paikkaan B eikä mikään prassailun aihe.
- Penninvenyttäjä80
Nuukia ovat kirjoitti:
noita TSI moottoreilla varustettuja Volkkareita joilla on ajettu ongelmitta 100.000 tai peräti 200.000km:a. Sen verta useasti olen kuitenkin Saksassa käynyt, että olen huomannut heidät nuukaksi sakiksi myös autojen suhteen. Monella jolla on siellä Golf, Golf Variant, Golf Plus tai Jetta on se 1.4 vaparina tai 1.6 vaparina eikä todellakaan TSI:nä. Samoin suurin osa mm. golfeista on manuaalivaihteilla ja varustetaso hinnat alkaen Trendline tai korkeintaan Comfortline. Monelle auto on Saksassa vain välttämätön liikkumisväline paikasta A paikkaan B eikä mikään prassailun aihe.
On se jännä juttu: Saksassa asuminen on edullisempaa, autot halvempia, polttoaine aika samoissa lukemissa, palkat paremmat kuin meillä. Silti siellä ostetaan peruskarvalakki-malli, meillä taas raksitaan kaiken maailman hömpäää kuten xenonit, pakkitutkat, dsg-lootat ja tsi-prutkut ja tietysti kaikki dynaudiot ja isot vanteet. Sitten itketään elinkustannuksia ja vaaditaan jatkuvasti hirveitä palkankorotuksia.
Olisiko syytä katsoa rehellisesti peliin ja omaan tiliotteeseen/palkkakuittiin, ja valita se karvalakkimalli ja jopa vähän käytetty auto? Olisi monessa perheessä paremmin asiat. - tyjj6832
Penninvenyttäjä80 kirjoitti:
On se jännä juttu: Saksassa asuminen on edullisempaa, autot halvempia, polttoaine aika samoissa lukemissa, palkat paremmat kuin meillä. Silti siellä ostetaan peruskarvalakki-malli, meillä taas raksitaan kaiken maailman hömpäää kuten xenonit, pakkitutkat, dsg-lootat ja tsi-prutkut ja tietysti kaikki dynaudiot ja isot vanteet. Sitten itketään elinkustannuksia ja vaaditaan jatkuvasti hirveitä palkankorotuksia.
Olisiko syytä katsoa rehellisesti peliin ja omaan tiliotteeseen/palkkakuittiin, ja valita se karvalakkimalli ja jopa vähän käytetty auto? Olisi monessa perheessä paremmin asiat.Penninvenyttäjä80, pyydä iskääsi maksamaan yksi kielimatka Saksaan. Tai sitten, kun koulusi loppuu, niin mene Saksaan työharjoitteluun tai opiskelijavaihtoon.
- wohne
tyjj6832 kirjoitti:
Penninvenyttäjä80, pyydä iskääsi maksamaan yksi kielimatka Saksaan. Tai sitten, kun koulusi loppuu, niin mene Saksaan työharjoitteluun tai opiskelijavaihtoon.
schon hier. Deswegen kenne ich diese Sachen hier in Deutschland. Aber vielleicht ist es unnötig zu erklären weil du verstehts gaaaaaar nichts.
- ich komme
wohne kirjoitti:
schon hier. Deswegen kenne ich diese Sachen hier in Deutschland. Aber vielleicht ist es unnötig zu erklären weil du verstehts gaaaaaar nichts.
vielä kun tarkistat kielioppia!
Jonttevaan kirjoitti:
Ultimatevw-foorumilla naurattaa helvetistä nämä 122 hv/125 hv 1,4 tsi-kuskit (se yhdellä turbolla) jotka kehuu miten vähällä mentiin ja ajettiin kahdeksaakymppiä myötätuuleen. Tuo koneversio on siis super-nuukureiden suosiossa, ja he vielä liioittelevat tahattomasti kulutuksia, tuijottaen ajotietokoneen täysin valheellisiin kulutuslukemiin. Jos tuolla koneella ajetaan normaalin ihmisen tavoin, eli reippaita maantienopeuksia, ohituksia ja kaupunkiruuhkia, niin se kulutus viihtyy siellä 8 litra tienoilla. Kaikki muu on paskapuhetta ja perustuu alinopeudella spedeilyyn.
Onko tuossa joku erikoinen versio ajotietokoneesta? Itselläni on dieselgolffissa ajotietokone, jonka ilmoittama kuljettu matka heitti 600 kilometrin matkalla 2 kilometriä verrattuna reittiohjeen antamaan etäisyyteen (pitäisi olla navi, jolla mittaisi todellisen kuljetun matkan, mutten usko että se kovin paljoa tuosta enää heittää). Tankkaamalla ja ilmoitettuun matkaan suhteuttaen kulutus taas ei heittänyt niin paljoa, että se olisi 0,1 l/100 tarkkuudessa näkynyt...
Rengastus tietysti vaikuttaa jonkin verran... Mutta ei kai moottorityyppi rengastukseen vaikuta?
Ajotapa on kuitenkin merkitsevin. Itselläni 1.9 diesel kuluttaa työmatkalla (40 kilsaa matka-ajoa, 2 kilsaa kaupunkiajoksi luokiteltavaa) noin 6 l/100. Tiputtamalla 40 km/h nopeutta pääsisi jonnekin reiluun neljään...- Rinkulat
The_Rat kirjoitti:
Onko tuossa joku erikoinen versio ajotietokoneesta? Itselläni on dieselgolffissa ajotietokone, jonka ilmoittama kuljettu matka heitti 600 kilometrin matkalla 2 kilometriä verrattuna reittiohjeen antamaan etäisyyteen (pitäisi olla navi, jolla mittaisi todellisen kuljetun matkan, mutten usko että se kovin paljoa tuosta enää heittää). Tankkaamalla ja ilmoitettuun matkaan suhteuttaen kulutus taas ei heittänyt niin paljoa, että se olisi 0,1 l/100 tarkkuudessa näkynyt...
Rengastus tietysti vaikuttaa jonkin verran... Mutta ei kai moottorityyppi rengastukseen vaikuta?
Ajotapa on kuitenkin merkitsevin. Itselläni 1.9 diesel kuluttaa työmatkalla (40 kilsaa matka-ajoa, 2 kilsaa kaupunkiajoksi luokiteltavaa) noin 6 l/100. Tiputtamalla 40 km/h nopeutta pääsisi jonnekin reiluun neljään...rengastukseen: Golf V, Golf Plus V, Jetta V, Golf VI HB, Golf Variant V, Golf Variant VI: 1.4 103 kW BMY TSI mahtuu (tuote moottoria ei enää tarjolla VI korimallisiin Volkkareihin) jopa 15" 195/65R15 renkaat, samoin 1.4 90kW CAX TSI mahtuu 15" 195/65R15, mutta 1.4 118kW CAVD TSI jarrulevyt on kertakaikkiaan niin paljon isommat että ei mahdu kuuttatoista tuumaa pienemmät pelti- tai alumiinivanteet ei sitten mitenkään, eikä minkään malliset. 16-tuumaakin on jo aikalailla siinä rajoilla. CAVD:N yhteydessä rengaskoko on aina vähintään 205/55R16.
Niin ja mulla on monitoiminäyttö plus eli isonäyttöinen ajotietsikka jossa pääsee itse säätämään monia asetuksia mm. valoihin liittyviä juttuja yms. ja jossa on vaikka minkämoista härpäkettä ja kieltä voi vaihtaa itse yms. - eeertyui0+¨0+0+
Penninvenyttäjä80 kirjoitti:
On se jännä juttu: Saksassa asuminen on edullisempaa, autot halvempia, polttoaine aika samoissa lukemissa, palkat paremmat kuin meillä. Silti siellä ostetaan peruskarvalakki-malli, meillä taas raksitaan kaiken maailman hömpäää kuten xenonit, pakkitutkat, dsg-lootat ja tsi-prutkut ja tietysti kaikki dynaudiot ja isot vanteet. Sitten itketään elinkustannuksia ja vaaditaan jatkuvasti hirveitä palkankorotuksia.
Olisiko syytä katsoa rehellisesti peliin ja omaan tiliotteeseen/palkkakuittiin, ja valita se karvalakkimalli ja jopa vähän käytetty auto? Olisi monessa perheessä paremmin asiat.konsernin eri merkkien maahantuojat ei enää tuo Suomeen juurikaan mitään merkkiä tai mallia 1.4 vaparina tai 1.6 vaparina. Eli jotka jotain VAG autoja haluaa bensmoottorilla ostaa, niin niiden on melkeimpä pakko ostaa TSI:llä varustettuna ne autot kun muuta ei välttämättä tarjota.1.6 vaparia ei saa juuri mihinkään VaG malliin ja 1.4 vaparikin häviää täällä vähitellen Golfin nokalta kun tulee 1.2TSI. VAG saa täällä noilla hienoilla moottoreilla paljon ostajia, mutta toisaalta täällä Suomessa se menettää varsin paljon sellaisia ostajia jotka epäilee noiden TSI moottoreiden kestävyyttä ja jotka pelkää että koko viritelmä laukee heti autokaupan pihasta poistuttaessa. Kyseessä ovat yleensä papat jotka näitä TSi autoja karttaa ja pelkää joten potentiaalisia ostajia menetetään kun ei ole kohta yhtään ns. perinteistä peruskonetta tarjolla. Samoin jos haluat Skodan, Volkkarin tai Seatin automaattina niin eipä ole noihin juurikaan saatavilla mitään perinteistä automaattia enää vaan pelkkää DSG:tä tämän ekovuohotuksen ja co-päästöjen vuoksi. Jotkut ei DSG:tä uskalla hankkia ja näin merkki menettää asiakkaita jotka haluaa perinteisen automaatin ja pelkää DSG:tä yli kaiken.
- ----------
eeertyui0+¨0+0+ kirjoitti:
konsernin eri merkkien maahantuojat ei enää tuo Suomeen juurikaan mitään merkkiä tai mallia 1.4 vaparina tai 1.6 vaparina. Eli jotka jotain VAG autoja haluaa bensmoottorilla ostaa, niin niiden on melkeimpä pakko ostaa TSI:llä varustettuna ne autot kun muuta ei välttämättä tarjota.1.6 vaparia ei saa juuri mihinkään VaG malliin ja 1.4 vaparikin häviää täällä vähitellen Golfin nokalta kun tulee 1.2TSI. VAG saa täällä noilla hienoilla moottoreilla paljon ostajia, mutta toisaalta täällä Suomessa se menettää varsin paljon sellaisia ostajia jotka epäilee noiden TSI moottoreiden kestävyyttä ja jotka pelkää että koko viritelmä laukee heti autokaupan pihasta poistuttaessa. Kyseessä ovat yleensä papat jotka näitä TSi autoja karttaa ja pelkää joten potentiaalisia ostajia menetetään kun ei ole kohta yhtään ns. perinteistä peruskonetta tarjolla. Samoin jos haluat Skodan, Volkkarin tai Seatin automaattina niin eipä ole noihin juurikaan saatavilla mitään perinteistä automaattia enää vaan pelkkää DSG:tä tämän ekovuohotuksen ja co-päästöjen vuoksi. Jotkut ei DSG:tä uskalla hankkia ja näin merkki menettää asiakkaita jotka haluaa perinteisen automaatin ja pelkää DSG:tä yli kaiken.
