Miten te jotka olette tehneet pitempään puhelintyötä jaksatte sitä päivästä toiseen, on se raakaa hommaa, hattua nostan teille !
nyt tarvitsisin vinkkejä miten saada siihen arkityö rutiiniin sellaista mielekkyyttä ettei työpäivä tuntuisi niin saakelin puuduttavalta (siis soittoa soiton perään) ja sellaista ettei ryydy työhön.
miten estätte puutumisen?
Vinkkejä pitkäikäiset puhelin myyjät
4
318
Vastaukset
- aliBAba
Ei ihme jos puuduttaa mikäli otat työn vain soittona soiton perään. Ota jokainen asiakas vastaan avoimesti ja keskity saamaan kauppa. Ite oon ollu nyt 6-vuotta alalla.
- Entinen myyjä
Suosittelen vaihtamaan täysin alaa. Puhelinmyynti on kuitenkin sellaista työtä johon pääsee takaisin aina niin halutessaan. Kokeile välissä tehdä jotain työtä missä saat olla ihmisten kanssa kasvotusten. Harvassa ovat ne ihmiset jotka jaksavat montaa vuotta tehdä peräkkäin pelkkää kasvotonta puhelinmyyntityötä vaikka olisi miten hyvä mielikuvitus.
Uskon että mielesi piristyy kuten minulle tapahtui kun pääsin ympäristöön joka ei ole jokapäivä se sama minkkitarhan näköinen paikka samoine rutiineineen. - Anonyymi
Tiedätkö kenelle teet työtäsi. Monta välikättä.
- Anonyymi
Yli 10 kertyi kokemusta ja sanon neuvoinani muutaman kivijalan homman toimimiseksi: 1. Heitä ihan ekaksi menemään ne valmiit A4-spiikit mitä sinulle käteen annetaan! Poimit niistä vain tarpeelliset speksit muistiin kuten tuotteen hinta, tilausehdot ja mahdollinen nauhoitettava tilausvahvistus joka pitää mennä sanasta sanaan! Valmiit spiikit tappavat sekä asiakkaan että myyjän ja niiden laatijat eivät tajua myynnistä yleensä mitään.
2. Ota selvää tuotteesta mitä myyt. Mikään ei ole niin rasittavaa kuin myyjä joka jää kiinni heti kättelyssä siitä ettei tunne tuotetta jota yrittää myydä. Jos kuitenkin tulee liian vaikea kysymys, niin älä silloinkaan sano ettet tiedä vaan että "odotatko hetken niin tarkistan asian". Poikkeuksena tähän neuvoon toki se, että joskus toisessa päässä on joku vajakki joka huvittelee kysymällä epäoleellisia pikkuseikkoja niin silloin ei kannata lähteä leikkiin mukaan vaan pyytää ottamaan yhteyttä myymäsi tuotteen as.palveluun jottei mene aika hukkaan.
3. Tämä on tärkeä: virittäydy jokaiseen puheluun samalle "taajuudelle" asiakkaan kanssa. Ts. Jos asiakas on verkkainen tyyliltään niin sitten olet sinäkin ja jos taas nopea ja kiireinen niin sitten olet sinäkin. Jos totinen/vitsailija niin samoin sinäkin jne jne. Ja asiakas on aina oikeassa! Jos hän sanoo että Suomessa ollaan tyhmiä kun uhitellaan Putinille ja että Ukrainaa ei pitäisi tukea eikä valkopestä asioita niin että pakotteiden takia maksetaan itsemme kipeiksi kaikesta niin olet samaa mieltä (minä tosin olen muutenkin tätä mieltä). Ja ihan sama oli aihe mikä hyvänsä : sama sävel asiakkaan kanssa vaikka oikeasti olisit eri mieltä. Tämä edistää kaupan syntyä hämmästyttävän paljon. Mutta yli ei auta lyödä tässäkään: jos asiakas sanoo että kyllä Jammu-setä oli loppujen lopuksi hyvä äijä niin tällaisissa kohdin voi jo sanoa että ei todellakaan. Kyseessä näin räikeissä tapauksissa voi hyvin olla se että asiakas testaa myyjää että onko aitoa myyjän samanhenkisyys.
Loppu on sitten itsestä kiinni, kuinka hyvin jaksaa vetää roolia jonka onnistuminen vaatii. Joku ei jaksa päivääkään kun taas toinen vaikka eläkkeelle asti. Siis muuten pitää olla oma itsensä mutta rooli ottaa mukaan siten että on sellainen kuin asiakasta miellyttää ja tosiaan ne valmiit spiikit äkkiä pois silmistä niin perusedellytykset ovat paremmat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467555
- 334173
- 573675
- 503170
- 172846
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons562456- 542378
- 402329
- 442302
- 162266