Troijalainen löytyi. Riittääkö ohjelman poisto?

webnovice

Avast havaitsi troijalaisen tiedostossa Cobian backup.exe, kun käynnistin koneen. Cobian backup käynnistyy koneen käynnistymisen yhteydessä. Poistin Cobian backup -ohjelman ja asennan sen uudelleen. Riittääkö tämä? Havaitseeko Avast troijalaisen, heti kun se käynnistyy? Eilen ennen Avastin antamaa hälytystä Cobian backup otti yhteyden nettiin syystä, jota en tiedä ja hyväksyin yhteydenoton Zonealarmilla. Wikipediassa sanotaan seuraava:

"if a Trojan horse has possibly been used by a hacker to access a computer system, it will be difficult to know what damage has been done and what other problems have been introduced. In situations where the security of the computer system is critical, it is advisable to simply erase all data from the hard disk and reinstall the operating system and required software."

Miten muuten troijalainen on voinut päästä tiedostoon, kun minulla on Avast ja Zonealarm koko ajan käytössä ja hälytys tuli tänään, kun ensimmäistä kertaa käynnistin koneen enkä ole siis vielä surfaillut netissä enkä asentanut mitään ohjelmia?

1

497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksssssssssss

Sitä on ollut tänään liikkeellä. Itsekin olin saada sätkyn, kun kone aamulla ilmoitti löytäneensä troijalaisen. Kannattaa googlettaa, sillä kyseessä on ilmeisesti väärä hälytys! Ei kantsi siis poistaa mitään tiedostoja. Avast on luullut vaarattomia tiedostoja/ohjelmia troijalaisiksi.Tietoa tästä "troijalaisesta" löytyy englanniksi Avastin foorumeilta sekä myös täältä suomi24:sta "HijackThis" -palstalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4324
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      19
      3391
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      402
      2331
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2011
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1954
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1949
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1704
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1578
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1337
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1301
    Aihe