Seat Ibizaan saa vielä 1.4 ja 1.6 vaparit?
- atyul
---------- kirjoitti:
Seat Ibizaan saa vielä 1.4 ja 1.6 vaparit?
edelleen VAG autoissa vapareita (Polo, Fabia, Ibiza) mutta tarkoitin lähinnä Golfia ja sitä isompia että aika kortilla on 1.4 ja 1.6 vaparit niissä tai isommissa. No okei 3- ja 5-oviseen Golfiin saa 1.4 vaparia mut tossa ne melkein sit oli.
- taulukoinut
VW Golf Variant 1.4TSI (122hv) manuaali Sportline
Tankkaus.com:sta tarkastin, että tankillisen keskikulutus on vaihdellut välilllä 6.8...8.1 l/100km.
Matka-ajossa menee helposti alle seitsemän, mutta kaupungissa sitten lähelle kahdeksaa. Kuitenkin kaupunki- ja matka-ajon välinen kulutusero on pienempi kuin edellisellä 1.8 vapari farkulla (eri merkkinen).
Tuo huippukulutus (8.1l) tuli ensimmäisten pakkasten aikaan, kun oli pelkkää kaupunkiajoa. Silloin ei ollut vielä lohkolämmitintä. Nyt on ja odotellaan pakkasia, jotta nähdään onko säteilylämppäristä mitään iloa, koska näytti ensipakkasten aikaan, että kylmäkulutus on jotakin aivan muuta kuin lämpimällä (paljon isompi ero kuin tuolla 1.8 vaparilla.
Pyrin nykyään noudattamaan rajoituksia (korkeintaan 10km/h liikaa) ja "ennakoimaan" liikennettä, mutta kyllä liikennevaloista pitää yrittää ehtiä ensimmäiseksi. - ertewrew
Pelkällä maantieajolla olen päässyt 5,5 litran/100km kulutukseen.
Kaupungissa raskaalla kaasujalalla 10 litraa.
Vastaus on nykäsmäinen ehkä kuluttaa ehkä ei:) - dfnJKENF
Uusi Avensis on 1,8 valvematic-bensakoneella pihimpi, ja myös multidrive S-lootalla. Ja on iso auto Ocuun tai Golfiin verrattuna. Se siitä hienosta turbotekniikasta.
- näyttöjä odotellessa
olen puhunut.
- bbnhyu
Jaahas, taas joku koomikko vauhdissa.
- KL
tsi 1,4 kulutusta en ole niin tarkkaa seuraillut vaikka välillä sellaisella ajelen, siinä 6-6,8 välillä keikkuu...
Golf plus 1,6 td on jokapäiväisessä ajossa. Muutama tonni on menty, pitkäaikainen keskikulutus on
5,1/100 km, maantiellä menee n. 4,5 ja kaupungissa 5,5! Varsinkin tuota kaupunkikulutusta pidän pienenä aikaisempiin autoihin (edellinen 1,6 FSI) verrattuna. - Tyyty-Väinö
Tankkasin toissapäivänä 18.11. Pulkkilassa ja seuraavan kerran eilen 19.11. Järvenpäässä. Ajoin Savonlinnan kautta, 770 km, 49,0 litraa. Tekee vähän alle 6,4 l / 100 km. 2 henkeä matkatavaraa kolmannen verran.
Täytyy myöntää, että en uhmannut talvirajoituksia kovinkaan pahasti vaan ajelin muun liikenteen tahtiin (reitillä on paljon kamerapätkiä). Yöpyminen ja yksi kylmäkäynnistys S-linnassa. Motaria (100 km/h) Lusista J-päähän, muut osuudet 80 km/h. Liemenä 98E (kulkisi toki 95E:lläkin, mutta 98E:llä sitäkin paremmin).
Työmatka-ajossa pk-seudulla menee kesäajossa 7 litran kahta puolta. Matkaa 18 km, josta ruuhkassa ja valoissa matelua 1 km ja loput väljää, nopeaa, liikennevalotonta.
Itse olen noihin lukemiin tyytyväinen. Toinen autoni, samankokoinen ja -painoinen 2-litran vapari manuaalilaatikolla, kuluttaa samassa ajossa 1,5 l / 100 km enemmän.
Golfini on vuoden ikäinen ja 17.500 km ajettu. Tuliteränä vei vähän enemmän.
Itse olen noihin lukemiin tyytyväinen.
Kaksiahtiminen TSI on kaksinaamainen: kulkee vähällä, kun malttaa ajaa nätisti. Polkeminen saa aikaan rivakkaa liikettä, mutta myös kulutuksen reipasta kasvua. Teho ei tule tyhjästä!
