REMONTTIMIEHEN MATKAKORVAUKSET!!!

ZAMMACCO82

Nyt tarvitaan tietoa ja neuvoja! Remonttifirma yrittää laskuttaa meiltä matkakorvauksia, vaikka tekemässämme pienremontti sopimuksessa ei ole niin sovittu. Siis voiko yksityisyrittäjä(ei siis palkoillinen) vaatia matkakorvauksia jos ei ole niin sovittu?? Lisäksi yrittää laskuttaa muista asioista joista ei ole erikseen kirjallisesti sovittu. Remppamies sanoo myöskin että koska on joutunut ajelemaan hakemassa meidän remonttitarvikkeita lätkäisi laskuun omatoimisesti 22%lisää alvia, eli tuotteista tulisi tupla ALVi.
Jos siis olemme sopineet vain työstä urakkahinnan ja joitain tiettyjä kiinnitystarvikkeita, ei meidän silloin tarvitse kustantaa muita, ei sovittuja asioita. Ja sitten vielä, mihin tässä voi vedota jos asia on niinkuin luulen.
Kiitos jo etukäteen niille jotka vaivautuvat vastaamaan=)

7

2846

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän riippuu

Ne nyt vähän riippuu mitä sovitaan ja miten sovitellaan. Alvit ei voi tulla sovitun hinnan päälle jos tehdään yksityiselle. Jos tavaroista vaatii alvia niin menee oikein koska kirjanpitosyistä niin pitää ollakin. Tupla-alveja ei tietenkään. Ellei sitten ota sitäkautta muita sovittuja kustannuksia.
      Jos remppamies teidän romuja on haeskellut/kuljetellut niin kyllähän siitä korvaus on kohtuullista pyytää. Samoin kamoista joiden tarvetta ei voinut urakkahetkellä aavistaa.

Annetuilla pohjatiedoilla paha sanoa tuomiota. Vain itse ja remppamies tiedätte mitä olette sopineet.

• "Alvit ei voi tulla sovitun hinnan päälle jos tehdään yksityiselle. "

Eikös kuluttajille KAIKKI hinnat pidä olla alvillisia. Alvittomia hintoja ei saa esittää pelkästään.

• ..........

Lue soppari tarkasti, tarkista myös oma tarjouspyyntösi ja saamasi tarjous liitteineen mitä niissä sanotaan. Jos niissä kaikissa puhutaan vain urakkahinnasta olet vahvoilla. Sitten menee vaikeammaksi jos sopimuksesta on unohtunut jotain pois joka on mainittu esim. tarjouksessa tai sen liitteenä olevassa hinnastossa. Sinä et voi hyötyä myyjän kustannuksella tilanteessa jossa on sellainen hinnoitteluvirhe joka on selvästi huomattavissa.

Jos remppamies on ostanut jotain omilla "ehkä hyvilläkin" alennuksilla ei hänen ole pakko antaa tavaraa ilman katetta eteenpäin. Alvin sijaan hänen olisi pitänyt kirjoittaa laskuun oman ulosmyyntihintansa paljastamatta "tukkuhintaansa".

• laalalaalalaala

Mulla vähän samaa aihetta liippaava kysymys. Kyse meillä yksittäisestä urakasta, josta ei kirjallista sopimusta. Laskussa kilometrikorvauksia laitettu 38 yksikköä (kilometriä). Mistähän nämä matkat on yleensä tapana mitata? Ja laitetaanko sitten vielä remonttimiehen kotimatka asiakkaan laskulle? Tässä urakassa ei ollut sellaista autoilua, että olisi pitänyt roudata tarvikkeita, kilometrikorvaukset siis vain paikalle saapumisesta.

Mikä on kohtuullista? Itse ajattelin,e ttä kohtuullista on,että korvaukset tulevat vaikkapa yrityksen ilmoitetusta osoitteesta urakan osoitteeseen (ja takaisin). Voivatko urakkaa tekevät laittaa halutessaan korvaukset vaikka Lahdesta Helsinkiin jos nyt sattuvat Lahdessa olemaan edellisellä keikallaan?

Ja jos matkoista otetaan kilometrikorvaukset niin onko silloin ko.ajalta ottaa myös tuntityöveloitusta?

Eniten sapettaa laskutuksessa se, ettei laskussa huomioitu mitenkään sitä, että remonttisetä ei tullut sovittuun aikaan klo 9 aamulla vaan vasta klo 15.45!!! Lisäksi itse duuni kesti 30 min ja lasku kahdelta tunnilta.

• Titsulaeia

Aika monella on minimi laskutus 2h. Ihmetyttää se että miks tossa ei ollu joku könttä summa, kun oli noin pieni homma. Ihme urakoitsijoita kyllä löydätte ja se kirjallinen sopimus pitäis aina tehdä... Jos ei muuten niin vaikka sitten s.postilla molemmille ylös että mitä on sovittu. Tietty saa maksaa ittensä kipeeks, jos ei ole kirjallisena ylhäällä.

• Titsulaiea
        Titsulaeia kirjoitti:

Aika monella on minimi laskutus 2h. Ihmetyttää se että miks tossa ei ollu joku könttä summa, kun oli noin pieni homma. Ihme urakoitsijoita kyllä löydätte ja se kirjallinen sopimus pitäis aina tehdä... Jos ei muuten niin vaikka sitten s.postilla molemmille ylös että mitä on sovittu. Tietty saa maksaa ittensä kipeeks, jos ei ole kirjallisena ylhäällä.

Siis kirjoittamani piti että, aika monella on minimilaskutus 1h...

• Anonyymi

Maksetaan vain mitä kirjallisessa sopimuksessa on mainittu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3684
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      256
      3584
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2044
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      Yleistä rakentamisesta ja remontoinnista
      16
      1452
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1409
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      389
      1252
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1179
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1035
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe