Nytpä tuli yllätys! Auto seisoi noin kuukauden. Latasin akun, mutta minnekkään ei tule virtaa. Kuollut koko värkki. Tarkastin sulakkeen ja kaikki ok. Nyt olen äimänkäkenä, missä mahtaa olla katkos? Kellä muulla käynyt samoin tai muutoin tietoa vaivasta?
1117 Mersun sähköt hukassa
5
677
Vastaukset
- 14+3
Akuissa siis on virtaa ( varmistit mittarilla ) etkä ladannut oikosessa olevaa akkua, joka on ottavinaan virtaa, mutta se katoaa heti. Itse lähtisin ensin mittaamaan akun navoilta. Seuraavaksi tarkistaisin, että kaapelikengät on kunnossa ja saa kosketusta akun napoihin. Samoin katsoisin maa kaapelin kosketuksen. Jos on kuollut koko värkki, niin kyllä sieltä akkujen päästä sitä vikaa kannattaa etsiä.
- pääsähkäri
muista myös tsekata päävitakytkin jos sellainen autossasi on
- pääsähkäri
siis päävirtakytkin.... sorry mun lukihäiriö
- MB 11ton
pääsähkäri kirjoitti:
siis päävirtakytkin.... sorry mun lukihäiriö
Hyviä neuvoja jo esitetty. Tuollainen totaalinen sähköttömyys johtuu yleensä juuri noista edellisten kirjoittajien mainitsemista asioista.
1. Akku on tyhjä tai oikosulussa, joten virtaa ei ole olemassa
2. Päävirtakytkin on rikkoutunut
Jos sinulla on apukäynnistyskaapeli ohita pääkytkin sillä ja toisella kaapelilla runkoon maata niin pitäisi jotakin tapahtua, ainakin pienemmät virrankulutuslaitteet pitäisi pelata.
Omassa samanlaisessa Mersussa ei ole ollut sähköhäiriöitä, paitsi akut on kertaalleen uusittu, toinen oli vielä kunnossa, mutta toinen oikosulussa kun virta alkoi hupenemaan. - älännä
MB 11ton kirjoitti:
Hyviä neuvoja jo esitetty. Tuollainen totaalinen sähköttömyys johtuu yleensä juuri noista edellisten kirjoittajien mainitsemista asioista.
1. Akku on tyhjä tai oikosulussa, joten virtaa ei ole olemassa
2. Päävirtakytkin on rikkoutunut
Jos sinulla on apukäynnistyskaapeli ohita pääkytkin sillä ja toisella kaapelilla runkoon maata niin pitäisi jotakin tapahtua, ainakin pienemmät virrankulutuslaitteet pitäisi pelata.
Omassa samanlaisessa Mersussa ei ole ollut sähköhäiriöitä, paitsi akut on kertaalleen uusittu, toinen oli vielä kunnossa, mutta toinen oikosulussa kun virta alkoi hupenemaan.menee monesti LN-malleissa poikki. Kaapelin maapiste on heti akkukotelon takana. Kokeile laittaa käynnistyskaapeli akun miinusnavasta runkoon, toinen paikka on pluskaapeli startin päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod223874- 162795
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3862107Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391909- 271791
- 311677
- 321619
- 141307
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681220- 121151