Diesel (TDI) antaa enemmän anteeksi: reilumpikaan kaasunkäyttö ei saa kulutuskäyrää yhtä jyrkkään nousuun. Minun vuotuiset kilometrimääräni ohjasivat kuitenkin valitsemaan TSI:n enkä ole katunut.- simo45
itselläni on skoda tdi tällä hetkellä ja ajetaan yli 20 tkm vuodessa.Skodan kulutus sekalaisessa ajossa on hiukan alle 7 koska vaimo ajaa aika lyhyttä työajoa kylmällä autollla,mutta matka ajossa pääsee siihen 5-5.5
koska ajan aina reilua nopeutta.Nyt ajoin yhden tankin sileen että en yhtään yli nopetta niin kulutus oli
alle 5 talvirenkailla.Koska olen kuljetusyrittäjä ja saan polttoainetta aika paljon halvemmalla kuin mitä taulu näyttää niin laskin että minun kannattaa ostaa edelleen se dti vaikka hankinta hinta on aika paljon kalliinpi - joojoojoojoo
simo45 kirjoitti:
itselläni on skoda tdi tällä hetkellä ja ajetaan yli 20 tkm vuodessa.Skodan kulutus sekalaisessa ajossa on hiukan alle 7 koska vaimo ajaa aika lyhyttä työajoa kylmällä autollla,mutta matka ajossa pääsee siihen 5-5.5
koska ajan aina reilua nopeutta.Nyt ajoin yhden tankin sileen että en yhtään yli nopetta niin kulutus oli
alle 5 talvirenkailla.Koska olen kuljetusyrittäjä ja saan polttoainetta aika paljon halvemmalla kuin mitä taulu näyttää niin laskin että minun kannattaa ostaa edelleen se dti vaikka hankinta hinta on aika paljon kalliinpiSyyllinen suurelle polttoaineen kulutukselle on kuljettaja.
- tästäkin
simo45 kirjoitti:
itselläni on skoda tdi tällä hetkellä ja ajetaan yli 20 tkm vuodessa.Skodan kulutus sekalaisessa ajossa on hiukan alle 7 koska vaimo ajaa aika lyhyttä työajoa kylmällä autollla,mutta matka ajossa pääsee siihen 5-5.5
koska ajan aina reilua nopeutta.Nyt ajoin yhden tankin sileen että en yhtään yli nopetta niin kulutus oli
alle 5 talvirenkailla.Koska olen kuljetusyrittäjä ja saan polttoainetta aika paljon halvemmalla kuin mitä taulu näyttää niin laskin että minun kannattaa ostaa edelleen se dti vaikka hankinta hinta on aika paljon kalliinpiEi ole mitään sekalaista ajoa - korkeintaan sekopäistä ajoa. Ilmoita se ajotietokoneen näyttämä keskinopeus. Se tieto kertoo kaiken minkätyyppisestä ajosta on kysymys.
- puunpää
Nyt olen ajanut 17000 km Golfilla ja keskikulutus kokoajalta on 6,1l/100km.
Vähimmillään tankillisella on mennyt 5,1l/100km ja enimmillään 7,2l/100km.
Ajo on ollut sekalaista josta matkaajoa noin 30%.kun ilmoittaa , niin se kertoo kulutuksesta aika paljon. mulla 32-38km/t ja 7 - 8 litraa/100km. 90kw ja7dsg
- puunpää
sr.v kirjoitti:
kun ilmoittaa , niin se kertoo kulutuksesta aika paljon. mulla 32-38km/t ja 7 - 8 litraa/100km. 90kw ja7dsg
se on ollut 37-40 km/h välillä.
- dfghjkl
sr.v kirjoitti:
kun ilmoittaa , niin se kertoo kulutuksesta aika paljon. mulla 32-38km/t ja 7 - 8 litraa/100km. 90kw ja7dsg
Samalla keskinopeudella saadaan erilaisia kulutuksia johtuen ajosuoritteiden erilaisuudesta.
- kokemuksia.
Viime päivinä tuli reissattua vähän enempi Variant 90kw käsivaihteisella. Meitä oli neljä aikuista ja tavaraa. Maanteillä mittarissa oli 80km/h alueella 90km/h ja moottoritiepätkillä satasen nurkilla. Kaupunkiajoa oli ehkä 20%. Kulutus oli ajotietokoneen mukaan 5.5l/100km eli todellisuudessa 5.7 jos mittarivirhe on sama kuin ennenkin. Maantiellä ajettiin vakkarilla aina kun mahdollista.
- --
90 kW TSI Golf DSG-vaihteisena: päivittäinen työmatka-ajo n. 30 km/suunta, josta suurin osa moottoritietä. Kesäaikaan 120 km/h nopeusrajoituksilla keskikulutus n. 7,4; nyt talvirajoitusten aikaan (motarilla 100, sekä 80 aluetta n. 5 km) kulutus pyörii 6,4 - 6,5 paikkeilla. Nopeuden nousu 100 -> 120 vaikuttaa siis aika lailla! Kesällä 80 - 100 nopeuksilla maantieajossa pääsi 6,1 tai alle. Kulutukset laskettu tankkauksista, ajotietokone näyttää n. 0,1 l/100 liian vähän.
- kapiampi on pihimpo
Onko kesä- ja talvirenkaat samankokoiset?
