Avast havaitsi troijalaisen tiedostossa Cobian backup.exe, kun käynnistin koneen. Cobian backup käynnistyy koneen käynnistymisen yhteydessä. Poistin Cobian backup -ohjelman ja asennan sen uudelleen. Riittääkö tämä? Havaitseeko Avast troijalaisen, heti kun se käynnistyy? Eilen ennen Avastin antamaa hälytystä Cobian backup otti yhteyden nettiin syystä, jota en tiedä ja hyväksyin yhteydenoton Zonealarmilla. Wikipediassa sanotaan seuraava:
"if a Trojan horse has possibly been used by a hacker to access a computer system, it will be difficult to know what damage has been done and what other problems have been introduced. In situations where the security of the computer system is critical, it is advisable to simply erase all data from the hard disk and reinstall the operating system and required software."
Miten muuten troijalainen on voinut päästä tiedostoon, kun minulla on Avast ja Zonealarm koko ajan käytössä ja hälytys tuli tänään, kun ensimmäistä kertaa käynnistin koneen enkä ole siis vielä surfaillut netissä enkä asentanut mitään ohjelmia?
Troijalainen löytyi. Riittääkö ohjelman poisto?
webnovice
1
497
Vastaukset
- yksssssssssss
Sitä on ollut tänään liikkeellä. Itsekin olin saada sätkyn, kun kone aamulla ilmoitti löytäneensä troijalaisen. Kannattaa googlettaa, sillä kyseessä on ilmeisesti väärä hälytys! Ei kantsi siis poistaa mitään tiedostoja. Avast on luullut vaarattomia tiedostoja/ohjelmia troijalaisiksi.Tietoa tästä "troijalaisesta" löytyy englanniksi Avastin foorumeilta sekä myös täältä suomi24:sta "HijackThis" -palstalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224324- 193391
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4022331- 272011
- 341954
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391949- 351704
- 151578
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191337- 121301