- --
kapiampi on pihimpo kirjoitti:
Onko kesä- ja talvirenkaat samankokoiset?
Täsmälleen samankokoiset ovat sekä kesä- että talvirenkaat. Talvirenkaissa on nastat.
- autoetuautoija
Mulla on työsuhdeautona tilapäisesti Golf farkku 1.4TSI. Vaikka on vapaa autoetu, niin olen kuitenkin uteliaisuuttani tarkkaillut kulutusta. Asun kohtalaisen suuressa kaupungissa ja melkein keskustassa, mutta käytännössä en työsuhdeautollani aja juuri koskaan taajamassa (ulos kaupungista ja toiselle puolen Suomea ja sillee...). Kaasujalkani on ollut ehkä hiukan raskaan puoleinen, mutta yritän sitä kovasti hillitä.
Jos et taajamaan paljoa poikkea, niin automyyjä puhuu jotakuinkin totta. Tankkaukset menee sinne 6,3-6,5 välille. Vähän aikaa ajelin 1.6 Corollalla, joka kulutti n. 6,7 -7,0. Corollan kone oli surkean tehoton, eikä auto mennyt metriäkään suoraan. TSI on moottorina erinomainen, Golfin ajettavuus on erinomainen, kuskin paikalla viihtyy todella hyvin.... Golfissa meteli on kuitenkin törkeän kova ja pilaa hyvä auton.
Älä kuitenkaan usko kaikkea mitä noista kulutuslukemista väitetään. Moni on mitannut sen kulutuksen yhden ainoan kerran ja todennut autonsa kuluttavan 3,5... Tuon TSI:n kulutusta voi säätää oikealla nilkalla, koneessa on potentiaalia monenlaiseen menoon. Jos haluaa oikeasti säästää polttoainetta, niin Golfin kokoisella dieselillä pääsee helposti 4.5 tasolle. Pari edellistä autoani olivat dieseleitä. Kannattaa harkita dieseliä, jos haluaa tehoa ja pienen kulutuksen. TSI vääntää melkein kuin diesel, kuluttaa vain 2l/100km enemmän ja kalliimpaa polttoainetta.- Vollaball
ei ole ainakaan 2010 malli 1.4 TSI 90 kW koneella.
- 19
Vollaball kirjoitti:
ei ole ainakaan 2010 malli 1.4 TSI 90 kW koneella.
sietämättömällä tasolla 2010 mallissa. Useita autoja viimeaikoina koajettu, Golf jää ostamatta rengasmelun vuoksi.
- ertyutyluerty
eli hieman häviää sille väännössä, mutta dieselin saa helpommin sammumaan tyhjäkäyntialueen tuntumassa ja liikkeellelähdöissä, koska veto ja vääntö ei ole samanlaista tyhjäkäyntialueen tuntumassa kuin TSI- bensassa. Samoin TSI:n vääntöalue on laaja-alaisempi kuin dieselin. Kumpikaan ei lämpiä kaupunkiajossa pakkasilla kovinkaan hyvin. Toki bensamalli lämpiää hieman paremmin.
- 4575
Vollaball kirjoitti:
ei ole ainakaan 2010 malli 1.4 TSI 90 kW koneella.
mutta saatanallinen rengasmelu nastarenkailla ja jostain syystä jotkut VW jäleenmyyjäliikkeet on varustaneet ne VI Golfit kaikista äänekkäämillä nastoilla eli Hakkapeliitta vitosilla.
- Riekko lentää
moottorilla toi auto on jolla nyt ajelet? 90kW, 118kW vai 103kW? Nastat vai kitkat? Varustelutaso: Trendline, Comfortline, Sportline? Mitä lisävarusteita autossa on?
Onko manuaalivaihteinen? - Riekko lentää
Riekko lentää kirjoitti:
moottorilla toi auto on jolla nyt ajelet? 90kW, 118kW vai 103kW? Nastat vai kitkat? Varustelutaso: Trendline, Comfortline, Sportline? Mitä lisävarusteita autossa on?
Onko manuaalivaihteinen?tarkoittetu sille autoetuautoilijalle :)
- 27
4575 kirjoitti:
mutta saatanallinen rengasmelu nastarenkailla ja jostain syystä jotkut VW jäleenmyyjäliikkeet on varustaneet ne VI Golfit kaikista äänekkäämillä nastoilla eli Hakkapeliitta vitosilla.
koeajoin Golffin ja Octavia 1,4 90kw TSI:t. Ocuun päädyttiin,rengasmelu Ocussa vaimeampi.Johtunee kuulema erilaisesta jousituksen tuennasta. Renkaaksi otin Michelinin kitkat (voitti TM testin). Jos rengasmelua ei huomioida niin muuten autot tuntui samanlaisilta koeajossa.
- kiolipoiåoåi
27 kirjoitti:
koeajoin Golffin ja Octavia 1,4 90kw TSI:t. Ocuun päädyttiin,rengasmelu Ocussa vaimeampi.Johtunee kuulema erilaisesta jousituksen tuennasta. Renkaaksi otin Michelinin kitkat (voitti TM testin). Jos rengasmelua ei huomioida niin muuten autot tuntui samanlaisilta koeajossa.
ja toinen voi olla se, että Ocussa on enempi porrasperämäinen kontti vaikka sekin hatchbackiksi luokitellaan Ocu on kuiteskin enempi liftback kuin peruinteinen hb.
- yuiipö
kiolipoiåoåi kirjoitti:
ja toinen voi olla se, että Ocussa on enempi porrasperämäinen kontti vaikka sekin hatchbackiksi luokitellaan Ocu on kuiteskin enempi liftback kuin peruinteinen hb.
Ocussa on renkaat kokoa 195/65R15 ja Golf VI:ssä on koko 205/55R16 kaikissa muissa paitsi 1.4 75hv vaparissa
- 27
kiolipoiåoåi kirjoitti:
ja toinen voi olla se, että Ocussa on enempi porrasperämäinen kontti vaikka sekin hatchbackiksi luokitellaan Ocu on kuiteskin enempi liftback kuin peruinteinen hb.
autot oli farkkuja,tilattu myös farkku.
- Pidä autosi uutena
Vollaball kirjoitti:
ei ole ainakaan 2010 malli 1.4 TSI 90 kW koneella.
Mistä olette ostaneet tai koeajaneet vuonna 2009 vuoden 2010 autoja?????
Katsokaas kun vuosi vaihtuu on tänävuonna käyttöönotettu volkkari varmasti "viimevuotinen" malli!!
Kysykää hyvityshintaa vuoden 2010 malliin ihan samoilla varusteilla tammikuussa 2010.
Volvot joilla ajoin n.20-vuotta käytti tuota petollista ensivuoden malli markkinointia vakuutellen hyvityshinnan olevan kyllä sama vaihtaessasi esim kolmen vuoden kuluttua.Soopaa, aina auto on sen vuotinen kuin sen rekisteröinti vuosi on!! - En raaputa laseja
ertyutyluerty kirjoitti:
eli hieman häviää sille väännössä, mutta dieselin saa helpommin sammumaan tyhjäkäyntialueen tuntumassa ja liikkeellelähdöissä, koska veto ja vääntö ei ole samanlaista tyhjäkäyntialueen tuntumassa kuin TSI- bensassa. Samoin TSI:n vääntöalue on laaja-alaisempi kuin dieselin. Kumpikaan ei lämpiä kaupunkiajossa pakkasilla kovinkaan hyvin. Toki bensamalli lämpiää hieman paremmin.
Jos palelet osta autoosi webasto,niinkuin minä.4.2 kilovattia saa kyllä hien pintaan "jos haluaa".
Muutenkin kritisoin wv:n ja parin muun merkin tsi koneita siltäosin kun niihin ei saa kuin öljypohjaan 250w "lämmittimen",no skodan 1.8 saa letkulämmittimen.
Hyviä kilometreja (alkukilometrejä),jääkaapeilla kunhan talvi tulee. - Vollaball
27 kirjoitti:
koeajoin Golffin ja Octavia 1,4 90kw TSI:t. Ocuun päädyttiin,rengasmelu Ocussa vaimeampi.Johtunee kuulema erilaisesta jousituksen tuennasta. Renkaaksi otin Michelinin kitkat (voitti TM testin). Jos rengasmelua ei huomioida niin muuten autot tuntui samanlaisilta koeajossa.
ei ainakaan 2010 mallin farkussa (comfortline) ole renkasmelua juuri ollenkaan!
- vvvbbbb
Vollaball kirjoitti:
ei ainakaan 2010 mallin farkussa (comfortline) ole renkasmelua juuri ollenkaan!
Onkohan kuulokojeesta patteri loppu?
- uuiopå
En raaputa laseja kirjoitti:
Jos palelet osta autoosi webasto,niinkuin minä.4.2 kilovattia saa kyllä hien pintaan "jos haluaa".
Muutenkin kritisoin wv:n ja parin muun merkin tsi koneita siltäosin kun niihin ei saa kuin öljypohjaan 250w "lämmittimen",no skodan 1.8 saa letkulämmittimen.
Hyviä kilometreja (alkukilometrejä),jääkaapeilla kunhan talvi tulee.ja asia on suoraan varmistëtty Calixilta:
Kaikki Volkkarin 1.4 TSI:t joissa on moottoritunnus BMY. kaikki Volkkarin mallit joissa on CAVD mallitunnuksella oleva 1.4TSI. Audi A3 1.4TSI ja kaikki Volkkarit joissa on 1.4TSI moottortyypiltään CAX. - Vääntäinen
ertyutyluerty kirjoitti:
eli hieman häviää sille väännössä, mutta dieselin saa helpommin sammumaan tyhjäkäyntialueen tuntumassa ja liikkeellelähdöissä, koska veto ja vääntö ei ole samanlaista tyhjäkäyntialueen tuntumassa kuin TSI- bensassa. Samoin TSI:n vääntöalue on laaja-alaisempi kuin dieselin. Kumpikaan ei lämpiä kaupunkiajossa pakkasilla kovinkaan hyvin. Toki bensamalli lämpiää hieman paremmin.
Dieselin vääntömomentti kampiakselilta mitattuna on toki reilusti suurempi kuin vastaavantehoisen bensamoottorin.
Autoa liikuttaa eteenpäin kuitenkin vetäviltä pyöriltä mitattava vääntömomentti.
Moottorin ja vetävien pyörien välillä on vaihteisto ja vetopyörästö.
Noin 100 kW:n teholla päästään noin 200 km/h huippunopeuteen, olipa kyseessä bensa tai diesel. Huipputehollaan bensakone kiertää noin 6000 1/min, kun taas dieselin suurin käyntinopeus on vain luokkaa 4000 1/min. Tämä ero kompensoidaan sillä, että dieselmoottorin perässä oleva kokonaisvälitys on saman verran harvempi. Rotevamman vääntönsä ansiosta diesel jaksaa kuljettaa autoa tuolla harvemmallakin välityksellä (dieselin vääntö luokkaa 300 Nm bensakoneen 200 Nm:iä vastaan).
Mutta mikä onkaan tilanne vetävillä pyörillä? Eiköhän tuo autoa kiihdyttävä ja kulkuvastuksen voittamiseen tarvittava, renkaan kehältä mitattava vääntö ole jokseenkin sama, olipa kyseessä sitten bensa- tai dieselmoottori! - Autoetuilija
27 kirjoitti:
koeajoin Golffin ja Octavia 1,4 90kw TSI:t. Ocuun päädyttiin,rengasmelu Ocussa vaimeampi.Johtunee kuulema erilaisesta jousituksen tuennasta. Renkaaksi otin Michelinin kitkat (voitti TM testin). Jos rengasmelua ei huomioida niin muuten autot tuntui samanlaisilta koeajossa.
Itse valitsisin sellaisen auton, jossa voi käyttää nastojakin. Pääteiden ulkopuolella varsinkin leutoina talvina tiet voivat olla jään peitossa. Siellä ei kitkoilla tee mitään (paitsi ehkä odottaa jään sulamista). Jääkannen peittämä tie ja vesisade... Kitkoilla kyllä pärjää jos seisoo 2 km työmatkansa liikennevaloissa Helsingissä.
Golfissani on alla Hakkapeliitta 7:t, joita mainostetaan hiljaisuudellaan. Testitulokset eivät tosin sitä tue. Renkaat ovat hyvät, mutta meteli hirveä - siis Golfissa. Renaul Meganessa tai Lagunassa ei kuulu juuri mitään ylimääräistä. Golfissa meteli on todella törkeän kova, ei taida muita yhtä meluisia autoja olla nykyisin myynnissä.
Vaimoni pari vuotta vanhassa BMW 318d:ssä ei kesä- ja talvirenkaiden eroa huomaa juuri lainkaan (molemmat sarjat Continentaleja). Auto on tietenkin paljon kalliimpi... - autoetuilija
Riekko lentää kirjoitti:
moottorilla toi auto on jolla nyt ajelet? 90kW, 118kW vai 103kW? Nastat vai kitkat? Varustelutaso: Trendline, Comfortline, Sportline? Mitä lisävarusteita autossa on?
Onko manuaalivaihteinen?90kw, Comfortline, manuaali, renkaina nastat eli Hakkapeliitta 7. Ei mitään ylimääräisiä lisävarusteita. Ilmastoinnin pidän aina päällä, koska talvellakin se vähentää kosteutta - pysyy ikkunat kirkkaana. Ilmastoinnin vaikutus on edellisillä autoilla (diesel) tehtyjen satunnaisten mittausten perusteella enintään noin 0,2 l/100km jos sitäkään ja vastapainona olisi kostea tunkkainen ilma ja huuruiset ikkunat.
VW:ssä kyllä tuo hirveä rengasmelu esiintyy kuluneilla kesärenkaillakin. Kitkoilla tai uusilla kesärenkailla se tietenkin on vähäisempää. - 1458562320
Autoetuilija kirjoitti:
Itse valitsisin sellaisen auton, jossa voi käyttää nastojakin. Pääteiden ulkopuolella varsinkin leutoina talvina tiet voivat olla jään peitossa. Siellä ei kitkoilla tee mitään (paitsi ehkä odottaa jään sulamista). Jääkannen peittämä tie ja vesisade... Kitkoilla kyllä pärjää jos seisoo 2 km työmatkansa liikennevaloissa Helsingissä.
Golfissani on alla Hakkapeliitta 7:t, joita mainostetaan hiljaisuudellaan. Testitulokset eivät tosin sitä tue. Renkaat ovat hyvät, mutta meteli hirveä - siis Golfissa. Renaul Meganessa tai Lagunassa ei kuulu juuri mitään ylimääräistä. Golfissa meteli on todella törkeän kova, ei taida muita yhtä meluisia autoja olla nykyisin myynnissä.
Vaimoni pari vuotta vanhassa BMW 318d:ssä ei kesä- ja talvirenkaiden eroa huomaa juuri lainkaan (molemmat sarjat Continentaleja). Auto on tietenkin paljon kalliimpi...johtuu takavedon lisäksi siitä, että se on konttiperä. Onhan Passat konttiperäkin hiljaisempi kuin Golf. Lisäksi Bemarissa on ymmärtääkseni erillinen apurunko joka edesauttaa hiljaisuutta.
Mitä rengaskeskusteluun tulee, niin Hakkapeliitta 7 on äänekäs nastarengas sanokoon sen valmistaja mitä hyvänsä ja mainosmiehet siinä sivussa. Uusi Michelin X-Ice North2 on hiljainen ja toinen hiljainen on Continentalin nastarengas. - utelias2010
autoetuilija kirjoitti:
90kw, Comfortline, manuaali, renkaina nastat eli Hakkapeliitta 7. Ei mitään ylimääräisiä lisävarusteita. Ilmastoinnin pidän aina päällä, koska talvellakin se vähentää kosteutta - pysyy ikkunat kirkkaana. Ilmastoinnin vaikutus on edellisillä autoilla (diesel) tehtyjen satunnaisten mittausten perusteella enintään noin 0,2 l/100km jos sitäkään ja vastapainona olisi kostea tunkkainen ilma ja huuruiset ikkunat.
VW:ssä kyllä tuo hirveä rengasmelu esiintyy kuluneilla kesärenkaillakin. Kitkoilla tai uusilla kesärenkailla se tietenkin on vähäisempää.Miten saat ilmastoinnin toimimaan talvella? Pyöriikö VW:n ilmastoinnin kone pakkasellakin vai lämmitätkö/huijaatko lämpöantureita jotenkin?
- TSI-09
Keskikulutus tänään 400km matkalla 5,8l/100 km,keskinopeus 66km/h 4h kuormalla ja matkatavarat.Tiet oli pieniä mäkisiä ja mutkaisia sivuteitä ei motaria.
Auto oli Ocu Combi 1,4 90kv TSI manuaali vaihteinen. Eka pidempi reissu Oculla,ei tarvitse katua hankintaa: HELVETIN HYVÄ AUTO!- jep7
En onko vikaa autossa vai kuskissa. Ajelen TSI 103kw DSG:llä lähinnä espoon taajamissa, jonkin verran maantieajoa. Nyt mittarin mukaan kulutus on 9,3. Ei millään saa menemään tyyliin 8,5.
- TSI-09
jep7 kirjoitti:
En onko vikaa autossa vai kuskissa. Ajelen TSI 103kw DSG:llä lähinnä espoon taajamissa, jonkin verran maantieajoa. Nyt mittarin mukaan kulutus on 9,3. Ei millään saa menemään tyyliin 8,5.
9l on paljon. Olisiko ajotavassasi vikaa? Ocu vie taajama/kaupunki ajossa 7-7,5l 100km.
Tarkastin tänään tankkaamalla eilisen reissun kulutuksen joka jäi ajotietokoneen lukemaa pienemmäksi,tankkaamalla 5,47l/100km. Kun huomioi vielä reissumme huonot tieolosuhteet niin kulutus on todella pieni. - fghjklöä'po¨'
TSI-09 kirjoitti:
9l on paljon. Olisiko ajotavassasi vikaa? Ocu vie taajama/kaupunki ajossa 7-7,5l 100km.
Tarkastin tänään tankkaamalla eilisen reissun kulutuksen joka jäi ajotietokoneen lukemaa pienemmäksi,tankkaamalla 5,47l/100km. Kun huomioi vielä reissumme huonot tieolosuhteet niin kulutus on todella pieni.tätä luokkaa: 8,2-8.6 ja auto on V-koppainen seitsenvaihteisella DSG:llä ja uusimmalla kaksoisahdetulla 118kW TSI:llä varustettu Golf farkku. Uudempi kaksoishdettu moottori on ehkä pikkasen polttoainetaloudellisempi kuin tuo 103kW moottori jota ei enää Golfeihin ja Jettoihin saa. Myös tuo seitsenvaihteinen DSG on etevämpi ja pitää kulutuksen pienenä. Ihan selkeästi sun ajotavoissasi on jotain pielessä, sillä melkoista polkemista ja kiihdyttelyä yms. pitää olla, jotta ite saisin tuollaisia kulutuksia omissa ajoissani aikaiseksi.
- Bensaa palaa
Ei TSI vaan Ocu I vRS 1,8T -04. Matkaa 75% kaupunkia 25%. Tyyli perusripeä vääntöä hyödyntävä. 5000km keskikulutus ollut n. 6.8 tällä vanhalla tekniikalla. Kyllä 1.4 TSI:llä pitäisi päästä alle tuon...
- Vollaball
uusi 1,4 TSI DSG 7,3 l vaikka näytti 7,5 l mittarissa..... Sekalaista ajoa. Ihan hyvä lukema. Alempi kuin Civicin.
- ...
Vollaball kirjoitti:
uusi 1,4 TSI DSG 7,3 l vaikka näytti 7,5 l mittarissa..... Sekalaista ajoa. Ihan hyvä lukema. Alempi kuin Civicin.
19700 km taulussa. Keskikulutus on ollut sekalaisessa ajossa 7.3 l / 100 km (tankkauksista laskettua arvo) Auton kulkupuoleen suhteutettuna kohtuullinen lukema. 0-80 km/h auto on suorastaan ripeä, mutta sen jälkeen meno on huomattavasti rauhallisempaa (pienen ahtimen kapasiteetti loppuu...) Turhan paljon on ollut korjaamokäyntejä. Vaikka VW:n laatu ei muuten vakuuta, niin DSG on tähän asti toiminut hyvin kaikessa ajossa.
- miten on
Vollaball kirjoitti:
uusi 1,4 TSI DSG 7,3 l vaikka näytti 7,5 l mittarissa..... Sekalaista ajoa. Ihan hyvä lukema. Alempi kuin Civicin.
Ja paljonko oli Civicin lukema? Itsellä on tämän vuoden 5d Civic 1.8 ja n.7000km ajettu. Kulutus 6.3 litraa/100km keskinopeus 44km/h.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496385Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6512679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831219- 841145
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.841124Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601088Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2901080- 871072
- 70971
- 228864